|
|
| Hvilken hest og pris? |
|
|
Lad mig starte med at sige, at denne ikke er en købeannonce. Så ingen tilbud, tak. Jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken hest og til hvilken pris, kan man få fingre i en hest som opfylder følgende kriterier: - 150-155 cm høj - Vallak - Højest 12 år og minimum 5. - Rolig og sikker på tur - Behagelige gangarter(rygvenlig) - Sygdomsfri og uden betydelige skader, der forvolder problemer - Ændrer sig ikke fordi den måske skal stå i 14 dage uden rytter på - Primært bruges til turridning. - Sadelvenlig - Ikke for rund og kraftigt bygget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjjjjjjjj |
|
|
Prøv at søge på markedetspladsen på samme kritikker du har skrevet og se priserne der kommer frem evt? Men jeg ville nok sige en 10-20.000 kr.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehhehhe |
|
|
Jamen, det lyder jo nærmest fuldstændig som mine krav, da jeg søgte hest for kort tid siden! Jeg vil sige, at du skal af med 25-30.000. Det var dér, jeg selv endte, selvom jeg godt nok havde regnet med noget mindre, når man hører folk brokke sig over at det er købers marked, krise osv. Det viste sig bare, at selvom folk mener man får sådan en hest for 10.000 i dag - så er det bare ikke sådan det er i virkeligheden 
...from Rulammet with love Omsider med Elmholts Napasha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, enig med |
|
|
Rulammet. 25.000-30.000-35.000 kr. Sikker på tur er også en slags uddannelse i stabilitet og du beskriver jo at den ikke må have eksteriørfejl i sin overlinie og at den ikke må være slidt ned og at den ikke må have lig i lasten/adfærdsproblemer. Ingen gider vel ride tur på en der ikke bevæger sig ordentligt, snubler, ser spøgelser osv ??
Til salg: Rolig IC -vallak på ca.163 cm/ 9 år. Tilredet for adskilte signaler, stabil i skoven, trafiksikker,lydhør og letgående for størrelsen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hehheheeh |
|
|
Nå, ja, kan da måske lige fortælle, hvad jeg fik for denne pris  En stor pony - jeg fandt ud af, at det simpelthen ikke kan betale sig med en lille hest, da de af en eller anden BESYNDERLIG årsag oftest er dyrere end de store 1'er ponyer. Burde jo ikke være sådan, men igen, sådan er det altså bare - når man kommer ud i virkeligheden. Men han er som sagt en stor pony på de 147, 5 år gammel, meget fin stamtavle, men en lille smule indfodet på begge forben (dyrlægen mente bestemt ikke, at jeg skulle tøve med at købe ham af den grund, da det var i meget lille grad). Derudover har han en god bygning, er ret let at håndtere, men mangler selvfølgelig stadig meget uddannelse og erfaring. Han har dog et godt "fundament" sindsmæssigt, da han er meget lærevillig, og tager alting koldt 
...from Rulammet with love Omsider med Elmholts Napasha
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift :) |
|
|
Det lyder præcis som den søde hest, jeg solgte for knap et år siden  - 150-155 cm høj han er 155 cm høj  - Vallak  - Højest 12 år og minimum 5 han bliver 7 år til sommer  - Rolig og sikker på tur fantastisk turhest! - Behagelige gangarter(rygvenlig) lille rygsving, så nem at sidde på  - Sygdomsfri og uden betydelige skader, der forvolder problemer tjek  - Ændrer sig ikke fordi den måske skal stå i 14 dage uden rytter på altid super sød - Primært bruges til turridning  - Sadelvenlig  - Ikke for rund og kraftigt bygget  Her er et link til hans profil www.heste-nettet.dk/lodge/32158/ hest/247436/ Jeg tænker at han typemæssigt passer meget godt med det du søger Ham fik jeg 18000 kr for, så mellem 15000 kr og 20000 kr. er ikke helt urealistisk, igen alt efter hvad du søger. det skal lige siges at han IKKE er til salg, men har det rigtig godt hos hans nye mor  Held og lykke med jagten på drømmehesten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg vil også sige at du skal regne med 15-25.000... Og ud fra hvad jeg har set på markedet på de forskellige hestesider, så findes der altså gode heste i den prisklasse og inden for de krav du ønker  Held og lykke med at finde den perfekte mule 
Kh Marianne & Kasmir Åhhh, Så svært at være forelsket i en drøm jeg ikke kan magte.... Min skønne Kasmir er til salg - se annonce TOGVOGN sælges - skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heste.. |
|
|
Jeg kigger også efter præcis de kriterier du skriver .. dog er jeg ligeglad med om det er en hoppe eller vallak .. Jeg synes også en pris på 20-25000 er fair for sådan en hest men ikke om jeg kan finde en der bare lige er mig ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Hyggehest? |
|
|
Det kommer jo an på hvad man mener med hyggehest. Så vidt jeg kan se er den hest, der søges, jo andet og mere end en klappe-hest eller foldpynt. En sund, fornuftig, stabil hest, som ikke er skadet fysisk og mentalt, og som 'nogen' har trænet i at gøre terræn- og trafiksikker - repræsenterer altså en vis værdi. Både fordi der er lagt arbejde i hesten, og fordi det er et spørgsmål om udbud-efterspørgsel. De skøre, skadede kugler, kasserede løbsheste og unge plage uden nævneværdig afstamning, derimod - dem kan du få smidt i nakken... I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan en har jeg også solgt |
|
|
Sådan en solgte jeg i sommers, han stod til 23.000 og blev solgt til prisen. Dog leverede vi selv, for så kunne jeg også se hvor han skulle bo. Jeg havde haft ham siden han var føl (han er blevet 7 i år), og har selv lagt alt arbejdet i ham. Tilredet ham, trukket ture ved vej for at gøre ham trafiksikker, gjort ham trailervant, haft ham med ude til nogle stævner osv. Måske burde han tilmed have kostet noget mere, da han også kunne gå en fin Lc dressur/Ld spring med placeringer. For mig var hans nye hjem bare vigtigere, og de passer SÅ godt sammen.  Jeg synes ikke 25-30.000 for et godt hoved/helbred er mange penge. Ellers så køb en plag og form den selv, det gjorde jeg dengang og gør det gerne igen.  Her kan du se min røde racer. www.heste-nettet.dk/lodge/11603/ hest/256421/ Jeg savner ham hver eneste dag, og jeg skulle bare have buddet 1 gang før han stod hos mig igen. En helt fantastisk hest.  Held og lykke med at finde hesten for dig. Mvh. Lea
Med AlleyCat og Vupti. Ja ja, grin du bare! Så snart du sover henter jeg mine tusser.....
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tror ikke |
|
|
den lange optræning med unghest er en mulighed. Så der må enten arbejdes i at spare op eller være heldig med en billigere. Det skal heller ikke være nu. Ville bare høre hvad der evt. skal gåes efter i pris for en sådan hest, hvor det især er det rygvenlige der er vigtigt. Det er jo godt for ryggen mm. at ride, men ikke på hvilken som helst måde. Men hvor meget ryggen mm. egentlig kan holde til, vides ikke helt. Så måske er det fjollet at spendere så meget på noget der måske skal sælges igen. Nå, men tak for svarene.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hest.. |
|
|
Det kommer vel også an på hvilken type hest du søger. Lige indtil det sidste punkt (ikke for rund og kraftigt bygget) tænkte jeg egentlig en Nordsvensk Skovhest. Jeg kender en der har sådan en, og bort set fra at den jo er rimeligt solid, så rammer den lige plet på det du skriver. Jeg ved ikke hvad de koster i Danmark, men hun har hentet sin i Sverige og den var særdeles rimelig i pris. Ellers skulle du gå lidt ned i str. og så vælge f.eks. en Fjordhest. Med disse typer kommer du et godt stykke for 20.000,- Birgitte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jep, også nordsvensk her |
|
|
min nordsvenske hoppe opfylder de fleste af dine krav. Og har en fjordhesteblandning, en vallak, der opfylder dem alle, undtagen højden er et par cm for lille. Der er en nordsvensk vallak her på HN, men han er 16 år. Jeg giver gerne en ride tur, men bor nik for langt væk. og ellers er der fætteren til den nordsvenske, en koldblodstraver, den er lettere bygget og minder lidt om en frieser. Du skal nok finde ham
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den nordsvendske |
|
|
emil fra lønneberg-hest er en lidt tung type. Så kan jeg lige så godt vælge en jyde. Hvad er en koldblodstraver?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hvorfor skal en hest/pony koste så meget fordi den opfylder ovenstående krav? Jeg har 3 stående i løsdriften der lever 100% op til beskrivelsen ovenover, pånær højden da de alle er store ponyer. Men om et ridedyr er 148 eller 150 gør vel ikke den stor forskel, hvis den skal bruges til turridning. 1 fjordhest med en rygvenlig gang på 145 i stang, fantastisk til alt, bane, skov, spring alt. Har et sind af guld, ham gav vi 16k for. Ikke bange for noget som helst. 1 fjor/islænder bl. han er så godtnok kun 137 men stærk som en okse og kan nemt bære en voksen. Har en gang som en drøm, det er nærmest som at sidde i en sofa, ikke bange for andet end får på tur. Ham gav jeg 9000 for. 1 New forrest pony på 148, 4 år gammel, og tager ALT i stiv arm, hun er ikke bange for noget på tur, hun har et sind af guld, og er rimelig okay for ryggen. hun kostede omkring 18k. Selvfølgelig betyder sindet ufatteligt meget, men jeg har ikke betalt en formue for nogen af mine, og de lever alle 3 op til alle krav pånær højden  De skal så ikke sælges, men det er mere for at vise at man nemt kan finde det du søger i forskellige racer, og til rimelige penge 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| udseende |
|
|
Det skulle være noget der ligner dem man ser i film. Det er sikkeert ofte dyre amerikanske racer. Men nogle af dem er sikkert bare gadekryds.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| koldblodstraveren |
|
|
finder du en beskrivelse af på staldmato.dk og hun har ofte nogle til salg
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Min er også meget tæt på dine krav.... Og ved der er flere af hans slags (men min er selvfølgelig den bedste og dejligste... Hehehe) 
Kh Marianne & Kasmir Åhhh, Så svært at være forelsket i en drøm jeg ikke kan magte.... Min skønne Kasmir er til salg - se annonce TOGVOGN sælges - skriv for info
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| turhest |
|
|
Ang koldblodtraveren som bliver nævnt over, så er dette jo faktisk en travhest og har som regel en ganske dårlig galop. Hvis du gidder hente dem her i Norge kan du få dem smidt i nakken rigtig billigt. Da kommer de jo ofte direkte fra banen og kræver et godt stykke arbejde, men en godt redet/skolert koldblodstraver er ofte en okay og veldig charmerende allround hest. Den nordsvenske skovshest er ganske forskellig fra den jyske at side på. Den jyske er jo avlet til at gå i plovfuger og arbejde, mens den nordsvenske er brugt i skoven i et meget hårdere terræn. At sidde på en nordsvensk er som at køre 4x4 offroad, at sidde på en jysk er som at køre traktor (ikke helt samme følelsen). Jeg har bare haft en nordsvensk, jeg arbejdede på ridecenter et år i norge og jeg brugte den som førehest når jeg red med turister. En helt utrolig charmerende hest, med mye motor og arbejdslyst.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|