Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

propper i ørerne, HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:03

Jeg har haft propper i ørerne i 4 uger nu. Og i går var jeg så ved lægen for at se om der var noget galt og hun tog en hel masse ørevoks ud og dagen efter bløder det sådan lidt tykt ud af øret.

I dag har jeg så fået en helt vildt irriterende prop, som suser for ørerne hver gang jeg bevæger hovedet det mindste.

Er det noget jeg skal tage til læge med igen? For jeg gider heller ikke ringe til lægen, hvis det bare er sådan noget "brok" jeg skal snakke om..

Nogen der har prøvet noget lignende, og hvordan gik det væk?

På forhånd tak!!

Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:15

Jeg fik det meget som barn.. Hver gang jeg bukkede mig ned for fx at rense hove, så fik jeg prop i ørene.

Nogle gange hjalp det at hive i øreflippen og sådan ligesom rykke i øret, så proppen sprang.

Men udover det gik jeg til en øre-næse-hals læge (IKKE bar den amindelige læge!) hvert halve år, han 'støvsugede' mig i øret for det værste ørevoks, og det hjalp :) desuden har de meget godt udstyr til at undersøge øret, så det synes jeg bestemt du skal.

Jeg tror mit kommer af at jeg har meget sarte øre. Bare jeg cykler om vinteren gør det stjerneondt i øret, har sprunget min trommehinde tre gange og som barn fik jeg lagt dræn i øret.

Så tag til en rigtig ørelæge og lad ham kigge :)

0
0
Svar på denne tråd

Du skal til lægen- helst ørelægen
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:21

Hvis der kommer betændelse ud. Det lyder som mellemørebetændelse. Penicillin.

Mod prop- kan du holde for næsen og blæse fast men ikke hårdt, mod næsen, til det "klikker"

Hvis du pudser næser- skal du holde for det ene, og blæse fast, men ikke hårdt ud- gentages med det andet. Ellers blæser du bakterier op i mellemøret.

Du skal passe på din hørelse!

Det siger jeg fordi, jeg hører dårligt- og folk tror deres hørelse aldrig tager skade. Men det gør den! Når de ikke passer på den!

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

hejjhejhej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:28

Sophie:
Det er sjovt, jeg bliver også hele tiden forkølet om vinteren pga træk. Altid den samme sygdom hvor det starter i øret. Er det lidt det samme du beskriver.?

Men har aldrig sprunget min trommehinde og har aldrig oplevet det her før...

Men jeg må nok hellere komme til ørelægen så :)

Pinny ?Fyn?:
Den "store" prop jeg har lige nu, har jeg lidt fornemmelsen af faktisk er kommet fordi jeg har pudset for meget næse da jeg var syg og har prøvet at udligne trykket på den måde som du beskriver.. Så tror ikke det er en god idé.

Men jeg snakker med lægen i morgen :)

Asta

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:33

Ja, det er sådan jeg også får det :) det starter med at gøre ondt i øret og så bliver jeg enten forkølet eller får ørebetændelse, og det er altså kun når det er blevet udsat for kulde :)

SÅ afsted til ørelægen!

0
0
Svar på denne tråd

Har du så
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 13:36

Trykudlignet ved at holde for næsen og blæse ud?

Hvis du har prop i øret- har du ikke.

Næsepudsning er en en ting, men jeg tror du har mellemørebetændelse. Det gør ikke altid ondt, man kan have synkesmerter. Men ikke altid.

Men er du snottet/proppet i 4 uger- så skal du til ørelægen!

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 14:12

Ja altså faktisk imens jeg har haft propper i ørerne har jeg haft meget slim i halsen, har jeg stadig lidt nogen gange..

Men ja.. tænker bare mellemørebetændelse burde gøre mere ondt?

Jeg har holdt mig for næsen og prøvet på den måde at trykudligne, men det bliver altid kun værre af det...

Sophie - det var præcis sådan det her startede, med ondt i ørerne og forkølelse.

Asta

0
0
Svar på denne tråd

Away you go
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 14:17

Til ørelægen.

Nej mellemørebetændelse hos unge voksne kan netop give prop-fornemmelse som eneste symptom.

Da jeg gik i 9. forsømte jeg en hel måned fordi, jeg ikke kunne høre et klap.

Jeg havde ikke mellemørebetændelse som lille.

Mvh Pinny
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 16:38

Ja jeg ringer til lægen i morgen!

Og for lige at opsummere har jeg nu fået den værste "store" prop væk. Ved ikke om det var dumt, men jeg gik altså ind med en vatpind selv... Og der er blod ud over det hele inde i mit øre. Virkelig klamt.

Asta

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 18:29

Hvis der er blod er det 100 % ørebetændelse!

Jeg har nemlig haft det et par gange, igen som jeg sagde før starter det bare med ondt i øret og forkølelse agtigt, og så når jeg fjerner ørevoks er der blod :)

0
0
Svar på denne tråd

hejhejhej
Forfatter: 
Dato:  08-05-2011 19:44

Ja det lyder rigtigt når jeg søger på det..

Det er kommet efter lægen har været til i hvertfald. Før det var det bare normale propper tror jeg.. Har slet ikke rigtig ondt eller noget. Men der er bare masser af blod og sekret. - i det ene øre.

Mange tak for alle dine svar Sophie! :)

Asta

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider