Kender det alt for godt. Jeg ved ikke hvad der er galt med os hestefolk, men som Sephanie skriver, så er vi sgu ikke det mest imødekomne folkefærd.
Jeg flyttede stald for ca. 7 mrd. siden, samtidig med at jeg flyttede til en helt ny by. Min oplevelse var lige som din, at der i forvejen er nogle meget faste kliker, som man ikke bare sådan lige kommer ind i. Derudover er der ikke ret mange i stalden på min alder, de fleste er enten 3-7 år yngre og et helt andet sted i deres liv end jeg er. Derudover er der en stor gruppe pony-piger, og dertilhørende forældre.
Det er bestemt blevet bedre, og i dag taler jeg fint med de fleste, men der er ikke nogen jeg decideret føler at jeg har et venskab med. I starten var jeg næsten ved at opgive helt, da jeg simpelthen ikke kunne finde ud af folk. Jeg rider akademisk dressur, og de fleste af de andre er spring-ryttere. I starten kunne jeg se at de stillede sig op ved dressurbanen og kiggede på mens jeg red, uden bagefter at sige noget som helst til mig. Efter det blev jeg bare ignoreret i en længere periode.
Jeg talte på det tidspunkt stortset kun med én anden pige, der senere blev smidt ud af stedet og som også var udenfor det "gode" selskab. Hun sagde at grunden til de ikke sagde noget, var fordi jeg var en bedre dressurrytter end de var. Hun blev tilgengæld kritiseret synder og sammen når hun slæbte hendes hest ud på banen.
Jeg tror det har hjulpet lidt, efter at jeg er begyndt at hyggespringe lidt med den gamle. Og generelt holder jeg mine holdninger til ridning og dressur for mig selv, medmindre folk decideret spørger om min mening. Men jeg tror også bare at du skal give det lidt tid, det er ligesom om at det bliver lidt nemmere jo mere man bliver en fast del af "inventaret" i stalden;-). Der kommer vel også nye ryttere til en gang i mellem, så prøv at bearbejde dem lidt:-).