Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dyrlæge, er det dyrt?
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 23:41

Jeg har lige fået en dyrlægeregning ind af døren, en håndprøvning af min hoppe + 2 x vaccination = 3000 kr. Måske er det bare mig, men jeg synes at det er rigtig mange penge for de ydelser, især når det samlet set tog 20 min. Alene håndprøvningen var 1000 kr. og de resterende er så for vaccination.

Hvad siger i, er det "almindelig" dyrlægepris og er jeg bare nærig og fattig studerende?

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 23:51

Jeg ved intet om priser på håndprøvning af hopper, men vaccination koster ca. mellem 500-800 kr hos de fleste dyrlæger.

Har du mon også fået noget kørsel på ??

- og alle beløb skal jo tillægges moms - som jo lige er 25% oveni den oprindelige pris !

Så om det er dyrt, nej det tror jeg egentlig ikke....

- men det er vel altid dyrt, hvis man er "fattig" (og det kender jeg godt - måtte selv have dyrlæge til min basse i går eftermiddags, og det kommer nok også op på omkring 3000,-... Føj da !)

Venlig hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæger...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 00:56

Det kan VIRKELIG godt betale sig at undersøge priser på alle dyrlægerne i ens nærområde, da der er stor differance på prisene for samme ydelse desv....

EX. Skulle have klippet en kat under fuld bedøvelse, og ringede lidt rundt for at undersøge priser...

et sted skulle de have 1500 kr. + MOMS pr. påbegyndt time, og jeg skulle forvænte at det tog over en time dvs. 3.000 + moms = 3.750 kr. et andet sted kostede det så ikke mere end 600 kr. ALT INK. og fast pris!!!

DVS. en besparelse på 3.150 kr.!!! vildt ikke sandt...

(jeg valgte så et sted der lå tæt på hvor det så kostede 635 kr.)

Jeg synes at det lyder helt vildt at du skal betale 2000 kr. for to vacc. og kørsel ( ved at det max koster dyrlægen 135 kr. pr. vacc. alt ink. resten er profit!)

Mvh.

TOP Bedækninger tilbydes v/ både OX Hingste m. Unik Multichampion afstam,+ Islænderhingsten "Stjarni Fra Lisbjerg" fra KUN 1.000 kr.-ink levende følgaranti -BILLIGST I DK!!!!-

0
0
Svar på denne tråd

Dyrelægepriser
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 07:03
Ingen tvivl om at der er store besparelser at hente ved at forhøre om prisen. Jeg fik for 2 uger siden undersøgt min gamle hund, dette inkl. En scanning på 10 min og en simpel celleprøve. Pris 2400 kr. for noget der ligner 20 min. Konsultation. Dette blev fortaget på et kendt dyrehospital fordi jeg ville have en secound opinion. Dagen efter tog jeg til min egen faste dyrlæge fik flg.: Aflivning (lørdag aften) Afsendelse til krematorium og tilbagelevering af urne Sundhedsundersøgelse og vaccine af min anden hund Pris: 2800 kr. Jeg gav så at sige kun 1700 kr IALT for en aflivning til nattakst og vaccine+sundhedstjek, da prisen for kremering blev fortaget af et andet firma.

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Vaccinationer
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 08:09

Medmindre du har haft bestilt en dyrlæge fra Langbortistan, så du betaler kørsel for 100 km, så synes jeg det er vanvittigt dyrt.

De 1000 kroner for håndprøven er OK, men man plejer ikke at betale ekstra honorar, hvis man skal have lavet flere ting, så 250-300 kr pr hest for vaccinationerne lyder mere rimeligt.

Når vi får vaccineret flere heste, så plejer vi at ende op med 275-300 kroner pr hest.

0
0
Svar på denne tråd

Llalala
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 08:09

Tjo.. Men de har altså også den der utrolig lange uddannelse bag sig. Derudover har de fleste en klinik et sted, en stor bil osv. Så ikke alene skal dyrlægen betale for vaccinen til dine heste(og andre remedier), men også kørsel, klinik derhjemme OG den høje moms. Hvis man trækker det fra, tror jeg egentlig ikke der er SÅ høj en timeløn tilbage til kære dr. dyr.

Men ja, det er mange penge, for noget der virker så enkelt.

0
0
Svar på denne tråd

Uhhh...Lyder dyrt!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 08:57

Hos os plejer det ik at koste mere en 350,- pr vacc. og de 1000,- lyder ok for håndprøvningen.

Mht. At de har laaaange uddannelser mv. Så holder den altså ikke helt stik! De "billige" unge dyrlæger har jo også taget uddannelsen!! Og hva er det lige der gør at hans/hendes vacc. koster 1/2 pris, og somme tider under, af de andre ret dyre's pris??

Måske deres husleje, bil mv. Vil jeg selv mest hænge til

0
0
Svar på denne tråd

spørg inden
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 09:18

jeg sender altid en mail med det jeg forventer skal kigges på og beder om en ca pris.

det er nemt og jeg bliver aldrig voldsomt overrasket.

jeg bruger AK Hestepraksis v. Anders Kragh

Venter juni føl efter Ci Ci Senjor Ask / Lucky Light .

I de forkerte hænder er selv det største og prægtigste dyr hjælpeløs.

0
0
Svar på denne tråd

bom - bom
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 10:11

Jeg ville godt nok ringe og bede om en forklaring !

Hilsen Hanne

-

-

-glæder mig til føl i 2012, skal i gang med arbejdet snart

0
0
Svar på denne tråd

Dyrlæge..
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 14:53

Jeg ved godt at det er en god ide at forhøre sig med hensyn til priser, det vil jeg ihvertfald huske til en anden gang, det kunne jo ske at der var penge at spare! Jeg tror at jeg vil prøve at ringe til et andet dyrehospital i nærheden og høre deres priser, bare for at have noget at sammenligne med.. For ja, dyrlægepriserne er jo meget forskellige..

Mvh. Kristina

c",)

0
0
Svar på denne tråd

Betaling
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 16:33

Vores gamle dyrlæge ville have 8000 kr. for at få en hund ''ordnet''. - Den anden dyrlæge gjorde det for 800 (:

Ejer af verdens bedste tykke pony blanding [:

Man er ikke en god rytter, hvis man kan springe 2 meter, man er en god rytter, hvis ens hest viser respekt og tillid.

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 17:25

Óg husk nu lige, når i ringer og spørger om pris, så nævner de ALDRIG kørsel og moms oveni Skulle have en kiro ud til Avalon for ca. 6 mdr. siden. Fik at vide at det kostede 2200,- men den endte på, mener det var 3100,- pga. kørsel og moms....

*****Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey*****

R.I.P Dear Tana C

***An Angel In Heaven***

Klik: *Stald Royal* = Eller Præsentation for Opstaldning & Dækkenvask!

!!!Ta Ikk Livet FOR Seriøst, Du Slipper Alligevel Ikke Levende Fra Det!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 18:12

Min dyrlæge tager- 640 kr for den første vac og 450 for nummer 2 og det er incl moms. En drægtigheds undersøgelse koster 438krkr incl moms . Så ville der jo komme kørsel oveni, hvis vi selv kommer med hestene til hendes sted får man 15% på på regningen:-)

Syntes det lyder lidt dyrt med 3000kr, men jeg spørger altid på prisen inden vi bestiller for de kan være meget svingene.

MVH Karin

Slåning og Wapballepresning mini big tilbydes i område omkring 4190 munkebjergby
Pony sælges
kat. 1 148cm 11år Opklasset til hest pt, går LB(110cm) på C-plan

0
0
Svar på denne tråd

SIdst jeg
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 19:07

fik vaccineret mine 2 hypper blev jeg overrasket over prisen også.. Men det var positivt.

Jeg måtte af med 1600,- for 2 vacciner+ 2 gange tandrasp, kørsel og moms.

Det kunne jeg altså ikke klage over.. Men det er vist også en af de få gange jeg har fået så billig en regning på hypperne :-)

Tilgængæld fik jeg nærmest et chock da mine to katte skulle vaccineres. Jeg var lige ved at gå bagover for der måtte jeg af med 1100 ,- og jeg kom endda til klinikken så der var ingen kørsel for dyrlængen.

SÅ næste gang tager jeg kattene med op til hestene og får en samlet rabat på alle 4 vacciner :-)

0
0
Svar på denne tråd

dr. dyr!
Forfatter: 
Dato:  10-04-2011 21:34

Tjaa... min den ene dr. dyr tager 200kr+ moms for en vaccination uanset om det er en hest, hund, kat mm.

Fik en pony total undersøgt, vaccineret alm og mod kværke og chippet- 600 kr+moms.

Kender folk som rejser langvejs for at bruge ham fordi han ikke "stjæler" fra hans kunder.

Igår fik jeg en sms fra dr.dyr 2- han ville forære min søns pony en kasteration gratis Ponymanden blev endda hentet af dr. dyrs kone idag til middag... Nemt og billigt!!

4 års shetlandshoppe på ca. 90 cm i stg. udlånes på ubestemt tid!

0
0
Svar på denne tråd

bumbum
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 09:36

Det lyder godt nok dyrt!

i december gav jeg 375 inkl moms og kørsel.. og det er i storkøbenhavn.

Idiotsikker Stor pony/ lille hest købes/lånes

Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider