|
|
| Plag alene - what to do? |
|
|
Her i starten af maj, sender vi den ene plag 2-3 dage afsted for operation, hvilket så efterlader den anden plag alene hjemme i stalden  Den plag der bliver tilbage, er heldigvis rimelig ok med at være alene i stalden mens man går med den anden, men har har selvfølgelig ikke prøvet at være alene SÅ længe, og komme på fold alene osv. Jeg kan ikke lige finde nogen selskabshest til ham så hurtigt, og for så få dage, men omvendt synes jeg også det er enormt synd han skal stå alene de dage. Ville du/i lade ham gå alene de dage, eller hur?? Mvh Janni
LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bette plag |
|
|
Jeg ville søge med lys og lygte efter en pony/hest, som jeg kunne låne et par dage. -Vel at mærke en mule, som godt kan tåle at blive flyttet for et par dage for herefter at komme hjem igen. Alt godt til plagen og den, der skal opereres. 
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi "Det er umuligt", sagde Tvivlen "Det er farligt", sagde Frygten "Det er unødvendigt", sagde Fornuften "Gør det alligevel", hviskede Hjerte Nu stud. gruppeterapeut!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg tror jeg ville |
|
|
ta' det stille og roligt. Men adskil dem allerede nu - hver sin fold - og så langt væk fra hinanden som muligt. Og når den så endelig bliver alene, så tag dig ekstra af den. Lav lidt "træning" - altså noget mentaltræning af en eller anden slags så den bliver "træt"/fyldt op med indtryk. 3 dage alene mener jeg ikke den lider overlast af....måske endda tværtimod en modningsprocess. Personligt ville jeg ikke låne hest ud til 3 dages selskab medmindre det var på naboens fold. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det var også min første tanke, men hvem dælen vil udlåne og dermed flytte sin pony eller hest for kun nogle få dage.... må indrømme at jeg nok ville være lidt betænkelig ved det af hensyn til hestens der skal flyttes. Og tak for hilsnen, håber også han klarer det til UG+  Mvh Janni
LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
Jeg kan ikke skille dem ad nu, da den der skal opereres ikke kan være alene, og ikke sikker på andet end han ville prøve at komme igennem hegnet. Tænker også lidt at den der godt kan være alene, nok overlever ihvertfald når han er inde, da der er køer i nabo stalden som han er vant til og kan se. Er dog lidt betænkelig ved at han skal på fold alene, om han så panikker når han finder ud af han er alene? Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min to års |
|
|
går alene herhjemme når Ida og jeg er på kursus hos Susan. Han savner da Ida, men han tager det pænt og går stille rundt. Så slap af det er kun få dage. Den affinder sig hurtigt med det. Det er jeg sikker på.
Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmmm... |
|
|
Koster det ikke "bare" et par hundrede kr. pr dag at have hesten på hospitalet? Tænker om ikke du kunne høre om den anden kunne komme med? Det ville måske også berolige patienten lidt?
Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto PrinsesseGuldHår Lehmanns-rideudstyr.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Undersøge |
|
|
Kan du på nogen måde undersøge, hvordan plagen vil reagere ved at være selv på folden? Det er stadigvæk ikke nogen garanti for, at den ikke vil panikke på et tidspunkt, hvor den går selv. Det er jeg klar over. Anden mulighed: Kunne du tale med en rideskole, om de har en hest/pony, der kunne lånes et par dage?
KH Esma Healing hest og rytter Psykoterapi "Det er umuligt", sagde Tvivlen "Det er farligt", sagde Frygten "Det er unødvendigt", sagde Fornuften "Gør det alligevel", hviskede Hjerte Nu stud. gruppeterapeut!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Super idé |
|
|
Jeg synes, at PrinsesseGuldhår har en super idé der.  Det ville jeg forsøge at få sat handling på.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465 |
|
|
PrinsesseGuldhår - Det har jeg også tænkt på, men synes alligevel ikke at en 1 års plag der intet fejler, skal stå i boks 3 dage uden fold, når det kan udgåes. Tror vi holder os til planen om at han må gå alene hjemme og krydse fingre for det går fint  Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville slå |
|
|
koldt vand i blodet, og så bare lade ham blive inde det første døgn, og så lukke ham ud med en god bunke hø/wrap på folden. Da jeg fik slagtet den store, skulle den anden stå alene indtil jeg fik købt en ny. Og normalt kunne hun ikke være alene. Den første dag alene på folden løb hun da lidt rundt, og i sær når vi kom ud, men ellers så faldt hun nu rimelig hurtigt til ro. Så den uge der gik, gik nu helt fin, og nu har hun faktisk nemmere ved at blive tilbage i stalden når jeg rider ud. Og når ikke det er for flere dage, så ville jeg nu ikke gøre det helt store ud af det 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
| Forfatter:  |
babs |
| Dato:  |
29-04-2011 10:54 |
|
synd du bot så langt væk fra Århus, ellers ville jeg gerne ha lånt Titus til dig, han siger nemlig intet til at blive flyttet. håber din plag klare sig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg ville |
|
|
lade den gå/stå alene.... Det er da meget for den, at skulle forholde sig til en ny legekammerat for så få dage... Her tænker jeg på hvordan heste normalt opfører sig den første tid, med rangorden osv.... Synes heller ikke at der er nogen grund til at den skal flyttes for to-tre dage, hvis den ellers kan stå alene... Det kan risikeres at skabe mere uro for den at den flyttes.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Janni :) |
|
|
Har de ikke fold muligheder på sygehuset?? Det havde de på KVL.
Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto PrinsesseGuldHår Lehmanns-rideudstyr.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det ved jeg ikke om de har, men som en anden skriver, så er det også forbundet med stress at flytte en hest kun for nogle dage. Vi lader ham stå hjemme alene, og evt. få lidt selskab af køerne i stalden om natten  Det tror jeg på vil være mindst stressende for ham. Mvh Janni
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|