Hej kloge ænder. 
I familien er vi kommet i et stort dilemma, som jeg håber i vil give mig jeres mening om.
Det drejer sig om min elskede mormor der til sommer fylder 80.
Mormor er meget frisk. Hun klare alt selv. Spiller brigde 2 gange om ugen, besøger venner og veninder, tager i sommerhus og er i det hele taget meget "på farten". Og så kører hun stadig bil.
Forleden ringede min kusine så til min mor og fortalte at hun havde været ude at køre med mormor. Mormor havde på en meget smal vej kørt midt på vejbanen, så hvis der var kommet en modkørende over bakken, så havde de kørt sammen. 
Hun var på et tidspunkt kørt for langt (ad en ret trafikeret vej), og så kørte hun ned ad en sidevej for at vende. Men nej! Hvis ikke min kusine havde stoppet hende, så var hun bakket lige ud på den meget trafikerede vej. 
Så i går sad jeg hos mine forældre og diskuterede hvad skal man gøre? Og om vi skal gøre noget?
For der er jo ingen tvivl om at det bedste vil være hvis mormor parkerer Puntoen for altid. Men vil jo også begrænse hende utrolig meget. Det er ikke fordi hun ikke kan tage det offentlige, men det er jo ikke altid det offentlige kører derhen hvor man skal.
Hvis vi sagde til mormor at vi synes hun skal stoppe med at køre bil, vil hun ikke lytte.
Hun er jo som tidligere nævnt meget åndsfrisk.
Og skal vi gribe ind?
Min mors mand siger at vi ikke kan gribe ind. Hun er jo et voksent menneske. Ja, men hvad med den dag hun er skyld i et trafikudheld og det ikke kun er hende der kommer til skade?
Når man har hendes alder skal man have fornyet sit kørekort hvert år, men da mormor er så frisk som hun er, så kan lægen jo ikke se/høre på hende hvor dårlig hun er til at køre bil.
Det er enormt nemt at sidde her bag skærmen og sige hvad man skal gøre når man ikke selv er den der skal viderebringe budskabet. Men lad mig høre jeres meninger.
Hilsen Benedicte