Ja, for at gå lige til sagen: i sommers da min hest og jeg var til et udendørsspringstævne hvor vi startede 80 og 90cm, styrtede vi over den sidste forhindring i 90 cm. Min hyp havde ellers sprunget fantastisk den dag (han plejer at "være god til" at snitte bommene og rive ned), men da vi kom til det sidste spring, som stod lidt nedaf bakke var der glat foran springet, og idét min hest sætter af, glider bagbenene indunder ham og han springer lige ind i forhindringen. (På trods af, at han havde GIGA mordax i) Jeg fløj af og landede med min skulder først og hyppen lavede koldbøtte.
Denne "oplevelse" har gjort, at jeg er blevet nervøs for at springe og jeg har på fornemmelsen, at min hest også er blevet nervøs... Nu går det så stille og roligt fremad, men jeg kunne godt tænke mig at høre, om i har nogle gode råd til, hvordan man kan komme sig over sådan en oplevelse?
(Jeg er ret meget en kylling, så oplevelsen skræmte mig ret meget)
Det skal dog lige siges, at jeg ikke red ham en hel uge efter, da jeg ikke kunne pga. smerte i min skulder...
Men har i nogle gode ideer? Det kunne jo være i har nogle ideer jeg ikke har tænkt på...
Tager imod alle gode råd!