Jeg er på ingen måde imponeret over body shop. De kan overhovedet ikke leve op til det ry de prøver at have ift. naturlighed.
Hvis du vil have naturlighed skal du gå efter produkter der har de eftertraktede mærkninger.
Til ultra sart hud vil jeg kun anbefale Beautý Pacifique. Jeg har netop eksperimenteret med andre ektremt milde produkter til ekstremt tør hud, eks. diverse ting fra apoteket og en enkelt creme fra Matas da de for nyligt er stoppet med at bruge parabener, men næ nej. BP er det eneste der har gjort en synlig forskel for min hud.
Når det er din øjenhud der er blevet sær, så skal jeg lige høre: Putter du øjencreme på selve øjenhuden? Det er nemlig no go. Det skal duppes rundt om øjet altså på kindben og øjenbryn, så trænger det selv tættere på øjnene.
Al creme indeholder fyldstoffer, som er skadelige for den sarte hud omkring øjnene. Desværre har vi en tendens til at reagere på grim hud ved at smøre mere creme på, det er også fornuftigt nok hvis man bruger den rette creme til eksempelvis tørre kinder, men lige med øjnene er det absolut ikke smart. Hvis øjenhuden virker tør, hævet, eller der er poser eller render, så kan jeg kun anbefale at ligge agurkeskiver eller brugte teposer (afkølede) på øjnene.
Jeg er helt stoppet med at bruge øjencreme efter råd fra en kosmetolog. til gengæld snupper jeg gerne et par skiver agurk lige fra køleskabet, hvis jeg ser træt ud. Især billige mærker skal man holde sig langt væk fra, da der er flere fyldstoffer i. Så nej, ville bestemt ikke tro at body shop kunne gøre noget.