|
|
| Travheste er de BEDSTE heste |
|
|
Hei Allesammen Jeg trænger simpelthen bare sådan til at skabe en debat med alle jer HERLIGE HesteNet´er om Travhestene... Jeres øjne skal åbnes endnu mere for de dejlige dyr... Jeg har personligt aldrig mødt så søde, medgørlige og fantastiske heste.. Hvis I sidder derude og tænker det som NOGLE gør: at travheste er "mærkelige heste" som ikke kan gallopere, tager i HELT fejl. Travheste har faktisk en god galop, (hvertfalde dem jeg har prøvet, og det er maaaaange!!!) Jeg har haft den ære af at ride på mange heste i mit liv, har arb. på en rideskole hvor jeg har redet heste dagligt. Islandske, springheste, araber, fjollebagger, div. ponyer osv. Men INGEN har så fantastisk et sind som en TRAVHEST... En travhest gir 100 % alt hvad den har i sig, den er GUDE smuk og har verdens bedste sind.. Med en travhest får du simpelthen så meget kvalitet i livet. Sjov, spænding og måske penge.. Hvis I ikke kender til travheste så PLZ ikke kommenter med "bedre vidende" kommentarer om at de ikke dur. For man skal jo prøve før man kan dømme.  Men kom frisk, smid en kommentar.... Håber folk vil smide en kommentar...men seriøst jeg synes det er en skam der ikke er flere som kender til traveren...
STOR RESPEKT TIL TRAVHESTE !!!
Inden folk skriver det: Vil jeg absolut ikke støde nogen - bare sætte en deat igang om det fantastiske dyr So no defence 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Alle som ved hvem jeg er ved at jeg godt kan lide travere, men travere er lige så forskellige som alle andre racer 
Gratis førstehjælp Hvis du tilmelder dig næste kørekort hold senest d. 25 marts. SMS: Elev til 1220 ( Så ringer vi dig op) koster kun alm sms-takst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
travheste er da dejlige heste. De har et fantastisk sind. Men OFTE hvis man gerne vil noget på stævne pladserne så kan de fleste travheste desværre deres begrænsninger.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lige en tanke |
|
|
Jeg bider mærke i, at du skriver at man prøve før man kan dømme - det er jeg altså ikke enig med dig i. Jeg har ALDRIG haft noget med islændere at gøre, men jeg VED nok om islændere til at vide, at det bestemt ikke er noget for mig.. og sådan er det også med andre ting.
Gratis førstehjælp Hvis du tilmelder dig næste kørekort hold senest d. 25 marts. SMS: Elev til 1220 ( Så ringer vi dig op) koster kun alm sms-takst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wup Wup |
|
|
TAK for jeres svar !  Iwanna: Ja helt helt enig. En travhest er måske ikke gode til stævner, men kan en f.eks DV vinde travløb ? Alle heste kan det de kan, og travheste kan trave hurtigt og fleksibelt. (og nogle travere klarer sig faktisk drøn godt til stævner også - vildt sejt ) Lise : Ja det er rigtigt. Men jeg ytre også bare min mening og mine oplevelser Jeg har været mere heldig med travere´s sind end andre heste racer.. Men heldigvis er det forskelligt!! Mig og så: Ehjm ved ikke helt hvad du mener! Underlig kommentar 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hest hest hest |
|
|
det er jo rigtigt der er mange racer der ikke siger mig en dyt som jeg ikke engang gider prøve så lidt siger de mig. Men ok jeg kommer så heller ikke med klogende ord omkring denne race siger bare det er ikke en hest for mig , fordi den lever ikke op til det jeg gerne vil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travløb , hvor kom den lige fra |
|
|
Nej det kan den nok ikke, men nu er det heller ikke travløb jeg vil gøre i, så derfor finder jeg min kedelige olde/hannoveraner bland(DV) ganske handy til det jeg vil med ham. Og jeg skiftede MIN traver ud med ham, fordi JEG ville mere med min ridning. og det kunne jeg med min kedelige brune dv( ok min traver var også kedelig og brun)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Wup Wup |
|
|
Lise : Okay. Fair nok det er din holdning. Men du kan jo ikke dømme en hest´gangart 100% hvis du ikke har siddet på ryggen af den ? Du kan mene den måske er god, men kan vel ikke vide det 100 % ??? Men det er fair nok man ikke interessere sig for en speciel race, men det jeg mener er at folk ikke skal skrive: den har en dårlig galop eller den er dårlig at ride på -- Hvis man ikke har siddet på ryggen af den. Eller er jeg helt forkert på den der ? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Iwanna: Super fedt Synes det er kanon man finder hesten - til det man "skal bruge den til"... Især hvis din traver ikke kunne opfylde de ønsker du havde ride-mæssigt )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Til Q <3 Babe <3: Nu ved jeg ikke lige hvorfor du nævner gangart?? Hvis det er traverens gangart, så har jeg masser af erfaring med travere ( hint- prøv at kigge på min præsentation ) Hvis det er islænderen du hentyder til, så er det BESTEMT ikke deres gangart der gør at jeg ikke bryder mig om racen  Jeg kan VIRKELIG godt lide travere, men jeg kommer aldrig til at forstå dem som føler behov for at "forsvare" racen?? Det rager da mig en hatfis om andre synes om de samme racer som jeg foretrækker 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :O)... |
|
|
Jeg håber også med på vognen. Jeg har godt nok haft en traver blanding før, og havde ikke regnet med at skulle komme til at eje en ren traver, da det ikke lige var min type hest. Ofte er deres trav en smule anerledes og jeg har møgsvært ved at hænge fast, nogle traver har også et meget hidsigt temperement, oftes hvis de har gået løb. Men den traverblanding jeg havde, var min bedste ven ! Han var trafiksikker 100%, god i ringridning, let dressur og spring, lige som jeg ville have det. Jeg er ikke stævne rytter, eller det der ligner. Nu er jeg så gået hen og er blevet utryg efter et styrt, kun ham den gamle kunne jeg stole på - desværre blev han aflivet i maj 2010, og jeg var uden hest. Jeg savnede det så meget... Men men .... nu er jeg altså endt med jordens dejligste traver dreng på 3 år.. Ja, mærkeligt nok er det ikke lige den hest man skal have når man er usikker, men man kan ikke mærke at Panic er 3år. Han er opelvet så meget i sit liv allerede at han svare til en 6-7 års alm ridehest. Han blev kasseret som travhest, da de ikke kunne få nok fart i ham. Han har aldrig gået løb, og når han traver stille og roligt kan du ikke se eller mærke han er traver. De siger alle sammen han er så dejlig og rolig, og det har han altid været. Man kan gøre alt ved ham, det er simpelthen utroligt. En tro kopi af min gamle dreng.. Her er Panic så 
Kærlig Hilsen Charlotte .. - Nu som pony rytter! Je T'aime mon ami  R.I.P Buller - 20.05.10 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
Travheste er selvfølgelig lige så elskværdige heste som alle andre Hvis man kan lide heste, kan man også lide travere. MEN hvis man har ambitioner om at ride dressurklasser på højere niveau end LC, eller hvis man gerne vil springe højere klasser en 60-70 cm., så er det jo nok ikke en travhest man skal gå efter... Den er simpelthen ikke bygget til spring og dressur, men TRAV. Jeg er tit blevet ked af det, når jeg har set folk presse, presse og presse deres travheste til en masse ting, som de stakkels heste simpelthen ikke har hverken eksteriør eller gangartspotentiale til at udføre. MEN hvis man vil bruge en travhest til det netop DENNE race kan, så er det da en lige så god hest som alle andre 
Mvh Antonia Tidligere med ponyerne: Bjerregårds Eros & Skippergårdens Delight Aurora Nu med Tysk Varmblods hoppe: Rissa Veil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som min signatur |
|
|
så tydeligt siger.. Been there done that - never again.. I øvrigt bliver prinsessen 21 til den 1. og jeg har haft hende i 17 år..
VH, MaggieMay "Jeg køber aldrig en travhest igen - men jeg elsker hende jeg har over alt på jorden".. "Gud skabte manden før kvinden. Det er ligesom, når jeg skriver først laver jeg en kladde" Karen Blix ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
jeg har en dejlig skøn traver der er min bedste ven - men ikke min ridehest mere. jeg fik simpelthen for store ambitioner, og så fik jeg "smidt" en dejlig lærehest i hovedet og måtte sluge min ret så varme "kartoffel" - for de der dv'ere var da egentlig lidt snobbede og kedelige i mit hoved dengang. en måned efter var jeg afsted til min første la1, havde højest redet lc3 på traveren og lå altid HØJST midt i. og jeg fik sgi smag for det  kulturchok! nu er jeg pludselig "hende dressurrytteren", dem som jeg før kiggede lidt skævt til fordi min traver helt klart var det bedste, og de var da vist også lidt snobbede dem der dressurtanter... ? jeg er dog stadig HELT tosset med min traver, og praler godt af ham når snakken falder på travere.. men må også sande at jo, den gik i trav med bagbenene når vi galoperede hvis jeg forlangte en kort galop, og ja dens trav var ikke SÅ yndig -- men han var/er virkelig den skønneste hest jeg nogensinde har mødt, dejligt sind!! og hvis han engang skulle gå hen at dø (hvilket jo nok desværre sker), og jeg har råd til det - så skal jeg sgu have en til! helst en rigtig gammel laset og "uønsket" foldbums som jeg kan fede op, blive venner med og elske lige så meget som ham her..  der er ALT for mange af de gamle travere der lider under at ingen rigtig gider tage sig af dem.. og så ender de på markeder og lign. det gør ondt.. suk 
"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!" - Storm p. "Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p. La Petite & Wirago i er mine stjerner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| trabheste |
|
|
jeg siger at alle heste racer kan individuelt ha et skønt sind Travheste "duer ikke" til min form for ridning 
For where your treasure is, your heart will be also.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travere |
|
|
Travere er skønne heste og super dygtige til det de er avlet til, nemlig travløb. De er også super fine skovtursheste - og vil holde med dig i, at de har et dejligt temperament. Jeg har selv haft en traver engang, men gik også over til varmblod, da jeg var træt af ikke at komme længere på dressurbanerne, da min simpelthen ikke kunne lære at galopere på en bane. I naturen var han til gengæld skøn at galopere på. Men jeg er så ikke enig med dig i, at man kun kan vurdere en travers galop når man sidder på den. det kan godt være det føles godt, men nu er definitionen af en god galop jo mange ting. Til kåringer og stævner hopper dommerne jo heller ikke op på hesten for at vurdere dens gangarter. Der er nogen helt konkrete ting man kigger efter når man vurderer gangarter. Men det er klart, at skal man se på en travhests gangarter med "dressur-øjne", så har den elendige gangarter... og skal man se på den med "traver-øjne" og vurdere den ud fra det den er lavet til, jamen så er den selvfølgelig helt fantastisk (nogen selvfølgelig bedre end andre). Men vel er traveren da en fin hest... Jeg vil bare ikke eje en igen af den simple grund, at den ikke kan opfylde mine ridemæssige krav i dressuren. Mewn prøv at spænd en DV foran en sulky og starte den i et travløb... så vi den være akkurat lige så elendig som en travhest i et LA program 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 21324556 |
|
|
Nu har jeg aldrig selv prøvet at ride en, men min rideveninde rider på en traver. Han er afsindig flot, slet ingen tvivl om det, han er meget ædelt bygget, og han skinner nærmest. Vildt flot og det kønneste hoved, super flot hest. Han er mega sjov, har en kæmpe personlighed, en rigtig charmebøf. Men når det er sagt, når vi rider på tur, kan han ikke rigtig galopere, engang imellem slår han over i noget der minder om galop, men det er absolut ikke behageligt siger rytteren. Når vi andre galoperer, så traver han normalt, han kan jo trave sindsygt stærkt. Heller ikke nogen vanvittig behagelig trav, man kan ikke sætte sig ned og nyde turen, men er tvunget enten til letridning, eller at stå op i bøjlerne. Jeg er 100% sikker på jeg aldrig får en traver, jeg vil simpelthen ikke give afkald, på en fantastisk galop, hvor man bare sidder, og følger hestens bevægelser, kan mærke musklerne arbejde under sig, og nyde den smukke natur imens. Vil ikke give afkald på en skøn trav, hvor man skifter mellem letridning og nedsidning, i et behageligt tempo hvor man stadig kan sludre sammen. travløb siger mig ikke en dyt, så hvad søren skulle jeg dog med en traver 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Lise : Jeg forsvarer den da ikke - synes bare jeg havde lyst til at skrive om den ) Jeg ELSKER travheste og defor skriver jeg om dem... ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Charlotte : IH se det var en dejlig historie ) Sikke en dejlig Panic. Min dreng er også en P´er og han er bare så fantastisk.. Han er rolig og behagelig at have med at gøre.. Ihh min lille basse. jeg er ked af at hører du mistede din dreng / Men godt du fik Panic! Antonia: HELT ENIG. Men jeg tror ikke alle travere bliver presset (det mente du nok heller ikke) Jeg har set mange som faktisk er dygtge til dressur og sprin gog nyder det. Helt vildt gost! ) Anna: Dejlig historie ;o) Tillykke med dressur hesten, jeg er jhelt enig i at deres trav og gallop er helt unik i forhold til traveren. Men det er igen hvad man er til ) Jeg kan godt lide traverens gallop (nogle mere end andre) men jeghar heller ikke de store krav.. f.x stævner osv. Så man finder jo det der passer til en ) Heldigvis.. hihi! Duetten. Vi to bliver nok ikke enige så ) Jeg er stadig helt sikker på man ikke kan dømme en gangart hvis man ikke sidder på ryggen. SELVFØLGELIG kan man ved kåriinger osv se på benene og rideligheden i en helhed,det ved jeg udemærket godt. Men selve følelsen af gangarten skal man da på ryggen for at kunne mærke og føle ? Haha ville gerne se sådan en for vogn ;o) Tije: Jeg synes du er lidt dømmende. Fordi din venindes hest er sådan er alle travere bare sådan ? Hmm, jeg er ikke enig. Jeg har fået mange fantastiske gallopper på en traver. YDERST BEHAGELIGE, og der kunne jeg også nyude naturen omkring mig ? Øh.. Traven er måske mere kluntet ved nogle, men igen du generalisere. Jeg har redet mange jeg kunne lave letridning og nedsidning på. Og nogle man måske ikke kunne.. men det er forskelligt fra hest til hest.. og det er ikke kun hos travere det er sådan. OG ja de kan trave rigtig rigtugt hurtigt (hvilket er fedt når de gør) og der skal man nok helst stå op i bøjlerne ;o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Det vigtigste er vel, at finde en hest der passer til det man skal bruge den til. Og vælger man også med hjertet - så bliver det jo den bedste for en. Hvorfor presse en araber til at tølte skift selv race og gangart ud.
En dyrlæge sagde: Den der 20% regel må være opfundet af folk der vejer for meget. Jeg har aldrig hørt en dyrlæge anbefale den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Antonia Eros |
|
|
blir lige nød til a være uenig- trav heste kan springe- højt. de er bygget med en kæmpe afsæts motor bag på.... der ud over kommer det ikk så meget an på gangraterne i dressuren længere, bare man kan snørre sin hest helt ind foran... jeg ser sjældent dressur heste der rent faktisk er rentaktede i galoppen på stævnepladserne... hvis DV ikk skal være det, hvorfor skal trav heste så?  jeg ved godt det ikk var det emnet var om, men en trav hest der er reddet rigtigt burde kunne klare sig pænt, også i dressuren. jeg har selv tre traver blandinger, hvor a den ene var en rigtig god spring hest i hans unge dage, den anden skulle gerne blive det når han er reddet til og den sidste går LA dressur...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Heartagram - JA travheste kan lidt af hvert ) Har også set nogle springe højt og elegant.. Så jeg er enig i det. Jeg kan ikke udtale mig om dressur hestes gangart og om de er spændt ind, da jeg ikke går speceilt meget op i dressur. Men jeg ved bare at travheste kan andet end at trave. MEGET MERE ) Springe, dressur, skovtur osv... = alt i alt en all-around hest.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo, der er skam en grund |
|
|
Hej q-babe Hvis du satte dig ind i grundridningens principper (fundamentet i al dressurridning), ville du vide, hvorfor en kørehest (her en travhest) ikke er særlig velegnet til dressur. Husk, at grundridningen af hesten i al sin enkelthed har til formål at gøre hesten klar til at bære et menneske (smidighed, løsgjorthed, korrekt muskelsætning osv). Ved et dressurstævne ser dommerne bl.a. på, om hestens grundridning er i orden (dvs. det er desværre ikke alle dommere, der går så meget op i det, selvom det står i DRF's fordringer). Tror du dommerne sætter sig op og rider den enkelte deltagers hest for at vurdere, om hesten rides korrekt? Det skal de sandelig gerne kunne se fra dommertårnet. Når det er sagt, har travheste ofte, som tidligere nævnt, et virkelig behageligt og roligt sind i modsætning til nutidens meget forædlede rideheste. God idé at starte denne debat. Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
heartagram: Det er da dejligt, hvis der findes en enkelt travhest i ny og næ, der, mod alle odds, klarer sig fint i spring og dressur MEN det er ikke det, den er bygget til, og dermed vil den altid have sværere ved det, end de heste der netop er bygget til disse ridediscipliner. At dressur i dag går ud på at snøre sin hest ind fortil og at takt og gangarter er ligegyldige, er jeg dybt uenig i. Det er i hvert fald ikke sådan dommerne dømmer, til de stævner jeg deltager i. Det må være nogle meget ukompetente dommere du har oplevet For selvfølgelig skal en hest, og det både en traver og en DV, gå taktfast og med en naturlig holdning og accept af biddet til et dressurstævne. Det er en del af grundridningen, som bare skal være i orden. Mht. spring vil en traver altid have sværere ved at gennemføre en bane end andre heste, pga. den ringe udvikling af galop denne race har. Galoppen bliver aldrig (sjældent) flydende og velafbalanceret hos en traver, hvilket gør at den har svært ved at klare sig i springningen, hvor galoppen er alfa omega. Jeg har ofte oplevet, at det fører til forkerte afstande hen mod springet, fordi hesten kun har ét tempo, når den endelig er kommet i galop. At rytteren så sidder og skaber sig, fordi hesten ikke kan springe - det er DET jeg bliver ked af at se. For hesten kan ikke gøre for det. Den er bare ikke bygget til det.
Mvh Antonia Tidligere med ponyerne: Bjerregårds Eros & Skippergårdens Delight Aurora Nu med Tysk Varmblods hoppe: Rissa Veil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest |
|
|
Elsker travheste. Det er helt fantastiske dyr. De giver sig 110% for dig og de har et hjerte af guld. Langt de fleste travheste er super opdraget og med et godt sind. Også har travhesten en personlighed uden lige! Har mødt travheste med dårligt temperement, men det er ikke hestens skyld, det er ejer og opdrætters skyld. Alle kan jo stikke en pind i en l... og ødelægge begge dele. Jeg har selv travheste og har haft travheste i 32 år. Min far har haft omkring 500 travheste i sit liv. En travhest er faktisk en fantastisk springer. De er endda begyndt at blande den franske travhest ind i springblodet- da de har fantastiske egenskaber. Havde en travhoppe som sprang 135 med rytter, så springe det kan de altså. Mange siger at en travhest ikke dur som ridehest- jeg mener der imod, at de som siger en travhest ikke kan rides, de kan såre simpelt ikke ride! En frieser er jo heller ikke en ridehest. Men de indkøbes i stor stil. Det er modedyr pga. deres smukke ydre. Men kort og kontant en frieser er en kørehest på lige fod med en travhest! Jeg elsker alle heste racer- ingen er bedre end den anden!
4 års shetlandshoppe på ca. 90 cm i stg. udlånes på ubestemt tid!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
Hestene bør bruges til det de er avlet til!, ergo travheste bør løbe travhesteløb! Og have ambitioner om at ride meget højere end LC klasser på en travhest er i min verden ren idioti. Ligesom man heller ikke rider militaryklasser på en møgtung belgier der synker 1 meter ned i en landing- så jeg er ikke imponeret over hverken en belgier der går militaryklasser eller en traver der bruges til ridebanespringning eller dressurklasser Man tvinger heller ikke en lille person med korte ben til og løbe hækkeløb!- Så har man ambitioner mht. sin ridning, så køb en sportshest der netop er avlet til ridebanespring/dressur-formål. Og med det skal jeg da ikke kunne se mig bort fra at traveren sikkert har en dejlig personlighed  Mvh. Maj-Britt
3 års skimmel hingst med top springafstamning sælges..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Trådstarter |
|
|
Forestil dig en dansk varmblod i et travløb. Nej, det går ikke, vel? Af samme grund vælger de færreste ikke en travhest til dressur. Det er ikke en kritik af hesten, men blot praktisk at vælge den hest, der har de bedste forudsætninger (møjsommeligt avlet dertil igennem mange generationer) til at opfylde de krav man stiller. Dermed ikke være sagt at en travest ikke kan gøre sin rytter lykkelig, hvis man er indstillet på, at travhesten jo er fremavlet til noget andet, end det man har tænkt at bruge den til. Sød og smuk tæller jo også med nogle gange.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
Som skrevet tidligere - at der findes én travhest i ny og næ som, mod alle odds, kommer til at gå spring/dressur på rimeligt niveau, er da dejligt, men jeg mener ikke, at dette beviser noget generelt om travhesten. Ingen tvivl om at det er en dejlig og, i hvert fald i spring, velgående hest, du viser videoer af. Dog synes jeg ikke at den sætter sig specielt godt i dressuren, og gangarterne er jo ikke noget man falder ned af stolen over. Men ja, den klarer det fint nok - hvorfor? Fordi det ikke er en "typisk" travhest med "typiske" travheste-træk. Denne hest har et eksteriør der taler mere for spring/dressur end mange andre travheste har. Desuden ligger galoppen tilsyneladende ret naturligt for den, hvilket er et sjældent syn hos en hesterace, hvor galoppen er forsøgt avlet væk. Flere af jer har skrevet: "Man kan hvad man vil!" NEJ, NEJ og atter NEJ - hvis HESTEN ikke kan pga. genetikken, så kan rytteren altså heller ikke, ligegyldigt hvor meget han/hun gerne vil! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| xxxxxxxxxx |
|
|
jeg kan nu ikke helt se at traver, har så meget bedre sind, og er så meget bedre opdraget, end andre heste. Der er lige så mange traver der er skøre som der er rideheste. Traver er avlet til og trave hurtigt, de har bare ikke bygningen til dressur og spring. Jeg ville aldrig købe en traver til ridehest, og ja jeg har redet masser af traver, jeg er opvokset med traver. Og arbejder i en træner stald,en af de største i dk. Aldrig om jeg vi eje en selv,så skulle det være en der skulle løbe løb. Jeg holder mig til rideheste her hjemme,da jeg gerne vil mere med min ridning end skovture. Men det er da dejligt der er så mange, der vil købe de traver der bare ikke dur eller er skadet til skovtursheste.  Bare min mening. Anja.
avls hoppe sælges.rød palomino, kåret med 8 i helhed. 170 i stang,8 år.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 47653212 |
|
|
Nu har jeg godt nok islændere, men har redet en del travheste og de er lige så forskellige som alle andre racer. Jeg har både redet rolige velredne heste som kunne gå dressur og spring klasser og også dem som bare løber for at løbe og ikke er til at stoppe igen før der er en forhindring den ikke kan komme igennem... og så har der været dem som bare er syge i knolden....Men jo de fleste er da dejlige heste:;-)
Mvh Mette Petersen Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004) www.tjarnalundi.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg har da |
|
|
haft æren af at ride på en travhest.... Godt nok en koldblodstraver, men en travhest var det nu engang.... Jeg savner den hest utrolig meget. Den havde det mest fantastiske sind, stabile hoved og totalt frygtløs overfor ting vi kunne møde på tur... OG HVIS vi mødte noget der KUNNE se farligt ud, havde den et koncept om, at fremfor at forsøge at rende lang pokker i vold, var det helt sikkert bedre at puste sig op og gøre sig bred og så ellers bare gå hen mod tingen.... Når tingen, eks. postkasse, så ikke ligesom flyttede sig for den, så var hesten ligeglad med tingen og gik forbi som om det aldrig havde eksisteret. Den var lydig og rigtig sød.... MEN.... Komforten var som en gammel traktor uden affjædring, så jeg var totalt mørbanket efter hver ridetur. Jeg lærte af den hest, at beundre alle de mennesker der dagligt bruger deres travheste som ridehest, for de er altså ikke designet til det og derfor er komforten altså også en anden.... De takter anderledes end rideheste i gang. Og nej, jeg kunne ikke drømme om at anskaffe mig en travhest som ridehest. Travheste skal i min verden helst bruges til det de er lavet til... Altså travløb.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg vil give |
|
|
Dig ret i at mange travere er bedre opdraget end så mange andre ride heste har selv passet en stor flok travere på ca 20 stk med føl og jeg har aldrig før andre steder med heste haft så let ved at arbejde med dem uden problemer tror det bunder i at de bliver lært tingene det kan ikke nytte noget de skaber sig for meget hvis det skal med rundt . Elsker travheste som tur hest synes deres fri trav er skøn at sidde på .
Lækker stor sommer eng udlejes billigt ved sorø
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er ikke enig |
|
|
travheste er bestemt ikke de bedste - i mine øjne. Faktisk siger de mig så lidt, at jeg hellere ville undvære at ride, fremfor at futte rundt på en traver. Søde og rare - jo sikkert - det er de flest dyr der er blevet taget sig godt og kærligt af. KH:)Annette der er lykkelig over verdens mangfoldighed....
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Travheste |
|
|
Jeg er den lykkelige ejer af en fantastisk travhest! Han er utrolig behagelig at ride på, traven er taktfast og behagelig, og hans galop er bare utrolig! Når det så er sagt, er han købt med det formål at ride ture. Jeg rider ham engang imellem på banen, og selvom han er meget sød, så er det altså ikke det jeg vil bruge ham til. Hvis man på forhånd ved, at man gerne vil ride dressur og springe ser jeg INGEN grund til at købe en traver. Der er SÅ mange andre hesteracer der ville egne sig bedre, hvorfor så købe den med de ringeste forudsætinger? Men vil man have en ven for livet, hvor man kan ride spring og dressur lidt for sjov, og så ellers bare nogle dejlige ture i naturen, så vil jeg klart anbefale den! Elsker min travhest Goal over alt på jorden, han er den mest søde og opdragne hest jeg nogen sinde har kendt, det selvom han har gået løb indtil for et år siden..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| overskrift |
|
|
Lise *Ramir*: nu er det bare sådan at man ikke altid ved hvad man vil  og da jeg fx købte min ville jeg efter en pause bare have en hyggelig hest jeg bare kunne tøffe rundt på til billige penge, men ak og ve så fandt jeg ud af at dyret kunne "gå til biddet" og så gik der løbsk dressurhest i den efter et "par" år fandt jeg så også en lånehest der var lidt bedre egnet til det formål.  pointen er bare at det ikke er alle der lige ved hvad de skal bruge hesten til, de har måske bare et brændende ønske om at ride "et eller andet" uden at vide hvad, og måske er midlerne ikke så store - og så er en "aflagt" traver oplagt med deres somregel blide sind og samarbejdsvilje + de altid yder 110% 
"Man skal altid starte fra bunden. - Ja - undtagen når man skal lære at svømme!" - Storm p. "Jo længere man præker for ungdommen, des ældre bliver den - og så er det for sent!" - Storm p. La Petite & Wirago i er mine stjerner!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har to af slagsen og de er som nat og dag, den ene er idiotsikker og den anden er temmelig varm i toppen og kan blive den fødte rodeohest når det lige stikker ham. Dog er de begge to så dejlige at omgåes fra jorden, de er verdens nemmeste heste at arbejde med, er godmodige og rolige. Nu har jeg også en Fjordhest og en DV i stalden, de er besværlige i forhold til traverne, men hvad ridning angår, så er de altså en del nemmere at sidde på. Det er godt nok svært at sidde afslappet på en traver i trav, ja nedsidning er nærmest umuligt medmindre det foregår meget langsomt. Galoppen er så super, de flyver jo nærmest over jorden. Skulle jeg ud og købe nye heste, så ville jeg kun vælge en traver hvis jeg skulle ride distance, jagt eller ren skovtur, der er de super gode, men dressurdelen er de altså ikke skabt til. Min den ene er rigtig god i dressuren, af en traver at være, han kan sine øvelser til fulde, dog er han altså ikke behagelig at sidde på i situationen. Der er mange andre racer der er bedre i den retning.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| :O).... |
|
|
Jeg havde da heller aldrig regnet med at jeg skulle eje en travhest, men det vigtigste for mig, var bare at finde en der kunne gøre mig tryg og Panic lever i hvert fald op til behovet indtil videre. inden ham havde jeg en oldenborger/dansk varmblods blanding, men jeg var mere eller mindre bange for hende, så efter hende fik jeg Panic. Jeg har ikke fortrudt et sekund, han har en fin gangarter og når han bare tuller rundt ligner han en hver anden hest. Men jeg har heller ikke noget mål med at ride mere end en lc, og jeg springer slet ikke. Da han er ikke redet ret meget, er jeg næsten sikker på at han sagtens ville kunne lære dressur, det er i hvert fald mit ønske, men lige meget hvad, er det vigtigste bare at jeg får en god tur hvergang. Han skulle være fantatisk på tur, hvilket er det jeg drømmer om. Men det er også møg svært, for traver står meget billigt, så lige meget om du er en af de få der har en traver der kan nå langt, vil du aldrig få lige så meget for den, selvom den kan gå en la, hvis de kan det? Jeg har set en traver til 18000 og 20000 jeg tvivler altså på at folk vil give så meget for en hest - når den er traver, kommentare til den var at de skulle sætte den længere ned, ellers fik de den aldrig solgt, så er det ikke racen der skræmmer folk væk?
Kærlig Hilsen Charlotte .. - hende der aldrig troede hun skulle eje en traver.. Nu med Panic Hanover <3 R.I.P Buller - 20.05.10 <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Hanne: Jeg er ikke dum. Jeg kender godt lidt til dressur, og ved da godt de ikke bare kan ride alle heste for at dømme dem. MEN min holdning er bare at jeg føler for at kunne snakke 100 % om en gangart er god eller dårlig så skal man da prøve. Især hvis man taler om en travhest har dårlig gallop? Jeg snakker ikke kåring osv, men en simpelt generalisering af en travhest har en dårlig gallop. Antonia: Så er det vist heller ikke svære for en travhest? Jeg har set mange travheste være skide gode på en springbane så der er jeg meget uenig med dig. Jeg vil ikke generalisere, og selvfølgelig har nogle svært ved det men det har andre racer da også.. Synes det en skam du tænker: alt eller intet. For man kan SQ hvad man vil, om det så bliver i topklassen er ikke sikkert men man må gerne håbe... det er hvertfald min mening. Trottinghorse : SUPER FEDT jeg er helt enig! MJ: Der smed du vist lige travhesten i en boks sammen med folk med korte ben og tunge heste. Puha ikke rart at være så snæversynet. Hvad så med ham manden som har fået amputeret begge ben. Han vil du så nok sige ikke kunne løbe maratin? Men ved du hvad, det kan han godt ? Jeg vil mene ALT ER MULIGT. Men i hvilken omfang er op til den enkelte.. Men fair nok det er din holdning. Anja BJ : Fair nok - heldigvis er vi ikke allesammen ens, så ville vernden være kedelig hehe Zamangha: Synd du har haft den oplevelse. For jeg red engang omkring 7-10 travere hver evig eneste dag og jeg har ikke lidt nød. Overhoved. Vi havde også en gamel traktor med gode fjeder derude og der vælger jeg godt nok travhesten før den.. Men det er jo en smagssag ;o) Adian : Puha det var da en træls holdning. Men så fortjener du dem heller ikke ) Lise : HELT ENIG Charlotte : FEDT !!!! ;o)))) Anna : God point ;o) Pjevs : ) Charlotte: Ja travere er meget billige og sådan er det bare. OGså derfor jeg ikkeforstår der ikke er flere om gerne vil have en som hygge/let dressur måske spring hest. Det er en god lærehest. Måske den første hest til en pige, så hun lærer lidt om at ride.. Onceuponatime: Tak for linket )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Q ♥Babe♥ |
|
|
"MJ: Der smed du vist lige travhesten i en boks sammen med folk med korte ben og tunge heste. Puha ikke rart at være så snæversynet. Hvad så med ham manden som har fået amputeret begge ben. Han vil du så nok sige ikke kunne løbe maratin? Men ved du hvad, det kan han godt ?": Ja en mand uden ben kan muligvis godt løbe et maraton, men han vil næppe være god til det... Grunden til at du synes at travheste har sådan en fantastisk behagelig galop, er sikkert fordi den 4-takter, og derfor ikke har noget svævemoment. Og JO, jeg har selv ejet en traver i 5 år. Dejlig hest til lidt tur ridning, men absolut ikke andet... Aldrig mere!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Q - Babe |
|
|
det er muligt du synes min holdning er "træls", men jeg anskaffer mig kun et dyr - hvis det er til gensidig glæde....og jeg ved med 100% sikkerhed at en travhest ikke ville kunne indfri mine ønsker til at ha' en hest i stalden. Så valget - eller fravalget er meget bevidst. Og iøvrigt ikke for at være "fordømmende" på en anden hesterace - blot en erkendelse af at de ikke ville kunne indfri mine forventninger. Som jeg skriver - verden er heldigvis mangfoldig - og det sætter jeg pris på. Nogen kan li' chokolade og andre lakrids. Længere er den ikke. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Adian- jeg er enig med dig. Som sagt har jeg selv en travhest, som jeg er ovenud lykkelig for, men hvis man på forhånd ved, at det ikke er sådan en hest man vil have, så kan man lige så godt købe en anden. Jeg kunne også godt nævne et par racer jeg ville gå udenom.. ikke fordi jeg ikke kan lide dem (elsker alle heste), men mere fordi deres temperament ikke stemmer overens med mit.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Traver eller ej |
|
|
Jeg mener da at den lille Jappeloup som vandt OL (eller var det VM?) guld for en herrens mange år siden, var en fransk traver. Det kunne man overhovedet ikke se på hverken dens trav, galop eller springteknik.  Jeg har aldrig selv redet på en traver, men vi havde da et par stykker i stalden hvor unghesten stod engang og de havde virkelig et godt hoved. Mvh. Lea
Med AlleyCat og Vupti. Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travheste |
|
|
Q ?Babe?: Der er jeg så meget uenig med dig Ja, selvfølgelig må man gerne håbe!! Men faktum er bare, at en traver er bygget til TRAV, og i og med at man har forsøgt at avle en gangart - galop - ud af denne race, vil den bare altid have dårligere vilkår for at blive en god spring-/dressurhest end andre heste, som er bygget til disse discipliner. Selvfølgelig kan det ske, at der af og til dukker en travhest op, som godt kan trænes til at gå en okay dressur/springning, men vi kan vel hurtigt blive enige om, at det er mere regel end undtagelse, at en traver ikke egner sig til dette??? Når det så er sagt, er jeg ikke i tvivl om, at racen fungerer fremragende som tur-/hygge-/TRAVhest 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travere.... |
|
|
Er enig med Adian. På trods af at jeg har haft en traver, som var den bedste ven og sødeste hest, så skal jeg aldrig eje en igen. Så vil jeg også hellere undvære og bruge de 38000 kr. jeg bruger om året på at holde hest på noget helt andet. Jeg havde mange FANTASTISKE ture i terrænnet med min traver, men eftersom jeg også er dressurrytter med stort D, så var det også bare frustration oven på frustration over, at hesten ikke havde kapacitet til det jeg gerne ville med den. Det tog ham 6 år at lære at gå pænt og stabilt rundt til biddet i skridt og trav, han kunne lave versader og schenkelvigninger i skridt og trav, men det var også det! Han brændte helt af oven i knoppen, hvis man bad ham galopere inde på en bane - og skumsvedte af ophidselse efter 5 minutters forsøg på at lave noget der lignede et anspring. Og jeg havde både dygtige undervisere til at hjælpe mig und alles. Vi vandt alle de LD'er vi kom i nærheden af, men det er sgu nederen kun at starte LD uden galop når man helst ser sig selv ride op ad midterlinjen i en M. Og ja... faktum er altså, at en dårlig galop sagtens kan føles fantastisk, ligesom det også kan være tilfældet med en dårlig trav. Men om en gangart er god vurderes altså ene og alene fra jorden. Mht. galoppen ser man på, hvor meget hesten adskiller bagbenen (altså hvor meget den griber IND under sig i galoppen), hvor vidt den er i stand til at bøje forbenene og springe OP ad i momentet. Man ser på rummelighed, bæring og elasticitet. Det kan du godt mærke når du sidder deroppe, hvis du er en erfaren rytter, men du kan altså også opleve at det føles som en drøm på en hest der firtakter og smider bagbenene bagud og går ned ad bakke. Og det er fint, hvis ambitionen er skovture, fort så er det vigtigste at du har det rart på ryggen af den. Men er målet stævner, så er det altså ikke ligegyldigt hvordan galoppen rent faktisk er. Du nævner friesere som et andet eksempel på køreheste... og jeg må så også sige, at selvom de er et modefænomen, så mener jeg heller ikke at frieserne er decideret egnet på en dressurbane. De klarer sig bedre end traverne, men mange friesere trækker sig også afsted på forparten fordi de er avlet til kørsel - og selvom de runder nakken, er det ikke ens betydende med, at de er korrekt med over ryggen. Her snyder øjet enormt tit. Men hver sin mening. Du nyder livet med din traver og det er jo skønt. Jeg nyder livet med min varmblod og hverken du eller jeg ville sikkert bytte for noget i denne verden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iøvrigt.... |
|
|
Og iøvrigt...Den travhest der linkes til er da fin af en traver at være, men den firtakter jo også helt enormt i galoppen. Det ses især i dressurdelen, hvor den jo nærmest galoperer med forbenene og traver med bagbenene - og så mangler den rummelighed i alle tre gangarter. Men igen.... super flot arbejde til at det er med en travhest. Men den ville bare aldrig klare sig på niveau med andre heste, udover måske i de helt lave klasser, fordi den trods alt er så stabil fortil...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Hej allesammen Tak igen for jeres svar - dejligt I gider  Synes jeg lærer en del af det i skriver, og selvom jeg er vild med travheste - er jeg også vild med andre racer. Det er ikke sådan jeg KUN vil ride travhest. Jeg er positivt overrasket over hvor mange af jer som skriver positivt om travhesten, jeg må indrømme jeg nok havde troet denne blok ville blive svinet til.. så der blev jeg vist overrasket SKØNT!!! DESVÆRRE rider jeg ikke mere, det gjorde en heste-ulykke kur på ( Væltede meget uheldigt med en travhest og fik ødelagt min ryg... Jeg har stadig en super dejlig traver som jeg eeeeeelsker at være ude og se blive trænet og se ham i travløb. Men savner at ride.. rigtig meget. Men er vist blevet lidt bange for det efter ulykken  Kom endelig med flere indslag. Spændende at læse jeres tanker om emnet!  Min dejlige dreng 4 år gammel :

|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 1111111111 |
|
|
jeg har en del veninder som har travere men jeg må indrømme atdet ikke er noget for mig, jeg synes de er kedelige  - jeg er mere til American paint horses & quarter horses  Men det er jo forskelligt fra person til person 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| En traver |
| Forfatter:  |
Pentiada »custodo« |
| Dato:  |
24-03-2011 19:51 |
|
En traver er en fin hest ja, og kan sagtens være med i springningen, til og med LA ja. Derefter bliver det så teknisk og afstandene så svære, at ingen hest, som ikke har en ordentlig galop, kan være med. Angående Jappeloup, så er han halv traver, halv fuldblod og indregistreret som værende en Selle Francais. Han var netop kendt for hans halve trav/galop bevægelse, så jo, Jappeloup galoperede også i for og travede i bag. Jappeloup var efter Tyrol II (traver) og Venerable (fuldblod). Mht. springheste avlen, som tager travheste ind, så er det kun Galoubet A, som har travhoppen Viti efter Nystag som mor og hingsten Almé Z som far, som er fransk hesteavls avlsmatador. Så nej, der er ikke åbnet op for travheste i springheste avlen, da springbanerne er ved at være så teknisk svære, at man kun kan være med, hvis ens hest kan galopere ordentligt. Men ellers så er travere ganske søde og fornuftige heste, som er meget charmerende. Jeg har selv haft en og været i praktik hos Pauli Andersen i Aalborg. Men de er ikke noget for mig, da min drøm er at avle topspringheste. Og hverken DV, Holsten eller de andre store forbund anerkender traverne i avlen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| psykisk tortur |
|
|
Alle heste er vel søde, og de fleste har et kærligt og imødekommende sind .... I bund og grund køber man vel en traver som ridedyr, fordi man er på røven og ikke har kongens mønt til hestekøb ... Vupti for 2000 kr kan man blive "trav-heste-ejer" og fordi man nu ejer den stakkels traver er det pludselig verdens bedste ide med en traver til klassisk ridning ... Self. syntes man selv, at det man foretager sig - er genialt og må straks overbevise verden om at en af dangeret løbshest eller en ikke egnede løbs traver, skal konvertere til super ridehest og vises frem på stævnepladserne ..... hvis man keder sig kan man kigge på resultatlisterne, så kan man jo se hvordan det går for traverne... Skal man en tur i skover er det fint med en traver - men skal der rides konkurrence, så køb dog en hest der har en chance for at honorere kravene - og nej der er det imponerende over en traver der padler sig igennem en LB springbane, det er pinligt at vi har ryttere der der byder dyrene noget de ikke er egnet til og især i disse heste-vel-færds-tider, hvor man skulle tro at alle snart havde fået ind med skeer på hvilken måde og hvordan man omgås dyr ... Normale heste vil til enhver tid forsøge at gøre alt for deres ejer, hestens natur er at please, også i ridningen, så den gør det bedste den kan, vær sød at lade være med at byde din hest noget den ikke er egnet til - køb en vogn og kør en tur !!!!
Westi han købes ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| travhest |
|
|
Disco ?Disco? - Lige præcis, kunne ikke være mere enig   Q ?Babe? at du kalder mig for snæversynet, så syntes jeg ærlig talt at du skal prøve og kigge på din holdning mht. travheste med et par nye briller!- for at have den holdning at ALT ER MULIGT med en travhest, må simpelthen være toppen af snæversynethed jeg længe har hørt - en traver er IKKE bygget anatomisk til klassisk ridning og så kan man altså være nok så stædig, dette ændrer absolut intet på at traveren ikke er bygget til hverken ridebanespringning eller dressur- det er en kørehest som er bygget til og spæne alt hvad den kan i power-trav, så kan kun tilslutte mig Disco ?Disco? i denne sag- så lad dog være med og tving en hestekrop som ikke er bygget til hverken samling eller op-ad-bakke galop og køb en sulky til kræet, så er jeg sikker på at du har en glad og hengiven travhest i mange år- se så har du vundet min respekt .. Hilsen Maj-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Disco - ved du overhoved hvad du snakker om??? Du aner da overhoved ikke noget som helst om trav ejers økonomi, synes det er ret frækt at komme med den kommentar!!!! Ja en travhest er billig, men det er sq da ikke for at gå på kompromi man køber en traver? Du må da være tosset hvis du tror folk går ud og smider penge efter en hest de egentlig ikke vil have? og tror egentlig opstaldning, foder, smed, dyrlæge osv koster det samme om det er en DV eller traver ? Eller tror du der er travfoder, travdyrlæge og trav discount opstaldnings priser? hold da op så uvidende en person kan være.. men okay fair nok.. Du skriver stakkels traver ? Der er jeg også uenig, hvorfor er den stakkels?? Jeg tror ikke en traver bliver presset mere end andre heste gør? Det er ikke alle heste som gider gå dressur fx, men alligevel bliver "presset" til det... Alt i alt er jeg dybt uenig i din udmelding men okay det er vel også godt nok vi ikke allesammen er enige, synes bare det synd du er så snæversynet. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Mj. Synes det er jer som stiller krav til travhestene? Jeg kræver hverken spring eller dressur af min traver men synes stadig den er fantastisk.. Jeg er absolut ikke snæversynes, men mener 100 % at man kan hvad man vil med sin hest.. Og det er der ingen af jer der kan få mig til at betvivle! At i så er SNÆVERSYNES, og mener en traver kun kan løbe løb er sørgeligt.. Men fair nok - uvidenhed er jo okay. Jeg elsker travere og synes de er fantastiske.. At nogle så kan springe og gå dressur er da bare mega fedt!? GOGO TRAVER....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
det er da ikke snæversynes at sige at der er begrænsninger for en traver. Jeg har prøvet at min travhoppe, mistede balancen til et stævne fordi hun havde ikke grund ridningen i orden. og kunne derfor ikke pakke sig ordenlig sammen og holde sin balance på vej mod et spring, så hun væltede sq, og der efter fandt jeg ud af at hvis jeg ville starte højere end LC spring i hal, jamen så skulle jeg ud og finde en anden hest. Men det er da også begrænsninger ved den hest. hvis jeg ville ud og ride distanche ville jeg nok skulle skifte ham ud, eller hvis jeg ville køre vogn, da han bestemt ikke er hesten til det. Eller jeg får ideen jeg vil have en hest der kan pas og tölt, så var det nok fornuftigt at købe en hest der har de gangartet og ikke en haflinger og håbe den kan lære det
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Jeg synes det er snævnersynet at sige en travhest KUN kan løbe løb. Jeg siger ikke de kan stille op i høje dressur/spring klasser, men de kan da mere end køre løb ???? Jeg rider ikke dressur, og springer ikke. MEN jeg kan ride i skoven og hygge med en traver. Nogle rider dressur og springer på traver så den kan altså mere end spring.... Derfor synes jeg ikke folk skal dømme en traver og sige den KUN kan løbe travløb...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| RETTELSE |
|
|
Jeg synes det er snævnersynet at sige en travhest KUN kan løbe løb. Jeg siger ikke de kan stille op i høje dressur/spring klasser, men de kan da mere end køre løb ???? Jeg rider ikke dressur, og springer ikke. MEN jeg kan ride i skoven og hygge med en traver. Nogle rider dressur og springer på traver så den kan altså mere END TRAV SELVFØLGELIG  Derfor synes jeg ikke folk skal dømme en traver og sige den KUN kan løbe travløb...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bommelum |
|
|
Q ?Babe? : Du irriterer mig nu! Og starte en tråd hvor overskriften hedder: Travheste er de BEDSTE heste, direkte opfordre til åbent debat og så kalde andre mennesker for snæversynet gang på gang, fordi der er en anden mening om travheste end lige din! Hvad havde du forventet??- e'n gang rygklapperi og at vi alle falder besvimet om over en travhest!? Hvor mange gange skal du have det ind med skeer og bøjet i fede neonbogstaver- jeg syntes på INGEN måder at travheste er de bedste- (og hold nu tungen lige i munden)!: Jeg har MIN mening, du har DIN!, gør det mig til snæversynet?? I min verden kan den kan spændes for en sulky og det er hvad de bør bruges til- færdig! Og at du ydermere beskriver travhesten som at den har en god galop, hvad sammenligner du dog det med??? Hilsen Maj-Britt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste etik |
|
|
Q ?Babe? Det er ikke er spørgsmål om at dømme en traver ned ... men om at man ikke kan være bekendt at mase en traver gennem klassisk ridning og konkurrencer når nu den har så meget anatomisk modstand for den type ridning ... Der bliver hylet op om brugen af pisk og spore og alt muligt tingel tangel som glidetøjle m.m. og dårligt hestehold samt især om hvordan der rides dressur på verdensplan.. men men det er helt OK at jage en traver gennem en springbane, padlende travgaoperende i mega ubalance og ofte meget højt tempo.. hvad sker der for opfattelsen af god heste etik !!! Og nej .. det gælder ikke at sige.. : jamen der ser glad ud og den stopper slet ikke !!!..... nej self gør den ikke det, den er jo avlet som vinder og dermed til at give alt hvad den har... men med vogn på !!!!!!
Westi han købes ...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| UNDSKYLD |
|
|
Okay jamen jeg er da ked af, jeg sådan kan få jer op i "det røde felt." Det var da noget af en besked at læse fra morgenen af, og det blev jeg faktisk ret mut over.. JEG BEKLAGER MEGET HVIS JEG HAR STØDT JER!!! Da dette på ingen måde var min hensigt! Jeg er ked af jeg brugte ordet "snæversynet" da dette åbentbart betyder mere i jeres øre end det gør i mine... og det var virkelig ikk meningen. Jeg oprettede ikke denne tråd for at træde folk over deres fødder, svine dem til eller lign. Blot for at prøve at skabe lidt positiv opmærksomhed overfor travhesten.. For at få positive oplevelser om trvhesten udenfor banen... Men jeg kan da godt se nu at det skulle jeg aldrig have gjort da min lille tråd som jeg troede var hyggelig, åbentbart er endt ud i at folk føler sig krænket og ramt af mine kommentarer (og det var SLET ikk meningen) Undskylder overfor jer!! Jeg stopper bare med at kommentere mere, for jeg kan åbentbart ikke bruge det danske sprog på en måde hvor folk forstår min holdning og mening med det jeg skriver!!! BEKLAGER !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dfjkbbbk8888 |
|
|
Kære Q-babe - Den eneste, der på noget tidspunkt har været oppe i det røde felt i denne tråd, er  dig... Alle forstår da din holdning - hvordan kan vi være i tvivl ???? Jeg tror egentlig, at du inderst inde er enige med os andre eller i hvert fald forstår argumenterne, og det er dét, der pisser dig af. Men lad være med at blive sure på os andre eller dig selv, fordi tingene forholder sig sådan som de nu engang gør (køreheste som rideheste). Hanne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Altså udenfor |
|
|
travbanen har en travhest jo en ringe værdi, det er der jo en grund til nemlig at travheste er egnet til travløb og that´s it mange finder måske en god skovturs hygge hest men noget seriøst ridning kan den altså bare ikke magte og det skal den ikke den skal løbe travløb! Jeg har haft min hest stående i en salgstald hvor ejeren blandt kørte slagteheste til Belgien ca hver 14 dags og her var MANGE traver imellem tit kom de direkte fra banen med papilotter og hele balladen i håret endnu fordi de ikke løber stærkt nok og det kan ikke betale sig for avlerne at sælge dem da de ikke repræsentere nogen værdi udenfor travbanen.. Mangen ender også som kastebold bland mere eller mindre gode forhold. Så lad hver og gøre hesten til mere end den er, at dem der rider og ejer dem er glade for deres hest er jo det vigtigste der er også mange glade islænder, fjordheste og andre koldblods heste eje som ikke prioterer heste til sportsbrug og derfor opfylder lige den hest deres behov. Men de fleste bruger jo deres hest i sporten og der dur de altså bare ikke.. Min tidliger låner af min dv havede altid redet islænder hun ville gerne ride rigtig dressur og valgte at låne min dv efter et lille år fandt hun ud af at hun var altså islænder mennesker så jeg fik min retur og hun købte sig en ishest....jeg ville aldrig ride sådan en jeg 100 % dv menneske men hun er 100 % ismenneske skal vi absolut kunne lide det samme?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wup wup |
|
|
Yes Yes.. Bare til info har jeg på intet tidspunkt været sur eller oppe i det røde felt.. ked af det virker sådan. Har godt nok fortrudt den her tråd for jeg virker da totalt som en sur mokke nu ) Hvilket jeg slet ikke er ... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|