Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

børn og heste
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 23:12

Jeg er blevet i tvivl om hvorvidt børn og store heste høre sammen efter og ha set en tilsynladene rolig video af en 8 års pige der blir filmet hvor hun går ude på en fold med store heste hun går bag om den trækker alene den ene ind uden tov renser alle hove rider den udendørs

Er det ok hun ikke har hjelm på på folden renser hove uden hjelm

rider denne store ret flinke hest uden sikkerheds bøjler,

hvor er vores ansvar som forælder til børn der skal omgås heste

0
0
Svar på denne tråd

♥Plet♥
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 23:28

Jeg har lært at omgås heste ved at "brænde fingrene".
Nej, jeg har ingen børn, så jeg kan sikkert ikke sætte mig ind i det, men man lærer jo af sine fejl, synes det er mere forkert at pakke dem for meget ind, så de ikke får lov til at mærke at hesten altså har en del kræfter.
Naturligvis smider man ikke et lille barn ind til en flok ungheste, men kun indtil nogle rolige heste.

Bailey, Beauty & Plet

Min hest er mit spejl som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.

Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.

0
0
Svar på denne tråd

sikkerhed
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 23:47

Jeg synes det er svært at sige uden at have set videoen..

men umiddelbart ville jeg ikke lade en 8 årig gå alene ud på en fold, der kan så hurtigt opstå tumult.. at hun renser hove uden hjelm på, kan jeg ikke se er så forfærdeligt.

Men generelt synes jeg ikke at børn skal være omkring heste, uden at være under opsyn. både for børnenes sikkerhed, men også for hestenes skyld.

Mvh Sandra

<33 tequila og Medina <33

0
0
Svar på denne tråd

Børn og heste
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 23:50

Hmm lyder da noget dumdristigt det du fortæller og jeg er absolut ikke tilhænger af ingen ridehjelm!! burde sidde lige så fast, som sikkerhedsselen i bilen...

Kan så kun fornemme hvorfor DRF vil sætte en ekstra indsats ind for sikkerheden for børn...

med kampagnen: Ryttere opfordres til at bruge pæren i stalden!!

2 ud af 10 børn der går til ridning kommer til skade i stalden, er da en møj kedelig statistik

Annika

Vi tror vi ser virkeligheden, som den er... men i realiteten, ser vi virkeligheden, som vi er...

0
0
Svar på denne tråd

Børn og heste
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 00:58

Denne debat køre også i øjeblikket på hg.

www.hestegalleri.dk/html/ for_messagedetail.asp?msg_id=741892

Jeg har set vidioen. Det er en stor 8 årig der henter en hest ude på folden, hvor den går med en og ikke flere heste. Og hun er under opsyn. Alt forgår sillle og roligt.

Kan ikke forstå at trådstarter har så travlt med ridehjelmen, for hun bruger den ikke selv.

Jeg har selv en søn, der har lært at omgåes heste fra han kunne gå og han er i dag 14 og aldrig kommet til skade. Han har kun hjelmen på når han rider.

Linda

0
0
Svar på denne tråd

har ikke set videoen
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 04:12

Jeg har ikke set videoen, men vil da gerne kommentere på børn og heste alligevel.

Vi har et mindre opstaldningssted og jeg har selv børn, så nogle regler har vi da.

1. børn skal altid have ridehjelm på når de håndterer og/eller rider heste og ponyer

2. ingen børn på hestefolden uden følgeskab eller opsyn af voksen - selvføleglig skal barnet have ridehjelm på.

3. Børn skal have ridehjelm på når de opholder sig på pony folden også selvom de kun skal hente en pony.

Disse 3 regler mener jeg så er helt normal omtanke for sine børn og andres børn for den sags skyld.

Hvad andre gør er mig fuldstændig ligegyldig, og jeg tager gerne diskussionen, men på mit sted har børn altså ridehjelm på.

Jeg synes jo at når mine egne børn kan finde ud af at tage ridehjelm på når de skal have med heste eller ponyer at gøre, så kan andre altså også - vi har altid et par ekstra ridehjelme liggende, hvis hjelmen er glemt.

til Linda brandt, vær du glad for at din søn ikke er kommet til skade, men det er vel ikke ensbetydende med at ingen børn kommer til skade

jette

0
0
Svar på denne tråd

Folk med hoved bruger hjelm.
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:26

Vores børn på 9 og 10 år tager ridetøj ,sikkerhedsvest og hjelm på inden de begynder med noget med hesten. De må ikke hente deres ponyer uden vi har aftalt det og de må ikke gå ind til hestene uden hjelm og vest.

Jeg forstår ikke hvorfor man sender sine børn ud uden hjelm. De er lige i højden til at spark, og selv den sødeste hest kan blive forskrækket.

Linda Brandt: Jeg har også kørt 10 år uden sele og er aldrig kørt galt. Jeg ved nemlig godt hvordan man kører i trafikken så jeg behøver den ikke. (ironi OFF) selvfølgelig bruger jeg sele da den redder liv når andre kører ind i en. Ligesom jeg selv bruger hjelm når jeg henter på fold da det er flugtdyr vi arbejder med.

Jeg har nok også set flere skader der kunne være undgået med hjelm bland andet en dreng på 16 som har arbejdet med heste hele sit liv som pludselig blev rendt over af en forskrækket hest. Han svævede 1 døgn mellem liv og død pga. slag i hovedet og der gik over 1 år før han var uden mén. Lægerne sagde at en hjelm ville have skånet ham for rigtig meget.

0
0
Svar på denne tråd

heste og børn..
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:46

Nu har jeg ingen børn selv (er kun knap 20), men kan da tale ud fra da jeg var 8 år gammel og selv havde to ponyer. Så må I selvom, om i kalder mine forældre ansvarsløse eller ej, det kan jeg ikke bruge til noget alligevel.

Da jeg var 8 år gammel fik jeg mine to første 3'er ponyer - en hoppe og hendes 3 mdr gamle føl. Jeg har aldrig brugt hjelm på fold eller i stalden, da jeg var så ung red jeg dog ALTID med hjelm - uden vest og heller ikke selvom jeg sprang. Mine ponyer var de mindste på daværende opstaldningssted, hvor der i alt var 8-10 heste og kat 1 ponyer. De første par år var min mor og/eller far altid med der ovre og jeg var under opsyn når jeg var blandt hestene, men jeg rendte altså selv ind på folden og hentede mine ponyer, klappede de store heste og gav dem lidt rugbrød. I stalden ordnede jeg også selv mine ponyer og hjalp også hellere end gerne med de store. Ja, de rolige af dem smuttede jeg sågar under maven på, når jeg skulle over på den anden side.

Første gang i mit liv jeg havde en vest på var i 2001, da min mor brækkede ryggen på tur, der blev forlangt, at jeg skulle have den på når jeg red tur og sprang, på tur røg den forholdvis hurtigt og må indrømme at jeg altså heller ikke har set meget til min vest de sidste mange år i springningen heller ikke selvom jeg er springrytter.

Så ja, da jeg var 8 år gammel, var jeg nok meget som barnet i videoen..

*Heste tages i ridning -skriv for mere info*

Mvh Jannie

Engedals E.T. & Astoria

Engedals Piaffe, savner dig, du vil altid være min lille prinsesse:) <3

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 09:17

Piff..... Det handler ikke om, at banke dine forældre oven i hovedet men om, at vi heldigvis bliver klogere og klogere. (Da jeg var barn, fandtes der fx slet ikke seler på bagsædet i bilerne)

Jette.....Katrinen......

Linda.... din søn har jo nok bare været heldig, da mange af ulykkerne er nogle, som ikke kan forudsiges men måske begrænses.

Jeg kom engang kortvarigt på en rideskole, hvor ALLE under 18 år SKULLE bruge ridehjelm. Dette havde ejeren besluttet efter at hendes datter var kommet alvorligt til skade. Hun havde stået på staldgangen med sin meget meget søde og rolige pony. Tror nok, at hun havde renset hove og hesten var blevet forskrækket og havde VED ET UHELD ramt datteren i hovedet. Hun blev blind på det ene øje og fik opreret titanium ind der, hvor kraniet var helt ødelagt. Det kunne have været undgået med en hjelm.

Men faktisk kan det siges ganske kort..... Hvorfor dog spille hasard med sit barn?????!!!!

Maria..... som har sin datter alt for kær til at lade hende være afhængig af held hvis det på nogen måde kan undgåes!

Hvis din hest er død,- så stå af!

Elektriker fra Nakskov-området, som vil bytte arbejde med fx rendegraver, traktor eller bobcat-lignende ting alle med fører, søges.

0
0
Svar på denne tråd

der hvor jeg rider
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 18:55

Så skal man have ridehjelm på hvis man henter hest/pony, skal i stalden, og rider. Og når man rider, så også sikkerhedsvest for nybegyndere og for små børn.

Hvis man er over 18 år, så er det så valgfrit - men ellers så skal man.

Stubbi - I Will Always Love You! <3

Søger rideudstyr.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider