Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Heste og SU - hvordan klarer i det??
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 01:01

Ja kort sagt, jer som har hest, og er på SU - hvordan klarer i jer?

jeg startede på HF for et år siden, og har mere eller mindre solgt min hest, da jeg hverken havde tid eller råd. Det var også en rimelig "ny" hest, som jeg ikke rigtig passede sammen med. Dengang føltes det meget som en lettelse, det var hårdt at starte i skole igen, og jeg havde ikke overskud til noget. Nu er jeg så kommet godt ind i skole rutinen, og har fint med overskud og tid.

Og mest af alt, jeg SAVNER af helvedes til, at have hest!! Endnu værre, jeg kan slet ikke klare tanken om, at jeg ikke skal have hest igen før om måske 5-6 år!? Jeg er færdig på HF om et år, og overvejer at tage uddannelsen som lærer bagefter. jeg er ikke sikker, men uanset hvad, skal jeg jo tage en eller anden uddannelse. pt kan jeg slet ikke se, hvordan det skulle passe ind i mit budget Jeg har aldrig været sparsommelig med mine heste, der skal være råd til det hele.

Hvordan klarer i jer økonomisk, under uddannelse?

Mvh Sandra

<33 tequila og Medina <33

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 08:39

Da jeg var på su boede jeg så dog hjemme, det var også da jeg tog en hf!

Jeg fik ca 1427kr udbetalt fra su, de ca 1000kr gik til hest, havde valgt et sted som ikke var for dyrt, og hvor der alligevel var de ting jeg gerne ville have :-)

Så havde jeg stadigvæk 427kr til sjov og ballade, og havde også et lille fritidsjob!

Bor man hjemme er det ikke noget problem, bor man ude, skal man nok have et fritidsjob med lidt flere timer end det jeg havde!!

Sommergræs tilbydes 6800

(mellem varde og esbjerg) se link på min præstation

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 08:52

jeg på SU, og for udbetalt ca. 4700 kr. men har også et job hvor jeg for 3000-4000 kr udbetalt.. Så har jeg en passer til ham hun betaler 600 kr.. (af eget valg)

til hesten betaler jeg ca. 2200 kr inkl alt.. (orm, smed osv)

Så kommer der så dyrlæge oveni ..

det kan godt lade sig gøre for mig, men man skal da tænke sig om..

og for mig kunne det ikke lade sig gøre uden min passer, pga. tiden :)

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 09:22

Jeg har osse hest på su. Pt er jeg osse gravid og er sat til d 11/7. Og bor ude sammen med min forlovet.

Hesten står hjemme hos min mor og stedfar, betaler ikke noget for det, ude over foder(da han får noget andet end min mors), og så dels vi om hø/halm.

Vi har ingen ting der hjemme som baner eller noget. Dog har vi 800-900 meter ned til nyt ridehus og bane som vi giver 350 kr om mdr, undervisning giver vi 100 kr for en halv time.

Kæresten har ejet firma, så deet hjælper liiidt, self er der hårde tider. Men vi klare det og kæresten nyder at ride og få undervisning nu når jeg ikke kan ride..

5 års dressur hest mangler rytter nær Ugerløse 4350.

0
0
Svar på denne tråd

Låne hest
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 09:56

Jeg er på SU og bor i lejlighed med min kæreste. Jeg har fundet den løsning at låne mig til en hest hvor ejer afholder udgifter til dyrlæge og forsikring.

Det er en rigtig god måde for jeg er sikker på jeg ikke pludselig står med en ekstra regning. Der er mange dumme historier om at låne hest, men det kan lade sig gøre. Ejeren af hesten bor tæt på, og kommer en gang om ugen og selv rider :) Meeen, har dog et fritidsjob udover også.

0
0
Svar på denne tråd

æblegrød
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 10:09

Havde egen hest da jeg startede på uni. Der gik vel omkring 2000-2500 på hest hver måned. Havde råd til det da jeg havde fritidsjob og fordi jeg valgte at bo på kollegie. så det kan altså lade sig gøre.. Jeg var dog glad for at have arbejdet et år inden uni, så jeg havde en opsparing. Fandt senere ud af at det var rigtig rart mht. dyrlæge regninger og andre uforudsete omkostninger

Ulrike - Goofy - Cille Pittbull

Everything you do in life will be insignificant, but it's very important that you do it, because nobody else will

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 10:10

Jeg har hest på SU. Jeg fravælger fest, tøj og sko - men har valgt at beholde min hest ;) Jeg bor også hjemme og det hjælper en del.

Jeg får 2.700kr i SU. Opstaldningen for hesten koster 3.250 kr. Jeg ligger 4.500 kr ind på mit budget hver måned. I dette budget er der til alt inc. Dvs opstaldning, smed, vaccine, tænder osv. Det basale.

Jeg arbejder ca 12 timer om ugen. Og får så omkring IALT inc SU om måneden: 5.000kr. Har ca 500 kr tilbage at have det sjovt for :)

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Prioritering og et lille aftenjob fx.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 10:29

så kan det sagtens lade sig gøre...

Tine & Tulle

Det klingede...

Hvil i fred mine elskede, elskede Prinsesse-Duller <3

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 14:12

Hvad med SU'en, stiger den ikke når man fylder 25 egentlig?

Mvh Sandra

0
0
Svar på denne tråd

SU og hest.
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 15:39

Først vil jeg svare på dit sidste spørgsmål- nej, SU'en stiger ikke når du bliver 25.

Jeg er selv på SU, har 2 heste, bor sammen med kæresten hvor jeg betaler maden m.m. og han betaler udgifterne på (sit) hus, udover det har jeg et afløserjob på et plejehjem.

For mit vedkommende er der ikke penge til fest, sko og tøj da jeg bruger ca. halvdelen af SU'en, på brændstof frem og tilbage til skolen.

Alt det der ikke går til regninger, mad og brændstof m.m. går til hestene.

Men hvis man virkelig vil, kan det sagtens lade sig gøre at have hest(e) på SU. :-)

Nu med de 2 dejligste Hotline og Dicardo afkom efter samme hoppe. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hest og SU...
Forfatter: 
Dato:  02-05-2011 16:08

Det kan sagtens lade sig gøre.

Jeg har gennem længere tid haft hest på SU. Jeg har så valgt at tage SU-lån og får dermed omkring 8000 i SU udbetalt. Derudover har jeg haft fritidsjob, her gælder det om at finde jobs, der betaler godt og hvor arbejdstiderne passer ind i skemaet. Eksempelvis kan du tjene 200 kr i timen som lærervikar, hvis du har en eller flere dage fri fra skole. Restaurant og serveringsjobs er også gode, giver 140-160 i timen, og arbejdstiden ligger typisk weekend og aften. Så det er ikke helt svært at få skrabet en 4000 sammen til udbetaling. I ferier kan du arbejde fuldtid, og derved kan du tjene lidt ekstra til luksus eller til julegaver, rejser osv. Men behøver ikke være fattig selvom man er studerende.

Jeg har fint haft råd til at bruge 4-5000 kr. pr. måned til hest og stadig haft råd til café, tøj, byture, ordenlig mad osv. Jeg har da ikke haft råd til at bruge uhæmmet løs, men jeg har bestemt ikke lidt nød eller savnet noget.

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Kvalitetsudstyr sælges, bla. Eskadron, Hubertus Classic, Pikeur og meget andet.

Se mine annoncer!

0
0
Svar på denne tråd

½123455
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 01:29

Ej det var jeg sikker på.. har det ikke været sådan?

Men dejligt at høre der er mange som klarer sig. Jeg vil helt sikkert kigge på mit budget henover sommeren. det er svært nogen gange, om man skal være fornuftig, eller "følge sit hjerte"..

Tak for svarene :)

Mvh Sandra

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  03-05-2011 07:43
Jeg ved ikke om jeg bare bruger fænomenalt få penge på mig selv, men jeg synes altså ikke det er så hårdt.. Jeg bor alene i lejlighed i KBH, har hest opstaldet - og ny bil. Jeg har en god opsparing, og synes ikke jeg mangler noget. Jeg har ikke SU lån.

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider