|
|
| Hingstedag på sjælland. |
|
|
Igår d. 20.3 var min veninde og jeg en tur i ringsted hvor vi så de smukke oldenborg og frederiksborg hingste. Mange blev vist under rytter, dygtige ryttere, MEN Da det kom til Urfürst af hvarre, var vi ikke helt så imponeret som vi var af de andre. Jeg mener at hesten bestemt viser sig fra sin bedste side med rytter på, Men Ham der red Urfürst var da bestemt ikke noget at råbe hurra for. Han kunne ikke sidde ned på den,Den kiggede stjerner og han kunne slet slet ikke samle den, red rundt i galop det meste af tiden og chancerede uden samling. Det var forfærdeligt at se på, og rigtig dårlig reklame for den, ellers så akønne hingst. Fatter simpelt hend ikke at Ejer har valgt en sådan rytter til den. Ejer må være meget snæversynet og har bestemt ikke tænkt konsekvenser af dette dårlige valg af rytter. Der er så mange dygtige ryttere i landet, så det kan da ikke være svært at vælge en der KAN ride. Nogen der så det??? Hvad mener i om en sådan fremvisning(klovnenummer), eller hvad man skal kalde det??? Ellers fantastisk arrangement og dejlige heste  Skal ikke kloge på andres ridning, men helt ærligt, det her var under alt kritik.
Hilsen Mette Fantastisk hoppeplag efter ROSENTANZ sælges Super smart hingsteplag efter FLYINFACT sælges. R.I.P MANJARO KÆRSGAARD 1996 - 2007 R.I.P K.B.HOLIDAY 2000 - 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ejers valg |
|
|
For det første respektere jeg altid hingsteejernes valg, dernæst er det ejers søn der rider hesten. At de ønsker at fremvise hesten således er helt op til dem, og jeg syntes den udviste et fantatisk temperament og overskud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg var der... |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
21-03-2011 16:58 |
|
for at kigge på mulige hingste emner til min hoppe. Er selv gammel avler og har den mening, at til en hingste dag, sørger man for at ha både heste og rytter i topform, så de kan vises fra den aller bedste side. Er der ting der gør at man ikke er parat til sådan en hingste dag, ja så bliver man hjemme. Det er trods alt en mulig kunde som står og kigger. Selv om det var en dejlig hingst som jeg havde i tankerne som et muligt emne til min hoppe, ja så fik dens fremvisning ikke overbevist mig om at det skulle være den.
IMC Emdegårds amira søger nyt hjem
PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten. matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| lkåoih |
|
|
Gitte. Jeg er da helt ligeglad med at det er ejers søn der rider, ride kunne han F... ikke, og det synd for hesten. Jeg er helt enig med Inger om at man må vise hingsten fra den bedste side, og det var bestemt ikke urfürst´bedste side den blev fremvist ved. Syntes bestemt ikke det var et særlig godt valg, men selvfølgelig har de sparet penge ved, ikke at få en dygtigere rytter til at ride den, men det bider sig selv i halen når det gælder om at "sælge" hingsten, for det der får de nok ikke mange henvendelser på fra den dag.
Hilsen Mette Fantastisk hoppeplag efter ROSENTANZ sælges Super smart hingsteplag efter FLYINFACT sælges. R.I.P MANJARO KÆRSGAARD 1996 - 2007 R.I.P K.B.HOLIDAY 2000 - 2009
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den unge mand kan godt ride. |
inger christensen |
21-03-2011 18:14 |
|
Har set ham til stævner hvor det så rigtigt godt ud.
IMC Emdegårds amira søger nyt hjem
PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten. matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal finde hingst |
|
|
til 2 hopper - var desværre ikke til hingstedagen - "noget" kom i vejen.... Jeg må erkende at en dårlig præstation på en "hingstedag" er medvirkende til at påvirke mit valg af hingst - for den SKAL kunne vise sig frem på sådan en dag. Når det tilmed er dårlig ridning - trækker det yderligere ned - hingsteholderne har - efter min mening ansvar for at sørge for den optimale ridning/fremvisning af dyret - hvis "vi hoppeejere" skal hoppe på. Ellers er det - efter min mening - en smule for overlegent. Trist hvis Urfürst af Hvarre har leveret en dårlig præsentation - uanset alle mulige gode resultater er jeg sikker på at flere avlere vælger fra på den konto - for hvad er hvad? Skidt ridbart dyr/dårlig rytter/dårlig dag? Avl er omkostningsfyldt - og idag går det fleste seriøse avlere KUN efter 100% kvalitet - vi SKAL kunne retfærdiggøre - og komme af med vores yngel. KH:)Annette
rigtige piger rider hver dag
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| man skal |
|
|
respektere ejerens valg af rytter og fremvisnings måde, og hingsten grundlæggende kvaliteter i forhold til eksteriør og afstamnig er jo lige god, om den blir redet/fremvist dåligt eller ej. Men når det er sagt, tænkte jeg dog også som dressur rytter og hoppe ejer, at det kunne de med held have gjort rigtig meget bedre men det tænkte jeg nu også et par af de andre ellers rigtig dejlige hingste. På den ande side er jeg enig med Gitte, hingsten viste stort overskud og samarbejds vilje, på tros af den knap så imponerende ridning, som den blev udsat for. Og det er jo ik' så ringe enda'  jeg havde en dejlig dag i ringsted, og vandt både en oldenborg T.shirt, heste bolsjer og en dejlig flis vest med logo på ryggen men desværre vandt jeg ikke bedækningen ved Stuntmann.
En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest. "Buger" forever Blå Brava
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Urfürst |
|
|
Jeg var der og så det godt  Det var ikke særlig inponerende ridning og synes da ærgeligt at den bliver vist sådan frem på en hingstedag. Jeg var dog MEGET skuffet over Stuntmann af Hvarre, havde set frem til at se ham, men der blev jeg godt nok skuffet 
Skrev Christina Med Frederiksborghesten Rubin
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iphnbpub |
|
|
Ville gerne ha set Baccarat under Joachim Thomsen, men Joachim var til noget finalestævne, så kunne ikk ride  Vi venter føl efter Baccarat om nogle måneder:o)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Blå brava |
|
|
Jeg skal følge den bedækning på nærmeste hold.... det var min mands kusine, det heldige asen.....
Saxpos Oxygen sælges 100% oldenborg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Urfürst af Hvarre |
Dorthe Olesen ♥stutteridanob |
05-04-2011 17:24 |
|
Vedr fremvisning af Urfürst på hingstedagen, er det ganske rigtigt, at han ikke blev fremvist optimalt. Det er ganske rigtigt vores søn, der fremviste hingsten, normalt en rigtig dygtig amatørrytter, som rider på M niveau. jeg var ansvarlig for at speake og vælge musik på dagen, og da Anders skulle ride, virkede hans musik ikke. Når man vælger at fremvise hingst, ligger der mange timers hårdt arbejde og masser af træning forud. Anders havde sammensat et program til musik, og vidste præcis, hvad han skulle ride hvornår. Da musikken imidlertid ikke virkede - men bare spillede Final Countdown i en uendelighed, tabte Anders helt koncentrationen, og blev anspændt og nervøs. Det betyder naturligvis noget for ham at lave en ordentlig fremvisning, men han er ikke professionel, og har derfor ikke det fornødne overskud til at skide på musikken, og bare ride. Den præsentation i Ringsted er hverken fordelagtig for Anders eller for Urfürst, og det er dødærgerligt, at teknikken svigter, for der er ingen second chance. Jeg vile aldrig betænke mig på at lade Anders fremvise en hest igen, han er en rigtig dygtig amatørrytter, og præsterer mange gange lige så godt som de professionelle, han rider op imod. Og tak til jer, som skriver pænt, både om Anders, men især om Urfürst. Han er en ekseptionel dejlig hingst, som avler super afkom.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jbpæikb |
|
|
Dorthe: Jeg skal bestemt heller ikke blande mig i hvem i får til at ride jeres heste, Syntes bare det var rigtig synd, for han er en rigtig dejlig hest. Men Ingen kunne, den dag se at Anders skulle ride M, Hesten kiggede stjerner og søgte slet ikke ned. Det jeg vil frem til er, at man skal passe så meget på i den branche, for rygtet går bare stærkt i hesteverdenen. Jeg h ar fuld forståelse for at musikken ikk var i orden og han blev nervøs.. Men det ved alle de andre ikke, som har set det omtalte ridt, og det giver jer dårlig reklame! Min Tråd var ikke ment på at skulle hænge nogen ud, men ment som konstruktiv Kritik. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det virker ikke |
|
|
som konstruktiv kritik.... Undskyld jeg blander mig, men konstruktiv virker det ikke til. Giver man ikke konstruktiv kritik til personen selv? Kritik? ja... Konstruktiv?? nej... Lyder mere som en subjektiv vurdering med en snert af surt opstød.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmmm |
|
|
Efter min mening kan konstruktiv kritik deles på mange måder. En subjektiv vurdering ville havde været, hvis jeg kun havde nævnt rytteren og det er ikke tilfælde. Det er hele riddet det handler om og om at vise hingsten frem! Og Jeg har da vist også nævnt roser til omtalte hingst, syntes bare det er ærgeligt at den bliver vist ringe frem. Så kan det godt være at det er udstyr, musik osv der har gjort det, men konklutionen er at Hingsten blev vist dårligt frem.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456789 |
|
|
Jeg var der også for overveje næste års hingstevalg.jeg har set Anders ride før,og gik der fra med den klare overbevisning af urfürst bliver det ikke,hvis hesten er så svær og ride,så finder jeg en anden. Mener abselut kritiken er konstuktiv,da hingste holder selv har besvaret denne tråd. Syntes det er trist at Hingsten ikke "sælger varen" pga rytters manglende rutine,tror sgu den fremvisning kommer til at koste hingste holder lidt på bundlinien. Mvh Morten
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hingstedag |
|
|
Jeg var også til stede. Jeg må sige at det var rigtig synd for hingsten. Ligeledes er man der for at vise hingstens potentiale frem. Det svigtede så kraftegit på det punkt. En ærgerlig fremvisning af en ellers dejlig hingst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|