Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Stjæler heste i flæng....
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 13:34

Hmm er det bare mig, eller bliver der ikke flere og flere sager med stjålne heste, brudte aftaler osv???

Synes man konstant læser om folk der har lånt en hest ud, "solgt" den på afdrag, og pludselig så er hesten forsvundet, afdragene mangler osv.

Heste der er købt med aftalen om forkøbsret f.eks. og sørme om hesten så ikke sælges uden at kontakte gammel ejer.

Hvorfor så gå med til en aftale om forkøbsret, hvis man alligevel ikke gider overholde den??

Hvad i alverden går der af folk i dag??

Synes dælme godt nok det er sørgeligt...

God påske til alle.

Mvh

Janni

LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 13:42

Ja - synes også man ser flere og flere brudte aftaler....

Jeg har alle dage haft det princip, pengene først og så udleveres pony/hest. Det har været gældende for alle, også nogle jeg er venner med.

På den måde har der aldrig været stridigheder.

MVH.

Betina

Smuk brun kåret hingst på 100 cm. + shetlandsvallak på 82 cm sælges. Begge med hestepas/fuld stamtavle

Flere salgsponyer på min hjemmeside

www.stutteri-lyngholm.dk ...

0
0
Svar på denne tråd

Folk...
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 14:31

... blive mere og mere desperate for at komme af med deres heste på dette marked.

Det medfører at der slækkes på kravene til køber, naive sjæle udnyttes og købere uden samvittighed har frit spil.

Det er en dårlig cocktail, men hvor kan jeg dog også sidde og krumme tæer over nogle sælgere!!

Hvis du skal sælge din hest, så gør det dog ordentligt!! Tag den tid det skal tage - og hvis ikke, så lev med konsekvensen og lad det være en lærestreg!

Hilsen Linda og alle hestene på Ryvejlund

Jeg søger en underviser i dressur

Se vores hjemmeside på: www.ryvejlund.dk - og følg med i bloggen

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 15:05

Folk bliver mere og mere forkælet med generationerne, vi opdrager vores børn til at netop de er verdens navle, pli og god opdragelse hører fortiden til, egoet er centrum.

Vi er et forbrugssamfund og er det land i verden der smider mest væk, det gælder også dyr. Hesten er for mange et redskab til deres hobby og virker den ikke optimalt, så sendes den videre, som en brugt cykel.

Sidst og ikke mindst har mange pengeproblemer og det sammenholdt med nypædagogisk opdragelse og smidvæk mentaliteten, så tror jeg vi har svaret på meget af det.

Har man ikke penge til smed, dyrlæge og foder til hesten, så kan man ikke altid sælge ordentlig, hos nogle er det bare et spørgsmål om at komme af med dyret i en fart, hvilket nogle gange giver bagslag.

Men man kan ikke tillade sig at dømme alle der pludselig skal af med hest, hund eller kat. Der kan være mange gode grunde.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

123465
Forfatter: 
Dato:  23-04-2011 15:43

Selvfølgelig kan man ikke dømme folk, hvorfor de skal af med deres hest, det må være deres sag.

Men dem der har samvittighed til at lyve, stjæle og bedrage.... hvad f... bilder de sig ind!!

Det foregår selvfølgelig alle vegne, med alle ting, jeg synes bare ikke det har været så udpræget inden for hesteverdenen som nu.

Arme de mennesker som egentlig gerne ville udlåne deres hest, eller låne en hest, som virkelig er reelle mennesker.

Det er sq bare ikke i orden den udvikling tingene har taget!

Mvh

Janni

LEDIG BOKS I STALD BELIGGENDE MELLEM MØRKØV OG UNDLØSE, TÆT PÅ SKOV OG RIDEHUS. SE ANNONCER FOR MERE INFO.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider