Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ridning ved Vesterhavet
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 16:28

Jeg kunne jo rigtig godt tænke mig, at tage mine heste med en tur til vesterhavet, og ride ved vandet m.m. Men er der ikke nogle regler for, hvor og hvornår man må ride der?

Findes der evt. et sted, som har guidet ture, hvor man selv kan medbringe hest?

0
0
Svar på denne tråd

Hej C-tina
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 16:32

Jeg rider meget i skovene ved Århus og Moesgaard strand. Herfra ved jeg at der er regler med hensyn til ridning på strandarealerne. Ved Moesgaard strand er der på strandarealerne ridning forbudt fra 15 maj til 15 september.

Jeg har haft samme tanke - med hensyn til ridning ved vesterhavet. Du skal nok undersøge om der er andre "frednings-tider" andre steder eller om det er de gældende over hele DK.

Mvh

Michael P. Kragh

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 16:38

Der må jo klar være nogle regler med mindre de har et bestemt areal/område hvor der er ridning.

Jeg har aldrig set nogle ride ved stranden, når jeg har lagt og solbadet med hele familien i højsæsonnen, og tror sku også jeg ville kigge noget, hvis en hest kom vadende inde imellem alle de solbadende

Men kan huske jeg som barn var på ferie på Rømø og der red jeg ture ved stranden hver dag (lejede heste). Det var da i højsæson, men der var ingen mennesker der hvor vi red....

0
0
Svar på denne tråd

Der er flere
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 17:14

der rider ved Henne Strand. Men om de har specialtilladelse ved jeg ikke.

På Vejers strand er stranden så fast at man kan køre helt derned med bil og trailer (og det er tilladt).

Ellers må man vel søge på om det er tilladt generelt eller på bestemte tider/strande.

Mvh Tina

Quality doesn't cost - it pays !

Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

Google er din ven
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 17:18

Quality doesn't cost - it pays !

Lejlighedsvis gode Quarter Horses til salg.

http://www.alby-horses.com/

0
0
Svar på denne tråd

vesterhavet
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 20:26

På de fleste strande ved Vesterhavet er bilkørsel tilladt hele året, så er ridning også tilladt.

Vh Elisabeth

0
0
Svar på denne tråd

Nu kommer...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 20:39

det helt an på, hvilken strand ved Vesterhavet du gerne vil benytte og derfor skal du undersøge det ved den kommune, hvor stranden ligger.

I Jammerbugt Kommune i det nordjyske kan du på deres hjemmeside læse, at i Jammerbugt Kommune må man ride på stranden hele året - også mellem de solbadende gæster ;-)

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  09-05-2011 22:11

Nu har jeg ikke selv hest mere, men hvis man fx tager hesten med ud til en strand hvor der også er solbadende gæster, hvad gør man så med lorten bagefter?
... Det er selvfølgelig lidt æv da de jo er lidt større, men eh... det må da ikke være rart som barfodet barn at tonse rundt på stranden og så falde i en bæ eller?
Undskyld det blev off topic, jeg spørger bare, hvis nogen har prøvet det :)

0
0
Svar på denne tråd

Der hvor jeg
Forfatter: 
Dato:  10-05-2011 07:51

bor ( Thorsminde, ikke langt fra Fjand Hestecamping) må man ikke ride ved stranden fra den 1 maj til den 1 september, mener fra tidsrummet 10.00 - 19-00.

Synes faktisk også det er i orden at man ikke rider imellem solbadene gæster.

Jeg vil selv være lidt træt af det

----------------KATJA-----------------

Alles Glück der Erde, liegt auf dem Rücken der Pferde!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider