Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

svært at sælge?
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 16:45

ja jeg må lige ud med det. nu har jeg haft min hoppe tilsalg i lang tid. og hver gang der er nogle der kontaker mig så hopper de hurtigt fra igen når de høre om hendes handelsfejl.

jeg ved godt der er forskel på handelsfejl, men for hule da hvorfor tror folk det er verdens undergang.

er det virkelig så slemt at købe en hest med handelsfejl eller er det bare total tabu. for det virker godt nok sådan.

ja jeg ved godt at alle helst vil have en sund og rask hest. men come on altså....

puha det hjalp lidt måtte lige ud med det...

0
0
Svar på denne tråd

Fejlen ...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 16:48

kommer vel an på handelsfejlen. Og ja om prisen matcher fejlen

Der er visse handelsefejl jeg aldrig ville købe mig til, der kommer ofte nok ting man kan bekymre sig om når man har hest

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 17:33

Sakset fra Netdyredokteren:

Hvordan kan din dyrlæge stille diagnosen?
Diagnosen vil i mange tilfælde først eller kun kunne stilles, når hesten arbejder under sine sædvanlige arbejdsbetingelser, dvs. travheste bag vogn, ridehest under rytter osv. Men af og til vil det være muligt at fremprovokere fejllejringen ved at aflukke begge næsebor. Herved oparbejder hesten et kraftigt undertryk i svælghulen, som kan få et slapt ganesejl til at fejllejres.

I nogle tilfælde vil man ved endoskopi kunne observere et for langt ganesejl, hvilket ses ved at ganesejlet hvælver sig ind i svælget, specielt under indåndingen. Hvorvidt hesten har problemer grundet dette, vil udelukkende kunne ses ved en kikkertundersøgelse, samtidig med at hesten motionerer på løbebånd.

Hvordan behandles fejllejring af den bløde gane?
For langt ganesejl behandles ved en operation. Her forkortes den bløde gane, samtidig med at der bortskæres en lille del af underhalsens muskler.

Hvordan er fremtiden for din hest, hvis den har fejllejring af den bløde gane?
Efter operation vil hesten i 60% kunne fungere normalt.

Sådan en hest ville jeg heller aldrig købe - en hest der stopper op eks.vis i et program eller midt i en galop i skoven og hvor helbredelsen kun er 60 % ved OP - er en kæmpe handelsfejl i mine øjne.

Enten er hun en beholder eller også kunne du lade hende opererer og så sælge hende hvis hun bliver helt i orden.

En dyrlæge sagde:

Den der 20% regel må være opfundet af folk der vejer for meget. Jeg har aldrig hørt en dyrlæge anbefale den.

0
0
Svar på denne tråd

skrift over
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 17:34

Pt er markedet jo fyldt med heste, ergo er der mange at vælge i mellem for købere.

Derfor bliver din hest måske uinteressant i købers øjne, når de hører nærmere om fejlen. Formentlig kan de jo let finden anden, uden fejl...

Generelt er det ikke nemt at sælge pt - slet ikke hvis heten har fejl eller er sat for dyrt.

Har du oplyst i annoncen at hesten har en handelsefejl? Hvis ikke, så ville jeg som køber helt sikkert også springe fra, når dette blev oplyst ved kontakt.

Mvh Eva.

Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd

yep come on....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 18:25

det er DYRT at holde hest, det er DYRT at få besøg af smeden og det er DYRT med dyrlægebesøg....(og alle de andre besøg en hest kan afstedkomme....)

Så en hest med handelsfejl i en tid hvor det er købers marked og man nærmest kan få luksusdyr smidt i nakken til 0 kr fordi ejer/avler ikke har penge til at fodre på dem mere, har bare ingen handelsværdi. Hvem gider at købe sig til "problemer".

Hvis det ikke er tydeligt beskrevet i salgsannoncen hvad hesten fejler og blot er noget der bliver tilfældigt oplyst når en evt køber henvender sig, forstår jeg udmærket at folk falder fra.

På ponymor lyder det som om der er en diagnose på dit salgsdyr.

Jeg ville også hoppe fra.

KH:)Annette - og held og lykke med salget....

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Kender det alt for godt
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 19:00

Jeg har også haft min vallak til salg on/off i nu 1½ år. Han fejler til gengeld ingenting, er rigtig lækker, men jeg har bare ikke tiden til ham

Jeg har fået rigtig mange henvendelser omkring udlån, afbetaling eller bytte. Ingen af delene er jeg interesseret i, og det har sorteret mange interesserede fra. Der har været to og kigge på ham, begge ville gerne købe ham, men det har i begge tilfælde endt med at det rent økonomisk ikke har kunne lade sig gøre alligevel øv øv..

Tror bare det er sådan for tiden.. Min dreng er nu 3 år gammel, ikke særlig dyr, helt i orden alle steder, men trods det ikke solgt endnu!!

Se min hjemmeside www.stald-bircow.dk

0
0
Svar på denne tråd

Lige for tiden.....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 21:04

Lige for tiden så er det som sælger bedst sunde og raske rideheste med resultater.

Alle andre "middelheste" - unge heste, gamle heste, avlshopper og heste med handelsfejl - ja de er svære at komme af med, hvis prisen ikke tydeligt afspejler "fejlen".

Og da der jo er gået "ren i handelsundersøgelse incl rgt" selv hvis folk skal have en hyggenusse hest til at ride i skoven i - ja så skal der godt nok hives noget af prisen, hvis hesten har en af de "grovere handelsfejl".

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

ja jeg kan da
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:05

godt høre på nogle af jer at det er en grov fejl.

jeg fik oplyst i sin tid da jeg købte hende at hun havde fået konstateret slapt ganesejl ved stor handels undersøgelse da hun skulle have været solgt til usa. og der for de blandandet tjekket luftrøret osv.

der var så her det blevt lokaliseret, det var vidst da hun var 3 år. jeg blev oplyst om at det var meget mildt og hun nok ville vokse fra det.

jeg prøvede hesten og der var intet at mærke se eller høre på hende.

jeg har nu redet hende on/off i 3 år uden problemer.

det er forresten oplyst i annoncen.

0
0
Svar på denne tråd

Hvis jeg var dig....
Forfatter: 
Dato:  17-04-2011 22:11

Hvis jeg var dig, så ville jeg få hesten tjekket igenne - så er den vokset fra det, så kan du dokumenterer at hesten er vokset fra det.

Fx er der nogle hesteklinikker som kan lave udholdenhedstest, og på den måde tjekke om hun er generet af det.

I så fald har du jo en hest som er fejlfri, og så vil den være nemmere at sælge.

Det bedste havde jo været, hvis du havde redet stævner på hende de sidste par år, og på den måde kunne "dokumentere" at hesten kan holde til stævneridning.

MVh charlotte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider