Hey hey
Jeg var afsted sidste sommer med min familie på sri lanka.
Vi havde booket på forhånd en tur, med chauffør som kørte os rundt i landet til de forskellige sights og hoteller.
Så længe man holder sig fra norddelen af øen, er der ikke noget at være bekymret for. vi havde på intet tidspunkt nogen ubehagelige oplevelser.
Vores tur startede i colombo, mod kandy og derefter ned mod yala national park og tilbage til colombo.
Man skal regne med laaaaaaaaaange transport tider for at komme rundt, hvis man benytter sig af en chauffør/bil. Selvom afstandene ikke er så lange, så kan det snildt tage evigheder om at komme frem. de kører max 60 km i timen ca..og oftes mindre.
Jeg kan anbefale at i besøger Yala national park, de har et hotel som ligger lige i kanten af parken, så der er fritgående vilde elefanter, bøfler, vildsvin, aber osv på hotelområdet og mulighed for safari ind i parken 2 gange dagligt. Det er lidt en karen blixen oplevelse at bo der.
Udover det kan jeg anbefale en gåtur i horton plains, til worlds end. Det er en rigtig fin gåtur på ca 5-7 km.
Sri lanka har rigtig flot natur, men udover det så havde vores tur ikke så meget at byde på, oplevelsesmæssigt. De har ikke så meget at byde på, men gør alt hvad de kan for at byde tourister på forskellige oplevelser.. de er meget obs på at hjælpe hinanden, så guider/chaufføre vil meget gerne vise steder frem, hvor der er mulighed for at tourister kan købe ting..Men igen, der er intet ubehageligt omkring det/i det, da de gerne vil have at folk kommer og bliver ved med det..
vi var sted ca 10 dage.
Håber det var til lidt hjælp =)du/i er velkommen til at spørge, hvis der er mere i gerne vil vide.
Mvh
Sophie