Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Bil på værksted
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 11:32

Hej derude jeg har brug for at vide lidt ting

Jeg har haft min bil oppe ved en jeg kendte som ville se om han kunne finde problemet på min bil, den døde når man kørte i den, og den døde også selvom man holdte i tomgang, men hvorom alting er så var det planen at han bare skulle lave den udstødning var var udtæt, da det kunne have noget at gøre med falsk luft.

Jeg henter bilen ved ham tirsdag men inden jeg er kommet 200 meter væk begynder den at lave nummere, jeg køre så hjem og tager den på arbejde onsdag morgen, der dør den så bare 4 gange inden jeg når ind jeg ringer til min bekendt og han siger at jeg lige kan komme forbi, når jeg har fri.

Det gøre jeg så, da jeg kommer derop dør den så igen, og han siger til mig at jeg skal køre den ned til Auto G, da de har så de kan måle den og evt finde fejlen, det skal siges at det er en meget gammel bil uden ret meget elektronik i, da den er fra '88.

Han ringer så derned og aftale med værkstedet at jeg bare skal komme.

Jeg køre derned finder manden jeg skal snakke med og fortæller ham problemet, samtidig siger jeg at de KUN skal finde fejlen og inden de laver noget på den SKAL de ringe, da jeg ikke vil ofre mere end 2000 kr på den.

Se det brude enhver vil kunne forstå, jeg køre så omkring torsdag da jeg har fri grundet de endnu ikke har haft ringet og der står så 3 mekaniker og kikker på min bil, se så kan jeg jo godt regne at nu begynder det at blive dyrt, jeg minder dem så på at jeg IKKE har bedt dem lave noget før de har snakket med mig.

Ringer så derned i dag fredag, da jeg intet har høre, og får at vide at de stadig ikke kan finde fejlen, fint siger jeg så, så henter jeg bilen, for så skal i ikke gøre mere.

Da jeg så kommer derned står min bil ude, og jeg går ind og finder en jeg kan snakke, da ham jeg afleverede bilen til har fri om fredagen.

Jeg spørger dem pænt om de fandt fejlen, og får følgende svar: ja og det er næsten lavet.

Jeg behøver ikke siger at jeg var noget gal jeg havde bedt dem kigge på bilen og ringe inden de gjorde noget, nu får jeg så at vide at der er reservedele for 1300 + moms + arbejdsløn

Så jeg kan godt regne ud at det er langt over det som jeg satte mig, men må de gerne bare lave det, når aftalen var at de bare skulle finde fejlen jeg har allermest lyst til at de bare tager deres ting af igen, da tingene er efter havd jeg fik at vide, er noget min kæreste og jeg selv vil kunne skifte, og vi ville også kunne findes reservedellene noget billiger end deres pris på Auto G.

Jeg har ikke fået min regning endnu, da ham som tog imod bilen ville ringe til mig, dette gør han nok først på mandag, men jeg er noget gal, er der andre som har prøvet det samme, hvor deres bil var blevet lavet uden de havde aftalt det.

Råd modtages gerne

En god dag er hvor alting lykkes

Tilridning og genoptræning tilbydes på hesten præmisser

Klipning tilbydes i østjylland

0
0
Svar på denne tråd

nej, det må de ikke
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 12:03

hej

Min kæreste er selv mekaniker og nej, de må ikke lave arbejde UDEN kundens accept. I så fald de har gjort det, og du ikke ønsker rep. skal de i princippet afmontere det nye og sætte det gamle på igen.

En undtagelse er dog, hvis fejlen på bilen er, skal vi sige "til fare". Altså et værksted må ikke, så vidt jeg har forstået, lade en kunde køre med en bil hvor bremserne ikke virker. Også selvom kunden ikke vil have det lavet. Det er noget med, igen som jeg har forstået det, at den mekaniker som har lavet/kigget på bilen, er ansvarlig for den. Så hvis han lader den køre med defekte bremser og der sker er uheld, så er det hans "skyld" - eller hvis boltene på de(t) skiftede hjul ikke er spændt osv.

Jeg synes dog at kunne huske fra en udsendelse fra nogle år tilbage, hvor man så nærmere på værksteder, at det dengang var mere undtagelsen end reglen at man lavede rep. for selvom kunderne brokkede sig, ja så kunne de jo ligeså godt betale, når det nu var gjort. Nogle værksteder ville ikke udlevere bilerne.

Nå, men der er selvfølgelig også den mulighed at der er sket en misforståelse. Nogle gange går det jo stærkt... nu har du allerede været dernede, men ellers så ville jeg da starte med på en pæn, men bestemt måde sige at aftalen ved aflevering var, at de skulle henvende sig til dig med oplysninger om fejl, hvorefter du skulle tage stilling til om du ville bruge pengene på det. Og du undrer dig derfor over bla bla bla.

Se hvordan han tager det. Og tag et kig på den regning du får. Selvom de selvfølgelig ikke burde have lavet bilen, og det er et princip, ja, så overvej om det er værd at tage kampen. Jeg er faktisk ikke klar over hvor du kan henvende dig - FDM er et godt bud, men så vidt jeg kan se skal man være medlem for at kunne benytte deres juridiske afdeling.

Prøv evt. at søge i forskellige bilfora, det kan være de kan give nogle hints til hvordan du skal forholde dig, og hvad der kan/ikke kan betale sig.

Venlig hilsen Anna

0
0
Svar på denne tråd

Min erfaring.
Forfatter: 
Dato:  11-03-2011 20:48

De må ikke bare lave på bilen, uden ejers tilladelse, men bilejer kan også "dumme" sig desværre.

Der skal laves en jurnal, hvor der står hvad bilejeren ønsker der skal laves og ikke laves.

du skal tage ned til audi og finde ud af hvad der står i den. hvis der står at de skulle finde og lave fejlen, så bliver det meget svært for dig at bevise at de kun skulle finde fejlen.

Man SKAL tjekke jurnalen igennem, inden man går derfra igen, så begge parter er eninge.

ved Ex. et service, skal der skiftes oliefilter osv og bilen skal tjekkes for evt. fejl. ved en evt. fejlfinding, må de ikke udbedre fejlen uden ejers underskrift.

Som regel kommer man ned med bilen og får dem til at finde fejlen. derefter ringer de til kunden og giver en pris på denne fejl.

Idiotsikker Islænder købes/lånes

Glem fortiden, Lev nutiden & Red fremtiden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider