Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

gammeldags tunge dyner
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 09:34

I "gamle dage" da jeg var barn, og sov hos min elskede farmor, som desværre ikke er til mere, da sov jeg med en dyne der vejede et helt tons (sådan føltes det)

Uuhh hvor jeg elskede den dyne, men idag kan man åbenbart kun få dyner der vejer så lidt at man helst ikke skal kan mærke man har dem på, det noget rigtig øv.

Er der nogen der ved om man nogen som helst steder kan købe sådan en gammeldags tung dyne?? uha hvor ville jeg gerne have sådan en :)

0
0
Svar på denne tråd

tunge dyner
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 09:37

Uh, jeg låner også sådan en tung sag når jeg er på overnat hos mine forældre. Det er SÅ rart. :D

Alternativt findes der "kugle-dyner" som også er tunge. :D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 09:39

Ej, troede jeg var den eneste, der havde det sådan...

Jeg sover så med to dyner istedet... Hmm!!!

0
0
Svar på denne tråd

hvor tung
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 09:41

Nu ved jeg ikke, hvor tung du mener, men vi har nogle dyner med andedun, og de virker noget "tungere" end vores termodyner. Dundynerne er købt i Jysk, og var i den forholdsvis billige ende.

Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

Vi har
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 11:21

Lama uld dyner de vejer 1500 g og er meget lækre, købt i Aldi for næsten ingen penge. de havde så også dun dyner som vejede 1300g-

Nu ved jeg ikke hvor meget tung er, men kan også huske disse dyner havde en i rigtig mange år som jeg havde arvet.

Men det er vel bare at købe den tungeste dyne du kan finde..

Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 12:48

Du skal finde en dyne med fjer fra høns, det var der i de gamle betondyner.

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

vvvvvvvvv
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 13:40

Sådan nogle dyner havde min farmor og farfar også, og jeg ville så gerne have arvet en. Men min far sagde nej, for de var stoppet med fjer og dun fra selvplukket høns, og sikkert rigtig dårlig mht støvmider, da de nok var 40+. men nøj de var gode

0
0
Svar på denne tråd

Ja de er
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 16:44

fabelagtige. Jeg havde også sådan en dyne for år tilbage, som jeg havde arvet af min oldefar . Men den kunne simpelthen ikke mere, så den røg ud. Aldrig har jeg frosset så meget i vintermånederne, som efter den røg ud. Så mit højeste ønske var at få en ny.

Min kære mand gjorde et ihærdigt forsøg på at skaffe mig sådan en i julegave forrige år, men lige meget hvor han var henne, så fik han det svar, at dem lavede man ikke mere, så det var umuligt at fremskaffe sådan nogle

I stedet fik jeg en meget let dyne, men jeg skal da lige love for at den er varm - men jeg savner nu følelsen af at være naglet til sengen

Skulle nogen imidlertid finde nogle af slagsen fra ny, så skriv endelig hvor de findes

Ejer af Niendamgaard's Morgan & Milancio S

&

Mor til en Noah 20.09.2009

"Vær nøgtern og gør altid det, som du sagde, at du ville, da du var fuld. Det burde lære dig at holde kæft"-Citat: Ernest Hemingway

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har dynetæppe
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:06

1,40 x 2,20 meter, den er dejlig tung og kan pakkes, som regel har jeg et tæppe over. Jeg har behov for, at min dyne kan lægges tæt om kroppen og er "tung".

Jeg købte to for 14 år siden, da kostede de 700 kr- og var lyserøde. (Da forretningen ikke kunne finde to lysegule i en fart). Farven gik dog af i vask! Så i dag er de hvide. De bliver vasket 2-3 gange årligt på 60 grader.

Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 17:34

Hvor er det skønt at læse det ikke kun er mig der savner de dyner, ville være fedt hvis man kunne sende et link til tråden til dynelarsen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider