Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

føler mig ikke velkommen på job ?
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:03

jeg ved godt at min overskrift er lidt rodet, men det er lidt svært for mig at forklarer sagen, men skal da prøve at fatte mig kort og sammenhægende.

Jeg er lige i sådan noget job prøvning igennem komunen for at kunne se hvor meget jeg kan tåle at arbejde og om jeg evt skal udanne mig til noget andet og evt hvilken uddannelse jeg kan bruge. I den forbindelse er jeg kommet i job prøvning i en butik, hvilket jeg her den første måned var rigtig glad for, jeg arbejdede både i kassen og var på ude i butikken for at fylde varer op, men pga en masse personale rokader havde jeg ikke rigtig nogen til at sætte mig ind i systemet, jeg har end ikke fået nogen personlige kode til systemet, hvilket vil sige at jeg kan hverken åbne nogen kasse selv eller slå varerpriser op og ligne, jeg har flere gange rykket chefen for det, men han haft travlt med disse personale rokader.

Mern heri tirsdags startede alting bare med at gå galt, da jeg blev hevet ind til ekstraordinert personale møde, da de andre ansatte i butikken syntes at jeg havde unfair arbejds tider (arbjeder lige nu fra 10-15) argumenter lå på at jeg tog de gode timer, men problemet er jo så bare at jeg jo er i en form fra praktik og slet ikke får løn af butikken men jo får understøttelse af komunen, selvom både jeg og chefen prøvede at forklarer det virkede nogle af de andre ansatte meget uforstående overfor min situation og forklaring, hvor jeg faktisk ente med at bruge det meste af dagen på stadig at forklarer de andre ansatte hvorfor det lige er at jeg ikke kan tage de gode timer fra dem som fuldtids ansatte.

Dagen efter fik jeg direkte at vide af den ene kasse ansatte at jeg slet ikke skulle stå i kassen efter hendes mening når jeg ikke havde nogen kode og jeg bare var belastning for hende (selvom den kasse jeg havde betjente flere kunder end de andres) jeg endte med frivilligt at lukke min kasse og gå ud og fylde varer op i butikken, der havde vi fået rigtig mange nye varer, som jeg af god grund ikke vidste hvor skulle være for jeg har ingen kode, men det var bare hver gang jeg spurgte en af de andre om de ikke lige ville printe en plan ud til mig eller ihvertfald lige vise mig den på skærmen ignorede de mig, eller havde meget travlt med alt muligt andet, så jeg endte med at gå op til chefen får at få en plan, chefen var selvfølgelig meget overrasket over at de andre ikke ønskede at hjælpe mig, og han nok skulle lave ne kode til mig lige så snart han fik tid.

Igår havde vi så igen ekstraordinært personalemøde får at snakke om samarbejde, flere af mine kolegaer gav udtryk for at det ikke var mig som person de havde noget imod men min situation, og at jeg fik særbehandling med hensyn til mine møde tider.

Efter mødet har mine kollegaer ud over to valgt ikke at snakke med mig mere, når jeg træder ind i frokost stuen bliver der helt ro, og når jeg sætter mig rykker de andre sig.

Ja får at være helt ærlig så er jeg led og ked af min situation på mit arbejde eller praktik som det jo er, og ved faktisk ikke hvad jeg dog skal gøre mere, jeg har prøvet at kontakte kommunen, som overhovedet ikke er forstående for at jeg finder et andet sted eller stopper min praktik før tid.

Så nu vil jeg egentligt gerne hører om der er andre der har været i en ligne situation og hvordan de har klaret den ?

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med en lækker welsh mountain Hingst

Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd

Du laver mere
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:18

Til den halve løn. Det er ALDRIG populært.

Jeg ved sgu ikke hvordan man omgår chefen og de kollegers ønske, man vil jo gerne arbejde og yde sit bedste, men det er en pind i øjet på de gamle- medmindre de løber stærkt.

Jeg har selv prøvet noget passiv modstand, som jeg ikke opfattede VAR modstand (blondine er man), men at jeg skulle prøve.

Jeg ved ikke om/hvorfor mine mandlige kolleger, så fandt nye jobs. Jeg tror de ikke gad mere, og kun den ene blev som ½-tids support.

Jeg forstod da, at jeg var dumpet i en hvepserede, men jeg er ufølsom for den slags (før længe efter), desværre.

Mvh Pinny
"En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting."
Rune T. Kidde
0
0
Svar på denne tråd

hvor længe
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:19

varer den praktik? hvis det er under 3 måneder, så bid tænderne sammen, hold ud, og hold fast i at det er de andre der er galt på den.

hvis det er over, så gå til kommunen, igen og igen og igen, til de forstår at situationen er uholdbar.

og så se at få hevet fat i din leder og få den kode!

det er da sjusk at du ikke har fået den endnu.

at turde drømme, er at turde være fri.

0
0
Svar på denne tråd

Blå stue
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:19

Hold da op - det må da være børn i en dårligt ledet institution du omtaler som dine kollegaer?
Det kan da umuligt være voksne mennekser, der udviser en så modbydelig form for mobning?

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

svarerne
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:24

hold da op en masse svar jeg har fået tusind tak for det ihvertfald.

Min praktik hedder sig på 6 måneder, med muglighed for fastansættelse, som mere og mere har tænkt mig at takke nej til hvis muligheden bliver tilbudt.

Jeg har flere gange rykket for den kode, men det virker bare som om det ikke er en priotering.

Nej det er ikke rødstue jeg arbjeder på, men derimod en detailbutik

Sagt af Jeanette

Mor til den skønne Jonathan 13/12-09

Welsh typerne er bare de rigtige gangmaskiner alt andet er billige kopier!!!

Nu med en lækker welsh mountain Hingst

Bedækning tilbydes:

Llwynneath Emlyn

0
0
Svar på denne tråd

du melder
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 19:26

direkte ud til kommunen at det er mobning, at det står du IKKE model til- og der derfor skal findes en anden praktikplads til dig. Ellers får du din læge til at sygemelde dig pga mobning til den tid på stedet er udløbet.

RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

Be you - Be proud

Campingvogn sælges

0
0
Svar på denne tråd

du kan også !!!!!!!!!!
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 22:43

indberette virksomheden til arbejdstilsynet under mobning, -

det er anonymt,

det er beskrevet rigtigt godt på deres hjemmeside osv.

Hilsen Hanne

-

-

-ØV ingen føl til mig, til næste år - hingsten er død, sørgeligt ØV Øv

0
0
Svar på denne tråd

er du medlem
Forfatter: 
Dato:  05-05-2011 22:48

af en fagforening, så ville jeg tage en snak med dem og få nogle gode råd.

Jeg ville konfrontere dem direkte, altså dine kollegaer, når de opføre sig sådan, simpelthen.

OG SÅ MÅ DIN CHEF TIL AT "MANDE" SIG LIDT OP, HVAD I ALVERDEN BILDER HAN SIG IND IKKE AT RETTE OP PÅ SÅDAN EN SITUATION.

Han burde nemlig vise sig som den chef han er og få det mobberi stoppet med det samme. Det er derfor også vigtigt at du melder klart ud, hvad der forgår og hvordan du har det. Du skal ikke bare finde dig i det. Det er livet altså for kort til.

MVH

Ann Chanett

SAMSØ RIDEUDSTYR

Udstyr til hest og rytter

http://samsoerideudstyr.dk

www.facebook.com/SamsoeRideudstyr

0
0
Svar på denne tråd

Jamen hvis
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 08:09

det er almindelig virksomhedspraktik, og du ikke får løn for det, så går du jo heller ikke ind og erstatter/fratager de andre ansatte noget.... Så er du vel som alle andre i samme situation OVENI det faste personale, som helt gratis ekstra hjælp.

Så kan de da være ligeglade med hvor dine timer ligger. For deres vagtplan er jo ikke ændret pga. dig. Men det kan selvfølgelig falde sammen med den personalerokering, og personalet så TROR at det er pga. dig.

Kan godt forstå at du er træt af det, for de lyder godt nok heller ikke særligt imødekommende....

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Jeg havde nok
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 09:09

valgt at stille mig op i frokoststuen og så forklare mine "kollegaer" at jeg sjældent har oplevet at færdes i sådan en børnehave! At jeg hvis jeg var dem ville have en RIGTIG dårlig smag i munden over at optræde som mobbere over for en der i forvejen ligger ned. At jeg absolut IKKE har lyst til at være hvor jeg er da det bestemt ikke er spor sjovt ikke at kunne holde til det job man ellers er uddannet til.... Osv osv!

Jeg tror sørme jeg havde gjort det på endnu et personalemøde - jeg havde valgt at skælde dem allesammen hæder og ære fra. Det er ulækkert, det er klamt og det er fuldkommen ude af trit med virkeligheden sådan som de opfører sig.

Når det nu så er sagt så har du helt sikkert nok fået bedre råd i noget af det ovenstående

Men jeg tror ærligt at ovenstående ville være min reaktion! (Nej, jeg VED det ville være min reaktion! Jeg har i øvrigt lige gjort noget lignende ved et møde jeg var til - og det har sjovt nok virket ved at vende situationen fra at det var MIG der var problemet til at der var nogen som fik kigget lidt indad! Det betyder at vi nu har så meget fælles fodslaw at alle tager en del af skylden for de ting som ikke virker (y) )

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Min mening
Forfatter: 
Dato:  06-05-2011 09:26

Jeg ville OGSÅ vælge at tage sagen op i en fælles pause - men jeg ville ikke med store bogstaver, det fører ingen steder hen.

Jeg ville på en pæn måde fortælle, hvordan JEG har det og endnu engang forklare, hvordan det hænger sammen.

Og så ville jeg prøve at få dem til at se, at de med dig får mulighed for lidt mere frihed (tid) til at lave andre opgaver, som de måske har sukket efter i nogen tid, men har måttet lade ligge pga. travlhed.

Jeg ville ikke takke nej til fastansættelse, men ville heller ikke melde det ud liiiige nu;-)

Vi har en i jobtræning her, og vi er rigtig rigtig glade for hende - hun laver nemlig en masse "skal bare gøres" opgaver, så vi andre får tid til mere spændende ting, som vi egentlig er uddannede til. DESVÆRRE kan vi ikke tilbyde hende fastansættelse :-(

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider