Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Lærer uddanelsen, krav ???
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:27

Hej Hn`er :-)

Jeg har efterhånden fået noget hjælpe her inde ang uddannelse, og det er jeg bare super glad for, tak for det :-)

Nu er jeg efterhånden nået frem til at nærstudere læreuddannelsen! men jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe mig!

Jeg har været så heldig at få en revalidering, så jeg tænker og tænker over hvad jeg skal gå i gang med :-)

Jeg har min 9klasse plus 10 klasse, en Hf som ikke gik godt, hvor efter jeg læste nogle af fagene op på VUC, så jeg bestod hfen på gennemsnittet! Det var hverken pga sjusk eller lign, at min hf ikke gik godt...

Det er nu ved at være nogle år siden jeg tog Hf`en og VUC, er 25 nu!

Så vil jeg høre, er det overhovedet muligt at blive optaget på skolen som lærerstuderende, når min hf ikke var ret god? tager de overhovedet dem ind?

Jeg har jo så mange andre kvalifikationer, og er også et andet sted i mit liv, end den gang jeg tog min Hf ;-)

Nu hvor jeg er i igang med at finde ud af hvad jeg vil mm, går tiden jo, og nu er den ene ansøgningsfrist fx d. 15 marts, dvs det er for sent, skal jeg så til at vente til næste år? eller har de forskellige studier "gemte pladser" til fx en der får en revalidering??

for syntes nu det er længe bare at skulle gå hjemme, hvis jeg fx først kan starter til næste år!?!

Jeg vil selvfølgelig ringe og snakke med en studievejleder, men det ville også være rart at høre andres erfaringer!! Og måske der er nogen der er lærer her inde??? eller som er i gang med uddannelsen, fortæl fortæl??? :-)

Håber meget på nogen vil hjælpe, selvom vejret er skønt med skønt på uden for, til en tur på hesteryg :-)

Sommergræs tilbydes 6800

(mellem varde og esbjerg) se link på min præstation

0
0
Svar på denne tråd

kjhfdkjhgkjfhg
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:40

Hvis det er lærer du gerne vil være, så er der ikke andet for end at smutte på lærerseminariet og tage en snak med dem.

Du skulle nu have alt hvad der skal til for, at blive optaget.

Det havde jeg ikke, da jeg ville starte - jeg må indrømme at jeg ikke kan huske hvad jeg manglede, men jeg fik lov at starte alligevel. Det var så også dengang hvor der virkelig var mangel på lærere.

Så bare kom igang .

Jeg fandt så ud af efter et halvt år, at det ikke var lærer jeg ville være, men pædagog. Det var så svære for mig at komme ind på pædagogseminaet, da der ikke var mangel på disse og jeg havde ikke helt det der skulle "til".

Så jeg tog en seriøs og overtalende snak med inspektøren og sagde, at jeg gerne aflagde en form for test/opgave. Dette gjorde jeg og jeg fik lov at starte og er idag pædagog.

Så er der noget man vil, så er det bare at gå igang!

Vores Charmetrolde

Tali - Emily

&

Chili

Hesten er vores partner

Opdræt af marsvin mm - tjek hjemmesiden:

www.bordeauxgaarden.dk

0
0
Svar på denne tråd

Du kan finde
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:49

langt det meste om hvad du gerne vil vide lige her:

Lærer i Folkeskolen

Rigtigt mange steder er det sådan at alle der opfylder kravene optages - og kravene er såmen ikke andet end:

Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

• studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere handelseksamen (hhx) eller eux
  • gymnasialt indslusningskursus for fremmedsprogede (GIF)
  • eventuelt en udenlandsk eller international gymnasial uddannelse.

Når du er optaget på uddannelsen, skal du dokumentere, at du har tilstrækkelige forudsætninger for at få adgang til de enkelte linjefag i uddannelsen. Se nærmere under afsnittet om uddannelsen ovenfor.

Så i princippet er det sådan at hvis du har en HF med bestået gennemsnit så kommer du ind hvis du vælger en af de steder hvor alle kommer ind.

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Læreruddannelsen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:50

Jeg studerer selv til lærer, men om de har ændret kravene siden jeg blev optaget ved jeg ikke.

Du skal vælge et linefag (hovedfag = dansk, matematik, engelsk, natur/teknik) og der skal du have fået minimum 7 i karakter efter ny skala for at blive optaget, og det samme er gældende for liniefagene du efterfølgende skal læse, medmindre du kan blive godkendt på andre kriterier (anden erfaring o.lign.).

Men ring og snak med dem :)

2 stk. ponyhingste til salg. 2000 kr samlet.

1 rød meget flot shetlandshingst

og 1 knapstrupper blandingsplag.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:09

ttusind tak for jeres hjælp :-)

Dvs så så kan jeg godt blive optaget, hvis de "væger mig", og alligevel ikke, fordi jeg skal have 7 i et fag??? jeg har fx ikke haft natur og teknik på hf, så der kan jeg fx ikke have fået 7?

Men det var nu den vej jeg gerne ville, dvs at jeg ikke kan blive optaget alligevel, eller hvordan?

Jeg spørger måske dumt, men skal nogen gnge have tingene skåret ud i pap ;-)

Er det rigtigt at man kun har omkring 15 timer i ugen på skolen?? er studiet svært læsestof?

Sommergræs tilbydes 6800

0
0
Svar på denne tråd

Når det er helt
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:38

specifikke adgangskrav er det bedst du kontakter skolen - det ved de nemlig alt om :)

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års palominoplag udlån eller salg.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

dadada...
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 11:48

det er også planen at jeg vil kontakte skolen, men det kunne jo være der var nogen her inde også, som vidste noget om det ;-) ??????????????????

Sommergræs tilbydes 6800

0
0
Svar på denne tråd

Har du andre?
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 12:28

Har du andre naturvidenskabelige fag du har fået 7 i? F.eks. matematik, biologi, kemi eller fysik? Jeg havde ikke natur og teknik på gymnasiet, men jeg kom ind på natur og teknik på mit 8 i fysik(gammel skala).

Ellers kan du tage det ene fag som HF og knokle for at få det 7 tal natur og teknik er det bedste fag men vi havde også en suveræn god lærer. Jeg er så glad for at jeg kom igennem var jeg tvunget ud i f.eks. dansk som linjefag så var jeg nok droppet ud.

Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd

ansøgning
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 13:26

Det lyder som om, du skulle ha' søgt ind på kvote 2, og den ansøgningsfrist er jo længe passeret . Der er ikke andet for end at søge ind på kvote 1 til juni og så krydse fingre for, at du kommer ind, ellers må du vente til næste år.

Men ja, som flere skriver; kør da ud og tag en snak med de seminarier, du har overvejet at søge ind på. De kan helt sikkert rådgive dig på allerbedste vis.

Karina

Søger job som lærer på Fyn - fast stilling på fuld tid.

0
0
Svar på denne tråd

Realkompetencevurderinger
Forfatter: 
Dato:  26-04-2011 08:20

...benyttes i hvert fald på mit seminarium (Holbæk). Skulle have haft idræt som linjefag, men eftersom der er adgangskrav hertil, som sjældent udbydes på ungdomsuddannelserne, var jeg til en samtale med studievejleder/idrætslærer, og det var ærlig talt bare en formalitet. -Du har undervist i ridning? Og du har spillet lidt håndbold tidligere? No problemos!

Jeg er lige nu ved at starte eksamensræs på 3. årgang, og da jeg søgte, optog de i hvert fald alt og alle! Og faktum er, at dels kommer der til at mangle lærere inden for ganske få år (også selvom stillinger spares væk kommunalt pt, men der er store årgange, der går på pension) og dels får det enkelte seminarium penge pr studerende, og "du" er derfor en væsentlig del af sem.s økonomiske eksistensgrundlag -så især de mindre seminarier har ingen grund til at afvise virkelig interesserede .

Men et godt råd: Find ud af, hvilke linjefag, du som udgangspunkt er interesseret i, og hvorvidt du opfylder adgangskravene til disse. Og tag kontakt til "dit" seminarium og hør, hvad dine muligheder er derfra! Og tag evt kontakt til et par andre også -det er ikke sikkert, den bedste mulighed for dig ligger tættest på! Og i fald af, du mangler lidt for at opfylde et adgangskrav, så er der muligvis også mulighed for et lyn-GSK i løbet af sommeren? Men jo før, du kommer i sving, desto større er muligheden for at nå det i år!

Held og lykke med det!

Mvh Mia

Sælges:

Lille, smart DH-hoppe (f. 2001) til avl eller ridning

12-års DV vallak, kan øvelser til alle LA-klasser +"det løse"

1 års hoppe e. Gribaldi, forv. stg 168

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider