Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

SADELTYVE???
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 21:59

Jeg sidder og undres! Jeg ved godt det er super træls at få stjålet sine ting, ikke mindst sine sadler, det ville være dejligt hvsi man ikke behøvede bekrymre sig om ens ting og hvis vi levede et land hvor ingen stjal.. når det så er sagt!

så er ja undskyld mig, folk også lige en tand for naive!!!

Jeg mener, man låser jo sit hjem når man forlader det, man låser sine ting inde, sin fladskærm, sine værdier osv, men sadelrummet, nææææ nej, det står glad ulåst, gerne i et gammelt rum i stalden hvor døren er lappet 117 gange med brædder.

Det er ligesom om at fordi det er sadler og heste udstyr så tror folk at det er fredet og at det selvfølgelig kan ligge fremme uden nogen kunne finde på at tage det... går man gennem enhver stald hænger der både dyre dækner og underlag fremme, ja sågar trenser nogen gange...

Vores sadelrum er altid aflåst og der er alarm på så hvis nogen skulle overveje at bryde ind vil det halve af Dragør vide de er der...

Jeg nægter at få mine ting stjålet så derfor låser jeg dem inde og har monteret en alarm og sat nogle advarselsskilte op...

Jeg synes bare jeg ser mange indlæg med folk der får stjålet sadler og sidder så stille og tænker, var de forsvarligt låst inde? var der alarm (det burde der jo være når der hænger for SÅ mange penge!).

Synes nogen har det med at gøre det lidt nemt for tyvene måske...

en hjemmealarm kan fåes for 5-800 kr og er nem at sætte op, så er man da SÅ langt....

Advarsels skilte med video overvågning osv kan også hjælpe og måske endda afværge tyvene i sidste ende...

Mvh. Lykke

http://staldgrangaarden.dk

DEJLIGE GOLDEN RETRIEVERE:

http://noahognaja.dk

0
0
Svar på denne tråd

Det er måske
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 22:30

ikke så nemt at få afsat hesteudstyr som fx. en fladskærm. Ellers var der nok mange misbrugere der havde kørt rundt og tømt staldene rundt omkring.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 23:10

Jeg kan egentlig godt forstå at folk ikke låser af til stalden privat, men jeg har tit undret mig over alle de sadler og andet dyrt udstyr der hænger på rideskolen, alle kan køre lige til døren og fylde en bil, uden nogle ville opdage det.

Har man en stor bil, så kunne man gå med de første 30 sadler. Der ville jeg mene at en lås på døren var en god ide.

Men det er nok fordi der aldrig er forsvundet noget på rideskolen, at ingen tænker på det.

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  24-03-2011 23:15

Og hvis tyvene smuttede er tur forbi rideskolerne var der endnu mere at hente end på de private gårde.....

jeg har endnu ikke mødt en rideskole hvor sadler og hovedtøj er låst inde og/eller der er alarm på rummet.

Jeg fatter heller ikke hvorfor ride-folket passer så lidt på så dyre ting som sadler er.......

.

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddd
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 00:42

Helt enig. Jeg fatter det heller ikke :-@

Folk kalder mig - liiidt - øhh, mærkelige i stalden. Jeg har sadellås på min sadel (i aflåst fælles sadelrum med 7 sadler i) Når jeg henter min sadel, låser den fra, låser sadelrummet og hænger den ud i stalden lader jeg ALDRIG min sadel hænge der uden opsyn. Dvs jeg går ikke for min sadel hvis den hænger fremme i stalden. Så hvis jeg ikke kan få en i stalden til at blive der og lige se efter den, så henter jeg altid først sadlen til sidst når hesten skal lige til at sadles op, eller efter jeg har hentet hesten ind fra fold.

Folk griner lidt af det, men jeg ski da ligeglad. Det er altså lige en 18.000kr der hænger der og det har jeg sku ikke råd til at få stjålet.

Jeg har derfor sadellås på begge mine sadler i sadelrummet (Sadellåsene kostede 300kr stk, ikke dyrt synes jeg). De er af stærkt jern og de sidder tæt og fast. Derudover har jeg hængt mine sadelholdere - og de er boltet fast til væggen. Ergo, kan tyvene ikke bare liiige hive skruerne ud og løbe med sadel + sadelholder sådan lige uden videre, uden mega større arbejde.

Og så ved jeg godt det ikke er mine sadler der bliver taget - men alle de sadler der hænger derinde - uden låse på :(

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 02:31

Er enig med dig ..

Trist nok tror jeg faktisk det er hestefolk der står for de fleste sadeltyverier ... Det er jo en dejlig nem måde at få en god og gratis sadel på, for de folk som har samvittighed til den slags

Sabrina med Mac Neal

En fantastisk Irish Cob

efter Ster Preferent hingsten Clononeen Royal Cash

-' Med ros og tålmodighed kommer man længst '-

Hø/wraphø inkl. levering i Odense NV SØGES

' '

0
0
Svar på denne tråd

sadeltyve.
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 05:52

Dem der stjæler sadler er altså heller ikke altid for heldige.

jeg kan huske at der for mange år siden, blev stjålet 3 sadler på den lokale rideskole.

Den ene sadel, var en ridelæreren havde solgt til en elev, og den sadel havde et mærke, der var blåt, fordi den havde skrabt op af noget maling.

En anden elev dukker så op til springundervisning på selvsamme rideskole, i lige netop den sadel.

Ridelæreren genkender den straks, og det bliver selvfølgelig meldt til politiet.

Det viser sig så for, at det er nogle i en nærliggende lille flække, som har taget dem og sat dem til salg i den blå avis.

Så alle 3 sadler kom så vidt jeg husker, tilbage til rette ejermænd.

Jeg morer mig stadig over, at de ikke havde nok hjerne til at regne ud, at sadlerne kunne blive genkendt, hvis de solgte til nogen, som red i samme klub, som sadlerne var stjålet fra.

0
0
Svar på denne tråd

saddeltyve
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 09:26

Jeg har haft min daglige gang på 3 forskellige rideskoler igennem årene, og der var alle 3 steder lås på saddelrummet uden for rideskole tiderne.

Så de findes altså, de rideskoler der tænker sig om...

It is better to aim for the stars and hit the moon, than to aim for the trees, and hit the ground

Walking faster will not get you there quicker,

if you are heading in the wrong direction.

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 10:04

Mit udstyr er låst inde....

Annemarie mor til:

Laura og Emma 20/07-06 og Nanna 13/8-09

Søges: Billigt 17" dressurunderlag...

"If you can dream it, you can do it"

"Medlem af Bullerklubben"

0
0
Svar på denne tråd

Man skal lige huske
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 10:38

Man skal lige huske, at selvom døren står åben i dagtimerne, kan det altså godt være der kommer en lås på, når hestene bliver hhv. morgen- eller natfodret, og der er de fleste af jer vel ikke i stalden på de tidspunkter af dagen. Jeg kender i hvert fald mange steder, hvor første medarbejder låser op, og sidste medarbejder låser af.

I min stald har vi hængelås med kode på dørene, af den simple grund at forsikringen ikke dækker hvis ikke tingere er låst inde. Nu har vi fået stjålet sadler før, desværre af en tidligere opstalder, så det kan desværre lade sig gøre, også selvom det bare er et lille sted ude på landet.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Rasmus-modsat
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 11:56

Mærkeligt.

Mine ting er ikke aflåst. For at være på den sikre side, ringede jeg til mit forsikringsselskab som oplyste, at de dækkede selv om tingene ikke er låst inde.

Det kommer åbenbart an på hvilket selskab man har.

Med venlig hilsen
Trine
:-)

Med Gule hesten

Equilibrium fluemaske sælges:

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=296798...ay=asc&e=0

0
0
Svar på denne tråd

Jeg tror også
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 12:49

Jeg tror også det kommer an på, om du har tingene liggende i din "baghave", altså, i din egen stald eller f.eks. et udhus, eller om du har tingene liggende på et ridecenter/proff. sted.

Hos mit forsikringsselskab (Tryg) dækker de ikke hvis vi har større værdier liggende frit fremme, som ikke er låst inde. Jeg har ind imellem mine sadler med hjemme, så de bor i køkken og ikke i værksted. Jeg forstår godt, at de ikke dækker ting til den værdi, hvis man ikke selv passer lidt på også.

Jeg ved at mine forældre også har lås på deres værksted pga. forsikringsselskabet, og de har top danmark. Nu har både jeg og dem en landbrugsejendom, det kan være der er andre regler hvis man bor i alm. hus.

Men det er nok også ret væsentligt at tjekke med sit opstaldningssted og sin egen forsikring, om de har en forsikring der dækker, og om man selv har. Jeg kan huske, at de vi fik stjålet sadler, så var det vores egen forsikringer der skulle dække det, fordi stedet dengang stadig var på hobby-basis, så de havde ikke en forsikring på vores ting. Det havde været pænt surt hvis man ikke kunne få erstatning, fordi der ikke er lås på eller fordi tingene er ude af huset.

... sagde Randi

"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd

Der er altså en del
Forfatter: 
Dato:  25-03-2011 14:58

Der er altså en del rideklubber som har indbrudssikrede sadelkamre.

Begge de rideskoler vi kommer på har endda stålramme og ståldør til sadelrummet OG det ene sted videoovervågning hele døgnet så man kan se hvem der gør hvad i sadelrummet. Selvfølgelig er der skiltet ved døren med at der er videoovervågning, så brugerne ved at de bliver overvåget.

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

Her er også låst
Forfatter: 
Dato:  26-03-2011 20:22

..pluds at der er lavet billede af alle sadler, hovedtøj og alt andet udstyr, samt nr. på sadlerne er skrevet ned.

På den måde er det nemt at dokumeneter over for forsikringen, hvis uheldet skulle være ude, med et uindbudt besøg af sadeltyve.

IMC

PER VOGNMAND

Tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

Matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

Container udlejning til bygge og have affald.

Henv. 20285450.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider