Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skift til Islænder
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 15:11

Jeg overvejer om noget tid at købe sådan en sød lille islænder, men hvor høj skal den være ? jeg er 168.

Er der noget jeg skal holde øje med når jeg kigger på sådan een ?

Hvad skal jeg helst undgå osv.

Er der nogle steder man kan få lov til at prøve sådan en, evt. med noget undervisning på, da jeg intet kender til racen og ikke aner hvordan jeg får den til at tølte ?

Ville du som islænder ejer, der havde din hest til salg, også lade sådan en nybegynder som mig prøve din hest selvom jeg ikke aner hvordan det er at ride den.

Det skal siges at jeg leder efter en til turridning og har ikke de store ambitioner.

Er der specielle salgssider for islændere syntes ikke jeg kan finde ret mange til salg.

Susanne

Lev livet HVER dag ;)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:01

Jeg er ikke islænderrytter og bliver det aldrig, men det er hele min svigerfamilie, de avler faktisk islændere :-D

Der findes specielle islændersider - denne er nok den største og mest brugte: http://www.joras.dk/

Min svigerinde har en GIGANTISK islænderstald hvor hun både avler islængere, har undervisning og opstaldning, og jeg ved at hun hele tiden og igen hjælper folk med at finde lige præcis den islænder som passer aller bedst til dem - hvis du er interesseret i at komme i kontakt med min svigerinde, så kan du sende en PB til mig, så skal jeg gerne give dig hendes kontaktoplysninger :-D

0
0
Svar på denne tråd

Du får lige linket
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:07

Jeg tror faktisk ikke at min svigerinde har noget imod, at jeg skriver linket til hendes hjemmeside herinde: http://geysirheste.dk/om_os.html

0
0
Svar på denne tråd

Tak for link
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:33

Jeg ville nu gerne blive på sjælland indtil jeg ved om det er det jeg vil.

Hvorfor bliver du aldrig islændingerytter ?

Jeg har altid haft meget store heste, men efter et par styrt blevet mere hooked på mindre heste og hvorfor så ikke en islænder...

Men jeg ved ikke om det er noget:)

Susanne

Lev livet HVER dag ;)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 17:53

Jeg er ret sikker på, at Heidi gerne vil hjælpe dig med at få kontakt til islænderfolk som bor i nærheden af dig, ellers kan du jo bruge joras til at komme i kontakt med nogen tættere på dig.

Islændere er bare ikke lige noget for mig, det er ikke fordi jeg synes noget negativt om islændere eller fordi jeg kun er til store heste, for som du kan se, så er jeg på jagt efter en fjordhest, som jo ikke er en stor hest - islændere passer bare ikke lige til mig

0
0
Svar på denne tråd

Skift til islænder.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:33

Det gode ved islænderen er jo at det ikke kommer an på højden. Men vægten kan godt have noget at skulle have sagt. Nu har jeg selv arbejdet med turrist ridning, på feddet, med islændere for nogle år siden, og der havde vi en regel om, at en hest max måtte bære 90 kg.

Joras.dk er et rigtig godt sted at komme i kontakt med steder, hvor du kan prøve en islænder. Men hvor på Sjælland bor du? Jeg kender til et par steder som har turridning, og det ene sted ved jeg også du kan få undervisning.

Hvis en af mine skulle sælges og du som nybegynder kom og var interesseret, ville jeg intet have imod det. Man skal jo starte et sted. :)Men jeg ville nok foreslå du fik noget undervisning når du nu engang får dig en islænder. 4-gængere og 5-gængere skal rides lidt forskelligt og kan på hver deres måde drille.

En god islænder til turridning ville jeg nok mene var en naturtølter. :) Dvs. en der kan tølten uden at det kræver det helt store fra rytterens side af. :)

En anden ting jeg synes du bør gøre, er at oprette dig som bruger på joras og så følge lidt med i debatterne. Det giver en, en hel masse viden på mange områder omkring islænderen. :)

Og såpå forhånd, velkommen til "islænder verdenen". ;)

VH Anne Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

Islænder.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:37

Hej Susanne.

Jeg har min islænder tilsalg på Joras, og jeg vil hellere end gerne give rideture, også til uøvede, så de har mulighed for at prøve en islænder inden køb. Islændere kan være meget forskellige at ride, så mit råd til dig er at prøve nogle forskellige typer, og mærk efter hos dig selv, om hesten har det du ønsker din kommende hest skal have.

Med venlig hilsen Tina

Gør livet til en fest - rid islandsk hest !

0
0
Svar på denne tråd

Nybegynder..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:46

Skal man så som jeg vælge en 4-gænger eller en 5 gænger ?

Jeg bor ved Roskilde faktisk lige ved islænderbanen :)

Susanne

Lev livet HVER dag ;)

0
0
Svar på denne tråd

valg...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 18:56

Det kommer helt an på hvad du selv kan lide, for tølten er en smule anderledes på en 5-gænger end på en 4-gænger. :)

Ok. Det ene sted jeg kender er ved Fakse og det andet sted ligger ved Tisvildeleje. www.123hjemmeside.dk/fogedgaarden/ 1581587 og det andet sted hedder http://www.solfari-aktiv.dk/. Det sidstnævnte sted kan du også få undervisning. Om der er andre steder omkring Roskilde ved jeg ikke.

VH Anne Kathrine

0
0
Svar på denne tråd

Isheste er de bedste.
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 19:55

JEg har redet stor hest springkonkurrencer i mange år da jeg for snart 3 år siden skiftede de 2 springere ud med en med 5 gear. Jeg har altid sagt at når jeg ikke gad stævneræset mere ville jeg have islændere.

Jeg elsker mine ismuler. Vi har idag 2 rideheste, 2 hopper der skal have føl og 1 3 års...Så pas på 1 bliver nemt til flere for de er utrolig nemme og billige i drift. Ingen dækkener, bliver ikke syge når vinden vender i nord, overkommelig størrelse, ikke alt muligt tingel tangel udstyr bare en god sadel, et hovedtøj og et fleecedækken.

Det vigtigste for mig er tølt og deres sind. Jeg har haft en supertølter der kunne tølte til verdens ende, men som næsten ikke kunne slappe af i skridt og som kun kunne gå forrest på tur. Meget anstrengende i det lange løb.

Om den er 4 eller 5 gænger er mindre vigtigt syntes jeg, bare du har det godt på den.

Et godt råd. Sørg for at komme ud i naturen på den, se hvordan den reagerer hvis den skal gå bagerst eller stoppe mens de andre rider videre, kort sagt prøv den lidt af, så du kan få en fornemmelse af hvordan den er.

Og prøv at finde ud af hvad du vil. Er det konkurrencer eller ture i skoven. Til ture i skoven er et godt hoved meget bedre end høje knæløft. Men vil du ride konkurrence skal der være noget mere go i den.

Du skal nok blive glad for skiftet og man lærer at leve med at blive drillet med at man rider pony.

0
0
Svar på denne tråd

hahaha...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 19:58

Jeg skal bare turridning og mine børn skal prøve den, så det bliver rent hygge ;O))

Susanne

Lev livet HVER dag ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider