Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vinter depression hos heste?
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 21:29

Go' aften ænder ..

Jeg vil gerne dele denne fantastiske nyhed med jer ..

Min hest har gået og set lidt mat ud i øjnenen, stået fuldstændig stille på staldgangen, har ikke rigtig ville smide r'ven i vejret når vi har været i ridehuset eller på folden .

Men her på det sidste er hendes øjne begyndt at lyse lidt mere og hun laver mere og mere ballade på staldgangen.. :D Jeg nænner ikke at "skælde" hende ud, nu hun har været lidt mat de sidste lange stykke tid . :)

Jeg kom så til at tænke på om hun kan ha' fået en vinter depression? Eller lyder det for mærkeligt ?

Det skal lige siges hun er i fol, Jeg ved ikke om det har noget at sige ? :)

Cindy Faber

- Med fantastiske heste !<3

Dressur hesten Pupsik (ifol m. BH Romantic)

?Junior i himlen?

Gucci & Sylvester <3

Lad vær' at straf dem, for det de gør forkert.

Ros dem for det, de gør rigtigt !

0
0
Svar på denne tråd

depri hest
Forfatter: 
Dato:  09-03-2011 22:52

Tror at mange heste kan blive lidt mutte om vinteren.

Jeg aner ikke hvordan din hest står opstaldet, men evt mere indetid, mindre folde end om sommeren (mange steder) og mindre stimulerende folde (mange steder), tit lidt mindre ridning hvis hesten er vant til ture. Måske det bare er ridehus hver dag, eller i perioder slet ingen ridning pga vejrlig/undelag, mindre lys, manglende frisk og saftigt foder (græs ;-) ) osv osv

faktorer som disse skulle da snildt kunne være medvirkende til at gøre en hest lidt død i det.

Min gamle var rasende det meste vinteren; snappede og lagde ører og lignede i det hele taget noget der spiste små 13årige piger som mig til middagsmad og om sommeren var hun bare så rar og glad og nusseagtig.

Min nuværende hest synes jeg ikke på samme måde påvirkes af årstiderne, han ser mest ud til at være påvirket af hvordan den flok han går i fungerer fx.

Har så også hørt at ifolede hopper kan ændre humør lidt undervejs i forløbet.

Venlig hilsen Sarah.

Det er menneskeligt at føle....

0
0
Svar på denne tråd

Vinterdepression
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 07:54

Min venindes hest havde med 100% sikkerhed vinterdepression. Hun blev (endnu) mere vrissen og sur om vinteren. Min veninde brugte hele året på at træne og ride op til shows, og efter vinteren kunne hun starte helt forfra igen.

Hilsen Benedicte

SÅ BLEV DEN GED VIST BARBERET!

Se min præsentation for diverse udstyr til salg!

Medarbejdere til Roskilde Festival 2011 søges. Se præs.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 09:16

Jeg har altid sagt at min den ene har vinterdepression, han bliver sur på alt og alle, gider intet og bider de andre, hvis de kommer for tæt på.

Men lige så snart solen kommer og dagene bliver længere, så vil han lege hele dagen og bliver rigtig glad igen.

www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

helt sikkert
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 11:03

kan de på virkes af årstiderne..

min gl bøf var slet ikke sig selv de mørke måneder.. trist, småtspisende og vrissen..

så ingen tvivl i mit sind :D .. de kan påvirkes i samme grad som os..

" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd

bom bom
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 11:40

Vil ikke mene at det har noget at gøre med at hun er i folet. Min hoppe på 25 blir også lidt trist og sur om vinteren .
Men her vinteren 2008 da hun var i fol, og vinteren 2009 da hun havde føl ved siden strålede hun . Nu da hun står selv igen er hun blevet sur igen :) øv øv! Hun har så også gigt så hun kan heller ikke lave så meget om vinteren, da helbredet ikke helt er til det :)

Men det er i mange tilfælde pga understimulans. Det er det i min den gamles tilfælde . Hun kan ikke holde til at lave noget helt vildt pga alder og kulde . Men hun er også lyst lidt op nu her hvor det er blevet lidt varmere og hun kan komme ud og ride lidt og være lidt aktiv :)

' StineErnlund

<3 Chilli & Fie <3

Nu også med

Amira De'Evolet <3

No Sacrifice , No victory !? <3

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  10-03-2011 15:17

Min gamle hest fik faktisk diagnostiseret en vinter depression af dyrlægen et år. Han var halt og stod i boksro. Han gik fra foderet og ville intet - et skud b-vitamin og efterfølgende en kur med b-vitamin fik ham oven på igen.

Hilsen Nina

Betty 22.04.1994-30.08.2010

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider