|
|
| Hun tog mit føl! |
|
|
Hej Hn. Ja overskriften er ret dramatisk, men jeg har skam lille Ziggi endnu  Men sidder lige nu med en ret underlig følelse i kroppen. Fiona har lige fået det smukkeste hoppeføl. Lille Ziggi er nu en måned gammel, og laver ikke andet end grime af og på, løfte hove, spise, sove og sk***  Fiona er opstaldet ved en person, som vi her kalder X. X har siden Fiona folet været meget interesseret i Ziggi og vil hele tiden prøve at tage over. Jeg sagde derfor meget pænt til hende, at jeg egentlig helst ville alting selv, da det er mit første føl og jeg gerne selv ville have alle oplevelserne. Desuden træner vi ikke helt på den samme måde (jeg er til positiv forstrækning ) En dag da jeg møder X i stalden fortæller hun mig stolt, at hun da lige havde taget Fiona og Ziggi med ud og gå en tur langs vejen!!!!! Og lille Ziggi er altså ikke vant til at blive trukket eller noget som helst. Desuden er lille hesten ikke forsikret endnu (papir mv. er indsendt, mangler bare min police) Jeg blev simpelthen dybt forarvet! Jeg er bare opstalder i stalden og betaler for at være der. I min verden kan man derfor ikke tillade sig bare at tage andres heste og gå med dem uden at få lov af ejeren! Måtte indrømme at jeg bed mig i læben, tvang et smil frem, og sagde pænt at det ville jeg helst ikke have en anden gang. Jeg sidder nu tilbage, uden nogen form for tillid til X, og føler hun direkte har p*sset på mig, eftersom jeg havde sagt at jeg ville gøre alting selv. Desuden er det så normalt at man taget et føl på en mdr. med ud at gå i trafikken??? Synes I jeg har været urimelig at sige fra her, og er det normalt kutyme at man bare tage andres heste med på en gåtur uden ejer ved det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nej det er da ikke |
|
|
Man kan da ikke bare tage andres heste med ud på gåtur uden at have fået lov.. Jeg var i hvert fald også blevet rigtig godt forbavset, for nu at sige det pænt, hvis jeg var dig.. Kan godt forstå at du ikke har ret meget tillid til staldejer..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| At Flytte |
|
|
Jeg ville nok se mig om efter et andet sted at stille hesten. Hvis hun gør det igen, så tal med store bogstaver om brugstyveri og ejendomsret mm., og at du, hvis det evt, gik galt, ville sende enhver regning videre til hende. Det er bare ikke acceptabelt. /Lene
Basse 198? - 15/09/08 Cargo B 10/03/96 - 04/11/10 Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkk |
|
|
Danmakine »Basse«: Jeg er såmænd igang med at lede efter et andet sted, men det er ret svært at finde noget der er ordentligt og som er nogenlunde i nærheden af mig. Desværre  Men det var virkelig rart at vide, at det ikke er mig, der er fuldstændig urimelig og parnoid  Men ja, jeg burde nok skrue bissen på, ville bare ønske jeg ikke var så konfliktsky :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentar |
| Forfatter:  |
Louise *SpeeDyret* |
| Dato:  |
17-04-2011 17:56 |
|
Jeg var blevet stikhamrende tosset om nogen havde arbejdet/trænet/gået tur med mine dyr uden forudgående aftale - uanset om det er føl eller voksen hest. Jeg havde nok ikke smilet pænt, men havde sagt min mening. Gentog det sig, så have jeg nok flyttet dyrene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Hvad bilder hun sig ind sådan bare at tage dine heste? det gør man altså ikke! heldigt for hende der ikke skete noget siger jeg bare! jeg forstår da godt du mistede respekten for hende. og tilliden ikke mindst!
og hvordan reagerede hun på du sagde, at det vil du ikke have en anden gang?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkk |
|
|
Så ikke lige din kommentar MaggieMay, men jeg er virkelig i chok. Men på samme tid, sad jeg også og tænkte, jamen hun gør det jo i en god mening osv. osv. Men alligevel, hvis der nu var sket noget, og det gjorde der jo heldigvis ikke, var jeg jo forpligtet til at erstatte, pga. hendes dumheder!
Sagde Inger...
Med pletponyen Fiona og shetlænderen Bandit ved min side <3 Elsker jer begge højere end noget andet <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| WHAT?? |
|
|
Nøej, jeg var blevet mega, mega, mega sur hvis det var mine heste...  Det kan hun da ikke - bare trække din hest og dit lille føl ud i trafiken?! Enten må du vist trække dine grænser meget tydeligt op for hende, eller også finde et andet sted til dine heste 
;-) Mvh. Dorte (med Sara, Ódinn, Hildingur, Ludvig og Wilma ) Vi søger brugte byggematerialer til vores stald-projekt - har du noget du vil sælge?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkk |
|
|
Jamen hun sagde ikke andet, end "nå!" Da jeg så forklarede det med forsikringen sagde hun "jamen vi kan jo bare sige, jeg har købt hende, så går hun ind under min forsikring" - Hvor til jeg svarede - Øh nej det kan du så tro vi ikke skal, det kaldes jo forsikringssvindel, og pynter ikke på en kommende jurists CV!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
jeg var godt nok flippet skråt hvis det var min hest ! sådan noget gør man da bare ikke.. kan godt forstå du er chokket
Mennesket er i sandheden kongen over dyrene,for hans brutalitet overgår deres- vi lever af andres død: vi er begraveelsespladser! -Leonardo da Vinci
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det gør man bare ikke! |
LisaIndy |
17-04-2011 18:15 |
|
Jeg kan ved gud godt forstå at du er stiktosset, man tager bare ikke andres heste og slet ikke et lille bitte føl og går en tur, det er da helt uhørt og så er det egentligt ligemeget om det er et føl eller en voksen hest, hold nallerne væk. Jeg ville finde et andet sted, din tillid til hende er væk, gad vide hvad hun ville finde på næste gang! At du er lidt konfliktsky kan jeg godt følge dig i, jeg har selv stået en del steder og hvis man brokker sig så er man besværlig osv. Man vil bare ikke være til besvær. Pøj pøj med at finde et nyt sted  Lisa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkk |
|
|
Jeg kan love jer for jeg finder mig et nyt sted og det bliver snart! Og jeg bliver desværre også ved med at tænke, hvad er så det næste der sker?! Og det kan jeg bare ikke leve med. Det værste er bare, at jeg nu hver evig eneste dag er kommet trofast, om jeg så bare har kysset på begge mulerne eller om jeg har redet Fiona er jo lige meget. Men lige præcist den dag tog jeg mig den frihed og blive hjemme for første gang i en måned. Og ville ønske jeg aldrig havde taget mig den frihed! Kom også til at tænke bagefter, at jeg egentlig aldrig har hørt om rideskole og andre større steder, der bare fordi ejeren synes en hest er sød, har taget en hest med ud og gå. Det gør man jo bare ikke!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567890+ |
|
|
Uha, hun skal delme være glad for at det ikke var mit føl!!! For jeg havde flippet fuldstændig ud!!! Og nok ikke opført mig særlig voksent! Det var da utroligt at hun overhovedet havde tænkt at det var okay  Og om det havde været et føl eller min hest osv. så havde jeg set sådan her ud  Godt at der ikke skete noget med føller! Og nåh ja, jeg havde godtnok os flyttet min hest så hurtig som muligt. Man kan jo slet ikke stole på sådan en person 
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
hold op en svinsk reaktion! held og lykke med at finde et andet sted! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hold da op......... |
|
|
en besynderlig udlejer. Jeg var flippet fuldstændigt ud. Det er fuldstændigt respektløst, uansvarligt og groft grænseoverskridende.
Bacardi, hvid flueskimmelvallak, ca.155 cm, knabstrupper u papirer efterlyses. Han blev solgt til hestehandler Torben Andersen efterår 08 trods klausul og er muligvis på en rideskole i Sverige? Dusør.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er helt sikkert NO GO |
|
|
og nu skal du lægge "flinke siden" lidt på hylden og forklare madame X at det er HANDS OFF dine dyr. Knus 
Mvh Gitte Jack D. Joker. Anton (tre hingste - lyder livet sammen)
- Jack D, stg. 159, stærk, særdeles fornuftig smuk broget hingst tilbyder naturlig bedækning, (mange års erfaring) Sjælland. (ej reg.)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Du tog det nu ret pænt faktisk, jeg havde nok glemt at være høflig. Men når det så er sagt, kommer du så selv 2 dage dagligt dels for at lukke mor og barn på fold og dels så for at tage dem ind igen? Jeg ville nok forbeholde mig ret til at lukke ud og ind, hvis de stod her hos os, for jeg ville synes, at det var synd, at de skulle stå inde helt alene mens de øvrige boltrede sig på fold. Men trække din hest på landevejstur - Nej aldrig. Det må man vist sige er noget grænseoverskridende.  Mvh
Tina www.linnerup-skovgaard.dk DANSK AVLEDE KVALITETS CREMBÆREREHESTE OG AFKOM SÆLGES. Cremello varmblodshingst af super afstamning og røntgengruppe 1 til rådighed fra 2011.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bla bla |
|
|
Ja, jeg var da godt nok også flippet en kineser, uanset om det var et føl eller voksen hest... God vind herfra, med at finde et sted til dine hypsere 
Sagde Louise Med Paint-dyret Shiva <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor frækt!! |
|
|
Hvad bilder hun sig dog ind!? Jeg ved ikke hvordan jeg havde reageret selv, da jeg også er lidt konflinksky, men jeg var godt nok også blevet chokeret og gal jeg har ikke hest mere, men da jeg havde, skulle mine heste da bare trækkes til og fra fold, og fodres. folk skal aldeles ikke gøre NOGET som helst andet med mine heste, med mindre de har fået lov, ligesom jeg heller aldrig ville gøre noget som helst med andres dyr, uden at have fået lov først!!
Mvh Sandra <33 tequila og Medina <33
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Måtte lige ind på din profil og se hvor i landet det drejer sig om , for det lyder godt nok præcist som ejeren af den stald hvor jeg tidligere havde mine heste opstaldet - sådan noget gjorde hun også bare hvis hun lystede ! Og ja jeg forstår godt at du blev dybt forarvet - jeg synes det er respektløst !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grrrrr. |
|
|
Jeg var simpelthen eksploderet af raseri, hvis det var mine heste, som staldejer "bare" havde taget med ud på gåtur uden tilladelse - uanset hvor det var henne!! Og så havde jeg flyttet dem hurtigst muligt. Vedr. at tage et føl med i trafikken, så er det vel forskelligt hvilke holdninger, man har til det og så afhænger det vel også af, hvor meget trafik der er. Min hest, som jeg selv har avlet, han var ikke mere end få dage gammel, da vi bare lige var ude og "kigge" første gang. I dag er han knap 16 og har mange gange været "støttepædagog" for heste, der enten aldrig har været i trafikken eller bare har haft nogle dumme oplevelser. Held og lykke med at finde et godt sted til dem.
Mvh Gitte og Den Lille Grå
Championatsvinder Dressur 2007 Championatsvinder Distance 2009 i Vestegnens Rideklub At fuldføre er at vinde www.distanceridning.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg var blevet helt paf.... og så derefter p*ssehammerende gal!  Sådan noget gør man bare IKKE!!!!! Lykke og held med at finde et andet sted!!!!!
Never argue with an idiot they drag you down to their level and then beat you with experience Indrømmer det gerne: Er stor fan af Lenelw og DJ!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uforsvarligt. |
|
|
Hvad bilder hun sig dog ind, det kan man da bare ikke. Hold da op, jeg bliver godt nok gladere og gladere for, at jeg har mine heste hjemme hos mig selv, hvor der ikke kommer andre end mig. Pøj pøj til dig. Mvh Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mine tanker |
|
|
Når man gør sig så umage for ikke at hidse sig op, og står smilende og siger nej tak til at staldejeren træner og lufter ens hest og føl, så er der altså en risiko for at pointen ikke går rent ind. Du behøver ikke at tale med store bogstaver, men du er nød til at pisse dit territorium af, og fortælle staldejeren hvordan reglerne er, og hvad du absolut ikke vil finde dig i  Måske nogle af dem der læser denne tråd, har nogen i deres bekendskabskreds, som har mulighed for at tilbyde din hest of føl en staldplads??
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hhmmmm |
|
|
Det var da noget underligt noget at gøre... Det svarer vel til at jeg snupper en af hestene i den stald, hvor min part står, sadler op, rider ud og bagefter fortæller ejer, at jeg da lige red en lille tur! Det gør man da bare ikke! Det synes jeg godt at du kan tillade dig at blive sur over og fortælle hende at du er sur over det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkk |
|
|
Tusind tak fordi I alle har taget jer tid til at svare!! Jeg skal ud og se et sted i morgen og har fået flere nummere, som jeg har tænkt mig at ringe til. Hvis der ikke er noget af det der duer, så har jeg tænkt mig at starte bilen og køre rundt til alle gårde i nærheden!! Jeg ved godt jeg nogengange er lidt for flink af mig, men har det også bare dårligt over at skælde ud eller tale med store bogstaver, når X et eller andet sted gør det hele i en god mening, selvom det egentlig ikke er så godt alligevel. Til info kan jeg sige, at X bliver betalt for at lukke mine to ud hver morgen og ind igen om aftenen, så de går begge ude hele dagen. Men det er også det eneste X har fået tilladelse til. Og at lukke heste på fold - til at tage mit føl med ud på en gåtur langs vejen - der ser jeg helt ærlig ikke nogen sammenhæng. Der er jo mange steder, hvor folk betaler for foldordning, men det giver jo ikke tilladelse til bare at tage hesten som om det var deres egen. Så kryds alle fingre for jeg kan få mine to prinsesser flyttet hurtigst muligt til et sted, hvor ejerforholdet bliver respekteret 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1234567 |
|
|
Hvis hun så gerne vil have lov at "lege" med et føl, må hun jo anskaffe sig et selv. Flot, du ikke tændte helt af, det vinder du ikke noget ved - men du skal p*sse territoriet af, som andre også siger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ikke tale med store bogstaver |
|
|
Jeg synes BESTEMT ikke at du skal tale med store bogstaver, men man kan altså godt komme til at stå og træde sig selv så meget over fødderne, for ikke at komme til at virke skrap, at det budskab man gerne vil formidle ikke bliver tydeligt for andre end dig selv. Det kan sagtens lade sig gøre at ridse sine grænser op, uden at tale med store bogstaver. Fortæl X at du ikke ønsker at hun skal gøre andet end at lukke ud og ind, og at du 100% selv vil stå for prægningen af dit føl. - det kan sagtens siges i en pæn og venlig, MEEEN bestemt tone, og HELST uden alt for mange søde smil  For 4 år siden flyttede jeg mine 2 heste, fordi staldejeren ikke kunne forstå at selvom han ejede stalden, så var mine heste MIIINE og ikke hans, det lykkes aldrig for mig at få ham til at respektere at jeg var den eneste der skulle bestemme hvordan de skulle trænes/rides og fodres ( Jeg kliktrænede med mine heste, og fodrede med roepiller og et tilskudsfoder uden korn og sukker - han er meget gammeldags, går ind for kæft, trit og retning og havre) så derfor endte det med at jeg flyttede mine heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tager hatten af |
|
|
for dig for at du ikke flippede ud, det havde jeg gjort. Der er så langt fra at lukke ind og ud til at gå tur på landevejen, og når du nu har sagt du gerne selv vil have alle oplevelser, så er det da virkelig flabbet af hende. Med hensyn til at gå vej vejen, ja så gør vi det hurtigst muligt med vores føl, men vi er altid 2 til det, en med hoppen og en med føllet for man ved jo aldrig hvad der kan ske. held og lykke med din søgen efter et nyt sted. Mvh Mie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
At flippe ud er måske ikke nødvendigt. Men du er da i din gode ret til at sige din mening. GØR det dog! Tænk at du kan lade være.. Og jeg har selv tendens til at være konfliktsky, og vil gerne være "venner" med alle.. Men jeg havde ikke holdt min k.. i denne situation. Hun har opført sig helt uacceptabelt, og det skal hun da vide! Det kunne måske endda løses ved DIALOG i stedet for at du bare vender ryggen til og lister af... Skits DINE regler op for, hvad det betyder at være hestens ejer og staldens ejer. Hun har absolut ingen ret til at have med hverken den ene eller den anden hest at gøre, i andre situationer end hvad du betaler hende for. Fortæl hende det. Hvis hun bliver sur og ikke kan forstå, så er du jo alligevel på jagt efter et andet sted.
Team Starlight´s Starlight´s Sidney & Kristina
SAVNET <3 Hvil i fred lille Sidney <3 28/4-04 - 4/10-10 Heste sladrer ikke. Men det burde tilskueren gøre!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm |
|
|
Dine heste = dig der bestemmer. Jeg ville se og finde et nyt sted med det samme.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min pony |
Sofie Kunst |
17-04-2011 23:53 |
|
Der hvor min pony står, er der en rigtig træls nabo(hun er 5 år) .. Hun kæler tit med min pony uden for folden og giver ham æbler. - Fair nok. Lad pigen(:
så kommer jeg ud til min pony, skal så ride en morgen tur på ca. 5 timer. Hvem finder jeg? Min staldlejer har fanme sat pigen op på min unghest?! Så siger han bare; "Ja hun ville jo godt ride ham. Det går jo fint som altid" ALTID??!! Det har altså stået på længe?!! Så siger jeg at hun med det samme skal hoppe af. Hun traver vidre. Min staldlejer siger bare: " drop din ridettur, så kan hun bare ride ham idag. Jeg skal nok undervise hende" ... Så skubbede jeg hende simpelthen af, tog min pony og red langt væk!
Han bliver så flyttet her d. 1. maj. Når jeg siger op, så siger jeg tilsidst: "Ja, du mistede lige 1600 om måneden og et godt ry. - FOR MAN TAGER IKKE ANDRES HESTE!!!"
- Det er komplet vandvittigt at gøre sådanne ting!
Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [: Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkk |
|
|
Godmorgen alle sammen  I har fuldstændig ret, jeg burde have været mere bestemt, men ja.. Det er altid let at være bagklog og vil helst ikke være uvenner, før jeg har fundet et andet sted, som er godt for mine prinsesser. Men jeg tænker, man kan vel ikke tillade sig at sige mere om den sag til hende nu vel? For i hendes verden må den jo være overstået. Mht. at hun er så interesseret i mit føl, har jeg også tænkt, at hun burde selv have et, eller bare nogle flere børn eller et eller andet hun kunne kaste sin opmærksomhed på end min baby!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min mening |
|
|
Jeg har lidt et mantra eller hvad man skal kalde det: Hvis sagen plager mig, har jeg ikke fået den afsluttet tilfredsstillende. Derfor ser jeg intet galt i på en pæn måde at tage fat i staldejer og fortælle, hvad det egentlig har gjort og stadig gør ved dig. Det kan sagtens gøres på en fin og fornuftig måde, og hvis hun er af den rette støbning, vil hun også kunne indse, at I har to forskellige synspunkter, men at føllet altså er dit, og det derfor er dig, der bestemmer dér.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har ikke læst |
|
|
alle indlæggene men det der slog mig var at du havde tænkt hun gjorde det i en GOD mening! Ja det kan da godt være. Men er det osse en go mening at det er fuldstændig uansvarligt? Det sker rent faktisk at heste bliver kørt over, tro mig, og så får piben jo nok en anden lyd. Så fortæl hende at det er HELT slut med at håndtere dine heste uden forudgående aftale.
Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig med Platugle |
|
|
Inger 1 - det jeg skrev til dig var nu ikke hvad jeg syntes at du skulle have gjort, det jeg skrev til dig, er hvad jeg SYNES at du bør gøre næste gang du ser staldejeren. Det kan sagtens lade sig gøre at være venlig og bestemt på samme tid også uden at staldejeren føler sig trådt på. Jeg synes faktisk at du bør fortælle staldejeren sandheden, nemlig at staldejerens misforståede "hjælp" generer dig så meget, at du leder efter en ny stald. At lade staldejeren tro at alt er i den skønneste orden, når du i virkeligheden er så utilfreds at du har startet en tråd herinde og leder efter en ny stald, det er jo faktisk det samme som at lyve/ være uærlig overfor staldejeren, og lige så længe du smiler sødt, og undlader at fortælle at der er noget galt, så giver du jo ikke staldejeren mulighed for at rette op på de ting du er utilfreds med.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kommentar |
Louise *SpeeDyret* |
18-04-2011 10:52 |
|
Inger - du skriver Men jeg tænker, man kan vel ikke tillade sig at sige mere om den sag til hende nu vel? For i hendes verden må den jo være overstået. Selvfølgelig kan du sige det til hende. Sig evt. at du har fået tænkt mere over det i går aftes og det nager og plager dig en del, så derfor melder du ud som du gør nu. Håber alt løser sig for du og dyrene. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Konflikthåndtering |
|
|
Ok nu har jeg skrevet svar i den her tråd 2 gange uden at poste dem alligevel. Sagen er nok at vi er rigtig mange der kender den der med at være blevet rigtig gale i skralden, men alligevel ikke rigtig har givet udtryk for vores vrede. Det nager, lige som i Platugles mantra: "Hvis sagen plager mig, har jeg ikke fået den afsluttet tilfredsstillende." Jeg er selv tilbageholdende, men arbejder også på min egen lille sociale revolution, hvor folk da for søren må lære at tackle andet end sødme og høflighed. Det er en mulighed at fortælle staldejer at at man stadig går og ruger over det der skete. Man kan sagtens være åben om at man har et stærkt ønske om selv at præge dette føl og derfor gerne ser at staldejer nøjes med at trække dem til og fra fold (og evt. nusse/klø) men al træning ønsker du at stå for. Nogle gange må man blive lidt pædagog/girafsprogsagtig og tale tydeligt og præcist og bruge flere ord om én sag end man plejer. Normalt begavede mennesker plejer faktisk at magte at tage det til sig. Nogle gange må man gerne blive sure på hinanden og trække grænserne op. Ikke kun for at få det som man vil have det, men også for at rense luften. Gammelt nag der ikke kommer til overfladen bliver ofte til noget rod. Det er altid bedre at tage tyren ved hornene, medmindre man har med usædvanligt dumme mennesker at gøre.
Medlem af Bullerklubben Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside. Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen! Hvad var det nu NSLFB stod for?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lige en update |
|
|
Hej alle. Her er lige en update fra i dag. Prøvede at snakke lidt med X. Stadig i en pæn tone, men uden smil på læben. Fortalte hvor meget det egentlig gik mig på, og at jeg følede hun havde krænket min tillid. Hendes svar på dette var "jamen hvis dit føl skal jo lære at gå i snor, og eftersom du ikke har gjort noget, følte jeg bare at så skulle jeg gøre det" Hertil svarede jeg at lille Ziggi jo kun er en mdr. og jeg ikke gider stresse over det. Det hele skal tages i mit tempo. Dette kunne X da også godt forstå, men hun ville jo bare så gerne hjælpe! Tja.. Det kan godt være jeg har snakket med hende om det, men jeg tror stadig jeg finder mig et nyt sted til prinsesserne, hvor jeg kan få lov til at træne på min egen måde, og hvor hesten kan følge med 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg forstår dig udmærket |
|
|
Jeg synes at det er fint, at du tog bladet fra munden , men jeg forstår udmærket at du gerne vil finde en ny stald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bdfkj ghkdj |
|
|
Hej Inger  Jeg syntes et andet opstaldningssted vil være det bedste. det er fint du fik talt med x, men det lyder egentlig ikke som om hun ser noget galt i det hun har gjort. Alle kan begå fejl, men at hun ikke erkender det er næsten endnu værre. Hvad bliver så det næste? Trailerlæsning, longering eller hvad? Så snart du får flyttet hesten syntes jeg du skal fortælle x hvorfor du flyttede. Ellers forstår hun det sikkert ikke. Har x ikke selv hest? Når i nu "åbenbaret" deler dyr, så kunne du vel låne hendes til at ride på? Bare sådan lige pludseligt... Jeg kender desværre ikke nogle følvenlige opstaldningssteder i nærheden. Knus.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej Kate  Nej hun erkender slet ikke hendes fejl X! Og jeg gruer for hvad det næste er, og har faktisk lyst til at sidde ude ved dem 24/7 og det er jo ikke meningen  Ja hun har selv to heste.. Det kunne være sjovt at se hendes ansigts udtryk, hvis jeg en dag bare tog dem ud på tur. Der til kunne jeg jo så svare, Jamen du rider dem jo aldrig selv, så må jeg jo gøre det for dig  Ej spøg til side... Men det gode er, at jeg skal ud og se på et nyt sted i morgen onsdag, hvor det er billigere og tættere på mig  Knus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej inger |
|
|
kan godt forstå at du er bekymret og føler dig krænket af X's holdning til hvad hun skal blande sig i. Jeg kender godt det der med at man er opstaldet et sted og så er der noget man er ret uenige om, hvem bestemmer så? hesteejeren eller ejere af stalden. og selv om man så gør opmærksom på hvad man gerne vil have og i særdeleshed ikke vil have, så er det vist desværre ikke helt ualmindeligt at ejere af stedet tror at de har særlige rettigheder over for de heste der står i deres stald, selv onm det i min verden er rigtig mærkeligt, at man kan tror at man har ret til at blande sig. jeg har selv prøvet at have hest et sted hvor ejeren havde andre opfattelser end mine omkring fodring af hoppen og min genoptræning af hende efter en foling, jeg fik kometare og bemærkninger hele tiden og stedet fodrede bare som de nu syntes var rigtigt, selv om jeg forsøgte at passe på min hoppe, der har tendens til at blive for tyk. jeg oplevede også at hun blev sat på græs fold, selv om jeg havde taget hende ind, fordi de mente at det var synd, at hun stod inde og havde spise pause. Godt der ikke skete noget med dit føl og rigtigt fint at du fik sagt det til hende igen, og godt at du er på udkig efter et nyt sted til dine heste.
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej:p |
|
|
Måske X ikke er tryg ved at trække dit føl til og fra fold uden snor? Det retfærdiggør ikke, at hun har trukket den ude ved vejen overhoved; men måske der er en grund til at hun har øvet med den, når du ikke gør. - nu ved jeg selvfølgelig ikke, hvordan der er, der hvor hesten stor mht stald og fold. Blot en tanke ..
07/05-1992 - 05/01-2005 F L A S H D A N C E 10/05-1999-29/08-2007 G O V A -nu med Zsa Zsa
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Når hestene skal på fold er der hegnet und hele vejen og det er ikke noget problem. Ziggi går lige så fint bag Fiona. Så jeg VED det ikke er derfor. Desuden hvis mine heste var et problem at trække med skulle hun jo bare sige det, så gjorde jeg det hellere end gerne selv, eller trænede med dem så det ikke blev til et problem. Jeg tror helt ærlig madam X har et lille problem med at skelne dit og mit. Og ja hvis hun tror at bare fordi hestene er opstaldet ved hende, at det så betyder det nærmest er hende, så forstår jeg simpelthen ikke, hvorfor jeg betaler ret mange penge hver mdr. til mine heste 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm hmm |
|
|
Jeg ville godt nok også føle mig krænket. De gange jeg har haft heste opstaldet ude, især visse steder ved visse private folk, har jeg oplevet mange af de der irriterende ting, og det er bare ikke det værd, jeg er kommet dertil, at hestenes tarv kommer i første række, jeg er bare heller ikke så god til de der konflikter  Jeg har haft opstaldet ved en privat, hvor vedkommende konstant blandede sig i, hvad jeg skulle gøre eller ikke gøre med mine heste, jeg har sågar oplevet, at vedkommende oprettede en part-annonce på min pony da jeg fik stor hest, det overskred virkelig mine grænser! Jeg har altid været for dårlig til at sige fra, og det endte da også med, at jeg nærmest var nødt til at "flygte" derfra, stedet var fint osv, men jeg orkede bare ikke skulle sige fra HELE TIDEN! Forstår virkelig ikke, at nogle udlejere ikke kan blande sig udenom, selvf. skal hesten/ponyen passes, meeeennnn... Der må f... være grænser! Har også oplevet at have føl ude, og uha, man skal nærmest smide en grime og snor på dem inden de er kommet helt ud af hoppen, ellers lærer de ALDRIG at gå i snor!  Håber virkelig, du finder et godt sted, hvor du vil blive respekteret. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja din og min |
musse 4 |
22-04-2011 14:30 |
|
Det er godt nok øv, at folk ikke har respekt for privat ejendom. Jeg har tidligere haft heste opstaldet, hvor der var lavet aftaler om foder, fold o.lign. En ville gerne at jeg red hesten, fordi hun havde lidt bøvl,det blev aftalt at jeg nok skulle tage den et par gange når det passede, men de andre kunne jeg da ikke drømme om at flytte andet end fra fold til stald. At tage følle med på tur, svarer i min verden til, at man kører op på rideskolen, tager en vilkårlig hest og rider det man har lyst til, og forsvarer sig med at man syntes den trænger til at komme ud. Inger, kan s..... godt du blev/er skuffet.
Hvorfor køber/får man en hest ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Hej alle sammen! Synes stadig det er dejligt folk bliver ved med at skrive i den her tråd, selvom situationen er træls. I onsdags var jeg henne og se en stald kun 1,5 km. fra mig. Ih det var bare så fint der, og folk var SÅ søde. De havde alle mere end rigeligt i deres egne heste! Så der ved jeg der ikke er nogen som synes de skal gå med lille følle  Jeg blev virkelig helt overrasket over det var SÅ fint! Havde ikke regnet med at jeg kunne finde noget, så hurtigt og som så var godt! Og så har de endda plads til begge to!!! Og jeg kunne få det næsten som jeg ville! Ej men altså.. Jeg er jo helt solgt til det sted! I morgen skal jeg lige se et sidste sted, dog lidt længere fra hvor jeg bor, men hvsi det ikke er lige så godt som det jeg så onsdag, takker jeg nej til tilbuddet. Og så siger jeg min boks op mandag! Ih hvor bliver det bare skønt!! Jeg har ingen opstaldningskontrakt, hvor de står nu, men jeg kan vel ikke være benkendt allerede at flytte d. 1 maj, kan jeg? Så får de kun 5 dages varsel. Jeg ved godt X ikke har behandlet mig særlig godt, men alligevel, vil jeg jo også gerne være fair. ps. Jeg har fået pb'er med tilbud om opstaldning, og kan virkelig ikke takke nok, er faktisk helt beæret over folk tager sig tid til at skrive pb'er med tilbud til mig! Tak til jer. I er simpelthen så søde og fantastiske!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Selvfølgelig kan.. |
|
|
du bare flytte og lige i dette tilfælde ville jeg nok gøre det.. Hvem ved hvad hun ellers kan finde på med dine heste.. Mærkelige kvinde..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flytte |
|
|
Selvfølgelig kan du da bare flytte dem 1. maj, hvis der ingen kontrakt er. Uanset kontrakt ville du heller ikke være forpligtiget til at blive en ekstra måned, blot betale for den. Men det lyder ikke til, at du har behov for at holde kontakten til X efterfølgende alligevel og uden kontrakt er der jo ikke noget at komme efter. Ej, sig du da bare op stille og roligt og ryk til d. 1. Held og lykke med det. Vh Heidi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| update |
Louise *SpeeDyret* |
22-04-2011 21:56 |
|
Uh det var godt med en glædelig update! Jo, jeg synes også du stille og roligt melder ud at du opsiger din boks og flytter hestene nu her. Håber du finder dit "hesteparadis" og at du fortsat vil opdatere os om hvordan I falder til.  De bedste tanker til jer herfra.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|