Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Suger du nogen bestmet hver dag ?
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:22

Da jeg igår sagde godnat til min elskede hund, kom jeg til at tænke på om der er andre der hver eneste dag siger en bestemt sætning eller gør en bestemt ting.

Jeg har nu i snart 3 år sagt til min hund mindst en gang om dagen; Mor elsker sin Kanto....

ja lidt plat måske men det er bare blevet en rutine som jeg ikke en dag har afviget fra, og nu er det næsten blevet sådan at jeg skal fortæle ham det hver dag.

er der andre der har en ondsvagt eller måske lidt pinligt ritual?

det er ham her der lige fo ren kærligheds erklæring med på vejen hver dag:

Heidi &Dinero III... avlsgodkendt PRE hingst

RIP KÆMPE... Jeg vil aldrig møde din lige.

Himlen blev i dag en stjerne rigere.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har faktisk
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:24

altid lige taget en sniffer i hestens hals eller hoved, og sagt jeg elsker den, hver evig eneste gang jeg har været hos den i de 3 år jeg fik med den.

Og da den lå død på marken igår, var det også det sidste jeg gjorde.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom, kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

ej ej ej
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:24

sikke da en overskrift jeg har fået lavet...

det skulle jo stå sIger du nogeT ... pinligt.

0
0
Svar på denne tråd

ejjji tine
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:25

Jeg blev helt rørt at og læse dit indlæg, hvor smukt !

0
0
Svar på denne tråd

det er da
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:26

Det er da i hvertfald en overskrift der er åben for fortolkning....

Vicky02: Hvad er nu det for noget med en død hest? Pludseligt?

Mvh Tina

R.I.P

Turpin 20.05.1996 - 28.07.2002

Calle 28.04.1998 - 02.04.2010

"When a loved one becomes a memory,

memory becomes a treasure."

0
0
Svar på denne tråd

Sjov overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:31

Hihihi - det er da en sjov overskrift du har fået lavet

Om jeg har nogle "ritualer" - hmm tjaaa, hver evig eneste aften, når jeg putter mine 3 børn, så siger vi - god nitter-natter kysser-mysser skatter til hinanden.

0
0
Svar på denne tråd

Det var ikke
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:32

pludseligt, men arrangeret.

Han havde desværre en skade, der ikke kunne repareres mere på.

Mvh. Tine

Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom, kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd

Hi hi hi....
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:34

Jeg tænkte også mit da jeg så overskriften.... Og måtte da lige ind og tjekke tråden, for om der var noget jeg ligesom skulle vide.... GGG....

Jeg suger hvar dag i Rød LD 100 :-)

Ved ikke om der er noget jeg siger hver dag. Men jeg siger i hvert faldt ofte "Mors lille Dimse" og rykkker ham lidt i næseboret.

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Ritualer
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:37

Mmmm.. ja, jeg siger altid godnat til min hund med et kys oven på hovedet. Jeg er ellers generelt ikke en der kysser dyr af hygiejniske grunde, men det er bare blevet et fast ritual, at jeg siger "buonanotte tesoro" (jeps, vi bor i Italien) og så et kys oven på hovedet. Så kan vi begge sove roligt :-D

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

Når jeg...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:44

... forlader stalden sidste gang hver dag, er det altid med et "Godnat hestene, vi ses i morgen" - og ofte også specielt til Baloo med et "godnat min Tusse" (han KAN også blive tiltalt som SkrupsTusse, hvis han har været balladeagtig).

Har jeg fornøjelsen af natfodringen går jeg også og snakker med dem.

Bare sådan hyggepludren med "her er dit hø, min ven, kan du tage hovedet ind så jeg kan komme ind med det" Eller "rolig min ven, du bliver ikke snydt, har jeg nogensinde snydt dig". Og sidste gennemgang af stalden hvor jeg tjekker døre KAN blive med et "godnat smukke, godnat smukke, godnat søde, godnat uartige" (ved hver dør). ned til "Godnat min allerbedste Tusse" og så går jeg.

Det lyder ganske givet totalt idiotisk, men heldigvis er der ingen andre end smukke, søde, uartige og den allerbedste Tusse der hører det - og de dømmer mig ikke for mit fjolleri :-)

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

Min datter
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 11:56

Min datter på 10 år siger faktisk noget sødt flere gange om dagen - hver eneste gang hun lukker vores kat ud, så siger min datter " Husk nu at komme hjem igen Rita" og når hun så lukker katten ind igen, siger min datter " det var godt du kom hjem Rita"

0
0
Svar på denne tråd

Jeg siger altid
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 12:45

Når jeg går ud til hestene siger jeg altid- hej heste, og når jeg slukker lyset til natten, siger jeg altid- godnat heste, kan i sove godt, og drømme sødt. Og når jeg går ud til kaniner og marsvin, siger jeg altid- hej niner og sviner, og når jeg slukker lyset hos dem, siger jeg altid- godnat niner og sviner, kan i sove godt, og drømme sødt.

Jeg siger selvfølgelig også godnat sov godt, og drøm sødt til mand, børn og husdyr.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd

Helt normalt
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 12:51

Jeg siger altid godnat til alle mine dyr. Hvis jeg ikke har været hos min pony om dagen, så hvisker jeg det alligevel [:

Min hund kyssr jeg mindst 10 gange om dagen. Så siger jeg også hele tiden: ''Ved du godt, at jeg elsker dig af hele mit hjerte'' .. Om aftenen så synger jeg for ham: ''Du er min bedsteven'' fra Toy Story. *:

Så det er vist ret normalt(:

Billede

Et billede af skønhederne (:

Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [:

Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.

0
0
Svar på denne tråd

Jepper
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 12:58

Siger godnat til min mand, min hund og min kat hver aften (og fortæller manden at jeg elsker ham) ellers kan jeg ikke sove, tænk hvis man ikke vågnede op igen..

Til hesten siger jeg "hej mors Emse-bamse" når jeg går ned langs folden og så kommer hun i skarp trav eller fuld galop med ørene fremme for lige at blive nusset og se om jeg evt har noget guf med :-)

Hilsen Signe Og guld klumpen Emma

0
0
Svar på denne tråd

Faste ritualer
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 13:15

Eherm, ved ikke om det er en ting man burde sige så andre kan se det, men hvad ;-D

- Jeg tror flere gange om dagen jeg får sagt til vores hanhund at han er "Mors LuckyBuckyMuckyWucky Dengsemansedreng!" Og nej, det bliver dog ikke sagt i "babysprogstone" men mere bare... sådan. Kærligt.

Han får også gerne af vide at han er manden i mit liv - bare ærgerligt for kæresten *GG*

De andre hunde får også gerne et kærligt ord med på vejen, men særligt Danny får et par gange eller to af vide hver dag at hvis han ikke opfører sig pænt blir han til et kamintæppe og at det er RET ligegyldigt at vi slet ikke HAR en kamin!

Kæresten blir dog ikke helt glemt, han får enten af vide at han er en træls møgunge Eller også siger jeg vist meget "Ved du godt at jeg godt kan li' dig kærestemand?!"

Gud hvor siger man til tider nogle ret fjollede underlige ting...

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

SVINENE;

- Hyggeligt marsvineforum

- Sprængfyldt med viden

0
0
Svar på denne tråd

sjov sjovt..
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 13:24

Jeg siger næsten altid når jeg lukker min hest på mark igen og skal hjem, "Vi ses basse".. eller noget i den dur.. men helt fast ritual er at hun for en godbid, gulerod eller andet guf når hun bliver lukket ud, for at hun ikke farer afsted, så nu vender hun altid sig pænt om og for sin godbid, og så er hun smutte ned til de andre heste.

Når jeg tager hjemme fra min forældre (og ingen andre er hjemme) siger jeg tit "Kan i hygge jeg hunis"..til de 3 hunde min forældre har:)

Men tror også bare det er fordi at det er ting man også ville sige hvis det var et menneske, altså "vi ses" eller "kan du hygge dig"..:)Så det ligger meget naturlig lige at sige farvel..

Mvh. Trine

Så længe man gør sit bedste, er der ingen der kan forlange mere..

0
0
Svar på denne tråd

ja.......
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 13:40

Jeg har mange ord-ritualer. :) Men apropos kat, siger jeg altid til min kat, ved udlukning - Du går ikke ud på vejen! Nu er det ikke en særlig trafikeret vej, men alligevel. Kan ikke lide, når de forvilder sig derud.

0
0
Svar på denne tråd

Fantastisk overskrift - men den hører
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 16:36

nok til på senior og ja da er svaret :-) ;-)

Mvh Gitte
Jack D. Joker. Anton
(tre hingste - lyder livet sammen)

• Naturlig bedækning, Sjælland
    Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget med mange års erfaring (ej reg.)
0
0
Svar på denne tråd

Damgaard
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 21:00

Hver gang jeg fodrer hestene om morgenen siger jeg.

Godmorgen Hypsis !! Og så svarer de igen

Damgaard

Med den firbenede skygge

0
0
Svar på denne tråd

dgbfgbfgbnfg
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 21:09

Når jeg er hos min far hvor mine katte bor, skal jeg sige godtnat til dem begge inden jeg går i seng, og inden vi kører nogen steder.. :D

Og ponyen får det sædvanlige " godnat monty, vi ses i morgen jeg elsker dig" når jeg går :)

Piraten & Montana af Højgaard'

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 21:58

Siger: Mor elsker sin dejlige Boogie hund og så får han li en mysser med på vejen, siger os ALTID godnat til ham. :)

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg siger
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 22:59

og gør noget bestemt hver dag.

Hver dag siger jeg: "Hej Pony" kysser hende på mulen, og siger "farvel" og kysser hende på mulen igen. det har jeg gjort i vel 10 år nu

jeg siger "hej" til alle mine heste hverdag. og de kommer selv og hilser med en bøld mule på min kind.

til min gamle pony sagde jeg altid: "Godmorgen Ramses, har du sovet godt?" og så fik jeg et langt brum brum brum tilbage, hvortil jeg svarede : "det var godt", og mere brum, jo mere jeg snakkede jo flere brum fik jeg tilbage

Jeanet

0
0
Svar på denne tråd

56465454153
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 23:50

Jeg siger altid "godmorgen smukke" til hestene og jeg siger efter hver gang de har fået wrap "kan i hygge jer" og jeg siger "godnat pusser" og "sov godt" når de har fået wrap til natten.

Jeg snakker i det hele taget meget med hestene, men mest fordi jeg har fundet ud af at de faktisk forstår ret meget og min meget nervøse vallak lader til at kunne trænes bedre hvis han ligesom ved hvad jeg havde tænkt mig at gøre med ham:-)

Mvh Mette Petersen

Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ting jeg siger
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 02:05

Hver dag får jeg sagt disse ord

Til hestene siger jeg altid hej rødderne.

Hannibal siger jeg også bettefis eller hanibalibi.

Lucky er Luckymus eller luckymand

Nikoline siger jeg nixeline

Chivas er bare chivasmus

Og Magic er trunte lunte tøsen.

Hundene

Sylvester er sylle.Og så når jeg siger sød hund, hopper han op af mig og så skal vi lige kramme lidt. Han er en rottweiler. Når jeg er gået i seng, kommer han stort set altid lige ind til mig og siger godnat. Det gør han ved, at han ligger hovedet lidt på skrå på sengen og så kommer den ene pote også. Så skal han lige putte lidt, og ha at vide at han er mors hund.

Terkel som er labrador er tirkel terkel

Kattene

Tiger er tigermis

Ib er hipibbib

Skipper er din lille mide. Det er jeg begyndt at kalde ham, for når han vil ha mad om natten, så kommer han trampene og så skraber han med den ene pote på det spejl der er i klædeskabet. Og han stopper ik før jeg er stået op og givet ham mad. Har prøvet med en vandpistol og kastet min hovedpude efter ham, men han blir ved... Så deraf kommer kaldenavnet...

Tøsen er bare tøsen

Og mille er gode gamle millemis. Hun blir 20 år i år.

Og bare sådan generalt i hverdagene er jeg begyndt at sige altså når jeg afslutter en sætning..

Love isn´t allways about holding on.

Sometimes, just sometimes,

it´s about letting go...

R.I.P

Savoux

20.08.95

23.09.10

0
0
Svar på denne tråd

ja flere gange hver dag
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 07:23

Godmorgen min dejlige hund- han får iøvrigt masser af kys på hovedet og får, mange daglig, at vide at han er en god hund og jeg er stolt af ham.

Godmorgen til Lusse- godt du kom hjem( katten Lucifer)- når han bliver lukket ud siger jeg altid" vær nu forsigtig derude"

Godmorgen hypserne- hej når jeg kommer hjem igen, godnat og sov godt.

Når jeg har været på ridetur siger jeg altid tak for turen når vi er hjemme igen.

Jeg siger mange ting i løbet af dagen til mine dyr- de giver meget så meget glæde så også verbalt skal vide at jeg holder af dem.

Meget sælges- blandet udstyr til barn, hest og rytter. Også tasker. Se mine annoncer på MP.

0
0
Svar på denne tråd

den samme sætning
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 09:38

Jeg siger 2 sætninger hver eneste dag...

1: Når jeg siger godnat til mine børn- så nusser jeg dem på kinden og siger "Godnat skat,sov godt- mor elsker dig".

2: Min shetlandshoppe får dagligt sætningen- "jeg elsker dig, vi to skal altid være sammen". (Hun har før hun kom til mig, levet et ret omtumlet og kærlighedsløst liv).

4 års shetlandshoppe på ca. 90 cm i stg. udlånes på ubestemt tid!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider