Hej.
Selvom det her indlæg handler om dyr, er det ikke just husdyr - derfor jeg har postet der her i hyggesnak.
Det handler nemlig om skadedyrsmus!
Jeg bor i en lejlighed og har siden i vinters set mus med jævne mellemrum. Jeg fik gift af ejendomsmesteren, lagde det på strategiske steder og ventede.
Giften forsvandt - musene blev.
Nu har jeg købt musefælder. Lagt forskellige slags madding ind - noget sødt, noget der lugter stærkt osv. Jeg har placeret fælderne, hvor musene går - men jeg har ligefrem set musene gå udenom fælden!
I forgårs slap den ene ind til mine egne tammus, som står i et aflukket bur med plastiksider. Den har dog fundet en lille åbning øverst, som jeg dog har spærret af med klude. Jeg fangede musen i en boks og fandt et afsides sted udenfor, hvor jeg satte den af.
I nat er der sluppet én ind til mine egne mus igen, på trods af afspærring. Havde simpelthen væltet kludene på gulvet. Den har været der hele natten og har bidt min ene mus' hale helt til blods. Der var blod i hele buret.
Min lejlighed er helt ren, mine egne mus' bur holdes altid rent og de går aldrig i køkkenskabene eller noget.
Hvad skal jeg dog gøre, for at slippe af med de infame små dyr?