Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

ondt i øret - råd?
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 19:56

Søndag aften fik jeg pludselig ondt i mit øre. Kom til vagtlægen som sagde det var betændelse i øregangen.

Vagtlægen var meget usikker og ville ikke udskrive øredråberne grundet min graviditet.

Min egen læge udskrev så mandag morgen dråberne over telefon.

Nu siger vi tirsdag aften og jeg har stadig ekstreme smerter i mit øre. Når jeg tager dråberne i føler jeg ikke de kommer ned i øregangen men bare ligger og flyder rundt ovenpå øret indtil jeg rejser mig og det ryger ud :(

Nogle råd til hvordan jeg får dråberne ned i øret?

Og nogle der måske har prøvet det og ved hvornår jeg slipper for smerten?

Har det så ondt at jeg i dag har kastet op 4 gange :( Og nu er prinsessen også syg og har 39 i feber ;(

Syntes godt nok vi har været uheldige denne vinter :(

Lige et tude indlæg fra mig

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

og en lille blob i maven :)

0
0
Svar på denne tråd

Du tager...
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 20:44

en stykke rugbrød og smider det på brødristeren. Når det er godt gennemvarmet, pakker du et tyndt lag vat om, eller en engangskarkklud. Hold det op mod øret og sæt dig i en stol og slap af.

Lyder underligt, men er et gammelt famillie husråd fra min oldemors tid. Det virker.

IMC

Emdegårds amira søger nyt hjem

PER VOGNMAND 20285450 tilbud gives på gravearbejde, samt salg af grus og sten.

matrialer til ridebaner samt forbedring af bundforhold.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 20:50

Er det mellemørebetændelse eller er det selve øregangen der er betændt?

Det med at dråberne ikke kommer ind i øret, det kan måske løses ved at du får en anden til at dryppe dit øre, mens du ligger ned :-)

Hvis det er mellemørebetændelse du har, så virker det SUUUPER godt at skylle næsen med saltvand :-)

Jeg håber at du snart får det bedre :-D

PARKERING
Kender du svaret?

A. Må man parkere i venstre side af vejen?

B. Siger loven, at man SKAL låse sin bil, når man parkerer?

Se svaret:

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 21:50

et råd jeg har hørt er en blanding af brintoverilte, salt og vand, til at skylle øret med.. god bedring

hilsen winni

ja det er så mig, med det tossede muldyr.

2 danske varmblodsheste, et lille hingsteføl, og en shar pei og en gravhund

0
0
Svar på denne tråd

Øregangsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  15-03-2011 22:27

Øregangsbetændelse er ekstremt smertefuldt.

Dem der ikke har prøvet det, kan slet ikke forestille sig hvor slemt det er :(

Jeg har prøvet det, og jeg vil hellere have hevet samtlige tånegle af end prøve det igen.

Jeg føler i dén grad med dig!

Især hvis du ikke kan få smertestillende :( Jeg fik morfin, og det tog kun toppen af smerterne.

For at få dråberne ind, skal du ligge på siden mens en anden drypper ned langs øregangen. Det er sindsygt ubehageligt, men det kan hjælpe.

Jeg har ingen råd der kan hjælpe dig :(

Og det er ingen trøst at jeg var omkring tre uger om at blive frisk igen (fik dog også helvedesild som bonus)

Samt var til vagtlæge 4 gange undervejs.

Rigtig god bedring, jeg håber du hurtigere kommer over det end jeg gjorde.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 08:17

Ja det er nemlig ekstremt smertefuldt og nej får ingen smertestillende :(

Den første nat og dag kunne jeg godt have nogle timer uden smerte, men nu har jeg i over et døgn har konstant smerte i det ene øre. Puhh magter det slet ikke mere.

Som du selv skriver Pia der er mange andre smerter man heller vil gennemleve end det her :(

Har fået et tid ved lægen her ved halv 12 tiden. Havde håbet han ville tage med før så jeg måske kunne ha været sendt ind til ørelægen, krydser for ørelægen måske vil tage mig ind der alligevel ...

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

kamillete
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 10:19

Åh ja den har jeg også prøvet + mega byld i øret Kamille trækker betændelse ud, så jeg dyppede en brev kamillete i kogende vand (ligesom hvis du laver te), lagde mig på siden og stak brevet i øret, nogle gange i løbet af dagen, det virker også smertestillende - to dage og så var det væk! Jeg kunne ikke tåle øredråberne, det gjorde det meget værre.

Jeg har haft det et par gange og HVER gang har Kamille taget det i løbet af et par dage.

Julie

Frederik 07.11.2001

Cirkeline 24.04.2008

Termin (Alfred) 18.04.2011

0
0
Svar på denne tråd

afsted til ørelægen nu
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 10:28

Du skal ringe og få en akut tid hos ørelægen! - det er ekstremt smertefuldt at have betændelse i øregangen - har selv prøvet det et par gange. Dråberne hjælper højst sandsynligt IKKE - sorry.....

Jeg måtte tage Ipren/panodil sammen hver 2. time døgnet rundt - og mig der aldrig tager piller :(

Jeg fik lagt medicin direkte i øret +prop af ørelægen og det blev skiftet hver 3. dag så vidt jeg husker.

Så ring med det samme til ørelægen - du behøver altså ingen henvisning!! og få en akuttid - det er klart mit råd!

Sorte søger part

Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:26

Opdatering...

Puhh det er ikke sjovt. Var ved lægen halv 12. Havde ikke lige set den med at ringe til ørelægen :(

Men lægen sendte mig ind, fik dog først en tid kvart over 1. Det var lige ved at tage pippet fra mig. Er helt svimmel og kan kun ligge :( Så lagde mig på toilettet hos ørelægen da der var lidt vente tid ;D (har været i bad efter )

Nå men hun tjekker jo så mine øre og foræller at betændelsen i øregangen var det mindste problem, jeg havde fået mellemørenbetændelse og min trommehinde var ved at sprænge

Så nu er jeg på pencelin. Hun ville udskrive noget smertestillende men da jeg er gravid må jeg nøjes med panodiler :( Pssst skal jeg fortælle jeg hader at være gravid nu. Ville så gerne have en hel skovl smertestillende :(

Desværre er jeg ikke den eneste der er ramt, lægen tjekkede lige Alice´s øre og hun har også betændelse i øregangen. Heldigvis virker hun ikke til at have ondt. Så hun er også i behandling nu...

Vil I ikke være søde at sende en masse god bedring til os :D

Mor til den dejlige pige

Alice Sofia

0
0
Svar på denne tråd

Åh for pokker da
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 17:38

Stakkels, stakkels Jer!

Jeg håber dælme at du har nogen til at pusle om dig, det har man så meget brug for.

Da jeg havde det, var jeg helt alene hjemme pga Michael var på Grønland samt på langt-væk-hjemmefra kursus.

RIGTIG god bedring til Jer begge.

mvh PiaR

quantum in me fuit

0
0
Svar på denne tråd

kram her fra
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 18:08

Jeg føler med dig..

Og puha din mand.... godt du gik til læge igen og igen.

Håber snart du får det bedre.

-----MARIA-----

:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd

Godt du fik noget
Forfatter: 
Dato:  16-03-2011 19:14

hjælp !

Og så skal du vidst lige få ham Andreas til at se og lave noget fornuftigt og pusle om dig og lillepigen ! :b

God bedring begge to :)

Hilsen Celia

Sieze the day!

Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider