Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

trykket ribben
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 10:15

hej..

Jeg faldt af min hest her for 3 dage siden, og har hvis trygget et par ribben, da det gør ondt når jeg hoster eller bevæger mig rigtig meget.. Ville gerne hører hvornår man kan begynde at ride igen? eller hvornår i kunne hvis i har prøvet det?

Har presset mig selv til at gå på arbejde selvom jeg har ondt.. måske ikke det bedste.. :(

0
0
Svar på denne tråd

Av for den!
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 10:30

Åh ja, det har jeg prøvet et par gange! Både ved at blive kylet af en hest og lande i en stor pæl, men også ved at skvatte på et glat flisegulv og lande på kanten af en håndvask. Det gør så FORBASKET ondt!

Nu er det mange år siden, men jeg tror der gik et par uger, før jeg kunne kravle på hesten igen. Det kommer jo helt an på, hvor hårdt ramt, man er

Hilsen Inge

- med de to smukke muler Milo og Gazella - og den skønne Leonbergerhvalp, Sully!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 11:12

Jeg har også haft brækket og trykket mine ribben pga. en hest trådte på mig. Det gjorde rigtig ondt og måtte tage meget smertestillende, da jeg ellers ikke kunne trække vejret dybt og det er meget vigtigt at gøre, da man ellers så kan risikere at få lungebetændelse eller at der gik hul på lungen.

Jeg gik nok i tre uger med smertestillende, men var nødt til at stoppe med at tage dem, da jeg skulle op til eksamener, så sku være klar i hovedet. Jeg red nok ca. 1,5-2 måneder efter, men kun små korte skridtture i starten, da det gjorde ondt at trave. Jeg havde mén af det ca. 2 år efter, det skete sommeren 08 og er egentlig først nu jeg ikke længere kan mærke det når jeg cykler. Når jeg anstrengte mig, som f.eks. på cykel op af en bakke, så gjorde det ondt, selvom det var så lang tid efter.

Så det kan man ha "glæde" af længe.

Men god bedring :)

Mvh Pia

Nu med den dejligste part Sille :)

Jeg støtter nyt-hesteliv!

http://www.nyt-hesteliv.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ribben
Forfatter: 
Dato:  24-04-2011 23:19

Jeg har også haft "fornøjelsen" af et brækket ribben efter fald fra hest (sammen med et brækket håndled....). Det tog mig ca. 3 mdr. før jeg kunne hoste og sove uden at mærke det, og i den periode red jeg ikke (mit håndled var heller ikke klar til det).

Jeg tror tiden kommer lidt an på hvilket ribben der er tale om og hvor bøjet eller brækket det er.

Håber du snart er ovre det, det er meget smertfuldt.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Jeg både
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 08:54

brækkede 3 ribben og fik knust yderligere 3 ribben ved en ride ulykke i 2007.

Der gik 5 mdr. før jeg kom til hest igen, men okay det var jo også noget værere end et par trykkede. Jeg kan til tider stadig få ondt i dem men det er fordi de valgte ikke at tage de knuste ribben ud, så de genere mig ind i mellem.

For et par mdr. siden fik jeg trykket et ribben heldigvis i "den raske" side, her tog det ikke så mange dag før jeg var til hest igen.

Det gør ondt men smerten er ikke farlig og der sker ikke noget ved det... så føl dig frem hvornår du er klar til det.

Det værste er at komme ned af hesten igen, op er intet problem. Her snart 4 år efter lader jeg mig stadig glide ned af siden på hesten for ikke at få et for stort bump når jeg lander på jorden, for så gør det ondt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider