Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kan ikke slippe af med mus!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 08:50

Hej.

Selvom det her indlæg handler om dyr, er det ikke just husdyr - derfor jeg har postet der her i hyggesnak.

Det handler nemlig om skadedyrsmus!

Jeg bor i en lejlighed og har siden i vinters set mus med jævne mellemrum. Jeg fik gift af ejendomsmesteren, lagde det på strategiske steder og ventede.

Giften forsvandt - musene blev.

Nu har jeg købt musefælder. Lagt forskellige slags madding ind - noget sødt, noget der lugter stærkt osv. Jeg har placeret fælderne, hvor musene går - men jeg har ligefrem set musene gå udenom fælden!

I forgårs slap den ene ind til mine egne tammus, som står i et aflukket bur med plastiksider. Den har dog fundet en lille åbning øverst, som jeg dog har spærret af med klude. Jeg fangede musen i en boks og fandt et afsides sted udenfor, hvor jeg satte den af.

I nat er der sluppet én ind til mine egne mus igen, på trods af afspærring. Havde simpelthen væltet kludene på gulvet. Den har været der hele natten og har bidt min ene mus' hale helt til blods. Der var blod i hele buret.

Min lejlighed er helt ren, mine egne mus' bur holdes altid rent og de går aldrig i køkkenskabene eller noget.

Hvad skal jeg dog gøre, for at slippe af med de infame små dyr?

Man skal tvivle om alt og tro på meget.

(Descartes)

Hvil i fred, min lille Pingu...

0
0
Svar på denne tråd

mus...
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:06

Tip til fælden- mus kan godt lide hundemad! Du ved det der gode pillefoder- specielt dem med kød i :) dem med grønsager spiser de kun af nød :)

Men mus elsker kød- så hamberryg, rullepølse eller kødpølse i fælden!

Synes det er groteskt, at de bryder ind til din egne mus og banker den- er det en hun eller hanmus du har? hunmus- så skal du nok forvente mussebørn inden så længe

Min forældre havde også en mus- den fik endda navnet "rasisten"- den startede ud med at bryde ind i buret til deres rosenhoved dværgpapegøje- den ville jo have maden i buret- så der blev sat en fin lille hængelås på buret, så den ikke kunne komme ind. Da den ikke kunne komme i buret, så gik den i skaraldespanden. Den nøjes ikke bare med, at bide et lille hul i posen, nej den flåede hele siden i stykker(hver dag). Den fik så et stykke rullepølse i fælden også var Rasistens dage talte!

4 års shetlandshoppe på ca. 90 cm i stg. udlånes på ubestemt tid!

0
0
Svar på denne tråd

Ad ad ad!
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:26

Spegepølse, gerne en god hørmer, virker hver gang herhjemme - vi har dem heldigvis kun udenfor.

Jeg tænker at det da heller ikke kan være sundt for dine egne mus, hvis de vilde mus bryder ind til dem og bider dem. Måske er det i virkeligheden fordi du selv har mus, at de kommer??

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

god lokkemad
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 09:33

Vi har haft rigtig meget held med rosiner som lokkemad i en smækfælde.

Pøj pøj med jagten, selv fangede vi denne krabat i efteråret.

Heldigvis har vi ikke haft mus siden. Dette er en skovmus, tror den er kommet da vinteren satte ind.

Pøj pøj med jagten

Mvh. Gitte

Gfoto.dk

Hestefotograf

StaldOlsen.dk

Oldenborgføl 2011

Findus B - Top of Class - Urprinz

0
0
Svar på denne tråd

mus.....
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 10:05

Det lyder da som det du fodre dine egne mus lokker de vilde til.

Prøv lidt af det i fælderne.

Men ellers som ovenover, har vi haft stort held med rosiner før i tiden.

Nu holder katten musene væk, det har hun altid været god til, tror bare lugten af hende er nok.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Mus i eget hus
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 10:34

Æv, sikke nogle banditmus du holder dig ;-)

- Men tænker også, tror du de gider gå i fælderne, når de kan gå ind til dine og få "Luksusmad"? Måske du skal prøve at finde nogen der kan passe dine i noget tid, indtil musene er fanget?

Jeg har opdaget at vi har mus, i - ja hvad kalder man det? - "laget" mellem stuen og 1 etage. Via et løst brædde på badeværelset ovenpå, kan jeg se det er mus og ikke rotter.

- Har prøvet med en fælde til at fange dem levende og med lidt spegepølse i, ingen held.

Vil prøve med rosiner så.

Men min mormor siger man skal bruge rottefælder (De siger SMÆK og så er den mus væk!), så det må jeg ud og anskaffe mig.

Selvom jeg har 5 hunde som synes de godt ville klare jobbet for mig, de kan lidt ligesom bare ikke komme til dem ;-D

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

SVINENE;

- Hyggeligt marsvineforum

- Sprængfyldt med viden

0
0
Svar på denne tråd

musejagt
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 12:44

Hej

Vi har også haft mus, dog ikke siden efteråret.

men hos os så er det altså marcipan der virker - vi har kørt statistik på marcipan kontra spegepølse - og samtlige mus vi har fanget er gået i marcipanen

Kan I evt finde ud af hvor de kommer ind henne og så få lukket hullet alternativt fælder op foran hullet så de ikke kan komme ind.

god jagt

nu med rask klappehest

0
0
Svar på denne tråd

Fælder
Forfatter: 
Dato:  12-04-2011 13:39

Vi har held med denne fælde www.toolworld.dk/ store.php?ctrl=152101&...&pointer=0

Det er lidt forskelligt fra år til år hvad musene bider på, et år var det spejepølse, et år rosiner og et år ristede løg.

Venlig Hilsen

Anni og Victoria!!

Dunkans Belladonna sælges

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  13-04-2011 07:03

Tusind tak for jeres råd!

Igen i nat har musene huseret. Kunne høre de gik rundt i stuen og nu her, da jeg kiggede til mine egne mus, kunne jeg se, at den havde rendt rundt oven på buret længe. Det var dog grundigt afspærret, så den kunne ikke komme ned til mine.

Ikke nok med det - maddingen fra fælden var væk! Utroligt.

Jeg tror ikke rigtigt, de kommer pga. mine mus - jeg har haft mus i 5 år og det er første gang, jeg har problemer med husmus.

Jeg vil anskaffe nogle flere fælder noget marcipan og nogle rosiner. Så må jeg vil fange nogle af dem.

Jeg kan ikke helt regne ud, hvor de bor. Nogle af dem bor vist i gulvet og så holder de til bag køleskabet og bag vandvarmeren - der er jo lunt og godt...

Forbandede dyr. Lige så søde som mine tammus mus - lige så belastende er de vilde!

Heidi

Man skal tvivle om alt og tro på meget.

(Descartes)

Hvil i fred, min lille Pingu...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider