Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

udlandsophold i australien
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 13:59

jeg ville gerne høre om der er nogle her inde der har været afsted på et sådanne udlandsophold i australien? hvem i har rejst igennem? gode/dårlige oplevelser? ting i syndes man skal overveje inden man tager beslutningen om sådan en tur? hvad i har lavet dernede? osv.
drømmer nemlig selv om at komme afsted her næste år, og selvfølgelig gerne arbejde med heste-kvæg eller får.. :)

0
0
Svar på denne tråd

Igennem Alott
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 14:03

Jeg regner med at gøre præcis det samme når jeg er blevet student og har arbejdet herhjemme et halvt års tid. Jeg vil rejse gennem http://www.alott.dk - jeg har været til et infomøde i Sønderborg og de virker til at have styr på det. Men jeg vil følge med på sidelinjen og høre hvad der er af gode råd.

Mvh. Maja

♥ ♥ Maja
0
0
Svar på denne tråd

Du skal vide
Forfatter: 
Dato:  22-03-2011 18:26

at det bare er SUPER svært at få job i "landbruget" dernede. Kender en som netop er kommet hjem - Efter et stykke tid at have deltaget i træplantning og anden miljøarbejde havde hun bestemt sig til at hun vill arbejde med landbrug (skal til at læse til dyrlæge) men fandt, på trods af rigtig mange gode kontakter, ingen job i det erhverv. Måtte "overleve" på at arbejde med frugtplugning etc. Drønhårdt og megadårligt betalt. Det var lidt nedtur for hun kan jo ikke bruge det "papir" til ret meget

Puffy

0
0
Svar på denne tråd

Australien
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 10:32

Hej, jeg er lige selv kommet hjem fra Australien for en måned siden. Jeg har også fremtidige planer om at blive dyrlæge, så jeg gik efter landbrugsjob. Jeg har haft meget nemt ved både at få arbejde med kød- og malkekvæg. De er ikke så glade for uerfarne i malkeindustrien, men med kødkvæg er det noget nemmere at få job, trods manglende erfaring.

Jeg gik selv igennem alott programmet, og det er der selvfølgelig gode og mindre gode ting ved, men een ting de sørger for, er at du efter endt træning har et job.

mvh Helene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 20:19

mange tak for alle jeres svar indtil videre og Maja du er selvfølgelig velkommen til at kigge med ;)

Puffy: ved du om din veninde rejste alene derned - altså uden om diverse bureauer?

H7: kan du nævne nogle af de mindre gode ting ved turen gennem alott? og så tænkte jeg også bare lige på om du syndes det har været en god tur i det hele taget, med medarbejdere, kollegaer, arbejdsgivere, andre rejsende osv.

Mvh. Catharina

0
0
Svar på denne tråd

australien
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 20:46

jeg rejste med IAEA/ Agriventure tilbage i 96/97 og ville gøre det igen hvis jeg fik muligheden. Aldrig har jeg haft en bedre oplevelse (udover at blive mor selvfølgelig)

MVH Mette

Opstaldning, lucerne, hø, wrap og tilskudsfoder sælges

se her: www.staldguld.weebly.com

0
0
Svar på denne tråd

stutteriarbejde
Forfatter: 
Dato:  23-03-2011 20:51

Hej.

Jeg rejste også med Alott til Australien for ca 7 måneder siden. Kom hjem for 2 uger sider.

Jeg havde en rigtig god oplevelse med Alott, dog var den første nat i Brisbane på det hostel lidt bob-bob. Jeg syntes ikke så godt om hostel'et, men det er til at overleve den ene nat der.

Jeg havde en fantastisk god uge på træningslejren, og mødte super sjove/søde mennesker der.

Jeg ville også gerne have arbejdet med kødkvæg da jeg kom derned, gerne et sted hvor man red på heste (lidt McLeods døtre agtigt for at indrømme det haha) men det er lidt sværere lige at finde sådan et job som det ;)

Men det er heller ikke helt umuligt at finde et job på en kvægfarm, det er bare mere med timing og så hvis man nu er heldig at kende nogle arbejdsgivere udenfor Alott, så er chancen større.

Men jeg fik arbejde på et hestevæddeløbsstutteri i NSW. Og det har været helt fantastisk. Det er anderledes end de danske stutterier og væddeløbsverden dernede fylder utrolig meget! Og stutteriet var kæmpe. Vi havde omkring 120 hopper som skulle fole på en sæson (og sæsonen var fra august til december).

Men det var 6 skønne måneder og jeg har lært folk at kende dernede og området at kende. Vi boede i egne lejligheder, jeg havde 2 roommates godt nok, men det var forskelligt hvor mange der delte lejligheder, alt efter hvor store de var. Men der var lejligheder på stedet som man fik at bo i.

Men ellers var det godt og hårdt arbejde, og en professional arbejdsplads og utrolig søde mennesker som har lært mig rigtig meget.

Jeg var lidt skuffet da jeg kom ud på det her arbejde, og de to første uger var forfærdelige. men det var helt klart det hele værd at blive der og det er nok en af de bedste beslutninger jeg har taget.

Selvom man måske ikke lige får 'drømmejobbet' i første omgang, så kan det godt betale sig at gi arbejdet en chance ;-)

Men jeg håber at du får en fantastisk god tur.

Og hvis du rejser til NSW i deres vinter/forårsperiode, så husk lige en TYK/varm trøje, for der kan skisme være koldt :P

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 16:01

hvor er det dejligt at høre om jeres gode oplevelser i Australien, og mange tak for svarene!!

jeg får jo kun mere blod på tanden efter at komme afsted :D

mvh. Catharina

0
0
Svar på denne tråd

Australien
Forfatter: 
Dato:  28-03-2011 11:32

Jeg er pt i Australien og arbejder på en hestefarm. Jeg bliver ikke betalt, men får kost, logi og ridelektioner for mit arbejde.

Jeg valgte at tage afsted selv - bookede bare mine flybilletter gennem jysk rejseselskab og så tog jeg ellers afsted. Jeg havde fundet en farm før jeg tog hjemmefra, men i sidste øjeblik meldte de fra. Det var en risiko jeg tog ved at rejse alene uden sikkerhedsnet.

Heldigvis var hestetræneren på denne farm yderst hjælpsom og skrev til andre trænere hun kendte. Efter et par dage havde jeg en ny farm at tage til og endte dermed på Avalon Reign hos Jason McInnes.

Jeg arbejdede på farmen i ca. 3 mdr, hvorefter jeg tog til Sydney for at arbejde som barnepige i 3 mdr. Nu er jeg så tilbage på farmen (kunne ikke undvære den) og arbejder her endnu 3 mdr.

Mit job består i alt fra at reparere hegn til at hjælpe med at tilride heste til at tage på flere timers ridetur i skoven...

Jeg tror ikke, jeg havde så mange overvejelser før jeg tog afsted - selvfølgelig om jeg havde råd til det, men ellers så jeg bare frem til at komme afsted. I mit tilfælde havde det måske været en god idé med en plan B, men tingene løste sig alligvel og jeg har lært at tage tingene som de kommer.

Jeg er så glad for at jeg tog afsted og kan kun anbefale andre at tage afsted!

Holistic Equitation - Changing the conversation we have with our horses

Nyt online hestemagasin: issuu.com/holisticequitation/docs/ holistic-equitation-issue-1

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  29-03-2011 21:15

sus-19: gud hvor er det sejt at du er taget helt alene over til det "store farlige Australien"!! og hvor er det skønt at høre at det er så godt derovre, håber du får nogle fortsat rigtig gode måneder og nogle gode oplevelser! - men tænkte faktisk lige på hvordan du bar dig ad med at finde en farm hjemme fra? (selvom jeg nok desværre ikke tør gøre som dig ;D)

mvh. Catharina

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider