|
|
| Sindssyge kælling |
|
|
Ja det var hvad jeg oplevede at blive kaldt her for lidt siden  Har været til dyrelægen til årligt tjek og vaccination med hunden.. går hjem i det dejlige vejr langs cykel/gangsti.. der er bred græs rabat på begge sider og derefter hegn/skov.. da det er tidligt og der ikke er nogle mennesker vælger jeg at lade hunden rende frit, da han bruger langt mere energi på den måde.. jeg er jo gravid og kan derfor ikke lege helt så meget med ham lige nu og manden har en masse ekstra arbejde.. så han havde brug for at få løbet lidt.. Hunden kommer når man kalder og den bliver pænt inde i græsset.. hvis jeg ser en cykel eller de gør opmærksom på dem selv, så kalder jeg ham gerne til mig indtil de er forbi, for deres skyld, at de ikke skal frygte at han løber ud foran dem.. Nå men der kommer så en af de her tour de France wannabe cykelryttere, han kommer hurtigt og lydløst og gør ikke opmærksom på sig selv, derfor ser jeg ham slet ikke.. Hunden står roligt inde i græsset i venstre side af stien og snyser, han er på ingen måde i vejen og står still ikke noget med at fare rundt eller andet.. jeg står i højre side.. Cykelrytteren vælger så og bremse op og råbe "hvad helvede laver du med den køter din sindssyge kælling" og køre så videre.. må indrømme jeg blev noget paf og vist råbte tilbage om han ikke burde slappe lidt af og passe på blodtrykket.. Jeg kunne forstå hvis hunden farede hid og did eller lignende.. havde han gjort opmærksom på sig selv, ja så havde jeg gået over til den og taget ved halsbåndet til at han var forbi, selv om det ikke er nødvendigt.. De alm. cyklister jeg ind imellem møder der, smiler og nikker altid og er gode til at gøre opmærksom på at de kommer hvis de er usikre på hunden.. Men de der cykelrytter typer de farer bare forbi og virker som om de tror de ejer alt.. og skal de bare sætte farten lidt ned så får man onde øjne eller grimme tilråb.. har oplevet det både når jeg gik, cyklede, luftede hund eller var til hest.. de tager aldrig hensyn, har oplevet mange heste blive bange for dem, fordi de farer tæt forbi.. Men hvad siger i ? var jeg helt galt på den at gå med en rolig hund som er helt under kontrol (også ved katte, andre hunde osv) eller hvordan ? Andre der har oplevet af de der cykelrytter typer tror de ejer det hele ?
Hilsen Signe Og guld klumpen Emma
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
| Forfatter:  |
Sofie Kunst |
| Dato:  |
18-04-2011 12:59 |
|
Det er jo i virkeligheden ulovligt at have en frithund løbende, med mindre det er en hunde skov. Jeg gør den nu også ved min hund, men ser jeg eller høre et menneske, så kalder jeg ham til mig, og han går aldrig mere end 10 meter fra mig. - Jeg tror jeg havde råbt: ''Et man siger, er man selv'' !
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg synes din opførsel er mere end rimelig og i øvrigt også over middel! Jeg oplever simpelthen at vi mennesker for mindre og mindre plads til hinanden og vores forskellige dyr, det er sørgeligt! Forleden råbte en cykelist arrigt efter mig til hest - "hvad fanden laver du her" og jeg skridtede roligt på en cykel/gangsti hvor der faktisk efter min bedste overbevisning er tilladt at ride da der er et blå rideskilt ved stiens begyndelse. Det er forbløffende hvor grimt folk synes det er i orden at tale til hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres svar |
|
|
Sofie: Så vidt jeg altdi har lært så må man da gerne have hunde løst hvis den er under fuld kontrol og der ikke er skiltet med at de skal holdes i snor.. Havde jeg set eller hørt ham (men kan være ret svært med de der racer cykler) havde jeg også kaldt hunden til mig/gået over til den, netop for at vise cyklisten at jeg har den under kontrol.. men kunne ikke nå det, for så havde jeg kaldt den lige ud foran ham.. Maluna: Ja jeg forstår det heller ikke, har man noget at sige kan man da i det mindste gøre det pænt.. fx må man jo normalt ikke ride på cykel/gangstier (men hvis der er rideskilt, ja så må man jo der) og hvis han var i tvivl kunne han jo have spurgt dig om du var klar over du ikke måtte ride der og du kunne så pænt have svaret at der var skiltet med ridning tilladt..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Egoisme? |
|
|
Er det ikke lidt en dansk klassiker? Vi bliver mere og mere egoistiske, og der er mindre og mindre plads til os alle sammen - både til os med hund, eller for folk til hest, for den sags også cyklisterne. Er da selv lidt egoistisk ind i mellem, - jeg kan fx ikke DØJE de der tour de france wannabe's som fylder det hele og tror de ejer hele stien og vejen - specielt hvis der ligger en hel gruppe af dem og fylder og bare er møgligeglad med andre. Jo det er ulovligt at ha' sin hund løs, men jeg kan altså ikke få ondt i måsen over det hvis man har styr på sin hund  Der hvor vi boede før var der en lille park omme bag ved, der fik vores hunhund tit lov til at løbe løs - de andre fik ikke, hørelsen kunne nemlig godt svigte lidt ved dem når tingene blev for spændende. - Fik engang "skældud" af en ældre dame som kom med hendes hund, fordi jeg tog snor på min, så kunne de jo ikke lege!  Forstår ikke folks behov for at råbe af hinanden, og kalde hinanden skældsord - han vil gerne ha' lov til at cykle der og du vil gerne ha' lov til at gå der med din hund, det burde der for pokker da være plads til uden at man skal kaldes grimme ting! Men øv, øv for egoismen og øv for at der bare ikke rigtig er plads til os alle længere! 
Rollo Dogs are miracles with paws TELL-MANN; - West Highland White Terriers - Lucky står til avlstjeneste ROLLOS; - Viden om marsvin - Salg af marsvin SVINENE; - Hyggeligt marsvineforum - Sprængfyldt med viden
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Uha synes |
|
|
nu også at sproget er blevet meget hårdt mellem mennesker. Og ikke om jeg forstår det ????? Vi bor 300 m fra den lækreste skov, jeg både løber, rider og går ture i den. Når jeg løber og går tur har jeg nu også hunden rendene frit, har hendes snor hængene efter hende, for så kan jeg lige træde på den hvis jeg synes hun er for længe om at reagere på min stemme. Men hun er nu god til at blive foran mig og kun 3-4 m. Og jo jo ved godt at det koster en bøde på 510 kr. Vi møder tit cykelister og andre ryttere, og synes egentlig at vi alle er gode til at tage henssyn til hinanden. En enkelt gang er jeg blevet overrasket i et sving hvor der kom 3 ryttere ved siden af hinanden i fuld galop. Og ikke mindst min hund, hun røg 5 meter ind i skoven de sagde pænt undskyld og så var det jo det  Men jo mange steder er der bare ikke plads til alle. Og det er rigtig trist synes jeg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ffffffffffffffffffff |
|
|
Jeg HADER de der klamme, forpulede cykel-wannabee ryttere !!!!!! De fandme til at få fnidder over. De tror de ejer det hele. Alle vejene hvor de kommer rasende på, alle cykelstierne hvor de fylder hele stien og hvis man dytter af dem (kører på knallert) rykker de sig ikke en meter. De kører lige op r'ven på mig for at undgå vinden. Hold da afstand. (så bremser jeg helt op og han er ved at vælte af cyklen og så får JEG skældsord med på vejen om at jeg bør kører ordenligt. Øhh det sku da ham der skal holde afstand til mig) Jeg hader dem, jeg hader dem, jeg hader dem !!!!! Godt du sagde noget til ham- basta..
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hist på vejen.. |
|
|
Desværre kommer det du skriver ikke som en overraskelse for mig.. Jeg oplever også at man skal tage imod tilråb eks. når man kommer til hest.. Har selv fået "Kan i ikke se og skruppe hjem til jeres rideskole" smidt i hovedet af en ældre herre, der havde en hund der stod og knurrede og gøede af vores heste, som stod lige så stille og ventede på at han cyklede forbi..... Synes også cykelrytter er slemme til at tro de er en masse, især når de er i flok.. eks. fylder en helt vognbane, så man er nød til at køre over i den anden side for at komme forbi (letter træls når der er meget trafik og man har hestetrailer med)..Og de må jo heller ikke køre derude pga. de ikke følger trafikken... Og så kommer de tit snigende bag fra, hvor imod de menneske som bare er ude på en hyggelig cykeltur er tit gode til at ringe på ringeklokken, så man når at se dem og gøre hesten opmærksom på dem.. Og til sidst så har jeg da også hørt at man godt må gå med sin hund fri, så længe man kan styre den... Mine forældres hunde går næsten altid fri ved fod, da mine forældre bor i udkanten af en lille by, så man møder ikke så mange, og der ligger en stor mark 50 m. fra deres hus. Og jeg for tit lige et hils med, når hunde løber rundt, og jeg ser en bil, så råber jeg lige "Ind i siden" og "Dæk" så ligger de lige 3 på stribe inde i rabatten eller marken..:D Det har vi fået ros for mange gange af naboer og andre forbipasserende..
Mvh. Trine Så længe man gør sit bedste, er der ingen der kan forlange mere..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jamen Sandra |
|
|
Jeg kan da høre, at du er med til at skabe den gode dialog.... HADER de der klamme, forpulede cykel-wannabee ryttere Her er da virkelig noget at bygge videre på  Hunden skal være i snor, færdig slut.... Men derfor skal han selvfølgelig tale pænt den "kære" cykelrytter. Måske han i sidste øjeblik har set hunden, og blevet vildt forskrækket, fordi han jo ikke kan vide, om dyret bliver stående hvor den gør. Det er vel helt naturligt, at hvis han frygtede hunden løber på tværs over stien til sin ejer.........
Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffffffffff |
|
|
Nix, jeg går ikke ind for dialog med cykelrytterne 
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cykelrytter |
chris »97« |
18-04-2011 14:25 |
|
Jeg er ikke cykelrytter, men et eller andet sted forstår jeg ham godt. Det er muligt en cykel kommer meget stille, men derfor er det dit ansvar at se dem alligevel. En cykelrytter på racer cykel kommer hurtigt..meget hurtigt. Så mon ikke vedkommnede virkelig er blevet forskrækket over se din hund, og derfor reagere sådan? Alle andre ved altså ikke noget om din kontrol med hunden, medmindre det er MEGET tydeligt. Og en hund foran en racercykel kan være = dødsulykke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tilladt at hunden går løs |
|
|
Er der ikke en der kan henvise til den paragraf hvor der står at en hund skal gå i snor. Jeg har nemlig lige læst hundeloven som der linkes til igennem, og har kun fundet dette ang. om hunden skal være i snor: "§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Få din hund i snor.. |
|
|
Andet kan jeg ikke sige... En løs hund er med til: - at skabe utrykhed i forhold til bid/frygt for bid (selvom den er nok så flink - det ved gående, ridende og cykelister jo ikke) - at skabe utrykhed i forhold til hvor den løber og bevæger sig henne (cykelisten havde reelt ingen mulighed for at vide, hvorvidt din hund blev hvor den skulle, eller om han kunne risikere at have den siddende mellem egerne på cyklen - med styrt og skadet hund til følge) - At sætte andre hundeejere i et dårligt lys. Køb evt. en flex-line, så du kan følge med hunden / give den mere frihed, nu hvor du er gravid. Det sagt, så nej. Cykelisten havde ingen ret til at tale grimt til dig, men jeg gætter på han er blevet forskrækket over et eller andet ved situationen, og det har været hans reaktion. - På samme måde som jeg forleden råbte efter 3 møgunger, der løb ud foran min bil, da jeg kom kørende... Jeg synes, ikke nødvendigvis de er møgunger, men tanken om, hvad der kunne have sket, hvis jeg ikke havde nået at bremse, fik lige mit sporgbrug op på kanten.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
Sofie Kunst |
18-04-2011 14:47 |
|
Det har jeg også gjort? Det link jeg sendte, der står reglerne.
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ladybird |
|
|
Ifølge førnævnte lov må du ikke gå tur med din hun i en flex-line på et sådan sted, da hun i snor skal føres i så kort snor at de går ved hundeførens ben. Desuden er en flexline endnu mere farlig i nævnte situation, da den kan være svær at se fordi den er så tynd og sort, så forestil dig lige at cyklisten er kørt imellem ejer og hund i den tro at den var løs. Ejer ville jo stadig ikke kunne have nået at trække hunden til sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flexline - he he |
|
|
Flexlinen er nævnt i forhold tila t kunne lege med hunden / behovet for at lade den gå fri.. Jeg mente absolut ikke at Signe og hendes hund, skal gøre det til en sport at spænde ben for diverse cykelister og løbere med udtrukne flexline på tværs af stier  Min pointe er kort og godt, at Signe selv kan hjælpe til at give andre mennesker en bedre oplevelse - og dermed undgå lignende tilfælde. Samt at jeg ikke tror cykelisten har noget videre personligt i situationen, end at han er blevet forskrækket... - Og ja, cykelryttere kunne også godt lære at gøre opmærksom på sig selv, inden de fræser forbi... Men det er lidt en anden diskussion 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Både løse hunde |
|
|
og cykelrytter wannabees er belastende.. For så vidt er det jo ikke cykelrytterens problem at du er gravid og ikke kan motionere din hund ordentligt. Det er umuligt at bedømme om ejeren har ordentligt styr på hunden før den evt sidder i låret af en og med den mængde af uansvarlige "den gør jo ikke noget" agtige hundeejere er jeg også oppe på mærkerne i forhold til løse hunde.. Hvis det vitterligt KUN var folk der havde deres hunde under fuld kontrol der slap dem løs ville vi jo ikke se skambidte dyr og mennesker eller for den sags skyld hunde der kom op at slås eller blev kørt ned.. På den anden side så sker der et eller andet besynderligt med cykelryttere når de trækker i træningstøjet. De begynder pludselig at køre som om gader og stræder er afspærrede til dem alene og regler i hvert fald kun skal overholdes hvis det ikke er alt for generende. Jeg bor ikke langt fra det sted hvor en ung mand i bil tørnede sammen med en folk cykelryttere for nogle år siden. Desværre blev han dømt men i lokalområdet var det yderst vanskeligt at finde sympatien for cykelrytterne. Der var en opfattelse af at det var en ulykke "bound to happen" sådan som de kørte..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg synes nu også de kører som om de ejer det hele, og burde give lyd fra sig på en eller anden måde når de kommer ræsende.. Der kunne lige så godt gå et lille barn, som pludselig fik øje på noget spændende.. Eller man kunne gå uden om en vandpyt, det kan cyklisten heller ikke være sikker på. Så alt i alt er det altså cykelrytteren der bør give besked så folk er opmærksomme på dem.  Her hvor jeg bor kan hr. og fru Jensen heller ikke helt finde ud af at give lyd fra sig når de kommer bagfra. Det er jo lige til at få et hjertestop når de kommer uden man forventer det, og igen kunne der måske være en grund til at man hoppede til side  Sofie Kunst: § 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. En hund anses ikke for at være under ledsagelse, fordi den er under tilsyn fra besidderens bolig eller forretningslokale. Føres hunde i bånd, skal dette være så kort, at hunden holdes tæt ind til ledsageren. Såfremt hunde på de nævnte steder færdes løse uden at være i følge med en person, der har fuldt herredømme over dem, lader politiet dem optage og underretter besidderen. Dette er taget fra det link du sendte. Jeg forstår da at de godt må være løse men under kontrol 
Belinda " selv den længste rejse starter med et skridt" Dalai Lama
Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
ja hunde skal i snor, cyklister skal bruge klokken (hvad ham her jo ikke gjorde), heste har jeg indtryk af at "man" helst ser bliver på folden og se godt ud... Vi kan snakke regler og paragraffer og p's i timevis, det ændrer ikke det faktum at hvis vi allesammen bare havde en smule mere PLADS til hinanden og vores forskellige interesser, hunde, cykler rulleskøjter, heste, gåtur i skoven, eller hvad ved jeg - og ovenikøbet behandlede hinanden en smule respektfyldt, så er jeg faktisk helt sikker på at problemet blev meget mindre, og folk slap for at få så ondt i r'ven over en smule løs hund! Hilsen fra en der nok rider, men også har plads til hurtige cykelister, hunde der er løse, børn der leger og katte der krydser vejen, og heldigvis en hest der er lige afslappet overfor det hele!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svar.. |
Jane5 |
18-04-2011 15:50 |
|
Jeg må ærligt indrømme, at jeg syntes det er svært at få så meget sympati for dig med den måde du selv omtaler andre mennesker på herinde. Jeg er helt sikker på, at han ikke har haft i sinde at svine dig til - men som en anden skriver, så er det mildest talt dødsens farligt med en løs hund på den måde når en racercykel kommer med høj fart. Og lige så vel som du ønsker der skal være plads til dig, så bør der vel også være plads til ham ude på cykelstien UDEN fare for at en hund pludselig render ud foran ham? Jeg er selv cykelrytter - og jeg ved godt der er en del der mener, at vi tror vi ejer alting - det er dog langt fra tilfældet, og det er netop noget der er stor fokus på i klubber: At der skal vises respekt for andre på vejene. Så... en god ide er at tage din hund i snor og stå i lignende situation igen - så har du styr på den og er dermed heller ikke med til at skabe en farlig situation. Det svarer lidt til, at man kommer cyklende med rimelig fart - og pludseligt kommer en bil kørende, og man kan SE at personen ikke har set en - også handler man ud fra det = hård ombremsning eller lignende, som kan føre til styrt. Han burde helt sikkert ikke have svinet dig - men.. det har sikkert være en reaktion fordi han blev forskrækket forståeligt nok - og dermed intet personligt. Der skal være plads til alle - men det betyder også, at alle må tænke på hinanden og vise respekt i alle retninger og tænke en smule fremad 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1233463656776 |
BlackSwan |
18-04-2011 17:12 |
|
Ej nu må i sgu da lige styre jer! Skal jeg så også bremse op og skælde ud, hver gang der går børn inde på fortorvet, de kan jo også finde på uhensigtsmæssige ting som at løbe ud foran en bil  Desuden så udviser cykelisten også ekstrem dårlig adfærd ved at race sfsted på en sti - det hører absolut ingen steder hjemme! Vil man køre race, så må man finde en cykelbane at gøre det på. Cykelister skal også følge færdelsloven, ligesom alle andre trafikanter - dvs. ser han en "fare" forude, så tager han farten af. Slip du bare din velopdragne hund løs og skid den idiot et stykke - rent ud sagt Forhåbentligt har det været en lærestreg for ham, nu når han blev forskrækket. Jeg går også med min hund på cykel og gangsti med rigtig fint udsyn (gammel jernbane). Her får den også lov til at rende løs og bliver taget i snor når der kommer gående eller cykelister. Men nu har jeg også den helt klare holdning, at en hund skal slippes løs min. 1 gang om dagen, hvor den kan få lov til at løbe og strække ud. Og til trods for dette, så gør jeg meget ud af at min hund ikke er til gene for nogen og bliver taget i snor, så snart jeg opdager andet færdsel. Og vi får så meget ros og møder tit mange af de samme mennesker som altid siger "ihh det er bare sådan en god og glad hund du har dig"... Ja det ved jeg da godt 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| comeon |
|
|
Først og fremmest synes jeg at cyklisten burde have snakket pænere til dig, MEN jeg kan faktisk sagtens se tingene fra hans vinkel. Når man cykler rigtig hurtigt, er det virkelig ubehageligt at opdage, at der er noget man ikke har haft overblikket over, som f.eks. her, hvor cyklisten garanteret ikke har set hunden, som har stået i græsset. Og selvfølgelig må cyklister også være på veje og cykelstier, også dem der kører hurtigt! Ligesom der også må være en fodgænger med hendes hund på cykelstien!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er totalt enig |
|
|
jeg kan kun holde med dem der siger at de cykkelryttere ikke er rigtig kloge, jeg bor i skibsby en ellers fredelig lille by ihverfald om vinteren, hmm idyllen brydes hver sommer når de her cykkel wannabeer kommer frem af deres vinterhi de cykler to ja nogen gange tre ved siden af hinanden og de nægter at flytte sig, altså trække ind på en linje niks og dytter man så af dem for at gøre opmærksom på man gerne vil forbi bliver de stik tosset og råber skælds ord efter en, jeg HADER dem også grrrr.
Wraphø og alm. hø sælges løbende og så længe lager haves bestillinger modtages også.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12334345453 |
BlackSwan |
18-04-2011 17:50 |
|
Nina *Dimarch*: Jamen man skal da slet køre rigtig hurtigt på en sti, som ligeså meget er beregnet til fodgængere. Ligesom man ikke skal og køre 100 km/t igennem en by, fordi det jo går hurtigere og man derved er hurtigere hjemme. Jeg cykler selv en del km dagligt, men jeg kan altså godt finde ud af at køre i et moderat tempo, hvor jeg ikke skal slå mig selv eller andre ½ ihjel ved uheld. Det burde andre også kunne finde ud af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund i snor |
|
|
Når uvidende folk beder mig om at få min yderst velopdragne hund i snor, henviser jeg altid til hundelovens §3. I bund og grund står der jo lige netop, at man sådan set må gå løs med sin hund alle steder, medmindre man ikke har styr på den eller der decideret er skiltet med hund i snor. Dette gælder endda kun i bymæssig område eller tæt bebyggelse, er du på landet må du også gerne gå tur med din uopdragne hund uden snor. I §3 stykke 2 står der, at politiet kan komme med bestemmelser om et påbud af snor, men så skal det altså stå i de lokale politivedtægter. Det har der nok gjort i det område, hvor du Sofie har gået med din hund løs, ellers ville jeg da klage over den bøde. Alle jer der tror, at man ALTID skal have sin hund i snor, er simpelt hen helt gal på den - læs nu for filan hvad der står i hundeloven, istedet for at råbe op om regler, I selv har fundet på eller som nogen andre har bildt jer ind findes. Det er helt okay, at cykel rytteren bliver utryg og gerne vil have, at du tager din hund i snor, men han kunne jo sige det på en ordentlig måde = respekt avler respekt.
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nå okay så |
|
|
jeg var ellers helt sikker på at de skulle være i snor ?????????? I vores skov skal de i hvert fald for det er skiltet. Og ja skal nok lade være med at brokke mig hvis jeg en dag score en bøde for at min render frit  Men derfor skal man stadig huske at tale pænt til hinanden 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det der med at skide cykelisten et stykke bare fordi han cykler på cykelstien skal jeg nok huske. Nu kører jeg ret tit forbi dyrehaven og specielt Fortunen i nogle oftest temlig larmende biler, men jeg letter altid speederen når jeg passere ryttere, uanset hvor langt ude på vejen de end rider og jeg trækker altid så langt over i modsatte side som den modkørende trafik tillader det, men det vil jeg da skide på fremover. Det er da ikke mit problem som bilist at jeres hester bliver skræmt fra vid og sans når jeg lukker op for et par hundrede heste, det vil jeg da skide på. Det kan da ikke være mit ansvar at jeres heste ikke er sportsvognsvant. Når man hører hvor tit nogle af jer (læs: nogle = ikke alle) brokker jer over fritløbende hunde, biler, lastbiler, børn, vind, og gud ved ikke hvad der har skræmt jeres små krikker og straks bliver diverse folk og jobstillinger hængt ud som massemordere. Men er der en der brokker sig over at jeres hunde render løs, så er det ham der er fjolset sammen med en hel sportsgren. Jøsses, for en dobbeltmorale...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dobbeltmoraleergodt |
|
|
BlackSwan: Kan du ikke slå risikere at slå nogen ihjel, når du kører 50 gennem byen da? Og i så fald, hvad er så hastighedsgrænsen på cykelstien? Altså man skal da, uanset om man er i bil eller på cykel, køre så man har overblikket og styr på tingene, men man kan altid blive overrasket, f.eks. over en hund i det høje græs! Og det er da vildt ubehageligt, uanset om det er en hund, et barn eller en fasan der pludselig jerner ud foran en (medmindre man selvfølgelig havde planlagt fasan til aftensmad)! I bund og grund handler det vel bare om, at alle tager hensyn til hinanden, og alle behandler hinanden med den respekt og værdighed som man selv forventer at blive behandlet med?! Jakob 1: du er hermed blevet mit nye forbillede 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op |
|
|
Ja jeg vil indrømme jeg er blevet kaldt mange ting i mit liv men klamme, forpulede cykel-wannabee ryttere er nu ny (selvom jeg nu indrømmer jeg efter 60 km cykeltur er lidt klam ) Der er selvfølgelig ingen der har ret til at kalde nogen en sindsyg kælling og jeg forstår ikke hans udbrud, men jeg forstår godt han reagerer, (jeg havde nu nok fundet en anden måde at reagere på), for kommer man med 25-30 km i timen og ser at ejer og hund er "splittet" jamen så er det værste scenario at hund løber over sti til ejer og ud lige foran cyklen, og så kan det ende rigtig grimt. Og man kan af gode grunde som cykelrytter ikke se om hunden er godt opdraget eller ej (der er jo desværre mange ikke opdragede hunde der får lov at løbe fri også) Omkring cykelryttere der fylder hele vejen kan jeg kun give jer ret, der er ikke noget værre, og jeg krummer tæer hver gang jeg ser det, for de er med til at sætte os der kan finde ud af at køre i et rigtig dårligt lys. Jeg har lige i dag taget turen Bjæverskov - Lyngby og det kan lade sig gøre uden at ligge i vejen, så det er langt fra alle der fylder, det er desværre bare dem der bliver lagt mærke til. Her i Sverige kører jeg i klub, vi er oftest 12-14 stykker afsted når vi kører, men der bliver aldrig kørt mere end 2 og 2 og der bliver varslet når der er bil for og bag fra således at der kan gøres plads så vidt muligt, det samme gælder ved personer/hunde/andre cyklister. Jeg ved ikke om dette også er udbredt i danske klubber. Jeg skriver dette for forhåbentligt at få nogle til at se at alle ikke er klamme, forpulede cykel-wannabee ryttere
Hilsen Pernille Nu som fjordheste rytter.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en underlig tråd |
|
|
Der er mange underlige påstande/meninger i denne tråd - feks. at cyklister SKAL bruge klokken, at hurtige cyklister skal køre på en lukket bane, hunde skal/skal ikke være i snor osv - og sikke dog en grim måde I omtaler andre på  Jeg forstår altså godt cyklisten, for han kender altså ikke denne hund, og det ville da være direkte tåbeligt af cyklisten at stole på at der er styr på hunden. Som hundeejer synes jeg altså at man skal lade være med at lade sin hund gå løs, på steder hvor der er en risiko for at hunden kan være til gene for andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for de mange svar |
|
|
Men hvor for folk fra at hunde skal være i snor ? der linkes til hundeloven hvor der jo ordret står at hunden må være løs hvis den er under kontrol, hvilket den er.. Så kan ikke se hvorfor jeg skal sætte hunden i snor når den nu gerne må være løs.. som sagt ville jeg normalt kalde den til mig hvis cyklisten gjorde opmærksom på sig selv, af ren høflighed.. men her kom han så så hurtigt og lydløst at jeg først så ham, da det ville være til fare for både ham og hunden at kalde den over stien, så bad den i stædet blive.. Hunden stod i alm lavt græs, så cyklisten kunne nu se den på ret god afstand hvis han var opmærksom (mindst 50 meter).. så ikke fordi den pludseligt kom frem af højt græs eller noget.. Har desuden flere gange været ved at blive ramt at cyklerne selv, fordi de kommer i fuld fart bagfra uden lyd og kører tæt på, og jeg bliver forskrækket når de overhaler.. Janetheil: Jeg vil da gerne vide hvor herinde jeg omtaler andre mennesker grimt ?? eller på en måde der gør det helt i orden at tale til mig som cyklisten gjorde.. Der var masser af plads til ham og ingen fare for at hunden rendte ud.. så forstår ikke hvad du mener med at der også skal være plads til ham.. der var skam fint plads til ham.. og ja han har 100% ret til at være der, men ikke til at svine mig fordi han så åbenbart ikke mener jeg har... Jakob: Hvor pokker ser du at nogle mener cykelrytteren skal skides et stykke ?? han har plads og kan køre forbi uden problemer, men vælger at stoppe op og svine mig til selv om jeg eller hunden intet forkert gør og ikke er i vejen.. hvem er det lige der skider hvem et stykke.. Og hvor ser du dobbeltmoral henne ?? jeg ser da kun folk skriver at man bør tage hensyn til hinanden.. hvis min hund rente efter heste eller cykler, ja så gik den ikke fri.. gjorde den det så var det jo mig der var galt på den.. Lige som man som billist bør tage hensyn til ryttere, men de skal også tage hensyn ved at ride efter forholdene og køre opmærksom hvis der fx er problemer..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nye svar |
|
|
Nina: Der var ikke højt græs, men alm lavt græs og hunden er stor nok til at den kan ses på afstand og den jernede ikke ud foran ham eller lignende, men stod helt stille.. Synes da bestemt det var ham der manglede respekt og værdighed i situationen.. Pernille: Ja synes også den kommentar var lige hård nok  for der findes selvfølgelig også cykelryttere der tager hensyn lyder jo klart som om du er en af dem.. Jamen forstår godt han reagere, ville jeg også selv gøre ved at sænke farten (lige som jeg ville hvis der var fx legende børn) sådan er det vel hvis man køre i et område som også andre benytter, at man ikke kan forvente bare at race igennem uden at fx skulle sænke farten, kunne jo også have været et vildt dyr, da der er mange naturområder.. Havde han sænket farten eller lige kaldt ud om hunden var under kontrol, så havde han fået et pænt svar og et smil.. havde han bedt mig kalde hunden til mig, ja så havde jeg gjort det uden sure miner.. Lise: Jamen hunden var ikke til gene (ud over at han åbenbart ikke kunne lide hunde) når den går inde i græsset kan den jo ikke være i vejen for cyklister.. Man kan jo også vænne den om, skal cyklisten så også lade være med at cykle hvor han kan være til gene for andre ? for han er jo mindst lige så meget til gene for gående og hunde, som min hund er for ham..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe. |
|
|
Du skriver at hunden står på den ene side af stien, og du på den anden. Hvor søren skal han vide fra, at du har styr på din hund... Det kan han jo ikke se. Det gælder jo for os dyreejer om, at signalere at man har kontrollen. Evt ved at hunden var dækket af..... Sandsyneligheden for at en hund løber til sin ejer, er jo ret stor. På min gamle hest havde jeg også "fuld" kontrol over ham, i galop, men det kunne da ikke falde mig ind, at galopere forbi gående, cyklende eller kørende biler alligevel. Ved at tage ned i skridt, viser du jo ikke-hestekyndige at du har kontrollen. Og som hundenmand, viser man det ved at have sin hund ved fod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234556 |
|
|
Når nu nogle af jer har så travlt med at man skal have sin hund i snor, sørger i så for at gøre det samme med jeres børn? Jeg syntes man møder rigtig mange børn der er til gene for alle i deres omgivelser. Mvh suzi (der ikke selv har hund)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Oxalia... |
|
|
Hvis du læser hvad jeg skriver så ville jeg normalt også have kaldt hunden til mig, men da han dukkede meget hurtigt og lydløst op, så vurderede jeg at hunden skulle rende over alt for tæt på cyklen og netop ville udgøre en fare/forskrækkelse ved at kalde den over.. derfor giver jeg hunden kommando til at stå (så bliver han).. da cyklisten jo er i stor fart og meget hurtigt ville være forbi os.. Han kunne jo have kaldt ud og spurgt/bedt mig kalde den over hvis han var usikker, frem for at bremse hårdt op og overfuse mig..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang.cykelryttere |
|
|
Vi bor i Lyngby hvor der er meget skov hvor gående,knallerter,ryttere til hest skal dele de samme skove og mange steder står der at cyklisterne skal vige for gående og det gør de ikke. De viser ikke hensyn hverken til os gående eller andre. De kommer bare blæsende for fuld fart, de alle skal bare frem så vi andre bare skal stå stille og se på. Der bliver ikke vist meget hensyn, man kan ikke alltid høre dem da de cykler er meget stille. Vi har også en hund som vi går med en flexline men det er pga allt vildt der er i disse skove og der må du ikke have din hund løs uanset om du kan kalde den til dig eller ej. Jeg er træt af at man ikke kan lave en skov til de gående og en til cyklister.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Slip du bare din velopdragne hund løs og skid den idiot et stykke
Jeg mener det var i den her sætning at han skulle skides et stykke. Du må korrigere mig hvis jeg tager fejl. Dobbeltmoral ser jeg i at nogle heste-ejere er de første der findes til at rakke ned på alle der ikke tager særligt hensyn til deres transportmiddel, men at tage hensyn til cykelister, knallertkører, lastbiler og alt mulig andet er fuldstændig umuligt, de er jo kun sat i verden for genere jer og jeres flugtdyr. At han skulle snakke pænt er vi helt enige om, men hvor pokker skulle han vide fra at din løse hund er af den velopdragne slags? For i mine øjne har han ikke gjort noget galt, ud over at have en grimt sprog og dårlig opdragelse. For det er dit ansvar at hunden ikke laver ulykker, og kan du med 100% sikkerhed sige at din hund aldrig nogen sinde, uanset situationen, ville være løbet over den sti? Og er der bare den mindste risiko så har manden jo ret, selv om han skulle have sagt det på en pænere måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jakob... |
|
|
Så alle der svare i tråden skal stå til ansvar for en persons kommentar ? som desuden (sådan som jeg læser den) var rettet imod denne ene cyklist personligt og ikke imod cyklister i almindelighed.. Nu handler tråden jo ikke om heste.. men jeg ser ikke at nogle mener der skal tages speciel hensyn til dem (eller deres heste) kun at alle bør tage hensyn til alle.. Desuden er det jo(eller kan blive) ris til folks egen røv hvis de er ligeglad om de skræmmer en hest (her set folk der gasser op, dytter osv fordi de synes det er sjovt at hesten hopper/løber) for sådan en hest gennem forruden gør altså en anelse avs.. Jeg skriver skam heller ikke at han gør andet galt end at være grov og ubehøvlet (skriver ikke han ikke må være der eller lignende), men det mener du så åbenbart er helt okay eller ?? Man kan aldrig sige aldrig.. havde jeg kaldt på hunden var den løbet over, havde cyklisten forsøgt at ramme den eller en bil var kørt galt på motorvejn og skredet ned over skrænten mod hunden i det samme sikkert også.. eller hvis der var kommet en løs bidsk hund farende og overfaldt min hund havde den nok forsøgt... men under normale omstændighede kan jeg roligt sige at nej den kunne ikke finde på at løbe over stien, når jeg har sagt den skal blive.. Og som sagt kunne han jo blot have sænket farten og gjort opmærksom på sig selv/spurgt/bedt mig kalde den ind.. han valgte (selv om han kunne se hunden) at køre fuld fart hen, klodse bremse og så overfuse mig.. han skal vel også tage hensyn ??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum... |
TinaR |
18-04-2011 21:46 |
|
Du opdagede ikke ham tidligt nok og reagerede derfor ikke... Kunne det tænkes, at han heller ikke så dig og hunden tidligt nok og derfor heller ikke kunne nå at reagere anderledes? Cyklisten var vel ikke mere uopmærksom end dig.... næ, han skulle både nå at sænke farten, ringe med klokken, bede dig pænt kalde hunden til dig, spørge om du havde kontrol over den osv - alt imens han skulle klikke foden ud af pedalen (som jo er spændt fast, når man (ligesom mig) er en dum cykelrytter, som har valgt at køre mere end 17 km/t) og forberede sig på evt. at holde stille mens hunden løb over stien til dig! At han ikke burde have røbt grimme ting er en anden sag - det kan gøres mere fornuftigt!
TinaR Mor til Filippa 060603, Mikkeline 260205 og Bertram 250108
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Vil lige sige, for at slå fast. Kan selvfølgelig ikke forlange at cyklister SKAL ringe med klokken, men det ville gøre det meget nemmere og mere sikkert. Óg skrev heller ikke at cyklister skulle sætte farten ned ved børn osv, det var mere for at pointere at der er andre ting end hunde der kan have en farlig effekt ved mødet med en racercykel (ja, også andre cyklister). Men nu sørger jeg også selv for at hunden og jeg er på samme side af stien ALTID... Der bør være plads til alle  Men hvordan skal man som fodgænger vide at der kommer en cyklist bagfra? Ville problemet ikke være lettere at løse ved at cyklisten ringede med den lovpligtige ringeklokke? (hvorfor har man den egentlig, hvis det ikke er for at gøre opmærksom ved sig selv???) Der skal være plads til os alle, fuldstændig enig, men vi må jo alle sammen være med til at gøre det nemt at være her. Og der synes jeg så, at det nemmeste ville være at cyklisten gjorde opmærksom på sig selv da jeg ikke altid har fået brillerne på mine øjne i nakken  Og jeg råber altid tak til de folk som bruger klokken til at signalere de er der 
Hav en hyggelig aften med veninderne, book et partylite homeparty. Skriv for mere info ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg afskyr |
|
|
løse hunde - jeg møder sjældent en der er styr på. Tit kommer de uden ejer - og i dag så jeg endnu en tankeløs ejer på hovedvejen, gå over uden sin hund - kalder på hunden efter hun er gået over (lige efter et sving hvor man intet kan se) - hunden stormer over. Hva kunne der være sket. Tit er de endda agressive! Jeg afskyr cyklisterne af "wanna be" slagsen lige så meget - jeg ahr endnu sjældent mødt en der TILSYNELADENDE har andet end sig selv i hovedet. Nej køre ved siden af hinanden, fylde det hele osse i farlige sving- gerne med 60+ i timen... I mine øjne erh verken cykelrytterne el hundeejerne fpruden skyld rigtig ofte- og på trods af loven siger hunden må gå løs da der sandsynligvis er under 15000 beboere i byen, så ville jeg ik kunne vide om hunden var din når den går på modsatte side af dig, som for mig er unormalt- men jeg havde nu ik sagt tingene på den måde. Og dog kan man jo sige hva som helst hvis man blir meget chokeret... Jeg vil ik sigeh vem jeg mener der har ret - for reelt mener jeg ikke at nogen af jer har det i denne situation.
RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010 Be you - Be proud Campingvogn sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123465767 |
BlackSwan |
18-04-2011 22:53 |
|
Ja, det var pågældende cykelist der skulle skides et stykke  Havde cykelisten tænkt sig lidt om, så havde han stoppet op og fortalt at han ikke synes det var så smart hunden rendte løs og så kunne TS havde fortalt, at det plejer den heller ikke at gøre, men fordi han kom med så høj fart, så kunne hun ikke nå at få fat i den. Jacob: Han cyklede på en GANG og cykelsti Og cyklister skal, så vidt jeg er orienteret, altid tage hensyn til fodgængere. Det gør jeg altid selv og skal jeg forbi, så bruger jeg altid den ringklokke, som skal være monteret på cyklen. Ninia *Dirmack*: I jo lavere hastighed man køre, jo færre ulykker skulle man jo også gerne kunne forhindre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Tina R: Man kan vel altid nå at reagere med andet end at svine folk til.. Og han kom bagfra og havde frit udsyn, så hvis han ikke kunne se os var han meget uopmærksom.. jeg har desværre ikke øjne i natten, men plejer ofte at kigge bagud for at se om der kommer nogen.. Jeg siger ikke at cykelrytteren skulle gøre alle de ting, men at han kunne hvis han var usikker på situationen.. og han har vel også et ansvar for at gøre opmærksom på sig selv.. Belinda: Nemlig.. det er vel ikke så svært i god tid at gøre opmærksom på sig selv også for sin egen sikkerheds skyld.. Går også på samme siden, men da stien var helt tom i begge retninger havde han fået lov at rende frit, og havde derfor fulgt en fært og stod på den anden side af stien, mens jeg stod og ventede på ham.. Stute: Ville aldrig gå med hunden løs ved trafikeret vej.. det er mine nerver ikke til, lige meget hvor meget kontrol den er under.. og ville aldrig krydse vej uden at have den lige ved mig.. lyder meget uansvarligt det du fortæller  Som sagt var han kun på den anden side fordi han havde fået lov at følge et spor (havde tjekket inden at der ikke var cykler eller andet i nærheden).. ville aldrig gå på hver sin side..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| blabla |
|
|
Mon ikke, han bare er blevet forskrækket og så deraf reaktionen? Mange reagerer jo på den slags forskrækkelser ved at blive vrede. Jeg kan da også godt bande over andre i traffikken, hvis de ikke opfører sig sådan, som jeg havde forventet eller dukker op ud af det blå (fordelen ved en bil frem for en cykel er jo så, at andre ikke kan høre, når jeg bander af dem i bilen ) Jeg har nu den holdning, at vil man færdes i trafiken, uanset om det er til cykel, bil, hest eller på sine fødder, må man være indstillet på at tage hensyn til andre. Vil man speede afsted uden at skulle tage hensyn, ja så må man jo finde et sted at køre/ride/gå, hvor der kommer meget få/ingen andre. Fx privat vej eller indhegnet bane! Desværre er det ikke alle, der kan forstå, hvorfor andre også skal kunne være der, og det synes jeg er ærgeligt Har nu aldrig oplevet det med cykelryttere, men ofte med bilister. Synes, det er en trist og også farlig måde at køre på. - Heldigvis vil jeg da så sige, at jeg oftere møder meget hensynsfulde fol i trafikken end det modsatte, når jeg færdes ved vejen med hund eller hest  Synes i øvrigt, at det lyder som om du gør, hvad du kan for at tage hensyn, når du går med din hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Syntes faktisk at du er helt gal på den her. Du går med din hund løs på en cykel/gangsti, så må du også forvente at der kan komme cykler og dermed forvente trafik som ikke støjer. Når du vælger at slippe din hun løs, så syntes jeg også at det er din pligt at holde øje med om der kommer cykler.
Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto PrinsesseGuldHår Lehmanns-rideudstyr.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bumbumbum |
|
|
Jeg er også godt og grundigt trær af de her cykelryttere. De tror nemlig de ejer det hele. Vi bor lige op af amager fællede, og skoven, som de jo så fint benytter. Men de bruger hele den ene vejbane 2 ryttere, selvom der er en fin cykelsti uden huller mm, lige ved siden af?? Jeg er simpelthen blevet så træt af dem, da det er hver eneste dag, at jeg dytter, når jeg skal forbi. Så må de køre bag hinanden, og ikke ved siden af hinanden. Det er en vej,og igen der er en fin cykelsti. Men er der særregler for de her cykelryttere?? Må de godt fylde hele vejen, frem for cykelstien?? De holder tit "cykelløb her" så spærre de af, og der står nogen og fægter med armene og diergere dig den ene eller anden vej "JAMEN HALLO,JEG BOR HER FAKTISK"!!Så jeg skal faktisk forbi dig, gider du flytte dig lidt  Ej de er trælse, virkelig. De suser også bare forbi hesten,og ringer gerne med klokken, fordi at de har jo mere lov til at være der end os andre, ømh man skal ride på vejen, og må ikke ride på cykelstien-meeen jeg mener nu godt at man MÅ cykle på cykelstien. Den diskution havde jeg med en... Nå men ved i om der er "særregler" at de godt må bruge halvdelen af vejbanen, også selvom der er en fin cykelsti? Selvføgelig ikke når der er de her "tour de france", men deres alm træning??
Mor til skønne Maddie 240508 og dejlige Neo 060910 Kigger efter en super sød og skøn børnepony,skal være på sjælland,god og stabil og bare dejlig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
For nu at lige vende den om, så har jeg redet meget i hareskoven, hvor der er stier til alle, ride, cykel, gang stier i hele skoven, og hundeskov i øvrigt også. Stierne krydser selvfølgelig hinanden og jeg har mødt masser af cykler. Hver eneste gang har det gået ned gennem rækken af cykler "hest" "hest" Hest" og de har sat farten ned og vist hensyn, jeg får altid sådan lidt "nej nej det behøver I ikke" følelse, for min hest er iskold overfor cykler, men jeg forstår jo godt at de gør det. Ville bare lige sige at jeg faktisk mest har mødt hensysnfulde cykelister, OG hundeejere, som skynder at kalde sin hund til sig når de ser min hest, selv om det heller ikke er nødvendigt. Hvilket jeg altid oplyser om, til stor lettelse for dem der har lidt svært ved at kalde den til sig når den ser den spændende hest. Dem der opfører sig mindst hensynsfuldt i skoven var faktisk børnehaverne, som glad og gerne opholdt sig midt på ridestierne også i sving.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nu kender |
|
|
jeg dig en del fra nettet- derfor er JEG IKKE i tvivl om der intet bevidst har været i det for dig overhovedet, el at du IKKE er uansvarligt. MEN det jeg prøver at komme frem til hvis du forstår- er bare at når man som eks jeg desværre nærmest kun møder en masse løse hunde, der ikke er styr på og som endda oftest er agressive, el løber rundt uden ejer i byen mv. Så (på trods af manden burde ha modereret sit sprog en del) prøv at sætte dig ind i hvordan jeg ahr det nårj eg kommer med mit barn el min hund, og der en løs hund- måske på den anden side af vejen end ejeren selv  Jeg blir stadig så chokeret og mest af alt ARRIG at det bestemt sjældent er pænt det der kommer ud af min mund af disse grunde. MEN det kommer OSSE andet på hva jeg opfatter INDEN en evt hund står ved min side og snerrer med løftet overlæbe. Altså det jeg når at se fra ejer og hunds side, (når altså man når det). OG om det er gentagne gange samme hund og/el person/mønster der viser sig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gizmomis (Signe Larsen) |
|
|
Signe jeg læser jo netop, hvad du skriver ;  Hunden står roligt inde i græsset i venstre side af stien og snyser Uanset om hunden står og snuser (eller nyser... kunne ikke lade være), så har du jo ikke kontakt med den ????? Så cykelrytteren KAN ikke vide, om du har tjek på hunden.... vel ? Stadig,- han skulle have talt pænt.... men set fra hans side, kan jeg faktisk godt følge det udbryd. Ville dog selv have valgt andre ord 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| er der særlige regler for |
|
|
de her cykelryttere som træner på vejen, det ville jeg meget gerne vide, for som jeg har skrevet tidligere her, er de meget aktive igennem vors lille flække af en by  jeg har i hverfald den fornemmelse af at de har forkørselsret på vejene, og at vi billister kommer i anden række. det er jo ikke noget der fremmer ens forståelse for sporten som sådan når man tvinges til at lege følgebil i 3 -4 km indtil man endelig kan dreje fra ved ens hjem. og når så det er små landeveje er de jo som regel smallere og det gør det jo ikke lettere at overhale, da man derved er bange for at de pludselig kommer i slyng, og dytter man for at gøre opmærksom på man er der bliver de jo sure. HVAD pokker gør man, ville jeg frygtelig gerne vide. har faktisk overvejet at kontakte cykelklubberne har i omegnen for at spørge hvilke regler de har og om man som billist bør have vand med til dem når nu man alligevel skal køre som følgebil til man skal dreje fra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Cykelryttere |
|
|
Nu bruges der meget krudt her i tråden på at kritisere cykelryttere (og jeg ved at mange trafikanter kan mindst lige så mange fordomsfulde historier om ryttere på vejen) Men manden kørte altså bare på en cykel på en cykelsti!! Det er der vel hvis man ser bort fra fordomme om cykelryttere, intet galt I??
Greenguard grime med mundkurv sælges velholdt 400,- + porto PrinsesseGuldHår Lehmanns-rideudstyr.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jammen dog |
|
|
ha ha ha skal vi nu have fartgrænser på cykelstierne også for at hunde ejer med løse hunde ikke føler sig i fare ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Okay, som jeg læser det kommer du gående med vovse foran dig løs, på en cykelsti, der som regelt er mellem 1 og 3 meter bred, og en cyklist med god fart (30+ km/t) kommer kørende bag dig. Ja jeg vil da mene hunden er det mindste problem her. Tænk om du bestemte dig for at træde et skridt til venstre på det forkerte tidspunkt. De her racercykler giver jo ikke det mindste lyd fra sig, så ja, han er da rimelig fra den, når han forventer at alt og alle skal hoppe til side for ham på en cykel og gangsti. Kan godt forstå han kan være bange for at hunden skal krydse stien, men helt ærligt så burde han have sat farten ned og gjort opmærksom på sig selv, om ikke andet for at sikre sig at du og ham ikke ramlede sammen, for ja, en cyklist med 50 km/t er lige til en dødsulykke hvis han rammer noget, hun som person.
♥ Artesia ♥ ♥ Sweet Escape ♥
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift. |
|
|
Et godt råd.Hvis du en anden gang kommer i samme siteration,hvor hunden og du er på hver sin side af stien,så dæk din hund af,for så kan cykkelrytteren regne ud du ved han kommer,og ikke mindst har styr på din hund. Dorte.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Din hund var til gene/ulempe |
|
|
Dig og din hund fik cykelrytteren til at gøre noget, som han ikke ville have gjort, hvis du havde haft hunden i snor og du og hunden havde været i venstre side af vejen, så du har blikket i den retning hvorfra der kan komme cykler Så jo din hund VAR til gene/ulempe. Det at man har en hund, og at den har behov for motion, betyder ikke at resten af verden skal indrette sig efter dette og vise særligt hensyn - det er hundeejeren der skal sørge for at hunden ikke generer andre. Det er IKKE god opførsel at lufte sin hund uden snor på en cykelsti, hvor man kan forvente at møde andre, som IKKE ønsker at møde en løs hund, uanset om hundeejeren mener at hunden er nok så meget under kontrol  Grunden til at vi er nogle stykker som nævner, at man ikke bør lufte sin hund uden snor, medmindre man er i en hundeskov, er at det den seneste tid har været en hel del i medierne,om at der er lovændringer på vej, og at det allerede i nogle kommuner er 100% forbudt at lufte sin hund uden snor, andre steder end i hundeskove 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar... |
|
|
Prinsesse guldhår: Når det nu er en cykel og gangsti, så bør cykelrytteren vel lige så meget forvente at der kan dukke mennesker og hunde op som jeg bør forvente en cykel, hvorfor er det så mig der er galt på den når jeg intet ulovligt eller forkert gør ? hvorfor er jeg forkert på den ved bare at være der ? Jeg siger skam ikke at han ikke måtte være der, kun at jeg ikke kan se han har grundlag for at svine mig til, da vi begge er i vores gode ret til at være der.. Stute: Er glad for at du ikke mener jeg er uansvarlig jeg forstår godt man bliver sur hvis hunde kommer farende, især hvis de er agressive.. jeg ser også lige andre hunde an hvis de er løse, fordi vores er blevet "mobbet" af andre hunde et par gange.. lige som jeg ikke kan lide at folk går tæt på med små hunde der gør og knurre og kaster sig frem imod vores hund, selv om de er i snor, for vores bliver simpelthen så bange (han er en værre kylling) og ked af det.. Oxalia: Nu havde den lige fået en næse vaccine, så lidt nyste han faktisk men jeg forstår bare ikke hvorfor han ikke kalder ud om hunden bliver/er under kontrol i stedet, så havde han ikke behøvet stoppe, men blot tage farten lidt af og var sluppet for at hidse sig op, dvs det havde krævet mindre af ham.. Tinne: Ja netop, har tit oplevet at blive møg forskrækket fordi de pludseligt farer tæt forbi, så ja jeg ville i princippet lige så let kunne være kommet i vejen hvis jeg tog et skridt til siden for noget.. mener de bør sætte farten ned når de passere andre, lige som man gør til hest, der sætter man ned i skridt og farer ikke forbi i galop fordi mennesker eller dyr kunne komme i vejen.. Dorte: Ja det burde jeg have tænkt på selvfølgelig.. er nu ikke sikker på at det havde været nok, tror simpelthen han ikke mente vi havde ret til at være der, men det er jo så en anden sag.. da det gik hurtigt så reagerede jeg indstinktivt med det jeg mente var hurtigst og lettest og som jeg vidste fik hunden til at blive, da jeg ikke ville risikere der skete den noget.. Lise: Så var cykelrytteren jo også til gene for os, for var han der ikke, ja så kunne min hund jo gå hvor det passede den og tage lange løbeture foran mig uden at jeg behøvede holde styr på den.. Så er det vel heller ikke god opførsel at cykle ræs på en sti hvor man ved der er gående og hunde.. for fordi han mener han skal ligge og træne cykling så skal hele verden vel ikke indrette sig under dette og tage specielle hensyn ?? eller ?? Det jeg vil frem til er hvorfor du mener cyklisten har retten til stien frem for mig og hunden ? hvorfor skal jeg tage hensyn til ham men han ikke til mig ? stien er beregnet for alle (og da den løber langs en motorvej kan man ikke gå på den anden side af vejen) .. Jeg siger intet om at han skal tage specielle hensyn, vi var ikke i vejen for ham, han havde fuldt plads til at køre forbi.. hvis han så følte sig utryg ved hunden kunne han have spurgt frem for at skabe sig.. jo ikke min skyld hvis han hader hunde eller er bange for dem, det betyder vel ikke at jeg så ikke må lufte min hund inden for lovens græser.. lige som jeg ikke kan eller vil forbyde ham at cykle selv om jeg ikke kan lide at cykle.. der bør være plads og hensyn til alle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ved godt |
|
|
jeg ved godt indlægget her handler om en hund og cykelist, men spurgte sådan set også bare om der fandtes særlige regler for disse cyklister i trafikken (altså på landevejende) intet med hund og cykel at gøre  og jeg er også heste ejer, og en stor kylling når jeg rider for jeg står af på de meget trafikeret veje og trækker så langt ind i rabatten jeg kan, ikke at de billister jeg møder ikke viser hensyn og trækker ud, men blot fordi jeg ikke er den modige type, og min hest siger egentlig intet til trafikken så det er udelukkende mig som er problemet her. men kan da ikke lade være med at tænke tanken om hvad hvis hunden havde været i en fleksline, så havde det da gået helt galt den er tynd og svær at få øje på ved høj hastighed, det syntes jeg faktisk er værre end en løs hund, tænker tit når man kommer kørende og folk kommer med deres hund i disse liner, indrømmet jeg er ikke fans af dem, der går jo alligevel en rum tid inden ejeren har fået låst linen og hunden under kontrol, jeg mener de kan da skabe lige så farlige citiationer (undskyld hvis det er stavet ukorrekt) og hunden render tit flere meter foran ejeren, hvad hvis den får en fært og drøner ud på vejen  så hvis hunde uden snor skal forbydes burde disse liner så ikke også, bare en tanke.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund i snor... |
Laban1 |
19-04-2011 14:50 |
|
Selvfølgelig skal du ha`din hund i snor på offentlig vej, men at du ikke havde det den pågældende dag, giver ikke cykelrytteren ret til, at tale grimt til dig. Vi lever desværre i en verden hvor mange er sig selv nærmest, og alt bliver så mobiliseret, at der ikke er plads til hverken hunde eller heste i trafikken, alle har så travlt, og skal hurtigt frem og tilbage, og har ikke tid til at stoppe op og puste ud, og cykelryttere er næsten mere farlige i trafikken end heste og hunde, de køre tit og ofte med hovedet under armen, og glemmer oftes, at de også skal vise agtpågivenhed i trafikken 
Man kan læse sig til meget, dog ikke erfaring.
Hilsen Lene
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe.... |
|
|
Man "dukker ikke op" som du siger det på en cykelsti, man går som beskrevet mod den kørende færdsel, så man kan se om der kommer nogen. Derved kommer man heller ikke uforvarent til at træde til siden og ud foran en cyklist. Din hund har cykelrytteren åbenbart ikke haft tillid til, og det er dit ansvar som hundeejer at andre mennesker ikke opfatter din hund som farlig, og en løs hund, på tværs af en cykelsti det ville jeg også opfatte som en farlig situation. Sorry, men du kan ikke overbevise mig om andet end at du har handlet forkert, ved at lade din hund løbe løs i den anden side end dig på en cykelsti.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Alle de ting.. |
|
|
Ja, jeg havde egentlig ikke tænkt mig at kommentere på tråden men synes helt ærligt at Jakobs kommentar var lidt for sort/hvid. Jeg må give flere andre ret i at mixet hund og ejer på hver side af en sti er et dårligt mix. Jeg er selv motionscyklist og jeg bliver nervøs når jeg møder dette. Enten løber hunden ind foran mig eller opdager ejer ligepludselig mig og kalder hunden til sig. Jeg har selv en velopdragen hund som næsten altid er løs både når jeg går, cykler, rider osv. - MEN, den er altid på samme side som mig. Desuden så kan den fjern-sitte så jeg kan imobilisere ham. Jeg kan derved se situationen fra begges side. Lige meget hvad, så har han dog ingen ret til at snakke til dig på den måde. Eller til nogen anden for den sags skyld. Ligemeget om han blev forskrækket eller ej. Jeg hader selv de cykelryttere som får en eller anden hjerneblødning når de trækker i træningstøjet. De glemmer tit at de er bløde bilister i trafikken og at gående er endnu blødere og skal vises hensyn. Ang Jakobs kommentar vil jeg lige påpege at du ikke skal sænke farten for vores skyld, kun, men for din egen skyld. Jeg har aldrig set en cykel blive bange og tabe sin rytter eller cykle afsted for egen vilje for derefter at cykle ud på nærmeste trafikerede vej og foresage sammenstød. Endnu mere sjældent har jeg hørt om en bilist (eller gående) som er blevet dræbt ved sammenstød med cykel. Så Jakob, det er godt at høre du er en af de mange som sætter farten ned når du køre forbi en blødere trafikant, og jeg giver ret i at dobbeltmorale åbenbart er dobbelt så godt, men skær nu ikke os alle over en kam. Jeg viser respekt for mine omgivelser ligemeget hvordan jeg færdes. Jeg håber du vil fortsætte med det samme?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
BlackSwan |
19-04-2011 22:08 |
|
Jamen kan folk overhovedet ikke læse, der står jo det er en GANG og cykelsti  Ergo begge parter skal være der. I det her tilfælde var det en løs vovse, en anden gang kunne det være en kat, et barn, en fasan, en bold osv. Lehmann: 1. så er det en gangsti, ergo fodgængere har ligeså meget ret til at bruge stien. Jeg er ikke enig i, at hunden var til gene. Den stod inde i siden og løb ikke ud foran cyklisten. Det eneste var, at cyklisten kunne være nødt til at sænke farten - herregud. Det måtte jeg også den anden dag på cykel, da 3 rådyr var så frække at krydse cykelstien. Ja hvad bilder de sig ind også at være der??? Iwanna: Du skulle måske også læse hvad der står. Jeg skriver ingen steder, at det skal være fordi man lufter sin hund på en cykelsti - en cykelsti er nemlig for cykelister, ingen andre. Så du har vidst ingen grund til at sidde og more dig for meget - beklager. Jeg så meget gerne der var nogle fartgrænser på cykelstier og især på cykel og gangstier. Hvad er undskyldningen for, at der ikke skulle være? En cykelist kan også slå sig selv og andre indvalide ved for høj fart. Her hvor jeg bor, der er der også nogle som køre MEGET stærkt på deres cykel og jeg er også tit blevet overrasket, når sådan en racer-freak er kommer farende forbi, selv om jeg kigger mig over skulderen ca. 3 gange i minuttet, når jeg går på vores fælles stier (hvor der er rigtig mange som lufter deres hunde og børn - hvilket er fuldt tilladt!).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke en tankegang |
|
|
Jeg forstår simpelthen ikke jeres tankegang?!?!? Hvis du gik i den rigtige side af stien, så kan cyklisten umuligt komme som en overraskelse for dig. I færdselsloven ER man altså til gene/ulempe hvis man får en anden trafikant til at gøre noget den anden ellers ikke ville have gjort. Uanset om du er enig eller ej, så er det altså dig der er forkert på den - det er på INGEN måde cyklisten der skal vise hensyn til din hund. Som hundeejer er det DIN opgave, at sørge for at der ikke er nogen der bliver bange for om du har styr på din hund - Hvis jeg forstår dig rigtigt, så mener du jo faktisk at det er andres opgave, at lade være med at blive bange for din hund?! Jeg forstår slet ikke hvordan du for alvor kan mene, at cyklisten ikke skal have lov til at cykle på en cykelsti. Når du møder en fremmed hund uden snor på, så ved du da heller ikke lige så snart du ser den, om der er en ejer der har 100% styr på hunden eller ej!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øhhh..... |
|
|
Laban 1: Det er ikke en offentlig vej (selv om hunden der altså også må være løs hvis den er under kontrol, men ville jeg så aldrig vælge) men en gang/cykelsti, med brede græs rabatter og derefter hegn/skov, dvs en afskærmet sti.. Prinsesse guldhår: Du har selvfølgelig ret til din mening... men hvis du læste hvad jeg faktisk skrev så ville du have set at jeg skrev at stien benyttes i begge retninger, dvs både gående og cyklister bevæger sig i begge retninger, så derfor kunne jeg jo ikke gå imod trafikken.. nu kom ham her tilfældigvis bagfra.. men den anden cyklist vi mødte på vejen over til dyrelægen kom fra den modsatte side ( hun smilte sjovt nok bare glad til os, selv om hunden også der gik løst inden i græs rabatten).. Og hunden var ikke på tværs af cykelstien.. Det kan ikke være mit ansvar om folk er bange for hunde, så længe jeg overholder regler og alm. god opførsel, dvs at min hund ikke løber hen til folk eller lignende.. der bor mange herude der er hysterisk bange for hunde, de skriger og hopper væk, gemmer sig bag ting osv når de ser min hund, selv om han er i snor.. og han er hverken musklehund eller på anden måde skræmmende.. så hvis jeg skulle opfylde dine krav om at det er mit ansvar at ingen bliver bange/utrygge, ja så skulle jeg jo faktisk aflive min hund.. for uanset hvad er der nogle mennesker som er bange.. Når jeg møder folk der er bange gør jeg meget ud af at kalde ham helt tæt på mig, tager endda gerne fat i hans halsbånd mens vi går forbi og sørger for roligt at fortælle dem at den intet gør.. Jeg forstår bare ikke din indstilling der tydeligt siger at cyklisten har langt mere ret til at være der..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
BlackSwan |
19-04-2011 23:06 |
|
Lise: Dvs. når du går på en skovsti, så går du også altid i den "rigtig" side af stien?? For hvis en cykel og gang sti åbenbart kun er for cyklister, så er en skovsti det vel også?? Og igen så er det åbenbart også meget svært at forstå, at nogle af de cykelister kommer med MEGET høj fart og har du ikke øjne i nakken så ja, så kan de meget nemt "komme bag på en", selv om du orienterer dig godt... Vores GANGSTIER, hvor der også må være cykler, er så bred som en en jernbane, ergo bliver man nødt til at gå ud i rabatten, når en cykelist skal forbi. Sikke svært det kan være for nogle at forstå, at fordi man kommer på en cykel, så har man ikke eneret på stien 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Du gode gud |
|
|
Det er bare så hyggeligt og rart altid at blive svinet til og råbt af i dagligdagen, næsten anaset hvad man fortager sig, fordi at folk ingen tolerance og respekt har. not.... Jeg er selv blevet råbt af flere gange, er endda blevet truet med en knytnæve. Har fået stjålet min cykle 7 gange og min scooter 4 gange, og pt er min nye scooter nu blevet stjålet og fundet brændt af. Vi lever i i skide egoenteret samfund som simeplthen er til at brække sig over. Det hele handler om mig mig mig. Selvfølgelig må du da gå med din hund løs, nu må folk sku tage at slappe lidt af. Det er desværre blevet sådan, at alle ligger på lur for at svine hundeejer til. Altid hundeejer. Hvad med de der tusindvis af katte der render rundt og dræber fugle og harekillinger, skider på folks grunde, ligger på folks biler, løber ud foran vejen og bliver kørt over, så billisten får et chok og cykellisten vælter ?? Det gør åbenbart ikke noget, nej nej, det er hundene folk ville af med. Hvis du tænke at her kunne du have din hund løs, så er der vist ikke mere kriminelt i det. Ham cykelrytteren kunne jo starte med at tale ordenligt. Og hvis han var bange ( hvilket han sikkert ikke var, han skulle nok bare have noget at skabe sig over ) så kunne han jo råbe " undksyld ville du tage din hund i snor" og så havde du jo sikekrt gjort det. Kan ikke forstå det med hund i snor ikke snor er så vigtig. Det er på grænsen til hysteri. Hvis hunden virkelig var så vanvittig og farlig som folk gør den til, så boede vi sku nok ikke sammen med den. Kan godt forstå du bliver ked af at blive råbt af, det ødelægger ens dag. Men folk har ingen tolerance og tålmodighed. I lille danmark, skal man helst have en hæk på 3 meter, med et kæmpe plankeværk rundt om så INGEN kan se ind, og man skal kun gå ud når det bliver mørkt, vi skulle jo nødig komme i kontakt med hinanden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| øllebølle |
BlackSwan |
19-04-2011 23:22 |
|
øllebølle:  Min hund er forresten meget farlig. I dag bed din faktisk i sit pivedyr.... og for lidt siden kom den også og PUFFEDE til mig, fordi den gerne lige ville nusses lidt. Nej, jeg har heller ikke forstået det der med, at man kan være så bange for et logrende 4 benet væsen.. Indse at hunde er en del af vores samfund og er du angst for dem, så gør noget ved det - for din egen skyld! Man kan ikke forbyde andre at lufte deres dyr, fordi man er bange. Er man blevet bidt eller haft anden grim oplevelse, så kan jeg godt forstå man ikke synes en hund er det fedeste... Men det er altså noget man kan gøre noget ved, hvis man vil 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Nu kender jeg det stykke som TS snakker om. På den anden side af motorvejen er der ikke en sti. Så den hvor TS befandt sig, er jo til BEGGE RETNINGER. Så er der ingen forkert side at gå i. Den sti er meget lige, så de kære cyklister kan få rigtig meget fart på Og det gør de selvom det er et sted hvor hunden kan gå, Helt fredeligt og lovligt... Jeg går hellere en anden vej. Men jeg undrer mig egentlig. Er det virkelig så svært at bruge den klokke. (Jeg synes der er en vis modvilje mod at skulle bruge den der fantastiske metal dims som er påmonteret cykelstyret Og hvad værre er, den er sq placeret ved tommelfingeren) Ja TS og hund bør ikke være på hver side af stien. Helt enig!!!! Men Jeg synes det er en "klam" følelse når der kommer en, som jeg ikke havde opdaget, susende på den måde, bliver forskrækket, overrasket og lidt sur . De fleste "alm" cykler når man at se eller høre. Mange gange går jeg tur i mosen når det er mørkt. Når jeg kommer ud af mosen er det lige ved et fortov og man kan stort set ikke se ind. Hvis der kommer en gående siger jeg lige et eller andet så de ved jeg er der. Personligt ville jeg hellere høre en sige noget, fremfor at der lige pludselig står et menneske (så ville jeg faktisk blive skræmt næsten til kanten for at tisse i bukserne ) Jeg gør opmærksom på mig selv. Kan cyklisten så ikke bruge den fine klokke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hund i snor! |
|
|
Jeg syntes da heller ikke at han behöver at tale sådan. Men vi ved jo ikke om netop den cykelrytter har väret ude for at en hund rendte efter ham! Og det er jo netop de hunde hvor folk har 100 % styr på deres hund der bider eller löber efter folk. Det er ikke vores andres hunde, vi har dem nemlig i snor. Jeg fatter ikke alle de löse hunde. Vi er faktisk en del der er bange for hunde, derfor er löse hunde totalt respektlöst i min verden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Skallstorp |
|
|
Respektløs siger du godt nok, jo jo, jeg tror nu nok lige jeg kan komme på 400 andre ting der er langt mere respektløs i hverdagen. Hvorfor er alle hundene pludeslig begyndt at blive opfatte som køter der er trænet til at dræbe hvert øjeblik det skal være ?? Nej man kan ikke vide om cykelrytteren engang er blevet bidt af en hund, men derfor kan han da ikke tillade sig at råbe møgkælling efter en fremmed. Jeg har lige fået stjålet min scooter, af en flok møgunger der er 2, genrations indvandre, så næste gang jeg møder en flok 2. genrations indvandre skal jeg råbe " sindsyge møgunger " efter dem, fordi jeg en gang har oplevet at en flok kvajpander har gjort livet surt for mig ?? Fordi man en gang har oplevet noget skræmmende betyder det altså ikke at alt andet også er det. Jeg er feks bange for brune scæfher hunde, så derfor så tillader jeg mig da lige at skrige og skabe mig næste gang jeg ser en komme gåenden løs med sin scæhfer hund, uanset om hun har styr på den. Nej vel. Man kan ikke gå og smælde og skælde fordi man er bange. Hvis du møder en hund som står ved siden af ejeren, mens du passere og den er i snor, er du så mere tryg end hvis den ikke er i snor ? Og hvad er forskellen, en snor er ikke en livsline eller en mundkurv, ville hunden bide gør den det da uanset om den er i snor eller ej. Når du rider på din hest og den løber løbsk, løber den sku uanset om du rider med alm bid eller ej. Man kan ikke gå og bure alt og alle inde for at forbygge alverndes ulykker, i så fald skulle vi da slet ikke ride på vores heste, det i sig selv er livsfarligt, og at ride i trafikken, er da rigtig farligt og man kan risikere at udsætte andre for fare, fordi man på ingen måde kan kontrollere sådan et stort flugtdyr. Så vi må da hellere stoppe med at ride fra i dag af, alt andet er da respekløs, specielt over for dem som er bange for heste og kommer cyklene. Fordi trækker man ikke vejret dybt, smiler til vedkommende man passere og venter med at brokke sig og råbe efter folk, indtil der rent faktisk sker noget. 9 ud af 10 gange sker der nemlig ingenting. Når jeg møder folk der har deres hund løs, og min egen er i snor,er jeg da fuldkommen ligeglad, så længe den ikke gør noget. Begynder den så at gøre noget, genere mig på den ene eller anden måde, så kan jeg jo bede ejeren kalde hunden til sig eller tage den i snor. Om den er i snor eller ej, er jeg total ligeglad med, det vigtigste er at vedkommende har styr på den. Snoren til hunden er ikke livslinene, ligesom tøjlen til hesten hellere ikke redder liv, hvis uheldet er ude. Det er den anden slagt kontrol man har til sit dyr. Alle dyr er dyr og ikke robotter og kan ikke styres 100 procent, men derfra og så til at lukke dem inde med lås og slå, der skal forblive langt. Ellers kan vi lige så godt pakke sammen og sidde og trille tommelfinger, hvis vi skal gå og forbygge og altid forvente det værst tænkelige.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øllebølle |
|
|
det er vi så bare ikke alle der er- vores hund kan ik lide alle andre hunde. Nogle men ikke alle... Desude ner hun voldsom i sin leg- det betyder at hunde der ik er aggressive er set blive det overfor hende af den grund. Det komiske er at hun ik før har udvist negativ adfærd overfor hunde. Ikke før vi flere gange er blevet passet op af andres aggressive, løse og oftest osse ejerløse (hunde alene uden ejer). Og hunde, hvor folk ik forstår el har respekt for at hun IKKE vil snuses bag i, så blir hun tosset og snerrer. Hvorfor skal JEG finde mig i at vores hund blir ødelagt fordi andre ik holder deres kræ i snor? El lader dem rende frit uden at være til stede? Ik kan kalde dem til sig? Skal det gå ud over vores hund og mig som oftest går med hende, og måske ender i en poentiel farlig situation?? Måske endda hvor min søn sidder i sin klapvogn lige op af?? Mht din sammenligning med 3 m hæk i haven osv - så kan det ik sammenlignes. Det er fori øvrigt til at få stress af at folk kan gå og kigge ind til en hele tiden, el tror de skal komme rendende i tide og utide uden forudindgående aftaler mv. Jeg er en af dem som er fan af 3 m hæk, fordi jeg kan lide det sådan- det er min personlige ret. Og ingen skal kalde mig egoist fordi jeg ik gider mænge mig blandt andre 24/7
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| chokeret |
|
|
Jeg er simpelthen chokeret over jeres holdning. I synes at verden er fyldt med egoistiske mennesker - hvad tror I egentlig at andre mennesker mener om jeres mening/indstilling?? Jeg forstår ikke hvorfor der nu er en der nævner skovstier??, men til spørgsmålet kan jeg da svare, at ja jeg går altid i venstre side, men det er nu ikke af hensyn til cyklister, det er af hensyn til alle dem som vi måske møder i skoven, for det er jo på min venstre side mine 2 hunde de går, og selvom begge mine hunde er MEGET MEGET lydige og vel socialiserede, så har jeg stor respekt for at det langtfra er alle der bryder sig om at komme tæt på fremmede hunde. Iøvrigt ville jeg da aldrig lade mine hunde løbe løse i en skov, for det kan man simpelthen ikke tillade sig, og iøvrigt er det slet ikke lovligt. www.naturstyrelsen.dk/ Naturoplevelser/Aktiv/Hunde/ Jeg vender ikke tilbage til denne tråd, da det er slået helt fast, at vi er 100% uenige om emnet, så der er ingen grund til at vi bliver ved med at argumentere for vores forskellige meninger. God påske til jer alle - i mangel på påskesmiley får I en julesmiley 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har kun |
|
|
lige læst trådstarters indlæg, men jeg bliver f.. så sur over de der "proff" cykelryttere!!!  Kan slet ikke tage deres "jeg-ejer-verden-attitude", det er virkelig noget, der kan få mit p*s i kog!!! Var ude at ride på Tequila engang, hvor der kommer en af den slags cyklene bagfra, ingen af os hørte ham før han er næmest helt oppe i r*ven på os, Tequila blev så forskrækket, at hun lossede ud efter ham. Jamen altså, så må han sgu holde afstand eller gøre opmærksom på sig selv, jeg har flere gange oplevet, at de er totalt kolde overfor, at det er et dyr og ikke en maskine man sidder på 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "Proff cykelryttere" |
Sigyn Valgrind |
20-04-2011 10:22 |
|
Jeg hader dem!!! Ej undskyld, jeg er ellers en tolerant person, men hold da op hvor de bare føler de ejer det hele. Og det er hvad enten jeg kommer gående, ridende, cyklende eller i bil. Når de kommer i flok fylder de hele vejbanen, og man har svært ved at komme forbi. Hvis man alligevel prøver resulterer det ofte i @!#$-fingre, tilråb og lignene. Hvis jeg overhovedet tillader mig et lille bitte dyt så er fanden løs. Rider jeg i siden af vejen er der ingen som helst respekt for at jeg sidder på et levende dyr. De kommer fuldstændigt lydløst, og både hesten og jeg får et chok...hvorefter de råber at jeg skal få styr på min krikke. Ja, man må ikke have løsgående hunde men der er da ved gud ingen grund til at svine folk til på den konto.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskriften |
|
|
Sikke en tolerence der bliver udvist her i tråden *ironi off*. Desværre er min opfattelse at der er tendens til, at vi mennesker er blevet meget mindre tolerente overfor andre, uagtet om det er cykelryttere, andre billister, i supermarkedet, ryttere, politiet m.m. Her hvor jeg bor, der har vi også mange cykelryttere, både af den hensynsfulde slags, men også den type, som bruger hele vejen som cykelbane. De flinke cykelryttere oplever jeg, besidder en egenskab af gensidig respekt overfor vores respektive valg af fritidsinteresser, så de er søde til at give tegn, hvis de kommer bagfra, så hesten og rytter og evt. hundeejere bliver opmærksomme på det bagfrakommende, eller trækker ind på en række, hvis jeg møder dem i bil. Andre cykelryttere virker som om de bevidst vælger at ignorere, at der ligger en hel kolonne af biler efter deres felt, som fylder helevejbanen, så det ikke er muligt at komme forbi dem. Det kan jeg da ærlig talt også blive lidt harm over, især de cykelryttere som lige kigger bagud på bilerne og så fortsætter i samme rytterformation. I går lå jeg bagved en enlig cykelrytter i et godt stykke tid. Han cyklede midt på en rimelig bred vejbane, men flyttede sig ikke og lå og slingerede lidt frem og tilbage over midterbanen, så turde ikke overhale. Men jeg er overbevist om, at han ikke har lagt mærke til mig, for da jeg efter noget tid vælger at dytte, så flytter han sig ind til siden og så jeg kan komme forbi, så det kan jeg ikke hidse mig op over.
Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 2134564364 |
BlackSwan |
20-04-2011 17:25 |
|
1. Man må gerne have sin hund løs, lad nu være med selv at digte loven: Hundeloven § 3.:I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem. Gældende lovgivning, 2005: www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=2050 2. Man må også godt have sin hund løs i rigtig mange steder i de danske skove, når der er skiltet med det. Vi har i hvert fald en stor skov, hvor der i store dele af den er tilladt at føre sin hund uden snor.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe... |
|
|
Hvor i alverden ser du at jeg skriver at cyklisten har mere ret til at være der end dig? Og når jeg skriver at din hund var på tværs af stien, så er det fordi at din elles så lydige hund gik i end anden side af stien end dig. Når nu trafikken åbenbart ofte er hurtig her og når nu at gående og cykler åbenbbart færdes i begge retninger, syntes du så virkelig at det var forsvarligt at slippe din hund løs her?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved nærmere eftertanke |
|
|
..... du behøver ikke at svare, vi bliver alligevel aldrig enige her.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar.... |
|
|
Prinsesse guldhår: Fordi du konstant skriver om alt det hensyn jeg skal tage til cyklisten, mens han åbenbart gerne må fare forbi uden at tage hensyn til at der er andre ... ud fra det udleder jeg at du mener han har førsteret til stien.. jeg hav de intet imod at han var der og han havde fuldt ud den plads han skulle bruge, alligevel mener du at jeg var forkert på den bare ved at være der, mens han var i sin gode ret til at flippe ud... Ja nogle af cyklerne er hurtige, men på de tidspunkter jeg går på stien (omkring middagstid eller sent om aftenen) der møder vi max 1-2 cykler ofte slet ikke nogle.. ville aldrig gå der om morgenen eller når folk får fri fra arbejde, fordi der er for mange cykler og jeg alligevel ville skulle holde hunden i kort snor hele tiden.. Lise, drømmer om en fjordhest: Så først dit indlæg nu.. men er så slet ikke enig.. at folk vælger at gøre noget unødvendigt kan da aldrig blive den anden parts skyld.. Hvis en billist vælger at klodse bremsen fordi du går/cykler eller rider efter reglerne, fordi han er usikker eller bange eller whar´t ever, gør da ikke at du er til gene.. det er kun hvis du gør noget som tvinger folk (som kører efter forholdene) til at gøre noget de ellers ikke havde gjort.. Du er heller ikke til gene hvis en der kører 50% over tilladte hastighed er nød til at sætte farten ned, fordi du holder fartbegrænsningen vel ?? At han vælger at stoppe uden grund, gør ikke at jeg er til gene for mig.. det svare jo til at sige "jamen han var til gene for mig, for ellers ville jeg have danset midt på stien, det kunne jeg jo ikke når der kom en cykel".. Hvor du får fra at han ikke måtte være der, ja det aner jeg virkeligt ikke.. men endnu en gang så er det en GANG og cykelsti, så jeg er i min fulde ret til at være der også.. Jeg skriver heller ingen steder at det er folks ansvar ikke at blive bange for min hund, men der er grænser for hvilke forholdsregler jeg kan tage.. skulle jeg fx undgå at folk nogensinde blev bange, ja så skulle jeg aflive hunden (men det skal jeg jo så sikkert i dine øjne) for her hvor jeg bor er der folk der bliver bange på 10 meter afstand selv om hunden er i snor og er lige ved mig og desuden ikke skænker dem så meget som et blik.. at de bliver bange kan jeg simpelthen ikke gøre noget ved..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Signe... |
|
|
Du udleder og tolker som som en gal på hvad jeg skriver. Venligst læs hvad jeg skriver, intet andet!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tænk sig |
|
|
Idag havde jeg så lidt en modsat oplevelse.. var i mosen (hvor hunde skal være i snor) men vovsen.. vi mødte først 1 løs hund, som dog blev ved ejer... lidt efter mødte vi en anden stor løs hund, som kom farende hen til os uden ejer så meget som kaldte på den, han gik bare videre.. de hilste og den anden hund løb så efter ejeren.. Så mødte vi en ældre dame med sin lille hund løs.. den kom hen og hilste (min havde lagt sig ned) og gik så videre med ejeren.. De 3 var jeg ok med, selv om jeg ikke forstår ham som lader sin hund bare løbe ned til en fremmed hund på en anden sti mens han selv fortsatte.. Går over sådan en mark og der kommer 3 store hunde i flok (2 lab lignende og en schæfer agtig) løse og ingen ejere tæt på, de omringer min og snuser og skubber til ham, hvilket logisk nok gør ham nervøs.. vælger at tage snoren af ham, for at han ikke skal føle sig fanget i flokken og for at han bedre kan "være hund" turde ikke andet da jeg som gravid jo intet kunne gøre hvis de bliver agressive.. De små knurre flere gange.. så kommer der 3 fyre i flok, som så åbenbart er ejerne og de drejer ned af en anden sti og deres hunde farer efter, men knurre lige af min som afsked (sådan tydeligt menene at han ikke skulle løbe med) mændende sig ikke undskyld eller noget grinere bare og en af dem siger "nå den gad de nok ikke have med".. Jeg kalder på min der kommer hen til mig og roligt går med videre.. han ville slet ikke med de andre, for de skældte jo ud.. Så ja der er mange hunde ejere der ikke tager noget som helst hensyn og som nok ind imellem havde fortjent en skideballe synes bare egentlig ikke jeg er en af dem..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|