Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

102 øldåser...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:48

Var hvad jeg løseligt fik optalt, der lå i vejgrøfter og på marker, på en 10 kms strækning (landevej). Margeritruten? Nej, snarere spritruten!

Udover øldåser, lå der også 3-4 store Coccio glasflasker- og en mayonnaise beholder + diverse plastic.

Hvorfor kan folk sagtens hente dåseøl helt nede i Tyskland, men ikke trille deres affald hjem/til genbrug?

Vi betaler alle sammen for, at kommunerne rydder op efter vejsvin, det er mange milioner hvert år på den konto!

Det er noget svineri med ressurser (aluminium er dyrt at fremstille og kan genbruges), mandetimer og brændstof (til de biler, der kører rundt med skraldeopsamlerne...

Tænk på alle de vejhuller, der kunne laves for de penge.

Jeg fik ikke talt på hjemvejen, da jeg kiggede efter fugle, men der har nok ikke ligget så mange, og for det ikke skulle være løgn mødte jeg et "rugbrød" hvor føreren drak af en grøn flaske. Det kan have været sodavand...

Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd

vejsvin
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:54

forhåbentlig samlede du dem op med pant på spøg til side

ja jeg har fold ved landevej og det er utroligt hvad det ryger ud af vinduet, og som du skriver så kunne de penge der bruges til at rydde op bruges meget bedre

det er ikke så svært at have en pose i bilen og smide det i skraldespanden når man kommer hjem man går jo lige forbi

Med venlig Hilsen
Tina

0
0
Svar på denne tråd

Øldåser
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 14:57

Dit indlæg kunne ligeså godt være skrevet af mig, for i weekenden gik jeg en rute på 6 km. med hunden og der stoppede jeg med at tælle cigaretpakker da jeg nåede den anden side af 25!! Det jo noget værre svineri!! Jeg talte desuden også masser af øldåser/flasker, Cocio-flasker, mælkekartoner, Mac-D emballage, malerbøtter, vinflasker osv osv.

Jeg blev simpelthen så vred, at det næsten ødelage hele turen!

SVIN!! Tag jer sammen og tag det med hjem og smid det ud!!

Mvh. Anne Kathrine Jensen

Lidt af en bonderøv..

0
0
Svar på denne tråd

Skraldeindsamling
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:31

Ja folk er nogle svin!

Vi har i vores familie eller sammen med venner samlet ind til den landsdækkende skraldeindsamling i 3 år. Måske skulle i også melde jer og få ryddet op på "jeres" veje og stier?

Det er nu på søndag d. 3/4.

Ved godt det ikke er "mit" affald, men det er vores allesammens problem at det ligger der. Og jeg har ikke noget imod at bruge 3-4 timer på at gi naturen en hånd.

Desuden er det noget af en øjenåbner hvis man har børn - min kærestes børn har altid lært man ikke må smide ting i naturen, men det var alligevel noget af et chok for dem at se hvor meget der ren faktisk ligger! Tror ikke deres kammerater får lov at smide et tyggegummipapir hvis de er med

Min, nu afdøde mor, samlede skrald hver dag når hun gik med hundene - nu har min far overtaget den tjans og det bliver da til en lille posefuld hver dag...

Jeg kan kun anbefale at tromme venner/familie sammen og bruge en søndag formiddag fornuftigt. Og lad mig her lige tilføje at man ikke behøver melde sig til DN for at samle affald - det er skam ganske lovligt, det er bare at gå igang

www.dn.dk/ Default.aspx?ID=23250&Purge=True

Hilsen Mette
-----------------------------------
Casuri Larendo
0
0
Svar på denne tråd

Der skal vel
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:49

også være til dem der lever af at samle flasker.

0
0
Svar på denne tråd

Flaskesamlere
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 16:59

Er da velkomne! De bevæger sig nok ikke lige ud af landevejen og går 10 km for at samle 3-4 Coccioflasker.

Jeg kan ikke lide at gå der, de fleste kører meget stærkt.

Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd

var det ikke
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 17:00

øldåser.

0
0
Svar på denne tråd

Affald
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 17:09

mig og så,

nu skrev du jo selv flasker

Jeg har ellers pralet med at man i Danmark ikke smed affald (for det gør man meget i Italien, hvor jeg bor), men det kan jeg da se at jeg ikke skal prale med mere.... Hvor ærgerligt.

Lene

- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd

kjkjkjk
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 17:23

hø hø.

0
0
Svar på denne tråd

Pædagogik og affald
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 18:19

Jeg har en lærerstuderende veninde har Lituaen. Hun siger at det er meget normalt at skolerne der, har en park. Altså en offentlig park hvor de samler affald. Det giver ungerne et tilhørsforhold til stedet og ansvarsfølelse. Tror ski jeg burde tage mine nevøer med på sådan en tur på søndag!

Selvfølgelig behøver de ikke den opdragelse men det skader nok ikke.

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

i Usa...
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 19:00

I USA bruger de samfundstjeneste straffede til at gøre sådan noget, kunne man ikke gøre det i DK, så ville vi have fine veje :)

Her ude ved os, bliver det heldigvis ikke dyrket, det er sjældent der findes affald i rabatten ad vores ellers lange og rimelig brugte vej.

Det er da mænd der lige skla have en ekstra øl inden de kommer hjem fra job der smider sådan noget, så ser konen det ikke :D Men det er slet ikke iorden, jeg bliver helt arrig når jeg ser mine medbilister gøre sådan noget.

Rikke - nu med Fellini ( og med Nynne)

Fotografering jylland? klik WWW.RIKKEJOHNSEN.COM

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har travet
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 19:58

mange kilomter med min mor ved mine forældres sommerhus og samlet mange flasker - dåser.

Min mor er blevet doven med alderen for hun gider kun dem der er pant på, men jeg vil gerne have dem allesammen væk.

De hører ikke hjemme i vores smukke natur.

Mvh Janni

Wannabe venter føl efter

Siger Hit 2011

0
0
Svar på denne tråd

Vi kan vel
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 20:19

lige så godt vise udad til at vi drikker meget her i landet.

0
0
Svar på denne tråd

Kurven fuld ...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 07:17

Vi har lidt længere henne ad vejen en mand boende, der er mildt sagt er ret glad for øl .. Så glad at han ikke vil dele med konen .. ;) ..

Så hver gang vi går tur med barnevognen har vi hele varekurven fuld af flasker, dåser og andet skidt vi samler op .. (man kan nemlig ikke tillade sig at brokke sig over svineriet hvis ikke man selv vil gøre en indsats for det) ..

De første par gange min mand gjorde det, kiggede jeg godt nok lidt sært på ham, men nu er det nærmest blevet en vane .. ;)

MVH ManEater, Queen of the Fucking Universe, Any Questions?

Bryllup 20.02.10

Termin 07.08.10

2010 bliver et fantastisk år, intet mindre.. ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider