Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Det stinker!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 20:43

Er der mon en hvidevare-espert tilstede? Vi har et problem - et stinkende problem. Vi har en skabsfryser og har den mistænkt for at være årsagen til en meget kraftig, kemisk stank i det rum, hvor den står. Det er så kraftigt, at vi ikke kan lugte os frem til kilden. Tingene inde i fryseren stinker helt vildt.

Ingen har kunne fortælle mig, hvordan freon lugter, i fald det er årsagen. Men fryseren er fra ~2003, og da mener jeg, at freon var blevet forbudt (eller var det?).

Det lugter på ingen måde som et dødt dyr eller dårlige madvarer - bare lige for at få det på plads.

Jeg tænker, at det må være fryseren, der er skyld i misæren, når tingene inde i den stinker...?! Men hvorfor og er vi mon nødt til at kassere den? Den holder temperaturen, så den er ikke stået af.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 21:32

Det er nok ikke freon, men det kan jo være at fryseren er ved at brænde sammen, og det der lugter er varme ledninger eller sådan noget - jeg ville kassere både fryseren, og det man som har været i den.

PARKERING
Kender du svaret?

A. Må man parkere i venstre side af vejen?

B. Siger loven, at man SKAL låse sin bil, når man parkerer?

Se svaret:

0
0
Svar på denne tråd

1234567890
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 21:37

Nu ved jeg ikke om det er helt det samme.

Men i sådan nogle store industrielle fryserum kan der komme en ret stærk lugt af ammoniak hvis der er et læk på kølesystemet.

Fryserummet kan godt fungere mens der er et læk(nok kun i en begrænset periode?), men man kan tydeligt lugte lækken når man er i rummet

Hvordan og hvorledes det nærmere sker og hvad der kan gøres ved det aner jeg desværre ikke noget om.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider