Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvad er det for noget gylle?
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 21:23

Ja, det kan godt være det er et lidt underligt spørgsmål, men hvad er det for noget gylle der lugter af kattel*ort?

Jeg har haft vinduet i soveværelset til at stå åbent et par timer her inden sengetid, og jeg blev altså noget ramt af den lugt der kom mig i møde da jeg ville gå i seng. Det lugter ligesådan udenfor, både ved huset og oppe ved vejen. Kæresten har gået og lavet terrasse udenfor, og han siger det er som om det kommer i perioder. Ligesom sådan et vindpust af kattetoilet.

Jeg har selv arbejdet i landbruget, både med kvæg, grise og heste - ingen af deres hømmer lugter altså sådan, så hut jeg visker.

Nok er jeg gravid, men så meget kan min lugtesans da heller ikke drille mig.

Det skal lige siges at vi faktisk bor inde i byen, lige ved siden af byskiltet. Rideskolen er vores nabo, og ligger lige på den anden side af byskiltet, så vi er ikke sarte og vant til at der godt kan lugte lidt landligt.

Katte høm høm er ikke just min favoritduft, og jeg kan altså heller ikke forestille mig at vores ene kat har skidt overalt i vores have i løbet af et par timer. Så skal Lille Frøken da have haft ufattelig dårlig mave.

Med AlleyCat og Vupti.

Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd

der er så
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 21:48

dejligt ude på landet...... for det meste altså. Mit bud er høns eller mink. Det er ekstra skrappe sager. Håber DU får en god nats søvn trods alt.

0
0
Svar på denne tråd

høns...
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 21:58

Jeg tror også det er høns - vi har en hønsefarm ude af vores vej, og der bliver hentet gylle til bla vores græsmarker der skal wrappes, og det lugtede også et par dage lidt i retningen af kattelort.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Gyllelugt
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 22:09

Det er da rart andre opretter indlæg om det man har spekuleret på *GG*

Undrede mig også i dag - er heller ikke sart, men den der kattelorts-agtige lugt, puha dén er altså for meget.

- Selv for mig der er vokset op på en svinegård.

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

SVINENE;

- Hyggeligt marsvineforum

- Sprængfyldt med viden

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gætter
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 01:36

på mink. Jeg har været på en mink farm og det kunne godt lugte lidt a la kat. Men det spredes bare tit som fast gødning synes jeg og ikke som gylle.

Sagde Janne

Lejlighed sælges i Kgs. Lyngby

nybolig.dk/maegler/ PrivatBolig.jsp?sagsnr...snr=103468

- Send PB for info -

0
0
Svar på denne tråd

Grisegylle..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 08:10

er i hvert fald det der lugter lige pt hjemme ved os..

Mink og kyllingegylle lugter langt værre end kattelort ;-)

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

kender det godt
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 10:47

vi har os et sted tæt ved markerne ved byen (bor heldigvis ikke i nærheden) men når man kører forbi der er man ved og brække sig, det lugter simpelthen så ulækkert!!

Min kæreste gætter på det er hønse møg (han er uddannet landmand), men vi har aldrig fundet ud af om det er det

Sagde Frøken. Theresa :)

0
0
Svar på denne tråd

syntes at
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 11:26

Syntes at jeg har hørt, men ved ikke om det er rigtigt - at man nogen steder må kører menneske høm høm ud på markerne, men ved ikke om det er rigtigt, eller om det er det som lugter så grimt :-)

Helena

3 års vallak efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

2 års hoppeplag efter BH Don Romantic/Donato/Michellino

1 års hoppeplag efter Romanov/Leredo/Romancier

www.gghorses.dk

0
0
Svar på denne tråd

Helena..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 11:44

Det er ganske sandt, det kaldes spildevand og der er meget strikse regler for det..

Spildevand lugter ikke bare af kattelort, vil garantere at I ikke er i tvivl om hvis det er spildevand

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Et spørgsmål om gylle
Forfatter: 
Dato:  27-04-2011 17:29

Jeg troede ellers nok at jeg kunne lugte forskel på grise og ko gylle, da jeg selv har kørt temmelig meget af det ud på markerne rundt omkring i nordjylland. Det lugter jo nærmest hyggeligt i forhold til det her, men nu er jeg lige blevet belært noget så grundigt inde på fb at jeg vist skal forske noget mere i gylle, og ellers bare være glad for at få mad på bordet. Åh, de kære landmænd elsker deres gylle!

Jeg kan godt få det til at passe med at det er hønsemøg, for der bor faktisk en hønsefarm en lille km fra os. Jeg troede bare slet ikke at de producerede nok gylle til at køre på markerne?

Sød tøs: Jeg mindes at huske at du også er fra Hjørring området som mig, så mon ikke vores (og din kærestes) næser dufter det sammen?

Problemet er dog ikke større end at vasketøjet bare først kommer ud at hænge imorgen i stedet for.

Med AlleyCat og Vupti.

Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider