|
|
| Den lede svigerdatter |
|
|
Ja så er jeg igen igen igen stemplet som den lede svigerdatter som altid er på tværs  Min svigermor og hendes mand har lige købt en autocamper som de er meget ivrige efter at få luftet, og de har nu bestemt sig for at de vil have mine 3 børn med til legoland 1 uge i sommerferien. Problemet opstår så fordi både min mand og jeg simpelthen ikke er trygge ved at lade svigermor's mand køre med vores børn (svigermor har ikke kørekort) svigermor's mand kører mildt sagt som en brækket arm Så er der også lige det, at vores datter på 10 år hun ikke kan holde sig om natten, og derfor sover med ble og det gør at hun ALDRIG har løst til at sove andre steder end hos os selv, selvom jeg nok så mange gange har forsøgt at overbevise hende om noget andet, så er min datter MEGET flov og blufærdig over at hun sover med ble. Min mand har derfor sagt nej til legoland, men har foreslået at de vælger feks. Jesperhus eller Fårupsommerland(Vi bor 8-10 km nord for Aalborg), da det ligger så tæt på, at jeg ville kunne køre ungerne dertil og så ville jeg kunne hente vores datter hvis hun ikke har mod på at sove der. Både svigermor og hendes mand er fuuuuldstændig urokkelige, og VIL have børnene med til legoland, og mener at det er mig der vil være på tværs og spænde ben for dem, selvom det altså er min mand der har talt med svigermor om dette ( min svigermor har aldrig kunnet lide mig, fordi jeg ikke kommer fra en "fin" familie, og fordi jeg ikke er akademiker, og derfor inviterer hun ALDRIG mig til familiekomsammen osv, men det er en helt anden historie) Jeg er så skide træt af altid at blive stemplet som den lede svigerdatter - helt helt seriøst, så er jeg ALDRIG ude på at være på tværs, tværtimod forsøger jeg faktisk ALTID at vise at jeg er venligt stemt (girafsprog) og jeg sluger dælme mange kameler i et forsøg på at stille svigermor tilpas. Hvad jeg vil med dette indlæg - hmmm, jeg tror bare at jeg trængte til at få lidt luft, for jeg er så skide træt af altid at blive stemplet som den lede svigerdatter, når det jeg altid forsøger på er at undgå at svigermor bliver mopset 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *********** |
|
|
Åhh hvor kan jeg følge dig Det er rigtig surt ikke at have en svigermor der kan lide en. Lige meget hvad man gør og gør for deres søn ja så er det aldrig godt nok. Syntes I skal holde fast i jeres beslutning, så må svigermor være sur. Du ved det vile være det bedste for din datter 
Mor til den dejlige pige Alice Sofia Og en lille prinsesse i maven ankomst 20 August 2011. 2 pakker uåbnet Nan3 sælges billigt. Kan holde sig til Marts 2012. Skriv hvis det har interesse 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen der |
|
|
er vel ikke andet end at acceptere at du er "den lede" svigerdatter, og så stå ved det. Hvis i ikke er trygge ved at lade jeres børn køre med svigerfar, så er det sådan det er, og så skal i da ikke lade det ske. Hvis i er sikre på at jeres datter ikke bryder sig om at sove hos andre, så skal hun da ikke udsættes for at SKULLE med farmor og farfar på ferie, fordi farmor vil. Det er heldigvis JERES børn og jer der bestemmer, når alt kommer til alt. Og jeg tror på, at vi som forældre vil gøre hvad vi finder bedst for vores børn, og sørge for ikke at udsætte dem for noget som vi selv er usikre ved. Når det er sagt, så synes jeg da at det er noget af et tilbud at få, for sådan en flok børn. En hel uge i Legoland sammen med "bedster".... Kan man ønske sig ret meget mere som barn? Forudsat at det ellers er et normlt velfungerende barn, med en normal velfungerende familie og normalt småtossede overforkælende "bedster". Der går jeg ud fra, at man som forældre er i stand til at tilsidesætte egne behov for at være i nærheden af sine børn, hvis det betyder at de vil kunne få nogle helt specielle oplevelser. Sagt af moren med delebørn, som hvert andet år lader sine store drenge tage med deres farmor og farfar på 14 dages ferie til udlandet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg står skam fast |
|
|
Jeg står skam fast, for svigermor's mand kører så farligt, at vi absolut ikke vil have ham til at køre rundt med vores børn  Jeg er sådanset ligeglad med om min svigermor kan lide mig eller ej, jeg vil bare så gerne at dette kunne løses uden en konflikt  Jeg vil lige skynde mig at tilføje, at min mand og jeg IKKE har fortalt at vi ikke vil have svigermor's mand til at køre med vores børn, for vi er helt klar over, at det ikke ville falde i god jord ( min svigermor's mand kan ikke fordrage min mand)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er da også slemt... |
|
|
... at dig at du ikke vil sende dine børn ud med en dårlig billist - og tvinge din datter til at overnatte ude når hun ikke vil... (/ironi off) Det lyder som om der er en del andre ting der skal bearbejdes med svigerfamilien - og at dette bare er en dråbe i havet af uoverensstemmelser. Men det er ikke DIG der skal tage dem - det er din mand. Det er hans familie der ikke kan opføre sig ordentligt overfor den hustru HAN har valgt - så det er faktisk ualmindelig ubehøvlet både overfor ham og dig at de f.eks. ikke inviterer dig til familiesammenkomster. Lad HAM tage sagen op med sine forældre igen. Men hold dig udenfor så vidt muligt. Hun lyder som om hun måske skal se lidt på sin definition af "fin" - for man er ikke "fin" hvis man ikke har lært at opføre sig anstændigt overfor andre - uanset uddannelse osv!
£isbeth & Baloo Politicians are like diapers. They need to be changed often - and for the same reason.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg kan sagtens tåle at mine børn er væk i en uge - det er de faktisk hver eneste sommer, for der er de på ferie med min mor, hvilket min datter er helt tryg ved, selvom de ser farmor MEGET oftere end de ser min mor. Jeg tror at forskellen er, at farmor har MANGE regler for hvad børn må og ikke må, min svigermor er en MEGET fornem dame hvor min mor er mere bedsteforældre-agtig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det var slet |
|
|
ikke tænkt som at du ikke kan tåle at de er væk.... Det var blot en anden vinkel, der kan være i spil i nogle tilfælde  Jeg ville heller ikke sende mine børn afsted på ferie, hvis jeg ikke var tryg ved det, og jeg ville heller ikke være bleg for at sige det.... På girafsprog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sidespring |
|
|
Lige et sidespring. Min søn på 9 har lært at gå på toilettet om natten ved hjælp af en diuresealarm til kr. 545,- Link:www.leisner.dk/index.php?page=AL- petit-budget Efter en brav kamp over mange år og mange natlige ture hvor barnet ikke var til at vække eller tissede, tog det 6 uger før han var 85% af nætterne tør, og efter et par måneder var det virkeligt et sjældent uheld. Inden da havde vi været igennem div. piller og træning m.m. Nu vil han gerne sove hos kammeraterne:-) Håber du kan bruge linket, og du skal ikke være bange for at være upopulær med svigermor. Kan hun blive værre? Nææ... Måske hun vil respektere jer hvis i sætter skrappe grænser. Og det samme med hendes mand. Mvh Naja
Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| llllllllllllllllll |
| Forfatter:  |
Stald Dalgaard |
| Dato:  |
19-04-2011 14:38 |
|
Jeg kan bare sige, at min svigermor og jeg er fra to forskellige planeter, så jeg kender godt til at være den "lede" svigerdatter. Vi taler ikke samme sprog, har ikke de samme værdier og genrelt forskellige personligheder. Jeg kan godt forstå at du får lyst til at brokke dig!  Jeg brokker mig også tit til min mand men har også valgt at hun simpelthen ikke skal dikterer mit liv, mine valg, mine værdier osv. Jeg gør egentlig ikke så meget for at please hende, da det vil være at gå for meget på kompromi med mig selv... Jeg venter vores første barn til august og lur mig om det ikke nok skal skabe helt nye ikke belyste problemer i mellem hende og jeg.... Jeg tager det i stiv arm og ser hvad der sker...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| du skal ikke |
|
|
jeg kan kun sige jeg kender tild et med at være den lede svigerdatter. Jeg har stået model til rigtig meget gennem de første af mit forhold til min kæreste, men det hele endte så grelt at vi stort set ikke har kontakt til dem mere. Jeg synes det var rigtig hårdt i den periode det stod på og jeg kan kun give de andre herinde ret i, at det skal du ikke stå model til. jeg synes du skal sige fra når dine grænser bliver overskredet og lade din mand tage sig en snak med sin mor om, at han har valgt dig og det skal hun lære at respektere og behandle dig ordentligt. Men jeg synes så absolut ikke du skal sluge alle de kameler. Det er naturligt at have grænser (og sundt) og jeg synes du skal melde ærligt ud, på en pæn og rolig måde, at nu er det simpelthen nok og hvis ikke hun kan behandle dig med respekt..jaaa..så må du og din mand snakke om hvorvidt han kan trænge igennem til hende. Du skal ikke finde dig i det..bare et godt råd fra en der ved hvor galt det kan går hvis man ikke får sagt fra og sat grænser i tide.. ps..selvfølgelig skal du ikke sende dine børn afsted med nogen du ikke er tryg ved de skal køre med/holde ferie med!!!!!
part tilbydes på frieser/nordsvensk hoppe
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Til Sally Skrig ( sjovt navn ) Sådan en alarm vil desværre ikke hjælpe min datter, da hendes problem skyldes at hun producerer for lidt antidiuretisk hormon, som er et hormon som nedsætter urinproduktionen om natten, der findes medicin som kan hjælpe hende, men den medicin er så skrap ved kroppen, at lægen og jeg er blevet enige om at en ble er det bedste for hende, og problemet løser sig selv på et tidspunkt, da hun vokser sig fra det. Til alle: En ting er HELT sikkert, børnene kommer IKKE ud at køre med svigermor og hendes mand. Både min mand og jeg har fuuuuldstændig opgivet min svigermor og hendes mand. Min mand og jeg har været sammen i 14 år, og de første 2 år vi kendte hinanden, der gjore min svigermor og hendes mand ALT hvad de overhovedet kunne, for at få min mand til at droppe mig, hvilket resulterede i at min mand 100% droppede alt kontakt til sin mor i de 3 år - Jeg måtte faktisk tvinge ham til at kontakte sin mor, for at fortælle hende om min datter's fødsel (på det tidspunkt var min datter 14 dage gammel) Min svigermor og hendes mand har det med at forklare os, at vi skal leve op til vores normer og værdier (hvilket er årsagen til at jeg ikke er betragtet som fin nok) disse normer og værdier pådutter de alt og alle i deres omgangskreds, min selvom svigerinden rent faktisk er akademiker, men min svigermor synes at det er for galt at min svoger og svigerinde bor sammen uden at være gift, og at min svigerinde er 2 år ældre end min svoger, min svigermor kan ALTID finde ting som falder udenfor hendes normer, og min svigermor mener jo selv at hun er en og at det er os andre der er forkerte  Jeg har forlængst opgivet at få et behageligt forhold til min svigermor  Jeg ville bare ønske at der ikke var så mange konflikter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Tja det er hårdt at være svigerdatter, ih hvor jeg kender det. Mht. alarmen, så lærer barnet at vågne og gå på toilettet, dvs at mærke sin egen krop, men urinproduktionen gør den ikke noget ved:-) Min søn har nemlig samme problem som din datter. Knus
Tja, hva´ fan, jeg er bare glad idag 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
|
|
havde samme problem son sallys og dit barn..Hun var 12 år da hun fik den alarm og lærte at gå på toilet...efter få uger var hun hel ren. Hun havde samme nøjagtig samme problem.
mvh. sulle Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte. Friedrich Bodenstedt Tysk forfatter (1819-92)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Piller |
|
|
Hvad er det præcis de piller gør ved kroppen? Jeg fik nemlig også nogle hormonpiller da jeg var barn, fordi jeg ikke kunne holde mig om natten, og de virkede fint og ingen bivirkninger. Men tror først jeg voksede fra det da jeg var 13-14-15 år. Jeg mener bare, er det ikke lidt synd hvis hun skal sove med ble til hun er 14-15 år? Der kommer jo også lejrskoler og udflugter med overnatning i skolen formodentligt. Jeg ville sige det til svigermors mand som det er, og ikke prakke dem en løgn på, og ja så blir han/de sikkert møgfornærmede, men så må de jo overveje om det kan betale sig at køre som de gør! Men det blir jo også svært for dem at forbedre sig, hvis de ikke får muligheden. Og du bør lægge din svigermor lidt på is. Hvis ikke du allerede gør det. Det blir ikke bedre af at gøre som de befaler. 
Mvh. Anne Kathrine Jensen Lidt af en bonderøv..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Til Kathrine Jensen: Min datter har fået de piller for et års tid siden, og der er desværre være endda ret farlige bivirkninger ved disse piller - de piller min datter fik hedder Minirin, og det pillerne gør er at tilføre en syntetisk kopi af det hormon, som sænker produktionen af urin. Problemet ved medicinen er at den kan forstyrre blodets væske og saltbalance, og min datter skulle derfor have taget blodprøver hver 3' måned for at kontrollere at hun stadig kunne tåle pillerne, og det syntes jeg altså var alt for voldsomt  Mht. min svigermor's mands måde at køre bil på, så er jeg BESTEMT ikke den rette til at sige det, da jeg er kørelærer og både min svigermor og hendes mand vil STRAKS mene, at den eneste grund til at jeg nævner hans bilkørsel er at jeg er pernitten pga mit fag, men fakta er at andre er bange for at køre med manden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En alternativ løsning |
|
|
Bliv enige om en dag der står Legoland på. For jer alle sammen. Svigermor, svigerfar, børn, mor og far. I, mor og far, purrer ungerne tidligt op på den valgte dag, og triller dem til Legoland. Ja, det er lidt længere end nærmeste baghave, men så langt er der altså heller ikke fra 8-10 km. nord for Ålborg til Billund. Godt 200 km. Det burde være til at overkomme. Aftal et sluttidspunkt med svigermor og svigerfar, vink hej-hej ved porten, og så tøffer mor og far en tur i Lalandia eller hvad I nu finder på i nærheden, plejer jeres parforhold, og er i nærheden, hvis det går helt galt mellem børn og bedsteforældre i Legoland. Tøf hjem, spis evt. aftensmad undervejs, der burde være muligheder nok at tage af, og alle har haft en fin dag ud af det. - Børnene har været i Legoland uden at skulle overnatte - Svigerforældrene har tilbragt en dag med børnebørnene - Mor og far har været kærester En win/win-situation. Men jeg tror du har besluttet dig inden du skrev herinde...
Salvia
230 stk. hestepostkort sælges. *Ny pris* Se annoncen her Don't let go Never give up, it's such a wonderful life The thing women have yet to learn is nobody gives you power. You just take it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|