Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hvilken ulykkesforsikring har du?
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 10:00

Som overskriften lyder, hvilken ulykkesforsikring har du?

Dækker den ulykker sket i ridesporten, eller har du tegnet en tilvalgsforsikring, f.eks. "Farlig sport"?

Hvad giver du om året?

I hvilket forsikringsselskab?

Har du haft behov for den og er det gået gnidningsfrit, vil jeg også meget gerne høre om det ;)

Mange hilsner

Carina Lyons

Pony med talent for dressur, evt. military sælges - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

1235467890
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 10:19

Jeg er forsikret hos Nykredit, sikring ved dødsfald og mén fra 5%, men ingen yderligere tillæg(f.eks farlig sport og lign) og jeg giver ca 1450 om året.

Jeg har (desværre) haft brug for min forsikring i forbindelse med en rideulykke.

De dækkede uden problemer. Grundet mine skaders omfang tog det ca. 4 år før sagen kunne afsluttes, men så snart jeg var "klar" til at blive vurderet gik det slag i slag og sagen blev hurtigt afsluttet og erstatningen udbetalt.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 12:45

.. en helt almindelig heltidsulykkesforsikring hos Topdanmark.

Prisen kan jeg ikke huske. Den dækker ikke farlig sport, men for den går almindelig ridning heller ikke under farlig sport (hvis jeg skulle dyrke military eller ride væddeløb var det noget andet - men sandsynligheden for det er = 0)

Jeg har aldrig haft brug for den.

£isbeth & Baloo

Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd

har haft brug for..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 18:15

min forsikring, som var en helt almindelig heltidsulykkesforsikring hos DanskeForsikring (TopDanmark) for omkring 12 år tilbage efter at have stået på hovedet af en hest. Det var med dækningsgrad fra 5% med sikring ved dødsfald.
Jeg havde slet ingen problemer, da jeg skulle have erstatning. Faktisk fik jeg noget mere, end lægen turde stille mig i udsigte.

Jeg er nu forsikret hos Tryg med samme vilkår, men har ikke haft brug for den der.

Ridning går ikke ind under farlig sport.

0
0
Svar på denne tråd

Nykredit...
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 18:39

Også Nykredit her...

Pt. afventer jeg vurdering for en knæskade pga. ufrivillig afstigning af hesten sidste år.

Kan ikke huske, hvad jeg giver, men ridning var ikke tillægs betaling, da vi for snart 10 år siden tegnede policen.

Dette er "desværre" anden gang, jeg skal gøre brug af min forsikring.

Første gang gik den lige igennem og jeg var meget tilfreds med resultatet og forløbet.

Dog fyrgter jeg at denne gang kommer til at trække ud, da Nykredit er blevet overtaget af Gjensidig og de har styrtende travlt:-(

Men ellers er jeg en meget tilfreds hel kunde - har alle mine forsikringer undtagen hestene samt bank i Nykredit.

0
0
Svar på denne tråd

Har en heltids..
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 19:48

ulykkesforsikring ved TopDanamrk.. Har aldrig haft brug for den og er nærmest gift med TopDanamrk, da jeg har haft dårlig ryg for tre år siden vil ingen have mig..

Men jeg er heldigvis godt tilfreds og giver 2.350 om året.. Dette er fordi jeg har arbejdet i landbruget og nu er blevet planteavlskonsulent, hvor jeg også kan komme i kontakt med farlige maskiner og dyr..

Normal ridning går ikke under farlig sport ;-)

Krone og Bølge - En selvfølge

Hesteklipning tilbydes i Horsens og omegn - se mere på præsentation

0
0
Svar på denne tråd

alm. brand
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 21:06

Jeg er dækket ind af ulykkesforsikring ialm. brand og har fået en erstatnin for 20% af dem. Jeg er dækket så jeg får godt 1 mil ved 100 %. Min erstatning gik MEGET nemt og til trods for at der stadig teoretisk kunne ske heling i min skulder i op til 2 år endnu, valgte de at udbetale den efter et år. Og de var gavmilde.

Den dækker også ridesport, det er i deres øjne ikke en "farlig sportsgren", men min ulykke var ikke ridesportsrelateret.

Desuden får man over en hvis %-del 5% ekstra oven i. De dækker hvis du har en mengrad på over 5%

Jeg har altid fået super behandling af dem, de har været søde og forstående ved henvendelser og altid været klar med et svar hvis jeg ringede og spurgte.

Og i øvrigt (helt personligt til dig, Carina), tak fordi du er en god og fair dommer der skelner mere til hvordan hesten går end hvad race den har.

0
0
Svar på denne tråd

Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 22:06

til jer der har brugt tid på at skrive et indlæg, so far. Håber der kommer flere, det er jo en jungle med forsikringer og det er rigtig rart at høre jeres erfaringer og hvordan I er dækket samt pris til vejledning

Mht. om ridning er farlig sport, så lyder det til at det er ligeså forskelligt som forsikringsselskaberne, så der må jeg nok spørge det enkelte forsikringsselskab. Det er jo en ret dyr fornøjelse at tegne en tillægsforsikring, skal jeg lige love for

LoneMJ: Tusind tak for de søde ord - det er så rart at få noget feedback (både positivt og negativt), det er jo med til at gøre os bedre

Mange hilsner

Carina Lyons

Pony med talent for dressur, evt. military sælges - kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider