Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Suk, det der med job..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:29

Tjaeh, så sidder man her og næbbet hænger.

Jeg har nu været arbejdsløs siden 1 januar og jeg laver ikke andet end at søge og søge.. Men jeg synes bare jeg synker endnu mere ned.. :/ Jeg sidder på et jobsøgnings kursus, der er 2 uger tilbage, 2 uger til at finde en virksomhedspraktik. Jeg render rundt med en mild form for social angst, jeg har svært ved at håndtere stress og det at blive presset. Jeg har tabt motivationen, selvom der har været søde lære herude til at hjælpe med at finde et praktik sted, hvor jeg kan komme ud og få lidt mere selvtillid, genfinde mig selv og få det godt, men intet er sket endnu. Jeg er faktisk begyndt at føle mig stresset, sur og ked af det, fordi jeg ikke ved hvad der skal ske, hvis ikke der blivet fundet noget praktik (jeg er holdt op med at tænke på job, pt) så overgår jeg til jobcenteret..... der har jeg ikke lyst til at være og jeg har ikke lyst til at blive smidt ud i noget jeg ikke kan klare, så jeg går ned med flaget igen..

Det er rigtig træls, man skal rende rundt og ikke kan få tingene til at hænge sammen. Jeg har mest lyst til at være i fred, for at sige det pænt.

Er der andre end mig, der ikke kan finde humøret eller gnisten?

Hvad er der at gøre, jeg er både under psykolog og læge behandling, + at jeg har medicin som redskab, hvis det skulle gå helt galt, det har jeg bare ikke lyst til at indtage... :/

Kærlig Hilsen

Charlotte ..

- hende der aldrig troede hun skulle eje en traver..

Nu med Panic Hanover <3

R.I.P Buller - 20.05.10 <3

0
0
Svar på denne tråd

Jobcirkus...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 11:54

Pyha...får helt ondt i maven på dine vegne. Var selv i samme situation for et halvt års tid siden. Det at være arbejdsløs, er nok noget af det mest mentalt drænende der findes.

Jeg var vildt frusteret, over ikke selv at have kontrol over hvad der skete i mit liv. Derudover havde jeg konstant dårlig samvittighed, og hvis jeg en dag tillod mig ikke at have det, skulle mine omgivelser, eller jobcenter og A-kasse nok lige minde mig om det...

Jeg ikke helt hvad du kan gøre, når du allerede får hjælp i form af psykolog, medicin etc. Men først og fremmest tror jeg du er nødt til at tillade dig selv at få selvtilliden igen, og så have det som det primære fokus (selvom alle andre hiver i dig). Det er sgu svært at sælge sig selv ret godt, hvis man føler sig helt i kulkælderen.

Det her er nok ikke til den store hjælp, men du skal vide at du ikke er den eneste der har været i den situation du er i nu, og du bliver nok heller ikke hverken den første eller sidste.

Held og lykke med det:-)

0
0
Svar på denne tråd

Føler..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:02

med dig..

Var selv i samme situation bare i hele 26 uger..

Jeg endte med en depression, nok også grundet andre ting.. Men det at være jobløs var helt sikkert medvirkende..

Og andre der har job, forstår ingenting og tror det er livet at gå hjemme og slappe af De har rydeligvis ikke prøvet det, det er så stressende, "bare" at gå hjemme og "slappe af"..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

i samme båd
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:20

Vi er flere i samme båd, ikke at det er nogen trøst.

Du må hænge i, selvom det er meget svært at vedholde motivationen. Man kan som regel blive forlænget på jobsøgningskursus, så du får lidt længere tid til at finde en virksomhedspraktik. Godt at du bruger din psykolog og din læge, for det er faktsik rigtig hårdt psykisk at være ledig. Jeg synes også, du skal passe på dig selv og muligvis overveje den medicinske behandling, så du ikke går helt ned med flaget, for så er der endnu længere op igen.

Jeg har selv gået ledig siden 1. marts sidste år og med den der 2 års dagpenge regel, så kan jeg godt mærke, at panikken begynder at indfinde sig. Jeg søger og søger og søger, men intet sker. Jeg har dog været til en del samtaler, men så får man afslag og føler sig endnu mere uduelig, end hvis man ikke havde været afsted.

Har været i virksomhedspraktik i 5 uger, men det gav heller ikke pote, selvom de selvfølgelig lovede guld og grønne skove, da jeg startede og undervejs fortalte stolpe op og stolpe ned om, hvor sød og dygtig jeg var og at jeg da liiiiige passede ind i deres virksomhed.

De ringer hvis de får råd til at ansætte en.... ja ja det sker helt sikkert!

Jeg er kommet dertil, hvor jeg næsten ikke orker at åbne jobsiderne, for det giver nærmest kun en følelse af at være mislykket, uduelig osv. Og samtidig skal man hele tiden høre fra samfundets side, at man er en økonomisk belastning og at man da bare kan tage sig sammen og finde et job - det gør heller ikke tingene bedre.

Jeg blev fyret pga en sygemelding i 3 måneder med depression og selvom jeg har haft en lang periode efter min fyring, hvor jeg havde det rigtig godt, så kan jeg mærke, at jeg langsomt er ved at blive trist og deprimeret igen - ikke spor fedt

Nu overvejer jeg at tage en ny uddannelse, men det er altså en stor beslutning at lægge sit drømmefag på hylden, når det nu er det jeg brænder for.

Men vi må finde modet og gejsten og bare søge videre

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

:/ ............................
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:24

Jeg gik ned med en depression i december og blev fyret kort efter fra mit daværende arbejde.. Kort efter det fandt jeg ud af at jeg havde den angst.. Jeg gennemgår en stor udvikling med den angst, men det hele synker bare til bunden igen, når man så bliver hivet i, de siger de vil det bedste for mig, men vil de nu også det?

Det er bestemt ikke livet at gå og slappe af, jeg ønsker brændende et job, og jeg søger på livet løs, men det er møg svært når jeg ikke har kvalifikationer eller erfaringer med noget som helst - andet end min uddannelse, som jeg bestemt ikke vil vende tilbage til. Jeg har ikke overskud til noget, ikke engang at finde en praktik plads.. og samtidig har jeg angst at slåsse med...

Kærlig Hilsen

Charlotte ..

Nu med Panic Hanover <3

0
0
Svar på denne tråd

Mist ikke modet
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:43

men find andre rigtig positive ting ved dig selv, som du kan være stolt af. Dem er der med garanti masser af

Det er ikke din skyld at jobsituationen ser ud som den gør - og uanset om du har en uddannelse eller ej, så er det pokkers svært at finde et job.

Du kan kun gøre dit bedste og det gør du jo allerede ved aktivt at søge jobs, deltage på jobsøgnings kurser osv.

At tro at folk med arbejde tror det er "bade-ferie" at være arbejdsløs er nok en tilsnigelse men jeg forstår alligevel godt kommentaren. Man har jo hørt det sagt "arj hvor ville jeg gerne være arbejdsløs et par mdr, særligt i sommeren" - men der er nok ikke nogen der i deres bedste overbevisning har lyst til at være en af dem i "arbejdsløsheds-køen".

Økonomisk set er det også et rigtig dårligt bytte

Jeg har aldrig selv prøvet at være arbejdsløs, men har to voksne børn som hver især (trods uddannelse) har prøvet at være ledig. Det er træls på alle måder, intet mindre.

Op med humøret Charlotte - alt godt kommer til den som kan vente og selvom du lige pt. synes alt ser sort ud, så vil det vende til det positive (især hvis du kan finde din positive stemning frem, så du ikke lader din usikkerhed og manglende selvtillid skinne igennem)

Nu ved jeg ikke hvilken uddannelse du har (eller om du har nogen) men prøv at undlade kun at søge opslåede stillinger - tænk kreativt og søg gerne uopfordret. Mange virksomheder kigger deres bunke af uopfordrede ansøgninger igennem inden de opslår ledige stillinger - og hvem ved, måske er der lige et job til dig via den kanal

Held og lykke

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Lillian..
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:55

selvfølgelig er det ikke badeferie.. Men nogen tror det er livet, det var det da også den første måned eller to.. Men så blev det for alvor surt..

Og så kender folk en som lige har fået arbejde også kan de ikke forstå at nogen går bare et halvt år, for deres bekendte har jo fået job.?

Tro mig.. Jeg har lagt øre til meget.. Tilsidste sagde jeg ærligt at jeg ikke gad snakke om det..

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

:O) ............................
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 12:58

Jeg har en uddannelse som sosu hjælper, men jeg er ikke interesseret i at bruge den længere.

Jeg søger næsten alt hvad jeg kan komme i nærheden af, alt hvad jeg mener jeg kan hitte ud af, og alt hvad jeg kan uden en gymniasiel uddannelse.

Jeg har ingen erfaring med noget, andet end det jeg har lavet indtil nu. Jeg søger både opfodret og jeg har også været rundt med 10 ansøgninger i byen her forleden, som var uopfodret.

Kortsagt jeg laver ikke så meget andet.

Men ventetiden er lang.... :/

Kærlig Hilsen

Charlotte ..

Nu med Panic Hanover <3

0
0
Svar på denne tråd

Annemette
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 13:22

Der var også engang hvor jeg var af den overbevisning, at med uddannelse var der altid arbejde at få man har lov at blive klogere

Ja nogen tror måske det er fantastisk at gå arbejdsløs, men dem som har prøvet, er af en ganske anden overbevisning.

Charlotte ?Buller?

Keep fighting du har masser af kompetencer - tænk kreativt og hold modet oppe (utrolig let at stave til, men svært at efterleve det er jeg godt klar over )

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider