|
|
| Så er der afgivet bud på hest |
|
|
Ja så har jeg altså givet et bud på en hest... Var i Tyskland i lørdags og prøve 3 heste og de to af dem blev "godkendt". Den ene var jeg dog lidt mere varm på end den anden og den har jeg så nu givet et bud på. Men selvom jeg udtrykkeligt havde sagt at jeg max havde x antal euro at gøre med, så var prisen altså 1000 euro (ca 8000 kr) højere end mit max. Men siden de har ville vise den frem til mig trods min lavere max pris, så tager jeg det som at de er villige til at forhandle. Hvilket berideren også sagde de var. Så nu har jeg altså budt på hesten - 1200 Euro (svarende til 9000 kr) under salgsprisen, som måske er meget, men man skal vel starte et sted. Jeg skal selvfølgelig ned og se den igen, men vil bare ikke sætte for meget i værk hvis det så viser sig at jeg ikke har råd til den. Så nu venter jeg spændt på hvad svaret bliver... Hvor meget mener du er okay at byde under prisen på en hest? Og hvor meget vil du som sælger mene er fair at en køber byder under prisen? Sille fik jeg 10.000 kr billigere den gang jeg købte hende, men da var det også fordi ejeren gik efter et godt hjem frem for pengene.
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svært at sige... |
|
|
... det kommer jo an på udgangspunktet. F.eks. er 10.000 billigere jo rent røverkøb, hvis hesten fra starten kostede 15.000 - men det er ikke ret meget, hvis den kostede 100.000. Jeg ville nok forvente at der var omkring 10% at handle med. Held og lykke med projektet. Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Helt enig med Sif. Det kommer utrolig meget an på hvad prisen på hesten er. Om det hesten kan, svarer til prisen osv.... Men synes helt klart at det er fair at prutte om prisen! Købte engang en hest som stod til 10.000,-, fik forhandlet dem ned til 500,-, hvilket var fint nok for mig, når hesten ikke kostede mere.... Da jeg købte Avalon, der gad jeg ikke at prutte om prisen, for synes prisen var mere end et røverkøb helt fra starten af. Da han burde have kostet omtrent 15000,- mere. Det var så også liiige da finanskrisen startede. Dog betalte sælger så halvdelen af kørselspengene (eller så var det det hele, som løb op i 3-400,-).... Har det også sådan, at uanset hvad prisen på hesten er, og uanset hvad evt. købere prøver prutte prisen ned i, så ville det f.eks. aldrig kunne forarge mig. Jeg siger bare nej, hvis ikke jeg synes det er rimeligt 
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| skarn... |
|
|
Man skulle da være et skarn hvis ikke man lige kunne forsøge at skrue prisen lidt ned - sælger er jo i sin gode ret til bare at sige nej  Sælgeren sætter prisen på grisen - men man kan jo være heldig de er til at forhandle med
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Man skal da |
|
|
bare prøve, jeg har da fået slået 40.000 af engang (fra 60.000 til 20.000) så det kan godt lade sig gøre. Held og lykke 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der sker ikke |
|
|
Der sker ikke noget ved at prøve - det værste der kan ske er jo, at sælger siger nej tak. Da jeg købte min hest, fremgik det tydeligt at prisen ikke var til forhandling. De ville nemlig ikke særlig gerne af med hesten, men ville hellere beholde den som en del af deres nye hoppestamme. Jeg var vild med hesten, så jeg sagde bare ja tak, til den pris de foreslog - jeg synes at prisen var fin til hesten, så der var ingen grund til at risikere, at de besluttede sig for slet ikke at ville handle. Hvis prisen havde været urealistisk, havde det været en anden sag. Jeg købte i øvrigt også lige inden finanskrisen begyndte at rulle herhjemme, og idag kunne jeg nok have fået sammen hest til samme pris, men i tilredet og opdraget tilstand. Skidt pyt, vi har haft det sjovt undervejs.
... sagde Randi "Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg pruttede |
|
|
ikke med sælger om prisen da jeg købte den første eller den anden hest. Syntes at prisen på dem begge svarede fint tl hvad de kunne så det var der ingen grund til. Dog vil jeg dog mene, at føler man at prisen er for høj, eller at sælger er til at forhandle med, bør man bare prøve sig frem 
Oldenborg FOREVER!" Elsker dig Flexness!"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for jeres |
|
|
svar - dejligt med lidt brugbare informationer. Altså må ærligt indrømme at jeg bliver "skuffet" hvis de ikke går med til de 1000 Euro mindre som jeg fra starten af sagde jeg ikke havde. De valgte trods alt at vise hesten frem selvom jeg sagde jeg ikke havde så mange penge som den var til salg til. Der står dog også at prisen er til forhandling, så jeg tager chancen. Men kan også se at de måske har tænk "nå ja hun siger hun ikke har dem, men hvis hun nu falder for hesten finder hun dem maske alligevel" Problemet er bare at det gør jeg ikke, for har helt ærligt ikke mere. Kontoen er tømt fuldstændigt og lidt til  Men samtidig vil det også sige at jeg også godt ved at jeg så kan risikere at jeg ikke får hesten, og derfor vil jeg forhandle pris inden jeg kigger på den flere gange. Sille kostede 25.000 da jeg kiggede på hende og jeg fik hende ned på 15.000. Men det var nok også lidt et særtilfælde for helt realistisk var hun bestemt ikke 25.000 værd. Og så var Sille så smask forelsket i min far at det ville have være synd hvis hun ikke kom med ham hjem 
Look up into heaven You'll see them above The horses we lost The horses we loved
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hyp |
|
|
hvordan gik det med hyppen??fik du den???når det så er sagt og jeg håber da du får den.så er det godt ihverttilfælde at have 10000kr ca mere end du skal give for hesten da jeg selv har oplevet at der hurtigt kan løbe sig en del ekstra udgifter på den første måned man har hesten..opstaldning,eksra foder,smed,dyrlægetjek...forsikring mm.det løber hurtigt op...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Estelle |
|
|
Jeg har ikke hørt noget endnu, men tror de har ville have lidt betænkningstid, og måske lige skal have det hele snakket lidt igennem. Deres heste skal sælges af svære personlige årsager så jeg har fuld forståelse for at de nok lige skal have det hele snakket igennem i familien. Ang. udgifterne så har jeg jo haft hest før. Al udstyret har jeg stadig fra Sille, opstaldning, smed og dyrlæge er jo de penge jeg har sat til side til ny hest så de penge er jeg vant til hver måned. Det eneste der skal ske af nyt er at jeg skal have tjekket om min sadel passer en ny hest og de penge har jeg også sat til side. Så jeg er klar - mangler bare hesten 
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Så er der kommet en pris |
|
|
Jamen så har jeg hørt nyt fra Tyskland.. De vil gå 700 euro ned i pris svarende til ca 5000 kr... Så prisen ligger stadig et par tusinde over mit max.. Så nu skal der grubles her i weekenden, om de penge kan skaffes og om jeg vil give den pris for hesten.
R.I.P. SILLE
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Århhhh for pokker da |
|
|
et par tusinde skal jo ikke skille jer ad, hvis du mener du har fundet din drømmehest. Var den en idé at skrive til dem igen....at du virkelig gerne vil....men dit max. er XXXXX - ganske enkelt fordi du ikke har flere penge at gøre godt med. Det ER købers marked - og måske siger de jo ja....alternativt kan de risikere at brænde inde med hesten i laaaaang tid. Jeg ville ringe op og være 100% ærlig omkring min "købeøkonomi".... KH:)Annette der krydser fingre får at den handel selvfølgelig går hjem....
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Kan du ikke vende tilbage og sige at de skal gå 1000 ned... så er begge gået lidt hver vej???... Jeg har også lige budt på hest, og venter også på at der bliver svaret...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ang hyp |
|
|
ja den hest jeg har købt sidste år i august var den hest jeg ville ha også lige 5000kr dyrere end jeg synes jeg ville give men da jeg havde været ude og prøve en masse heste og set på utallige på video og synes denne hest var lige den for mig hostede jeg op med de 5000mere end jeg havde budt på den og jeg er ikke blevet skuffet..så jeg vil gi adrian ret og sige at det ikke skal skille dig fra at købe hesten når det kun er få tusinde kroner der skiller jer..men sørg for at få den dyrlægetjekket med røngten da du så bedre kan sikre dig der ikke er noget med den...held og lykke med den...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ´1234567890 |
|
|
5000,- er da os mange penge. Og er det pga. få penge der skal skille jer.... Ja, så havde jeg taget imod tilbuddet.
*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***** R.I.P Dear Tana C ***An Angel In Heaven*** Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask! !!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehehhe |
|
|
Tja, jeg endte med at komme af med 7000 mere, end jeg havde regnet med for min hest... Så afhængig af så meget, lyder et par 1000, der adskiller jer, som noget, I kan finde ud af Held og lykke med det!
...from Rulammet with love Omsider med Elmholts Napasha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Håber det går op |
|
|
Hej med dig. Håber det går i spænd med hesten og den bliver din  Da jeg kiggede på hest for ca 2 år siden lå midt max på 50.000 kr. Faldt dog over DRØMMEHESTEN, men den stod til 100.000 kr. Prøvede den og håbede på den kunne forhandles ned. Var fuldstændig solgt, men sælger stod fast på prisen (skal siges at den var yderst fair for sådan en hest, men bare lige en tant for meget for mig). Men fandt dem og 14 dage efter stod hun i min stald 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|