Jeg sidder og undres! Jeg ved godt det er super træls at få stjålet sine ting, ikke mindst sine sadler, det ville være dejligt hvsi man ikke behøvede bekrymre sig om ens ting og hvis vi levede et land hvor ingen stjal.. når det så er sagt!
så er ja undskyld mig, folk også lige en tand for naive!!!
Jeg mener, man låser jo sit hjem når man forlader det, man låser sine ting inde, sin fladskærm, sine værdier osv, men sadelrummet, nææææ nej, det står glad ulåst, gerne i et gammelt rum i stalden hvor døren er lappet 117 gange med brædder.
Det er ligesom om at fordi det er sadler og heste udstyr så tror folk at det er fredet og at det selvfølgelig kan ligge fremme uden nogen kunne finde på at tage det... går man gennem enhver stald hænger der både dyre dækner og underlag fremme, ja sågar trenser nogen gange...
Vores sadelrum er altid aflåst og der er alarm på så hvis nogen skulle overveje at bryde ind vil det halve af Dragør vide de er der...
Jeg nægter at få mine ting stjålet så derfor låser jeg dem inde og har monteret en alarm og sat nogle advarselsskilte op...
Jeg synes bare jeg ser mange indlæg med folk der får stjålet sadler og sidder så stille og tænker, var de forsvarligt låst inde? var der alarm (det burde der jo være når der hænger for SÅ mange penge!).
Synes nogen har det med at gøre det lidt nemt for tyvene måske...
en hjemmealarm kan fåes for 5-800 kr og er nem at sætte op, så er man da SÅ langt....
Advarsels skilte med video overvågning osv kan også hjælpe og måske endda afværge tyvene i sidste ende...