Vi er flere i samme båd, ikke at det er nogen trøst.
Du må hænge i, selvom det er meget svært at vedholde motivationen. Man kan som regel blive forlænget på jobsøgningskursus, så du får lidt længere tid til at finde en virksomhedspraktik. Godt at du bruger din psykolog og din læge, for det er faktsik rigtig hårdt psykisk at være ledig. Jeg synes også, du skal passe på dig selv og muligvis overveje den medicinske behandling, så du ikke går helt ned med flaget, for så er der endnu længere op igen.
Jeg har selv gået ledig siden 1. marts sidste år og med den der 2 års dagpenge regel, så kan jeg godt mærke, at panikken begynder at indfinde sig. Jeg søger og søger og søger, men intet sker. Jeg har dog været til en del samtaler, men så får man afslag og føler sig endnu mere uduelig, end hvis man ikke havde været afsted.
Har været i virksomhedspraktik i 5 uger, men det gav heller ikke pote, selvom de selvfølgelig lovede guld og grønne skove, da jeg startede og undervejs fortalte stolpe op og stolpe ned om, hvor sød og dygtig jeg var og at jeg da liiiiige passede ind i deres virksomhed.
De ringer hvis de får råd til at ansætte en.... ja ja det sker helt sikkert!
Jeg er kommet dertil, hvor jeg næsten ikke orker at åbne jobsiderne, for det giver nærmest kun en følelse af at være mislykket, uduelig osv. Og samtidig skal man hele tiden høre fra samfundets side, at man er en økonomisk belastning og at man da bare kan tage sig sammen og finde et job - det gør heller ikke tingene bedre.
Jeg blev fyret pga en sygemelding i 3 måneder med depression og selvom jeg har haft en lang periode efter min fyring, hvor jeg havde det rigtig godt, så kan jeg mærke, at jeg langsomt er ved at blive trist og deprimeret igen - ikke spor fedt
Nu overvejer jeg at tage en ny uddannelse, men det er altså en stor beslutning at lægge sit drømmefag på hylden, når det nu er det jeg brænder for.
Men vi må finde modet og gejsten og bare søge videre