Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ridning som motion??
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 21:30

Hej Ænder :)

Jeg er netop ved at afslutte et træningsprojekt i idræt i 3.g og da jeg jo bruger en del tid på ridning har min lærer sagt at jeg da bare skal inddrage det også ;)

Problemet er så bare at jeg ikke kan finde noget teori omkring ridning som træningsform. Så mit spørgsmål er om der er nogen af jer der ved hvor man kan finde den slags på nettet? :)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

efter min mening
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 22:28

er ridning ikke konditionstræning hvis det er det du tænker på. Men til genoptræning og vedligehold af balance mm er hesten fx et rigtigt godt redskab. der må være en del om handicaps og rideterapi. Prøv at google det. Eller ridefysioterapi.

Vh. Maiken

inbalanse.com

En Sund holdning til din krop

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 22:48

Ridning er rigtig godt for ryggen og balancen :) prøv, som en anden foreslog, at finde noget om handicapridning og fysioterapi :)

0
0
Svar på denne tråd

Pulsur
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 06:18

Du skal da ride en god tur med pulsur og se på en graf, hvordan din puls opfører sig når du rider. Det kunne da være super fed dokumentation

0
0
Svar på denne tråd

Bommelom
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 13:03

Det kommer vel også an på om man ride koncentreret eller om man lader sig transportere.

Når jeg rider dressur sveder jeg ekstremt meget så jeg skal altid sørge for at alt er ordnet mht mugning osv. fordi jeg ellers bliver kold...

Venlig hilsen Gitte
0
0
Svar på denne tråd

kondi....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 13:41

Alt fagstof jeg har læst om ridning siger:

Det styrker led, men giver ikke kondi. Det giver (og kræver) muskler i arme, ben og lænd. Ridning giver balance og musklerne bliver ikke aktiveret til "yderlighedern", så det kan godt blive lidt for statisk muskel-arbejde.

Mange top-ryttere styrker deres kondi og muskel-korset på anden vis, for at kunne holde til ridningen.

Der var en, der spurgte om det samme som dig for ikke så længe siden, hvor jeg har linket til nogle gode sider, men ved ikke, om det kan findes ved søgning.

Jeg er dog kun selv massør, en fys ved måske mere.

0
0
Svar på denne tråd

bla bla
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 15:28

Der var på et tidspnukt, et tvprogram, om ridning (og et par andre sportsgrene) på DR1 mener jeg det var (ellers var det tv2).

Prøv at kontakte dem Kan dog ikke huske hvad programmet hed. Den ene der var med var tina lund. De blev både testet i kondition, styrke osv. for at sammenligne hvad de forskellige grene gav...

Håber du kan bruge det.

Sagde Louise

Med Paint-dyret Shiva <3

0
0
Svar på denne tråd

når mig og min
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 18:09

tinker-parthest øver galopanspring synes jeg godt nok også at jeg kan få pulsen op, ildrøde kinder og sveden drivende, så tror godt at man kunne forsvare det som en motionsform i det tilfælde:D

Jeg ved ikke om du lige runder den mentale sundhed i din opgave, men Ridning er ihvertfald fantastisk terapi for mig, der har været sygemeldt med stress og en depression:o)

lille Darling er min lykkepille*S*

0
0
Svar på denne tråd

pulsur
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 09:08

jeg har for sjov redet med pulsur, det var en meget pudsig oplevelse...

Havde det på under striglingen og hele rideturen, på intet tidspunkt kom pulsen op så man kan kalde det cardiotræning, men når den var højest lå den omkring 135, det er kun fedtforbrænding og skete da hesten fik en ordentlig omgang med sin massagestrigle før ridning og i trav, i skridt svarede min puls til at gå en rolig tur og i galop en lidt hurtigere tur, men pulsuret synes jeg er en god idè, så kan du dokumentere, faktisk svømmer og cykler jeg selv ved siden af ridningen for at få cardiotræning

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 09:17

Altså når min traver får lov til at rigtig strække ud i det der sindsyge traver trav er jeg lige så forpustet som han når vi stopper!! Det er ret hårdt, bevægelserne er så store man må spænde alt man har af muskler for ikke at blive kastet af til siden... Den hest kan satme også løbe stærkt!! Jeg kan godt forstå at trav er en køresport!!!!!

Er ret overbevidst om at det er god motion - Men ok det er jo også kun en gang imellem...

Venligst Maluna

Hvis der ikke er fejltagelser i dit liv, tager du ikke chancer nok

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider