|
|
| Urolig for vægt |
| Forfatter:  |
Sofie Kunst |
| Dato:  |
18-04-2011 12:56 |
|
Jeg er lidt urolig over, om min pony kan holde til en, der vejer 130 kilo? - Han er mongol, og han vil virkelig gerne have en skridt tur på min øjesten. Min pony er en blanding af en fjordhest og araber. Han fylder snart seks år. Han vejer selv 300 - 350 kilo. Er meget i tvivl Jeg vil jo ikke såre ham s: - Han elsker ham virkelig højt. Her forleden stod han og nussede ham fire timer, mens vi red nogle ung heste 
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg synes |
|
|
han er for tung, også selvom det bare er en skridt tur,n er der ikke mulighed for at han kan få en lille tur på en anden hest der er lidt større og kraftigere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Desværre .. |
Sofie Kunst |
18-04-2011 13:15 |
|
Grr, øv! De andre er ikke vores, og de er ikke særlig gamle( 2 - 4 år) s: De er også Dansk Varmblod, Palomino og traver. Hvad er højeste vægten?
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ville |
|
|
personligt sige maks 70 kg på en pony af denne race/blanding.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| for tungt |
|
|
jeg synes også det er alt alt for tungt.. jeg ville slet ikke sætte så tung en rytter op på nogen hest, slet ikke når han er mongol, og derfor sikkert ikke kan hjælpe hesten ved at sidde ordentligt.. selvfølgelig er det ærgeligt for ham, men det skal jo ikke gå ud over hestene 
Mvh Sandra <33 tequila og Medina <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ponyes... |
|
|
hold da op bare det at få en person å¨130 kg OP på en hest eller pony er stort arbejde hvis de ikke er eller har været vant til at ride. har han sagt han vejer 130 kg fordi det er altså rigtig rigtigt meget. nej jeg ville ikke lade 130 kg komme på min hest ryg. OG jeg er ikke pylret, synes bare det er i overkanten på en pony
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dddddddddd |
|
|
Det ville jeg heller ikke byde hesten. Hvorfor går han ikke til noget handicap ridning Der har de jo som regl heste som er brede ryper og store til at kunne kaperer godt med vægt 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sofie Kunst |
18-04-2011 14:49 |
|
Hans mor sagde, at han vejede omkring 130 - men han er på slankekur. Fik afvide i dag at han nu kun vejer 90 ö Jeg har nemlig fået begge ting afvide, så jeg var i tvivl (: Handicap ridning ja det var en mulighed!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Nej den går slet, slet ikke.. Jeg ville også sige max 70 kg ca.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhh altså |
|
|
vi snakker fjordhest araber, begge 2 ponyracer som er vandt til at bære mænd i forskellig størrelse. Hvis eller din pony er i ok fysisk form, vil jeg ikke have kvaler ved en lille skridt tur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Handicapridning |
ChristinaM (S) |
18-04-2011 16:06 |
|
Ingen pony bør slæbe rundt på 90 kg - og selvfølgelig heller ikke 130 kg. Hvis tilfældet er, at han vejer 90 kg, kan man måske finde et sted, der tilbyder handicapridning, som har en passende stærk, høj og solid hest, han kan få en tur på.  Hvis han derimod vejer 130 kg er det efter min mening ikke i orden at sætte ham op på en hesteryg. Desværre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sofie Kunst |
18-04-2011 16:53 |
|
Det må jeg sige pænt til hans mor (: Tak for hjælpen!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| høj vægt |
|
|
Hvis han vejer 90, kan jeg ikke se noget problem i at han får en lille skridttur...hvia han vejer 130 vil jeg sige nej ligesom de andre...
Dejlige marsvin sælges ved Århus - granstedet.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vægt... |
|
|
Jeg vil nu mene, at man sagtens ved selvsyn kan vurdere, om han vejer 130 eller 90 kg...
Søger job som lærer på Fyn - fast stilling på fuld tid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmmm.... |
|
|
Hvis han vejer de 130 kg som du først skriver, så vil jeg sige absolut nej.. hvis han har tabt sig og vejer 90 kg og din pony har gode muskler og en sund ryg, så ville en enkelt skridttur nok lige gå.. Synes dog det er lidt overdrevent når folk mener den max kan holde til 70 kg (når vi snakker en skridt tur) da det er 2 stærke racer..
Hilsen Signe Og guld klumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sofie Kunst |
18-04-2011 20:41 |
|
Tak alle sammen (: - Jeg har fået afvide at han har TABT sig til 90 kilo (:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
130 kg. er måske liiige i overkanten. Men 90 kg. ville den altså godt kunne. Det er trods alt en stærk pony du har. Går ud fra at det er den på din præsentation? Og til nogen af jer andre. 70 kg. Argh come on, det er altså heste vi snakker om.
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfhdfhfchc |
Pickwick |
18-04-2011 20:55 |
|
Sikke noget pjat. Din pony kan sagtens holde til en lille skridt tur med en på 90 kg. Hvis i bare får hjulpet ham op på en ordentlig måde ville jeg ikke mene at ponyen lider nogen nød. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vægt på pony |
ChristinaM (S) |
18-04-2011 22:13 |
|
Jeg hører så til én af dem, der ikke synes, at ponyer skal bære på meget mere end 70 kg. 90 kg er godt nok mange kg på en ponyryg - også selvom det bare er en skridttur.  Som jeg tidligere har sagt, tror jeg godt, man kunne finde en stor, stærk hest, der kan bære 90 kg. Men de hører altså ikke hjemme på en pony efter min mening. Men det er jo selvfølgelig op til pigen selv, hvad hun vil gøre, idet det er hendes pony. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvis en pony |
|
|
ikke må bære mere end 70 kg, så må jeg ifølge folk herinde ikke ride min egen fjordhest.. hun er ca 145 cm og vel 400 kg, med en god kort ryg og gode ben.. jeg har tit lagt billeder ind af os og ingen har kommenteret at jeg skulle være for tung.. Jeg vejer normalt ca 75 kg, men lige nu nok 10 kg mere, da jeg er gravid og jeg rider hendes stadig (dog mindre).. jeg ville ikke lade en 90 kg rytter ride hende fast.. og kommer jeg selv der op, så skære vi ned til skridt ture og lader parten om resten.. men har ikke dårlig samvittighed over at ride hende..
Hilsen Signe Og guld klumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Til en kort |
|
|
skridt tur i ny og næ, så syntes jeg sagtens han kan, hvis hesten ellers er trænet. Det er sjældent at det bliver til marathon ture alligevel jo. Og det vil ponien da sikkert godt kunne tåle.
Mvh. Tine Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området. Springsadel sælges: 17", sort, bred bom, kontakt via pb
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sofie Kunst |
18-04-2011 23:51 |
|
Ja(: Det drejer sig jo kun om 2 - 3 runder på volten (;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|