Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

gode ideer (badeværelse)
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 10:25

Vi er i gang med at bygge nyt badeværelse, og prøver at finde på en gardinløsning!

Vi har et Dannebrogsvindue, og ville rigtig gerne finde et gardin så folk ikke kan kigge ind.

Faktisk ville vi rigtig gerne have et gardin ud af fx glasperler på snore (I ved sådan nogle man også kan hænger i en døråbning), men jeg ANER ikke hvor jeg skal lede for at finde et sådan gardin til et vindue... gerne et sted hvor de evt laves på mål....

Er der nogen af jer, der har gode ideer til, hvor et sådan "gardin" evt kan findes (jeg synes også fx muslingeskaller i stedet for glasperler kunne være super fint, men der er jeg endnu mere blank).

Når jeg søger på nettet finder jeg alt mulig andet, men ved heller ikke helt hvad et sådan forhæng/gardin hedder...

Så kom gerne med jeres indput evt hvad I selv har i badeværelset

Ps Jeg ved godt at man kan købe "film" til at klistre på vinduet, dette vil vi dog helst ikke have

Mor til 2 bulderbasser

Mads 20-05-06 og Lasse 10-07-09

0
0
Svar på denne tråd

muslingeskaller lyder som
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 12:13

en sjov ide....men STØVsamler....

Ved du også at du kan få en film der indefra er gennemsigtig - og udefra virker som et spejl?

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

gardin
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 16:39

Prøv at send en mail til designrum.dk

Hun er rigtig god til at komme med råd, og kan sikker finde en løsning.

0
0
Svar på denne tråd

Lyder upraktisk.
Forfatter: 
Dato:  16-04-2011 19:19

Hvad med de plissegardiner,som kan hæves og sænkes, både foroven og forneden..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 14:00

Må jeg have lov til at komme med et lille ikke alt for positivt indskud...

Jeg vil bare lige nævne til dig som jo nok er dyreven at muslingeskaller med flotte farver er lavet af dyr der er taget levende op ad vandet. Skaller fundet på stranden er bleget... Bare lige til info hvis du finder det. Synes bare det er lidt overdreveet at alle de havdyr skal dø bare fro at lave pynt....

Sagde hende der arbejder i Thailand og desværre ikke har nogen ideer - ud over at hvis du ved, hvor du kan få det perfekte "gardin" til døren, synes at det så må være muligt at korte det af til vinduet?

Held og lykke med projektet

0
0
Svar på denne tråd

Til Adian
Forfatter: 
Dato:  18-04-2011 16:07

Hej Annette. Ved du hvor man kan købe den film henne du nævner? Den er lige perfekt til vores badeværelses-vindue.

Til Robsen, ved desværre ikke hvor man kan finde sådan et forhæng henne, men der plejer at dukke en masse af sådan nogle forhæng op her op til sommeren. Ellers kunne det måske tænkes at der lå en butik i en af de mange turistbyer der ligger ud til vandet(ved desværre ikke hvor du bor henne ad) - de har tit mange ting lavet af muslinger og andrer havting de sælger til turister.

Mvh. Pernille

Selv uden rytter vil en hest altid være en hest.

Men en rytter uden en hest vil altid kun være et menneske.

Stanislaw Jerzy Lec

0
0
Svar på denne tråd

yes i do
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 07:07

her:

( forside) www.solfilmhalvpris.dk/default.asp

og her

(den film jeg taler om)

www.solfilmhalvpris.dk/default.asp

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

Om plisségardiner..
Forfatter: 
Dato:  19-04-2011 07:15

... skal I vide, at mange af dem - også de sorte - er piv-gennemsigtige!

Så med mindre det er mange-tusinde-kroners-kvaliteten, er de nok ikke de optimale til badeværelser.

(Har et sort plisségardin i køkken, og når jeg går forbi udenfor om aftenen, og lyset er tændt inde, kan jeg ikke engang se at gardinet er trukket ned :-O )

0
0
Svar på denne tråd

gode ideer
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 14:56

Tak fordi I har svaret

Adian, god idé med solfilmen, men der stod, at om aftenen virker den modsat dvs. man kan kigge ind... hvis den skulle være helt "dækkende" anbefalede de en "sandblæst" folie.

Det havde vi i vores gamle soveværelse (i stueplan ud til gaden) , og det vil jeg helst undgå denne gang.

Jeg må kigge videre på div. hjemmesider tak for hjælpen (især for tippet med de gennemsigtige foldegardiner hihi)

Mor til 2 bulderbasser

0
0
Svar på denne tråd

Badeværelse...
Forfatter: 
Dato:  20-04-2011 23:11

Jeg håbede man kunne se vinduerne i mit badeværelse ud fra de billeder jeg har liggende på min præsentation - men de er lige nøjagtig taget sådan, at de ikke kan ses :-(

Jeg ved godt du skriver, at du helst ikke vil have sandblæst folie på vinduerne - men man kan faktisk få dem lavet hos et skiltefirma, hvor der er mønster i - og det ser rigtig flot ud. I kunne evt. vælge muslingeskaller i folien ;-) Jeg har 2 store roser skåret ud i mine og "efeu" rundt i kanten - store, men alligevel tilpas til, at man selvfølgelig ikke bare kan kigge ind...

Synes også den stil passer bedre i et badeværelse end til et soveværelse...

Mvh

Line

Gelenegle laves - tæt på Aalborg - skriv PB for yderligere info

Feriehus ved Malaga udlejes, se præs.

Skal du have skrevet en sang? - så send en PB for yderligere info...

0
0
Svar på denne tråd

måske...
Forfatter: 
Dato:  21-04-2011 00:07

Hej Robsen...

Havde du mon tænkt på sådan noget lignende:

Billede

www.ellos.dk/dv/40-Bolig-Gardiner- Forhaeng/_/N- h5f?Nr=197291&extcmp=DK_AFF_K_HOM4

Stutteri Piilgaarden

Broget når det skal være bedst

- Avl af pinto'er

0
0
Svar på denne tråd

mai-britt piil
Forfatter: 
Dato:  25-04-2011 20:48

ej JA den er RIGTIG FIN!!! Det er sådan noget jeg søger (så er spørgsmålet bare om den fåes i vinduesmål, eller om det kan lade sig gøre at klippe i den) .

men rigtig rigtig fin, helt sikkert.. Kan ikke helt finde ud af, om snorerne evt skal hænge tættere, for at "skærme" mere mod nysgerrige blikke, men på den anden side, så er det jo på 1. sal, tja bum bum en masse svære valg her i livet

Line G. jeg er stadig ikke helt hooked på film, er bare ikke så vild med det. Hos farvehandleren har de det også i striber, blomster og div andre mønstre, men nej, tror altså ikke det bliver det.. kender du ikke det, at man bare har noget man ikke vil have?? uden nogen egentlig grund? Det er nemlig sådan jeg har det med film, blev lidt træt af det , da vi havde det i den gamle lejlighed nemlig. Men tak fordi du tog dig tid til at skrive alligevel

Ps Ang at det evt skulle være et forhæng med muslingeskaller, og een nævner dyrevelfærd osv, så er det for mig ikke vigtigt, om skallerne er ægte eller plastic (eller som på billedet glaskugler) det var mere for at forklare stilen i hvad jeg ønskede

Så engang et billede i et boligblad med præcis sådan et gardin (i et køkken) og tror faktisk bare det var nogle runde plastic poletter med perlemorsglans (derfor jeg beskrev det som muslinger)... og nej kan selvfølgelig ikke huske hvilket blad øv øv typisk!

Men hvis andre har set lignende gardiner som det på Ellos linket, så link endelig herind :-)

Mor til 2 bulderbasser

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider