|
|
| Flytte postkasse |
|
|
Er der også nogen af jer der har fået brev om at I skal flytte jeres postkasse? Det har jeg nemlig. Men kan ikke rigtig greje hvor jeg skal flytte den hen.. Er der nogen der ved noget om hvor man kan ringe hen, for at få at vide hvor de så vil have man skal stille den? Har slet ikke fulgt med i hele den her debat, da jeg var sikker på at min hang fint.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Jep, sådan et brev har vi også fået. Alle postkasser skal flyttes ud i skellet, således at posten stort set kan blive i bilen og smide posten i postkassen  Du burde have fået en beskrivelse med af hvordan og hvorledes postkassen skal placeres?? Mvh Janni
LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| postkasse |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
03-05-2011 13:04 |
|
Jeg talte med vores post for en måneds tid siden om det samme og han sagde at vores først skulle sættes nede ved vejen fra nytår. Vi bor på landet og har ca. 30 meter indkørsel. Hvis du vil være helt sikker på hvor den skal stå præcist, så er det nok nemmest at ringe til post dk eller spørge dit postbud om han ved det. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg er desværre ikke hjemme når posten kommer, men så må jeg prøve at give PostDanmark et kald. Der står i brevet at postkassen skal placeres i skellet. Problemet er bare at fra min hoveddør og ud til vejen tilhører grunden en anden. Jeg ejer 1 meter ud fra min hoveddør. Der er tinglyst ret til at passere grunden, men tror da ikke de bliver pjattede med, hvis jeg hænger en postkasse op på deres grund. Men må ringe og høre PostDanmark hvad de siger til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Aha - de havde simpelthen en kontaktformular på deres hjemmeside  Prøver at skrive til dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ah det med at postkasserne skal flyttes i skel for at posten kan undgå at stige ud af bilen, passer altså ikke. De blir flyttet ud for at post danmark kan spare penge og for at deres medarbejdere skal rende stærkere og få endnu længere turer end de har i forvejen... (Er bare lidt træt af min arbejdsgiver idag, sorry..) Godt at du fandt en kontaktformular, men når den nu næsten står i skel kan jeg ikke se noget problem i at den blir hængende. De må da være til at tale med. Og dem der har noteret at din postkasse skal flyttes, har nok ikke vidst at det ikke var din grund helt ned til vejen... det er ikke det lokale postbud der har noteret det, men et postbud fra en anden afdeling. Sådan var det i hvert fald i vores afdeling... Håber at du finder ud af det, mvh. et meget træt postbud 
Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Postkasse |
|
|
Hej Nett16 - du gør det helt rigtige, da din situation er lidt anderledes pga. vej/sti er ejet af en anden, men vil lige linke til en hjemmeside Post DK har lavet i forbindelse med den nye postlov, og dermed anden placering af postkasse ved alm. gængse hus typer. http://www.nypost.postdanmark.dk/ Man kan derinde vælge sin form for type hus, og grund, og trække postkassen rundt for at se rigtig placering i forhold til den nye lov. En anden god ide er stadig at snakke med postbudet, hvis man er i tvivl eller ringe til kundeservice. At postbudet ene og alene kan bestemme, hvor postkassen kan stå i forhold til den nye lov er ikke helt rigtig, som Smedegård skriver, men en god dialog om det med ens postbud kan altid være en god ide, så det kan være til glæde for begge parter, så længe det opfylder loven. Dette gælder specielt landejendomme, hvor reglerne er anderledes end for andre typer huse. Smedegård - træls at være et træt postbud idag, og håber din dag imorgen bliver bedre, men jeg bliver nødt til at rette dig i din udmelding om, at det er Post DK, der skal spare penge, og postbudene der skal løbe stærkere, og det er årsagen til postkasserne skal rykkes. Det er ganske enkelt IKKE sandt. Det er en lov Folketinget, som alle danskere i DK jo selv har valgt derind, har lavet og vedtaget, og Post DK har som alle andre i DK at makke ret, og ind til højre, og efterleve lovene, når sådanne laves uanset, hvad det er. At det så nok kommer til at betyde, at turene bliver længere, og man kommer til at spare penge i Post DK er set i forhold til et mindre antal postbude ansat, da postkasserne rykker ud til vejen mange steder, er en konsekvens af loven, og ikke af Post DK. MVH Gitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rimelig nemt. |
|
|
Pr, April 2012, skal alle post kasser stå i skel, ud mod vejen og den skal have front ud til vejen, altså ikke stå med siden til, som mange gør idag. Dette fordi posten så kan køre op til postkassen, og putte posten i. At ringe til Post DK, gør bare en endnu forvirret, de ved intet der inde, Jeg fik en besked af en medarbejder og en anden af den næste.. Men jeg har da modtagte en folder med reglerne, og der frem gik oven nævnte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Dobbelt arbejde |
|
|
Her kan jeg kun se det giver dobbelt arbejde, eller som min det samme. Jeg har en ejendom med 500 m grusvej dog skal jeg kun sætte min postkasse 50 m fra skellet. Det vil sige at jeg skal flytte min postkasse op midt på grusvejen så skal posten ud af bilen - smide posten i - ind i bilen - og 1 bakke tilbage af det resterene grusvej - eller 2 kører ind og vende i gårdspladsen. det vil jo give det samme som nu hvor han kører ind foran døren - stiger ud - smider posten i - stiger ind igen og kører igen. Svar mig lige på et enkelt spørgsmål. Hvordan spare det tid?? Det giver jo INGEN mening..!! Kan godt se at hvis vi skulle flytte den op offentligvej så de slap for at kører ned af alle de grusveje SÅ ville de spare tid men det her er da kun for at være på tværs..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Har også fået sådan et brev i dag. Ringede til post danmark og sagde at vi havde 300 m grusvej. Fik at vide at vi kunne beholde postkassen på vores ejendom, idet der vvar andre regler for dem som havde mere end 50 m indkørsel. Dog skulle postkassen blot placeres således at posten ikke skulle ud af bilen (sådan står den allerede men det kunne den rare mand jeg talte med jo ikke vide noget om). Så fakta er: Vi skal ikke foretage os noget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gitte... |
|
|
Mente ikke at det var postbudet der ene og alene kunne bestemme hvor postkassen skal stå. Det skal post danmark/kundeservice (?) finde ud af, men vi har fået at vide inde på vores distributionscenter at hvis kunderne spørger, så skal vi sammen med dem finde det smarteste sted for begge parter at stille postkassen. Hvis det self. ikke er for kompliceret med hensyn til skel og fællesvej osv. Ved godt at det er folketinget der har lavet loven  Og til trådstarter, undskyld at jeg lige skriver i din tråd igen.
Selv uden rytter vil en hest altid være en hest. Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske. Stanislaw Jerzy Lec
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har spurgt |
|
|
vores postbud, men hun vidste ikke hvordan vi skulle forholde os pga. trafikken hvor vi bor. Vi har en rimelig lang indkørsel, der ender på en ret befærdet vej. Det vil være direkte livsfarligt for posten, at holde derude, for at smide post i postkassen, så indtil vi hører andet bliver vores i gårdspladsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
furius: Hvis det er så nemt, vil jeg da meget gerne høre dit bud på hvor jeg skal gøre af min postkasse?  Det var lige nøjagtig den side der bliver linket til længere oppe, jeg var inde og kigge på og da jeg ikke synes jeg kunne få svar på mit spørgsmål derinde, skrev jeg til dem via deres kontaktformular. Kontaktformularen kunne også findes på hjemmesiden. Så indtil videre synes jeg faktisk de har gjort det temmelig smart for at hjælpe forbrugeren  Jeg har i dag fået følgende svar: Tak for din henvendelse Din henvendelse giver Post Danmark anledning til yderligere undersøgelse. Henvendelsen er under behandling, og du vil få svar hurtigst muligt. Så jeg venter i spænding på hvad jeg skal gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vores postkasse |
|
|
vi har osse fået sådan et brev. vores postkasse sider 1 m fra skellet. skal vi så stadig flytte den? jeg er ret forvirret
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nett 16... |
|
|
Her er reglerne for bla. landejendom. Synes sådan set teksten siger det hele. www.nypost.postdanmark.dk/ applikation.html Jeg fik aldrig svar da jeg kontaktede dem skriftligt og den gang var der kun beskrivelser til by huse. Da jeg ringede der ind kunne medarbejderen ikke svare på mit spørgsmål og jeg skulle ringe igen ugen efter, den medarbejder viste heller ingen ting. derfor har jeg svaret som jeg gør tidligere. Men generalt skal den stå i skel med front ud mod offentlig tilgangsvej og må desuden ikke vare generet af bevoksning.. Men det står nu også på deres side..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har læst siden, men der står ikke rigtig noget der hjælper mig. Hvis du læser hvad jeg skriver, er skellet med front ud mod off. vej ejet af en anden og tror næppe de vil synes om at jeg smækker min postkasse op på deres ejendom. Det er altså ikke altid så simpelt, som du prøver at gøre det til.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Så fik jeg svar fra PostDanmark og de skriver at de har været ude og kigge og er kommet frem til at den skal blive hængende  Det kan åbenbart godt betale sig at skrive en mail til dem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bare vent og se ..... |
Lisbeth Sejberg 1 |
25-05-2011 13:13 |
|
..... det bliver da ikke bedre at være postbud, fordi de ikke skal ud af bilen. Gad vide hvor mange der får problemer med overbelastede skulderled, fordi de skal sidde i en dum arbejdsstilling for at få rakt posten ud af bilen og puttet det i postkassen 
Keld Sheik kom lige forbi og gav mig en signatur ........ fordi jeg fortjente det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej ikke brev |
Pinny ♥Fyn♥ |
25-05-2011 13:18 |
|
Men jeg er da lidt spændt på det. Vi opgav postkassen ud til vejen (stod i et højbed), da en eller anden skiderik maste den (formentlig med en landbrugsmaskine/traktor). Nu kan den kun stå i højbedene, så hvor mange vi så får mast, er lidt spændende. 
Mvh Pinny "En lille fjer kan sagtens blive til overhovedet ingenting." Rune T. Kidde
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror ik |
|
|
rigtig på den med at så skal posten ik stige ud af bilen. Det gælder jo alle steder, osse i byerne. De kan ikke- el må ikke køre op over fortovet. Her er "skel" hvor huset slutter, da fortovet er offentligt. Ergo skal den påsættes huset (el de skal) reelt. Men han må ikke køre op over fortovet
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Vi bor i et gammel villakvarter, med mange lange indkørsler - og der er da fuldstændig hul i hovedet, at vores cykelpost skal køre 3 gange så langt på sin tunge cykel for at folk kan få deres post gennem brevsprækken. Synes det er et godt tiltag - og det tror jeg egenligt også posten synes. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
I vores by kører de på scooter/cykel  Gør de ikke det i de fleste større byer?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|