Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

MASSER til salg - blot ikke den rette?
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 16:07

Sidder her og skal muligvis ud at finde en ny hest, og har stort set bladret samtlige annoncer igennem her på HN - og umiddelbart ser det ud til at den bare ikke findes....

Kan det virkelig passe med flere tusinde heste til salg.

Hvad jeg leder efter er noget af det mindste - altså et sted nogle cm over ponymål. Skal være velredet, nem i omgang og ridning, skal kunne det grundlæggende og ha' gode gangarter - altså gangarter over middel. Alder er som sådan uden betydning - køn og race ligeså, blot ikke for tung....

Jeg synes i og for sig ikke at mine krav er så særlige og alligevel er der NADA jeg har lyst til at se på - måske en enkelt.

Er det virkelig endt sådan - at der ikke er nogen der avler gode "mellemheste" mere og at det kun er muligt at få opfyldt disse få og enkle kriterier, hvis man søger hest på 160+?

I så fald må der være et åbent "avlsmarked" - da det ikke gi'r meget mening at være 155 cm høj (og det er min datter vel ikke den eneste rytter i landet der er) og skulle "tvinges" til en stor hest der i størrelse ikke matcher.

Har du samme problemer?

KH:)Annette

rigtige piger rider hver dag
0
0
Svar på denne tråd

SMåheste
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 16:37

DEsværre er markedet for små heste MEGET lille :(

Jeg har selv 3 stks små heste ( heste under 160 cm og med kæmpe gang)

Og faktisk en hest på 161 med samme.

Jeg har været så heldig at prioritere bevægelsen og se bort fra størrelsen, så har fået mig nogle super heste til billige penge, som så bare ikke er så store.

Det er jeg meget glad for, men den dag jeg vil sælge, bliver jeg nok ked, for det er næsten umuligt at sælge en dressur eller spring hest på 152 eller 158 cm :(

Held og lykke med det.

Rideudstyrsbutik i Taulov + på nettet

Happy-horse- Alt til super priser

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 16:49

Åhhh ha, jeg kender det godt. Syntes også det var svært at finde...

Men nu, hvor jeg desværre må sælge min dejlige hestebasse, syntes jeg det er ENORMT svært at sælge noget, der er under 163....

Tror altid det er sådan at når man leder efter noget, kan man ikke finde det - og når man ikke længere leder, dukker det op for øjnene af én.... Troede bare det galdte for tøj, men har vist sig at gælde for en masse ting - i hvert fald i mit liv

Held og lykke - og hvordan går det med datterens pony???

Kh Marianne & Kasmir

Åhhh, Så svært at være forelsket i en drøm jeg ikke kan magte....

Min skønne Kasmir er til salg - se annonce

TOGVOGN sælges - skriv for info

0
0
Svar på denne tråd

Annoncer
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 16:59

Jeg tror skam den slags heste er derude, men markedet for dem er måske ikke så stort så jeg kunne forestille mig at de ikke bliver annonceret.

Prøv at oprette en hest købes annonce, så kan det være at den helt rigtige dukker op :-) Det har jeg i hvert fald selv haft held med.

* Be poor, be happy, own a horse *

WrapKONGEN - kvalitet til din hest

0
0
Svar på denne tråd

Reklame
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 20:08

På appaloosa`s hjemmeside er der nogle. Personligt havde jeg købt Such a Darling Sue på stedet, hvis jeg ikke lige havde stalden fuld. Er bare forelsket. Ved ikke om det tilnærmelsesvis er noget for jer, men at kigge annoncer er heldigvis gratis.

Held og lykke med at finde drømmehesten.

0
0
Svar på denne tråd

heste..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 20:58

Jeg synes også det er et problem & hvis man så kigger på en pony i 147-148 så synes jeg hurtigt man kommer op i en pris på 30.000 +

0
0
Svar på denne tråd

Jow da...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 21:05

Jeg synes ikke, jeg har haft problemer med at finde noget rimeligt i den rette størrelse (i de små 150'ere); en opskyr blandingshest, en forvokset sportspony og en Welsh cob alle under 155cm.

Godt nok har jeg ikke de store krav til gang og kapacitet - min fokus er på sind og omgængelighed - men jeg synes nu ikke, det er helt elendige heste, jeg har fundet.

Det svære, synes jeg, er at finde en hest i den størrelse, som nogen har gidet at arbejde seriøst med. Det kan godt være et problem her i landet.

Har man masser af penge, er der jo også muligheden at tage en tur til de britiske øer og finde en hest der. Der er de ikke så bange for at producere små heste, som også kan noget; f.eks. giver en connemara X fuldblod eller en welsh cob X fuldblod en rigtig fin lille sportshest.

Men stod jeg med 45.000 og plads til endnu en smuk lille vallak med god afstamning, ja så har jeg da set en rigtig pæn én annonceret til salg i dag, som nok kunne være et kig værd, hvis man bor i Nordsjælland....

Great minds think alike. Fools seldom differ.

0
0
Svar på denne tråd

PRE heste
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 21:56

Her i Spanien har vi ikke det problem. Her er de fleste af hestene små, smukke og velredne.

0
0
Svar på denne tråd

Små heste
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 22:20

Desværre, som en anden nævner er markedet bare ikke ret stort for heste under 163, og i 150'erne er det nok mindre endnu - derfor vælger avlerne at satse på de store/større heste og det kan man jo ikke bebrejde dem - de avler jo for at sælge og vil gerne ramme så bredt som muligt, da man derved har størst mulighed for at få solgt og ikke "brænde inde" med deres afkom.

Men den helt rette skal nok dukke op, ingen tvivl om det - det tager måske bare lidt længere tid, så i må væbne jer med tålmodighed og evt oprette en købsannonce som en anden foreslår :)

Mvh

Elisabeth

Med den "japanske" hest

som nu søger den helt RETTE

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 23:24

Hej! Har sendt en besked til dig.

Mvh Pia

0
0
Svar på denne tråd

Små heste
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 02:12

Den ene af mine hingste er kun 153-154 cm høj, og med gode gangarter Så det kan heldigvis lade sig gøre, jeg er nemlig heller ikke særlig høj.

Men min hest er så heller ikke dansk.

Men kunne godt forestille mig at det tar tid at finde den perfekte.

Det sker dog der er nogle af de små heste med super gang tilsalg.

Håber du finder den helt rigtige

Alcacovas, Bizarro, Mikado, Alex og Navarone <3

0
0
Svar på denne tråd

ang lille hest
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 08:15

ja det kan være svært at finde en i den størrelse men det kan lade sig gøre..jeg har selv en af den type ståeende..han er indtil videre "kun" 159 men da han er 3,5 så vokser han nok lidt endnu..men jeg kiggede på hestenettet,hestegalle...hestebasen og ved diverse avlere.skrev til en masse og havde sat en annonce op alle de nævnte steder..men det kommer meget an på hvad du søger.hvad pris du vil give(især godt at vide ved avlerhenvendelser da jeg tit blev mødt med ret urealistiske bud på hvad de ville sælge til).jeg endte så efter at have været uden hest i 2 år men sammenlagt at have kigget i 1 år(det var on an of jeg kiggede da jeg trængte til en pause da jeg var igennem en hård tid med en syg hest som jeg endte med at måtte aflive pga dyrlægesjusk snøft),så fandt jeg en unghest ved min træner..da havde jeg prøvet ca 12 heste hvor jeg også fik en kasseret på røngtenbillederne som ellers var en super hyp.så viste det sig at min næste unghest stod ikke ret langt fra mig ved min underviser..hvor nemt kan det være...han havde nævnt ham en dag jeg var ude og prøve en hest han havde i ridning men da han ikke var særlig høj og hingst var han ikke lige noget for mig..troede jeg..men da han så efter at have gjort ham ryttervandt,kastreret og lavede video af ham så tog jeg ud og prøvede..så efter den var redet kun en måned købte jeg ham..heldigvis med den første måned som prøve med hjælp fra min underviser(enten red han den eller så fik jeg undervisning).så siden 27 august har jeg haft en lille unghest på 3,5 der viser sig at være ret nem og supert gåeende.red ham 3 mdr efter jeg købte ham og efter 3 mdr pause er vi nu på 2 uge igang igen..nem hyp med masser af gang og mere selvgåeende.han har fået noget mere selvtillid i løbet af ferien..så det kan godt lade sig gøre..så spørg alle du kender om de ved hvor der står en sådan hest du søger..så skal der nok vise sig en...

0
0
Svar på denne tråd

Småheste
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 08:22

Da jeg skulle ud og finde min nye lille dressurhest, der så jeg på hest hos Betty Rasmussen, Marie Hedegård og Mia Hygum. Det var så hos Mia (Spanggaard), at jeg fandt hesten. En lille De Noir hoppe med flyvende gangarter og så til billige penge = under 50.000 kr.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

forvoksede ponyer
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 10:04

Ved at hingstecenter vest har en rigtig lækker en af slagsen :)

0
0
Svar på denne tråd

arabere
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 13:07

Bryder du dig ikke om arabere? De har tit lige den højde du søger.

www.everhorse.dk/ hest_detail.aspx?id=31...d=1f33153c- 128c-49ee-aa80-15eea98e6c5c

0
0
Svar på denne tråd

Små heste er yt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 00:08

Jeg har altid været til "små" heste - hvorfor en hest på 155 cm skal kaldes en lille hest, det forstår jeg så bare ikke helt - i mine øjne er det "bare" en hest.

KØREKORT TIL FORÅRET?

I vores køreskole finder du masser af hjertevarme.
Vi gør os umage for at køretimerne ligger udenfor arbejde/skoletid.

http://www.loneginnerup.dk/

Køreskole Ginnerup Aalborg

0
0
Svar på denne tråd

Lise*kørestol*Grinnerup
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 09:23

Du kommer egentlig med en ret vigtig pointe. Hvorfor er det altid, at man siger "lille hest", når de er under 160? Jeg siger da aldrig "lille menneske", når en person er lille men højere end en dværg

Og jeg forstår overhovedet ikke, hvorfor nogle mennesker tror, at fordi en hest er 158 cm, så er den ikke så meget værd i forhold til en hest på 175 cm. Helt ærligt. Bare kvaliteten er i orden og hest og rytter passer sammen.

Jeg kan huske engang, hvor en avler havde en rigtig fin vallak til salg efter Ragazzo/Fan?????. Afstamningen er nu også ligegyldig her. Men hesten var ikke kæmpestor 164 cm. Jeg kan huske, da der engang kom nogle potentielle købere. De målte og målte og fokuserede kun på den manglende cm (de ville have en hest på 165 cm.) Og det var død ærgeligt, da hesten alligevel passede til rytteren størrelsesmæssigt. Hesten blev senere solgt til nogle andre rigtig søde mennesker og endte sjovt nok på 166 cm (men det kan man jo ikke love som avler )

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Mode mode mode
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 14:17

Det er jo en trend - folk kigger på hvad de andre har og istedet for at bruge fornuften, og udelukkende vælge den hest der passer bedst til rytteren, så vælger de den hest der passer bedst til den aktuelle trend.

Om et års tid skal jeg selv ud og finde mig en "lille" hest som passer til mig og min datter, og jeg ved da godt at jeg får min sag for...

KØREKORT TIL FORÅRET?

I vores køreskole finder du masser af hjertevarme.
Vi gør os umage for at køretimerne ligger udenfor arbejde/skoletid.

http://www.loneginnerup.dk/

Køreskole Ginnerup Aalborg

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider