Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 aflivning af kanin!! @!#$ så dyrt!!
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 09:53

I henhold til mit andet indlæg med kaninen der springer på en, snakkede jeg om og få aflivet min ene kanin grundet tidligere misrøgt, jeg ringede derfor til dyrlægen og hørte hvad de tog for det.


Og @!#$ jeg blev da dybt rystet!!!


411 kr hvis man tager den med hjem igen, og 475 kr hvis de skal stå for og "smide den væk" ...


Puha det er godt nok mange penge!!!


Jeg har en del venner der landbrugs uddannet og min kæreste ringer lige nu og hører om en af dem kan aflive kaninen, de feder selv kaniner op og bruger pelsen, så han er vant til og aflive kaniner. Men åhh tanken om hvor skræmmende det lyder med at den lige får et dask i nakken, det bryder jeg mig ikke om, men som en anden har skrevet til mig, så er det bedre end den først skal ud køre i en bil også blive stresset op, også ha 2 stik ved dyrlægen osv.. åhh ha.. hader aflivning :(


men i eftermiddag kommer kammeraten og ordner det. uf :(


tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:03

...det er ikke billigt at køre til dyrlægen. de ca 350 - 400 kr af dem du skal betale er bare for konsultationen. Sådan er det stort set ved alle dyrlæger.

Det er startgebyret for at bruge dem desværre...så kommer alt andet ved siden af


Det er næsten værre at tænke på at jeg har givet over 600 kr for at få vacc en kat helt ærligt, det er en sprøjte til 25 kr og det tager max 2 min!

Så meget giver jeg ikke engang for at få vacc hesten!


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:04

Modbydeligt ja, og man kan hurtigt føle det som man er en dyremishandler. Men jeg er sikker på du gør det rette for din kanin.


At den/kaniner der bliver fedet op og avlet på, får et dask i nakken. Den når knap at mærker der skal ske noget, så er det overstået.


Min mor havde en gang sin hest opstaldet på en gård. Det er mange mange år siden, det var på selv samme gård jeg lærte at ride påen shetter pony, var 3 år. Og min mor red rundt på selv samme sted både før og efter hun blev gravid med mig.

Men der hvor jeg vil hen er, de avlede kaniner der.

De havde det godt, blev passet efter alle kunstens regler m.m jeg var 10 da jeg første gangs så sådan en aflivning, men tro mig det er hurtigt overstået.


Men ja det er dyrt at komme til dyrelægen, selv med en kanin.

Men det er jo det man forpligter sig med i, når man anskaffer dyr.


When someone you love becomes a memory, the memory becomes a tresure.



"If you can dream it, you can do it"

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:08

Ja det er netop en forpligtelse og jeg vidste også godt at da jeg tog imod disse kaniner at en aflivning ville komme på tale, da de er blevet behandlet MEGET slemt det andet sted, jeg har nu haft kaninerne i nogle mdr, og det er kun ungen som ikke har taget skade, sikkert fordi han var så lille, men det sårer mig hver gang jeg fodre kaninerne at moren bare sidder i sit lille hjørne og øjnene ser så skræmt ud, det kan jeg ikke længere bære.


Så jeg håber som I siger at det er hurtigt overstået, jeg har sagt jeg ikke vil være tilstede når det sker, men jeg kan jo nå og ombestemme mig inden i eftermiddag.


Jeg ringede netop for og hører prisen på hvad det kostede og havde egentlig sagt til mig selv at uanset pris skulle den vej af dyrlægen, men da min kæreste nævnte kammeraten som kunne gøre det, tænkte jeg at det nok var bedre et eller andet sted, og er glad for han er vant til det!



tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning af kanin
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:26

Jeg afliver selv mine kaniner hvis de er syge eller skal slagtes.

Dog slagter jeg normalt ikke, men gjorde det engang da der var kommet for mange unger af underlig blandet race der ikke kunne afsættes.

Jeg spiser det ikke selv, men syntes det var spild bare at aflive raske kaniner og begrave dem.

Så min bror hjalp (der aflivede han så) og jeg lærte hvorda man gjorde, han flåede/rensede dem så og jeg pakkede dem i poser og kødet gav jeg til en bonden jeg køber foder af.

Han ville godt spise det men ville ikke selv slagte en kanin.


For mange år siden da jeg havd een syg kanin, ringede jeg til min venindes kæreste der var jæger, han havde godt nok en riffel med da han kom, men spurgte om ikke jeg havde en jernstang for det var lige så godt. det havde jeg og han ordnede den med en jernstang.


Jeg har siden da gjort det selv når en kanin har været syg.

De er væk med det samme, men kan godt krampe et par sek før de er stille. Men de opdager/mærker INTET.



Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det lyder nemt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:27

Da jeg fik aflivet min gamle kat, blev han lagt på ryggen, og blev stukket i leveren, og det gjorde så ondt på den stakkels kat, og så havde han ikke fået nok, og skulle igennem det en gang til, og han lå i mine arme og kikkede op på mig mens han græd, det var så frygteligt. og stort set det samme skete da min lille gamle hund blev aflivet, der blev han holdt fast på et bord, mens han lå på ryggen og sprællede og skreg, det var så frygtelig en oplevelse. De to aflivninger vil følge mig hele livet. Så sidst vi fik aflivet en lille hund, kom der en jæger hjem til os, hunden sad ude i haven og spiste stille og roligt, og så skød han den i hjertet, den opfattede ingenting, og den led ikke. det syntes jeg var meget mere humant.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:35

Er det lovligt at aflive sine dyr på den måde der nævnes i denne tråd selv!!! Jeg dybt rystet, det kan jo tackle op til dyremishandling hvis den ike dør første gang (som Stald Dyrkær's indlæg fortæller lidt om)


Jeg synes sku det mishandling på alle måder og det modbydeligt at man kan se sig selv i øjenene bagefter hvis man selv afliver sine dyr !!!!!!! Svineri.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 What !!
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:39

Tina.. det lyder da fuldstændigt vanvittigt med de aflivninger, hvordan kan man dog gøre det på den måde..? Kan da godt forstå hvis det følger dig.


Har man dyr må man også sørger for de kommer godt herfra.. på den ene eller anden måde, personligt ender mine dyr sine dage ved dyrlægen, håber når vores dejlige hund skal have ende på sin dage, at jeg kan få hestenes dyrlæge til at aflive hende herhjemme. Hun bliver så stresset af at komme i dyreklinikken.


Louise


Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ang. aflivning
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:57

@Tina - hvor hulan foregik denne form for mishandling, forhåbentlig ikke en dyrlæge som stadig eksistere?? Fy for katten, kan godt forstå det hjemsøger dig:-(

Jeg har fået aflivet 4 katte ganske humant ved en dyrlæge, jeg har fået aflivet 4 kaniner hos en bekendt avler som selv slagter deres dyr, det er hurtigt overstået med et dunk i knolden. Jeg ser lidt anderledes på kaniner end katte, kaninerne var også gamle og en var syg, kattene fejlede intet, jeg blev bare allergisk overfor dem desværre:-( Og inden ville have nogle halvgamle katte.


Mvh Mette Petersen


Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)


www.tjarnalundi.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det må man godt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:09

Man må altså godt aflive sine egne dyr, sålænge det sker på forsvarlig vis.


Jeg kender flere jægere, der skyder deres jagthunde, når de er udtjente og forpinte.


Selv har jeg aflivet flere hundrede tyrkalve og måske omkring 20 voksne køer. Helt lovligt.


Venlig hilsen


M




Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:17

Huha sikke nogle grimme oplevelser i har haft vedr. aflivning af en dyrlæge. Det lyder godt nok ikke særlig sjovt.


Jeg har også prøvet en af vores katte blev kørt ned da jeg boede hjemme, og det var selvfølgelig i en weekend, og vi skulle kører 35 km til nærmest dyrlæge vagt og personen var tydeligvis sur over at blive afbrugt i sin weekend, så katten blev nærmest smidt op på bordet og røngten billeder blev taget alt imens katten led og skreg, ikke noget med smertestillende til det arme dyr, også vidste røngten at kattens bækken var total smadret, dyret skulle aflives, og da den første sprøjte begyndte og virke begyndte katten og krampe, og nej nej puha en ubehagelig oplevelse, og dyrlægen joggede bare det lillae skidt ind i den, og den åndede ud. Det var heller ikke særlig sjovt og dyrlægen fik også en skriftlig advarsel!!!


Sandra<cashew:

Min kammerat er uddannet landmand, og har udover dette været i lære hos en kanin avler til og aflive kaniner mest humant, og det er ikke ulovligt og gøre dette, da landmanden har uddannelse indenfor aflivning af dyr.


Jeg ved godt at mange måske afliver deres dyr uden de har en disse forstand på det, men vil bare understrege at det er ikke tilfældet her, og hvis han ikke havde den forstand på det som han har og den uddannelse var jeg os taget vej af dyrlægen for og få det gjort!! Mine dyr skal ikke herfra på en ubehagelig måde!!


tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:22

Stald Dyrkær..


De aflivninger du omtaler? Er det hos en dyrlæge du har oplevet det.



Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg er
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:32

faktisk mest rystet over, der er folk der mener det er dyrt??


jeg kan gøre opmærksom på at en vaccine til kat ikke koster 25 kroner.


Og det gør aflivningsvæsken ej heller!


Derudover skal dyrlægen vil også have en form for løn eller skal han arbejde gratis?


5-6 års studier, også skal folk kun betale for medicinen, som forresten åbenbart er meget billigere end det der står på dyrlægens fakturaer?!


Og ja, det koster dyrt for dyrlægen at afhænde døde dyr, så selvfølgelig koster det også.


JEg giver selv 480 i grundgebyr, når mine katte er til dyrlæge, så jeg syntes en aflivning til 440 er BILLIGT.




Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164


0
0
Svar på denne tråd
 
 Det var
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:32

2 forskellige dyrlæger, og de praktiserer stadigvæk, men jeg bruger dem ikke, aldrig om jeg vil se dem igen. Bare det jeg skriver om det tuder jeg, det var så frygteligt altså, at se ens kære gamle dyr komme herfra på den måde, puh ha...

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:38

Stald Dyrkær..


Ja det kan jeg godt forstå, de skulle da slet ik praktisere som dyrlæger når de ik engang kan aflive et dyr på en ordentlig måde..


Har selv fået aflivet en hund, kat og en kanin, men det foregik da på en dejlig og fredfyldt måde hvor de sov stille ind i armene hos mig..



Hilsen Karina


*Asterix*


8/4 1999 - 23/7 2009


Den smukkeste stjerne på himlen



0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 11:42

Jeg er enig med Vicky02 i, at det ikke er dyrt.

Jeg tror, det handler om, at mange ikke vil betale ret meget for et lille dyr. Hvis det derimod er en hest er det noget andet.

For mig har et lille dyr ligeså stor værdi som et stort dyr.


I sept. sidste år betalte jeg 510 kr. for at få min bette hamster aflivet. Det var på en lørdag.


Om jeg så skulle have betalt 1000 kr. så havde jeg gjort det.


Hun fik een sprøjte med så megen væske i, så hun kun skulle stikkes een gang. Hun faldt hen og var hurtigt væk.


Sød-tøs,

Uanset dit valg for din kanin, så gør det mig ondt for dig, at du skal sige farvel til hende. Det er tydeligt, at hun ikke har det godt.


Vrinsk fra Esma


Healing

hest og rytter


Samtaleterapi




Intuition er sjælens hvisken

i tomrummet mellem to tanker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ahhh...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 12:05

....så ikke kun 25 kr da men max 100 kr.


Der bliver i hvert fald ikke skrevet højere pris på regningen der har jeg da set!


Jeg syns ikke selve vacc. er dyr, men det er "tiden" for konsultationen.

Nok også derfor jeg gerne sparer penge og kører lidt længere for at få en kat vacc og/ eller neutraliseret ved en anden dyrlæge hvor der intet "startgebyr" er

Og ja sådanne dyrlæger er der heldigvis stadig en masse af....


Selv om mange bander over dem, men kan jeg spare penge så gør jeg det. det er nok det jyske gniergen der kommer op i mig her.


Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 Plethesten
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 12:14

ja det er så der jeg tænker på mine dyr og byder dem den korteste tur og til en dyrlæge, der tager tiden til at kigge dem helt igennem.


Når min bliver vaccineret koster det knap 600 kroner og vi er der i knap en time, fordi dyret bliver gået helt igennem.


Da de skulle chippes, ringede jeg også rundt. Igen jeg kendte prisen på chippen, og mine katte var just vaccineret, så det var et spørgsmål om et rent skud.

Det viste sig så, at min normale dyrlæge kunne klare den til en fornuftig pris, når nu han kendte dem, og just havde set dem.



Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164


0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Dyrkær
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 12:37

Hvorfor fik de ikke væsken??


Det lyder nærmest som om det var noget en psykopat kunne finde på derhjemme i en brandert =Z Mener virkelig det lyder sygt.. I leveren der er det da selve blødningen den dør af?! og det kan jo tage lang tid, og selvfølgelig voldsomt smertefuldt ?!! Jeg er dybt chokkeret og voldsomt rystet.. Stakkels dyr og stakkels dig at opleve det. Håber jeg selv havde kunne nå at sige -stop lige engang mester, hvis det var mig der stod i den situation og de ville stikke mine dyr til døde..

Det lyder meget uproff..


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forrige år
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 12:37

Gav jeg 370 kr + kremering for tre killinger. Det var billigt. (De havde ledbetændelse og kunne ikke blive raske- og det gjorde ondt).


Jeg kan godt aflive (små) og grave dem ned i haven, men jeg VIL ikke. Jeg hader at aflive dyr.


Mine er ikke vaccineret, de får ret meget stress af transporten, til gengæld koster ormekuren det hvide ud af øjnene. 100 kr for 4 piller.

De nøjes med at se dyrlægen, når de skal neuteres- eller er syge.


Jeg glæder mig ikke til Pølse og Pind skal neutraliseres. De kan ikke engang tages op! De er tamme, men har temperament. Bisse (halvsøster) var ved at dø af stress i transport, da hun fik taget sting lå hun opgivende. Dyrlægen syntes, det var sødt, til jeg sagde det er flooding. Det fjernede smilet fra hendes mund. De er "highly strung"! Mine katte.


Ikke et ondt ord om dyrlægerne, de er flinke! De kendte bare ikke min Bisse så godt, som jeg gør. Det der siam-noget giver katte, der er mere oppe på dupperne.



Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 
 I leveren?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 12:45

Mine har fået stik i nakken eller i en vene i forbenet. En var længe om at dø (hun var drægtig), så hun fik en sprøjte i hjertet, da der gik mere end 5 minutter. Det mærkede hun ikke- hun var væk. Det var ikke rart at se på, men hun mærkede intet.


Hvem stikker i leveren?


Som dyre-ejer i over 40 år, har jeg aldrig oplevet det.

Er det Brecht-Hansen vi taler om?!




Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Helenagagt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:09

Det er 13 år siden hunden blev aflivet, først havde jeg ham i mine arme, da han fik den første sprøjte, jeg ved ikke hvor han fik den, for jeg lukkede øjnene, og min mand vendte ryggen til. Så blev han presset ned på bordet, fordi han skulle have en sprøjte i hjertet inden han sov, vi protesterede begge to helt vildt, for det var så frygteligt, men han sagde sådan skulle det gøres.

Det er 3 år siden katten blev aflivet, jeg ved ikke hvorfor han fik sprøjtet væske ind i leveren, hvis det ikke er normalt, men jeg bliver da helt dårlig over det du siger, ja det lyder da sygt, og det vidste jeg ikke.

Han sagde, da han skulle have anden gang, at det er meget normalt, at gamle kattes lever ikke er så god, at de skal have meget.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning af hund
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:16

Fik vi gjort i fredags kl ca 20.00, og hold fast 2300 kr skulle vi betale.

Vores skønne gamle schæfer blev 11 år og 4 mdr, og blev akut syg, så der var ingen vej udenom.

Nogen ville måske vente til dagen efter, hvor taksterne er billigere, men det kunne jeg aldrig finde på, han har fulgt os i så mange år, og kun en dyrlæge skulle aflive ham.

Han kom godt afsted. Og ja jeg syntes nu også at det var lidt dyrt. men igen, sådan er det at have dyr.


Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej xtiny
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:17

Nej det er det ikke. Det var en rimelig nyuddannet dyrlæge, der havde startet sin egen praksis. Jeg syntes virkelig det er underligt, at en så nyuddannet dyrlæge afliver på en så grufuld måde, hvis det er så usædvanligt.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvem er den dyrlæge?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:20

Det rimer ikke med dyreværnsloven, at dyr skal aflives så stress- og smertefrit som muligt.


Ja, at kattens lever er stået af, kan da aldrig gøre, at man må stikke i leveren. Min ene kat døde af Hæmobartonellose (en blodsnylter, der angriber de røde blodlegmer, så dyret får leversvigt/gulsot). Han blev fejlbehandlet, og døde af sig selv.


Min kat (den med hjertet) blev aflivet i 1992. Siden har jeg fået aflivet katte, og min hund. Men de er ikke blevet hjertestukket. Jeg har ikke hørt om det med leveren, og jeg ved en del om aflivning. Det lyder virkelig underligt og grimt.


Hvem gjorde det?



Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:28

Jeg fik en gang et dværghamster aflivet hos dyrlægen - mener også det kostede 300 kr eller sådan noget. Men selvfølgelig skulle han da aflives hos en dyrlæge, selvom han var en lille sød pelsklump :) Han havde fået en stor svulst på benet, som gjorde så ondt på ham.

Der stak hun ham også i leveren, det var hendes forklaring på hvorfor han skreg sådan. Men han døde relativt hurtigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja det var grimt
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:37

Og underligt, for han fejlede ikke noget som sådan, han var bare gammel og senil, og var begyndt at dingle lidt med bagparten når han gik på trapper, så jeg syntes det var ved at være tid.

Øh, det må jeg vel egentlig ikke sige, mht reglerne herinde?

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:40

Tak for jeres svar.


¨Det er ikke andet end 3 mdr siden jeg måtte vej af dyrlægen da mit marsvin havde kronisk halsbetændelse, eller det troede dyrlægen han havde, han var oppe i omkring 5-6 år så hans alder tager i betragtning skulle han ikke ud en masse medicin osv. Han havde levet et udemærket liv og skulle herfra mens han endnu ikke mærkede konsekvenserne af hans sygdom.

Det gav jeg 311 kr for, så jeg troede jo at prisen lå på samme niveau men kan jo også godt se at en kanin er MEGET større ergo mere aflivnings væske og bedøvende skal den have, så kan sagtens følge dem i at de ligger 100 kr oven i prisen.


Men jeg tror også det er fordi at jeg havde regnet med de 311 kr, at jeg synes 475 kr lød af meget/næsten 500 kr. Det var mere pointen i at jeg troede beløbet var mindre der forskrækkede mig, og derved indslaget´s navn.


Jeg har ikke noget imod og betale hvad der skal betales, de gør jo alt for vores kære dyr.


Men jeg er glad for at min i forvejen stressede kanin ikke skal ud på en længere køretur også stresses op også stikkes 2 gange, når det kan tages på den anden måde.


Jeg synes stadig det er sørgeligt og tænke på at grunden for at den skal herfra er pga nogle folk ikke kan finde ud af at behandle den ordentlig, også oveni købet min egen familie!! Åhh ville ønske man selv kunne vælge sin familie sommetider!!


Jeg har nok også indset med denne kanin at uanset hvor meget man gerne vil redde et andet dyr så er det bare ikke så nemt som det er sagt



tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Priser...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:47

Jeg har også tit tænkt at dyrlægerne kan tage lidt meget for deres ydelser.

Men da jeg tænkte nærmere skal det jo dække husleje, varme, bil, udstyr, medicin, løn, forsikring, efteruddannelse osv. Jeg vil i hvert fald helst ikke bruge en dyrlæge som ikke sørger for at være lidt opdateret med den nyeste viden og som ikke bruger ordentligt udstyr.


Xtiny: Hvordan får du ormekur til katten for 25 kr per tablet? Jeg gav sidst over 100 kr per tablet



Stald dyrkær: Rigtig øv at du skulle sige farvel til dyrene på den måde. Jeg håber du har en anden og bedre dyrlæge i dag så du slipper for flere ubehagelige aflivninger.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:51

Synes da også det er rimeligt de tager et konsutations gebyr men hvem ved om den konsultation tager 2 min. eller 3 timer ? det ved ingen. ( ok jeg har ikke oplever at de tager timepris men det kan da forekomme)


deter jo ikke lige som ved mekanikeren der er det pr påbegyndt time.


mener også jeg giver omkring de 480 for en konsultation, så synes ikke den aflivning lyder så dyr ....


Håber da det bedste for kaninen




www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke læst alle
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:51

svar. men vil blot sige, at når det drejer sig om en kanin, så ville jeg vælge at få den aflivet hjemme. Kaniner bliver meget nemt stresset, og er et lille dyr, som man hurtigt og smertefrit kan tage livet af. Et slag med noget i nakken, så er den hvis ikke død, så så godt bedøvet, at den ikke mærker det næste slag.

Synes det er mere synd for en kanin der ikke er tam, at skulle have den i transportbur, ud og køre og på bordet hos dyrlægen.




0
0
Svar på denne tråd
 
 Kattevaccinen
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 13:54

koster 100.- jeg vacciner selv min kat, betaler altså kun for vaccinen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 14:23

....Jeg har nu ikke noget imod at køre 20 min længere for at spare flere 100 kr...


Vacc. af kat plejer jeg at give 150 kr for

Kasteration af hankat 300 kr (2 katte til samme pris 300 kr)

neutralisering af hunkat 500 kr ingen rabat ved flere.

3 ormepiller for 100 kr.

Ormekur til hest 150 kr ca. alt efter hvad slags det er.



Mvh Nina Nielsen & Plethesten


* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *


http://rasmine.skysite.dk/


0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 14:36

Jeg er chokeret over hvordan man kan holde dyr men ikke vil betale for aflivning osv.


Har man ikke råd til den slags bør man ikke have dyr :(


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivninger.,.
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 14:40

jeg har aflivet både, køer, kalve, grise, kaniner, og sidst en påkørt ræv, -og vil våve den påstand at det såfremt man er uddannet til det (som jeg er) og at dyret lider akut, er mere humant end at køre dyret til en dyrlæge og opnå unødvendig stress og ventetid. hunde og katte holder jeg mig dog fra at aflive eftersom dyrlægen kommer ud og klarer det i deres vante omgivelser. og så er det ikke mig der er "den grimme" -ergo ingen unødvendig stress.




mvh. Gitte,


med ponyerne Ýrsa & Bine ..& lånehesten Rachel


fjord/nf vallak fra 06 og fjordhoppeplag fra 09 sælges, 9500kr/stk. se præs for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gitte...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 14:51

Jeg kan kun give dig ret i ved akut situationer skal man selv klare det (såfremt man ved hvad man gør).


Jeg har selv akut aflivet en kat, efter en hund havde haft fat i den.


Verdens klammeste oplevelse, men bedre end at den skulle have kørt i bil i 30 min, med mig som fremmed og en hund ved siden af.


(Og forresten skulle have været slæbt en ret lang gåtur hjem også).


Jeg vil så lige pointere, før nogen får ondt i røven, var det ikke min hund, men min chefs, der havde taget en springtur efter mig, da chefen havde taget den med ud på gårdspladsen.



Mvh. Tine


Klipning tilbydes på midtsjælland og Køge området.

Springsadel sælges: 17", sort, bred bom: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=9&i=332164&t=332164


0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 15:25

DeeDee': hvem har skrevet i dette indlæg de ikke vil betale for en aflivning?


Jeg kan kun se at folk selv afliver deres dyr eller får nogen der er uddannet til og gøre det istedet for og stresse dyret ved og tage vej af dyrlægen.


Kan ikke se nogen som skriver at de ikke gider og køre til dyrlægen fordi det er for dyrt??


tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 ville skrive det samme til deedee
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 15:32

som sød tøs har skrevet.

Der er ikke nogen der nævner at det er af økonomiske årsager?

min holdning er at det er bedre for denne kanin, der er total bange bare hun stikker hånden ind, at det sker på 5 minutter derhjemme, end at den skal i transportkasse, ud og køre bil, vente hos dyrlægen og så ind på bordet.

Som sagt, kaniner bliver enormt hurtigt stressede, har du nogensinde båret en bange kanin, og mærket dens lille hjerte hamre inde i brystkassen?

Det samme med en kat der er kommet alvorligt til skade, skal den vente i ulidelige smerter i en time eller mere, før dyrlægen kommer? Er det bedre for katten, end at man kan klare det lynhurtigt selv?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm altså
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 15:48

så vidt jeg ved så er det et blodkar dyret skal have væsken i men har engang hørt noget om en der havde sprøjtet direkte i hjertet.


Men troede da du skrev at han bare shavde stukket hul på leveren og hunden hjertet. Og det var lige lidt for makabert for mine øre.. Har dog stadig aldrig hørt man stikker i leveren med væsken.


Som det foregik med vores tidligere hund og som jeg tror og håber de fleste aflivninger af hund foregår:

vi kom ind med Fifi(Philiph) efter lukketid og vi kom ind i et lille lokale. Fifi var int. i dyrlægen og stod ved denne mens min mor og jeg sad på gulvet et par meter fra. dyrlægen gav ham lidt beroligende/bedøvende.. Da Fifi blev søvnig gik han over og lagde sig hos os.. Så kom dyrlægen over og gav ham den "lilla" sprøjte i en blodåre i under-forbenet.. Og meget kort efter hold hjertet op med at slå.. Han nærmest sov væk fra os..


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ormekuren:
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:24

Nu jeg tænker efter er det 100 kr for to piller- som er 4 doser til ikke alt for tunge katte. Det er dem med kødsmag (Milbemax).


Det er forresten dyrt at have katte: 1000 kr til foder 5-600 til loppekure pr måned- og ormekure 4-500 kr/kvartalet. Og så det løse: Neutralisation.


Og det er "bare" huskatte. Jeg kunne næsten holde hest for de penge! (Næsten ;-) )



Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"



0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:44

Der er ALTID den mulighed at få dyrlægen til at komme hjem til én.

Vælger man ikke at bruge den mulighed så ser jeg det som at man ikke vil bruge penge på dyret.


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:46

Desuden har jeg selv 5 kaniner så jeg ved hvordan kaniner opfører sig ;)

Jeg er så også af den mening at hvis man gider bruge tiden på det så kan man oprette et godt forhold til sin kanin - Uanset hvad den har gennemgået ;)


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 deedee
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:48

og hvorfor er det mere humant at dyrlægen giver kaninen en sprøjte, end at man slår den ned?


0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:49

Det synes jeg giver lidt sig selv.

Risikoen for at man rammer forkert er ALT for stor til jeg selv ville bruge den metode.


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Også når nu der kommer en
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:52

af deres bekendte der er vant til at slagte kaniner? Tror du han rammer forkert hver anden gang?

0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 16:56

Det kan jeg af gode grunde ikke sige - Kender ikke hans metoder.


Jeg er mildest talt chokeret over hvor lidt folk herinde ved og vil ofre på andre dyr end lige heste.

Puha.


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jamen så er jeg mildest
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 17:01

talt chokeret over at folk herinde tror at dyrlæger er den eneste løsning til alt, og det er det eneste rigtige. tror at alle herinde er dyrevenner, og ikke kun hestevenner.

når man har set høns, kaniner, ænder, gæs osv blive slagtet hurtigt og nænsomt under rolige omgivelser derhjemme, så kan jeg ikke se hvordan en fremmed dyrlæge skal kunne gøre det bedre.




0
0
Svar på denne tråd
 
 DeeDee
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 17:35

Hvis min elskede kanin som vi har flasket op skulle aflives, og jeg kunne vælge mellem de aflivninger jeg har oplevet, og så et drag over nakken af en som er vant til at slagte, så ville jeg helt sikkert vælge det sidste. Og tro endelig ikke jeg valgte jægeren til min hund for at spare penge.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 17:49

DeeDee: Vi vil aldrig blive enige om dette, og det er også helt i orden og have den mening!!


Men tror du virkelig jeg går op i penge når jeg for 3 mdr siden aflivede mit marsvin VED dyrlægen??


Desuden bryder jeg mig ikke om at du siger man kan oprette et forhold til en kanin som har gennemgået alt. Jeg har haft hende i 5 mdr, og hun har ikke ændret adfærd overhovedet, og det er desuden selvom jeg brugte 14 dage i træk på og tage hende op og sidde og kæle med hende, lige så snart du nærmer dig hende kryber hun sammen, og når du tager hende op , hamre hendes hjerte derud af, og man kan se på hendes øjne at hun ikke er tryg!


Dette kan jeg som dyre ejer ikke bære og se på!!


Jeg synes ikke det er fedt og skal tage denne beslutning overhovedet men jeg følte jeg gjorde alt hvad jeg kunne for hende, og derfor skal hun også have fred nu!!



tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Aflivning...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 20:13

...vi fik aflivet vores gamle hund hjemme. Det var hestenes dyrlæge, vi bestilte til det. Dels fordi jeg var rigtig glad for netop denne dyrlæge og fordi jeg havde set hende aflive tidligere.


Hunden var 15½ år gammel og var begyndt at få ondt. Vi havde forsøgt glycosamin og smertestillende, men det var uden effekt. Jeg holdt hende hele vejen igennem. Hun brød sig ikke om dyrlæger, men det gik stille og roligt. En beroligende sprøjte, som fik hende til at sove, derefter aflivningsvæske af to omgange, da hjertet ikke ville stoppe.


Årh, det er det sværeste, jeg nogensinde har gjort, men jeg har altid lovet, at jeg ville gå med hele vejen. Det var værdigt og roligt - og når det ikke kunne være anderledes, var det den bedste måde.


Mette (Fjolle)


Det Gule Helvede

...Det er ligesom i trafikken - man skal uden om de gule kegler...

...Rigtige bekymringer starter med Dansk Varmblod...

0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 21:20

Det er så også helt forkert at tage en kanin op når den ikke er tryg.

Buret er kaninen base,dens trygge hjem og i og med man fjerner den fra buret så fjerner man den fra dens trygge ramme.


Måden at gøre det på er ved at vænne kaninen til at være i buret - uden at man overtræder dens grænser.

Den skal lære at være tryg ved mennesker inden man tager den ud af buret.



Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 21:38

Ja og som jeg skrev tidligere sad dyret bare i sit bur i et hjørne og så skræmt ud, så hvilket liv er det lige for en kanin når den ikke engang er tryg i sit eget bur??


Min kammerats kæreste var også med og hun sagde at det var tydeligt kaninen var utryg, og det bedste ville være hun fik fred.


Hun er væk nu og det gik stille og roligt, hun døde ved første slag!


Jeg kan mærke jeg allerede nu er lettet over og komme ud til han-kaninen og se hvor glad han er, han hopper rundt, står op på bagbenene for og blive snakket med, det er lige før jeg har lyst til og blive hos ham i længere tid, hvor jeg før skulle se på en hunkanin der bare så trist og skræmt ud!


En skam jeg ikke havde mødt dig tidligere, så skulle du da næsten have lov og have sorte kanin og set om du kunne have gjort nogen forskel, tvivler desværre!



tralala ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 21:47

Godt hun døde ved første forsøg.Sov sødt lille kanin.


Ville gerne have prøvet - Det er lykkes med min egen kanin som bare var sur og tvær - Er hun ikke længere.



Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 For 1½
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 09:54

år siden, stod jeg med en hund med mavedrejning.... Det er MEGET smertefuldt for en hund og det sker og udvikler sig meget hurtigt... På det tidspunkt var nærmeste dyrlæge 25 km. væk da det selvfølgelig var udenfor alm. åbningstid.


Jeg har ALDRIG i mit liv ønsket så meget, at jeg kunne aflive en hund selv og lade hende slippe for smerterne og have sparet hende for den sidste køretur.


Jeg kan aflive NOGLE dyr, indtil en vis størrelse, og jeg er SIKKER hver gang. Og jeg er glad for at jeg i nødsituationer er i stand til at ende deres lidelser her og nu. Meeeen hvis jeg kan blive fri, så er det godt nok det jeg vælger.



Zamangah

0
0
Svar på denne tråd
 
 nej det er IKKE
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 10:59

altid en mulighed at få dyrlægen ud- i hvert fald ik hvis man ønsker den dyrlgæe som er uddannet inden for netop det område man skal bruge. I vores konsultation er der heste, smådyrs og landbrugs - hvert deres speciale. Smådyrs dyrlægen kører IKKE ud - det er i konsultationen. Skulle jeg så- for ik at tage dyret med på en tur, vælge en der ik er uddannet inden for smådyrene, når det er et smådyr, og få en heste dyrlæge ud som ik ved meget om smådyr måske? NEJ!


Når folk ved hva de laver - hvilket dej o da gør når de slagter selv. Så er et drag over nakken, et skud i hjertet el lig det absolut mest humane. Nøjagtigt som jeg ville foretrække hesten blev taget med et skud frem for sprøjter.


Sidst men ikke mindst- i hht trådstarters begyndende indlæg- sys jeg ikke at knap 500 kr er så slemt. Det meste er konsultation. Jeg gav 1300 kr for min hund- de 600 kr var bortskaffelse. Resten konsultation, medicin mv



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 19:23

Hvor må jeg dog være et ondt, modbydeligt og følelskoldt menneske, for jeg har ikke tal på hvor mange katte, kaniner, høns, fasaner og alt andet kravl jeg på brutaleste måde har aflivet i tidens løb.


Og når nu en eller anden nævner at man ikke skal have dyr hvis man ikke har råd til at betale for at få dem aflivet, hvem skal så betale for at få aflivet de utrolig mange vildkatte mine forældre har rendende i tide og utide? Fordi folk sætter dem af om natten eller min kære mor ikke kan lade sultne gårdkatte forblive sulte, er det så hende der skal betale 500 kr for at få dem aflivet?

Vi snakker jo ikke én kat hvert 10 år, de slemme år er det jo nærmere 10 katte om året. Hvorfor skal de bruge 5000 kr om året af deres efterløn på at få aflivet katte der ikke er deres og som de egentlig ikke vil ha, men ikke nænner at lade dø en langsom og kold død, når jeg kan gøre det for ca 5 kr? Det er vel ca hvad 2 haglpatroner koster.


Og uden selv at være blevet skudt, så tvivler jeg på at lille kisser mærker ret meget andet end det kattemad den er ved at tygge. Og nu er der nok nogle der vil tænke, hvad så hvis du ikke rammer?? Det er bestemt en risiko, men at rammer en udsultet kat der lige har fået serveret sit første rigtige måltid mad i månedsvis er altså ikke det sværeste mål at træffe. og endnu har jeg aldrig misset og aldrig hørt et eneste piv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlæger
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 20:33

Sender lige min dyrlæge en ekstra tanke når jeg læser denne tråd, sikke nogle forfærdelige oplevelser!


Jeg føler mig ligefrem heldig, min dyrlæge er det rareste menneske og omgås dyrene helt naturligt og roligt så de ikke bliver stresset hos ham. Oveni det er han også rigtig billig, men det kan nok have noget at gøre med at det er min familiedyrlæge og min familie har brugt ham i mange år.


Jeg kan godt se at i ekstreme situationer, at man vælger at aflive dyret selv (påkørsel osv.), men er det egentlig op til os at bedømme om dyret kan reddes eller ej?


Hvis man ikke er udd. til at bedømme det, kan jeg ikke se pointen i at aflive et f.eks. påkørt dyr selv. Man kan jo ikke altid se på dyret hvor alvorlige skaderne er, og tænk hvis det stakkels dyr kunne reddes af en tur til dyrlægen?


Jeg ville aldrig selv kunne gøre det, på nogen som helst måde tænkeligt! Aldrig! Ville i også selv skyde jeres heste, når nu vi snakker gør-det-selv?


Mine dyr skal aldrig aflives andre steder end hos, eller af, min søde dyrlæge, det bliver for voldsomt og jeg kan ikke ha' smerten af det inde i hjertet



.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Trine M
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 22:00

Nej, jeg ville ikke få en jæger til skyde en hest, det er vist lidt for vildt. Og jeg ville allerhelst få aflivet mine husdyr på en ordentlig måde herhjemme af en dyrlæge, så jeg kan sidde med dem mens de sover ind. Det gjorde jeg også med katten, men det var bare så grusom en oplevelse, at jeg ikke ønskede at opleve det igen.

Og jeg syntes ikke det var særlig rart, at sige farvel til hunden, og så vende mig om og gå, for jeg ville ikke se den blive skudt, og heller ikke bagefter, så jægeren begravede den. Og det virkede så forkert, at jeg ikke selv pakkede den ind i tæppet, og lagde den ned i hullet. Men DEN blev aflivet humant.

Forresten et stort tak til jer, som havde medfølelse for de frygtelige aflivninger.

Mvh Tina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Retningslinier for aflivning
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 22:03

Vil bare lige kort ridse op hvad retningslinierner er for aflivning.


1. Dyret skal være bedøvet før det får en aflivningsprøjt med pentobarbital, med mindre man med sikkerhed kan sprøjte det i en blodåre, dette skyldes at pentobarbital er lokalirriterende og dermed smertevoldende.


2. hvis dyret er bedøvet er det fuldt lovligt at sprøjte i såvel hjerte, som bughule og lever. samt selvfølgelig i en blodåre.


Jeg har ikke oplevet smertereaktioner når jeg har sprøjtet i hjertet. jeg har tilgengæld oplevet at de små vener i forbenene er gået i stykker når pento kommer i kontakt med venevæggen. Dette gælder kun hos kat. Så kan man stikke i halsvenen. Dette ser dog ofte lidt voldsomt ud for ejer og jeg bruger derfor ikke denne metode.


Jeg stikker i hjertet, fordi det går hurtigt, dyret mærker intet og det ser ikke træls ud.


Der er ikke noget galt i at stikke i leveren, da leveren er et meget blodfyldt organ, hvor aflivningsvæsken hurtigt fordeles fra. Men igen, det kræver en rigtig god bedøvelse.


Hos hundene kan jeg både stikke direkte i en blodåre uden bedøvelse eller bedøve først. Det kommer meget an på hvad jeg fornemmer ejer har det bedst med og hvor rolig hunden er. Men de forsvinder mere fredfyldt når de ikke er bedøvede først. Så er der ikke den store risiko for nervetrækninger og lign. efterfølgende.


Det blev lidt langt, men der er mange overvejelser inde omkring en aflivning. Der er både hensyn til ejer og dyr at tage.


Jeg ser forøvrigt intet problem i at uddannede folk afliver dyr. Er enig i at kaninen nok hellere vil have en hurtig aflivning af en kyndig hånd. End en køretur til dyrlægen, med deraf følgende stress.


Hvad prisen angår, så synes jeg det lyder fornuftigt. Men er ved at have vænnet mig til at dyre ejere bare altid synes vi er alt for dyre...


MVH


Dyrlæge


Trine Møller

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stald Dyrkær
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 22:07

Ja syntes godt nok det er synd for dig at du har oplevet de grimme episoder =( Dyrene også men de er jo heldigvis ligeglade på nuværende tidspunkt..


Håber du aldrig får sådanne oplevelser igen. Jeg har stor lid til at langt de fleste dyrlæger vil kunne give dig og dyrene en langt bedre afsked. fx som den jeg beskrev tidligere.

Mange knus


Vil lige sige at vi har også haft en jæger til at skyde nogle vores katte gennem tiden, og det er hurtigt overstået.


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 23:51

Jeg er ret sikker på en dyrlæge - uanset specialitet - Ved hvordan man afliver en kanin ;)


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jøsses
Forfatter: 
Dato:  03-03-2011 23:56

Jakob.


Så længe din mor ikke fodrer kattene er kattene ikke hendes og hun kan ringe til Falck ;)


Prøv at undersøge mulighederne i stedet for at skræppe op herinde ;)


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 OBS......
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 02:05

....Som Trine Møller skriver:

Jeg ser forøvrigt intet problem i at uddannede folk afliver dyr. .


Med uddannelse menes at du enten er uddannet jæger, landmand eller dyrlæge.


MVH

MonaK


0
0
Svar på denne tråd
 
 bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 08:07

Jakob 1


Trine


DeeDee: ja for såre simpelt er det jo evig og altid.... NOT!



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 DeeDee
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 08:09

r i øvrigt- var det så ik dig der mente dyret ik burde flyttes fra sin vante plads for aflivning, da det avr der det avr trygt??


Så er det da osse mere humant at Jakob giver katten en kugle mens den lystigt mæsker sig i mad- fremfor falck kommer og fanger den i en fælde den kan sidde i, i flere timer før de henter den og kører den en laaang tur til en dyrlæge for at blive aflivet... Nu modsiger du jo faktisk dig selv ellers.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 DeeDee (Sandra)
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 09:45

Jeg troede egentlig du var en ung teenager med den holning du har til aflivning, men du er 32 år

Fatter simpelthen ikke, at du syntes dte er synd/dyrplageri at aflive en kanin selv, også selvom man IKKE er uddannet.

Jeg er godt nok udddannet dyreassistent, men der lærte jeg ikke at aflive kaniner.

Min lillebror lærte mig det, han har slagtet MANGE kaniner og jeg har ALDRIG ramt "forkert" på de kaniner jeg har aflivet.

Syntes du så også det er synd at slagte og spise kaniner ??

Mener du, at dem som slagter kaniner, skal få dyrlægen til at aflive dem ? (så kan de jo ikke spises bagefter).

Den er sku hurtigere død når den får et slag i nakken, der opdager/mærker den INTET, det tager alligevel nogle minutter/sekunder hos dyrlægen.


Jeg har oplevet katte og hunde "kæmpe i mod" hos dyrlægen..

Jeg har en eneste gang aflivet en killing.

Den var nok et par mdr gammel og MEGET syg (ikke min egen).

det var på den rideskole jeg arbejde på, da jeg så den tænkte jeg "den skal ikke vente på en jæger kom hjem og kunne gøre det".

Så jeg spurgte pigerne der var der, om de ville hjælpe med at smide en KÆMPE flise nedover den, de fliser var så store at ingen ville kunne løfte dem selv.

det ville de ikke, så jeg sagde de skulle se den anden vej hvis de ikke ville se hvad jeg så gjorde.

Katen var MEGET afkræftet, den lå bomstille (helt slatten) da jeg tog den op for at aflive den.

Jeg tog den i bagbenene og slog hovedet ned i den stabel af kæmpe fliser der lå der, og den var væk med det samme.

Jeg gav den så et ektra slag for en sikkerheds skyld.

Men den var død og led ikke mere..

Staldejer ville aldrig have haft brugt penge på dyrlæge, og den jæger der ku have gjort det ville først være hjemme senere på dagen, og jeg tror faktisk katten havde været død af sig selv inden han var nået hjem.

Så jeg havde det godt med at have gjort en ende på dens lidelser.



Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 09:52

Sender vores dyrlæger rigtig mange varme tanker..

Da vores dejlige kat skulle aflives i sommers efter en påkørsel skete det selv kl 19.. Jeg ringede fluks til vores normale dyrlæge (regnede med at få telefonsvaren, hvor nr på vagtdyrlægen ville blive nævnt)


Men fik fat i dem og de anbefalede at ringe til dyrlægen der havde vagten, men ellers kom jeg bare med ham..

Vi fik fat i dyrlæge vagten og vi skulle komme med ham. "Heldigvis" var han lam, så han havde ikke ondt..

Vi kom ud og fik ham aflivet og jeg sad og holdte ham hele vejen..Vi fik ham med hjem og betale en MEGET rimelig pris..


Nu ligger han nede i haven..

Har heldigvis nogle gode dyrlæger og en god reserve dyrlæge


Sagde Charlotte.


Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Tulle 2008-2010 du er savnet

Nogen der har set Prins Valentin? Fjord/ DV vallak fra 2001?

SKRIV!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 000000
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 12:41

Nej det var ikke mig der mente man ikke skulle flytte kaninen ;)


Hahaha skal man have en vis alder for at elske dyr?

Så har jeg hørt det med.


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 0000000
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 12:56

Siden nogle af Jer har meget ondt i bagdelen fordi jeg ikke deler den generelle "landbrugsholdning" om at aflive dyr selv.


Så opsumerer jeg lige her - Så alle forstår det.


Vil man ikke betale for aflivning hos dyrlægen fordi man mener det er for dyrt - så mener jeg ikke man bør have dyr.

Det er en af de ting der følger med som dyreejer = Ansvaret for at dyret lever og dør på den rette måde.


Når man har fodret katte/dyr så ER de ens ansvar i forhold - Den kan man ikke komme udenom.

Jeg bliver ALDRIG enig med dig Jakob - der skyder katte i stedet for at ringe til Falck.

Det koster Jer intet når det er katte der ikke har noget hjem - Men i det øjeblik i fodrer kattene så ER det Jeres katte i forhold til loven,så det er ikke noget jeg bare finder på.


Jeg har intet forhold til at spise kaniner - Det er slet ikke dét jeg snakker om.


Jeg snakker om at selv aflive sine dyr fordi man synes dyrlægen er for dyr.

Læs lige igen - Fordi man ikke vil bruge penge på en dyrlæge.

DET mener jeg er forkert.


Og nu gider jeg ikke gentage mig selv længere - Så jeg er ude af denne diskussion - Alt hvad jeg mener står i dette indlæg og så kan I mene og synes hvad I vil


Hyggetante for den skønne Marina :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 DeeDee (Sandra)
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 13:48

Du forstår mig tydeligt vis ikke..

Det med din alder, der mener jeg du virker Umoden med dine udtalelser, derfor jeg mente du måtte være meget yngre end du er.


Selvom du ikke selv spiser kanin(det gør jeg heller ikke), syntes du så det er synd at andre gør det ?

Det er et slagtedyr som så meget andet, og man kører altså ikke til dyrlæge/slagteri for at tage livet af en kanin som skal flåes bagefter for derefter at puttes i fryseren.

Så om man afliver pga den skal i fryseren eller om den er syg, det gør da ingen forskel.

Metoden man bruger er den samme og lige effektiv uanset om kødet skal begraves i jorden, eller om det skal i fryseren.


Mener du virkelig ikke man holder af dyr, fordi man selv kan og vil aflive dem ?

Man kan gøre det hurtigere og mere effektivt end ved dyrlægen, de skal ikke ud på en køretur og aflives i uvante omgivelser.

De er væk med det SAMME, og så kan jeg altså ikke se hvordan det skulle være dyrplageri, bare fordi det er gratis eller meget billigt at aflive selv ?

Jeg kunne forstå hvis der var tale om at drukne/kvæle eller anden form for rædselsfuld metode hvor dyret dør en langsom og pinefuld død.

Men du må da være VEGANER siden du har så meget imod aflivning som ikke er foretaget af dyrlæger med en sprøjte.



Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 17:03

Det kunne aldrig falde mig ind at nægte at tage et dyr til dyrlæge grundet økonomi, og selvfølgelig koster det penge at være ved dyrlægen.


I tirsdags var jeg ved dyrlægen med en af mine rotter, som havde fået en slem forkølelse. Det blev knap 500 kr, og er det ikke bedre i næste uge, så tager vi turen igen, sådan er det.


Men at sige folk er mishandlere og ikke elsker deres dyr, fordi de vælger at aflive hjemme, selv eller får en jæger e.l til det, come on. Jeg var nok 13 da jeg en morgen kom ud til min daværende kanin og dens unger. En af ungerne var fuldstædig som gummi, den var praktisk talt halvdød af ukendte årsager. Uden tøven lagde jeg den på fliserne og gav den en med skovlen. Den var død på stedet.


Samme tur har jeg givet en fugl, som katten havde fanget og brækket ryggen på. Og jeg har også været med til at aflive en killing der fik knust sit bækken under en bigballe.


Jeg synes nemlig det næsten er mishandling at slæbe et forpint dyr afsted, til en tur med ulidelige smerter, hvor den muligvis krasser af inden vi når frem. Ligesom jeg i mange tilfælde synes burdyr kan aflives hjemme hvor de er trygge. Men det er op til folk selv og jeg forstår både dem der gør det ene såvæld som dem der vælger det andet.


Artesia
Sweet Escape
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 20:45

Ja selvfølgelig, hvorfor har jeg ikke tænkt på det, selvfølgelig skal vi bare ringe efter falck, eller kattens værn eller inges kattehjem.
Jeg kan jo også bare ringe ned til det lokale dyre-internat så kommer de fluks farende for at tage sig at den stakkels lille gård-misser som er sulten. Og det har aldrig nogensinde faldet dig ind at det måske er prøvet?? At det er blevet ringet rundt til gud og hver mand, men har du nogen anelse om hvor mange vildkatte der egentlig er ude på landet? Hvor hurtigt du kan fylde en falck-station med herreløse katte?

Nogle er flinke og siger at det simpelthen er umuligt for dem af plads og økonomiske hensyn at tage flere katte og andre siger pænt at man er et fjols.


Jeg kan derimod fortælle dig at skadede eller forældreløse pindsvin får en meget bedre service, de bliver afhentet hurtigere end købe-pizza kommer frem.


Og du skal aldrig nogensinde sige at jeg skræpper op i en offentlig diskusion på et offentligt forum. Du kan måske ikke li mine holderninger og min måde at fremføre dem på, men så må du komme med modargumenter i stedet for at sige jeg bare skræpper op.

Fremføre dine argumenter og så skal jeg nok fremføre mine.

Jeg siger jo heller ikke du bare skal holde kæft eller lukker varm luft ud, det er jeg da alligevel for velopdragen til.

0
0
Svar på denne tråd
 
 priser..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2011 21:28

hmm..jeg har nu aldrig spurgt om prisen for at få aflivet et dyr.. skal det ikke være her mere har jeg betalt det dr. dyr har forlangt, og jeg har ikke haft dårlige oplevelser med at få noget aflivet uanset om det har været mit eller noget jeg har taget til mig.. HURRA for min dr.dyr


Jytte Hansen


Som egentlig færdes på HN som privatperson :)


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jakob....
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 18:09

Jeg håber at du som minimum er jæger..og samtidig håber jeg at at min kælekat aldrig krydser din vej.....:-(


MVH

MonaK


0
0
Svar på denne tråd
 
 MonaK ..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 19:11

Det gør den formegentlig heller ikke når det er en kæle-kat =) Det er vild-misserne så vidt jeg forstod, han tager. Og når han bruger patroner må det være gevær han har og så vidt jeg ved skal man have jagttegn for at måtte eje sådan en(??), så den skulle være iorden =)


Vi har også skudt en nogle af dem vi havde, det var hurtigt overstået (jæger med jagttegn der "klarede" det for os)..


Team Le Mans


Pony Søger Part.Welsh/OX, Vallak, 6år, 140 i stg, dressur, spring, tur osv. -se præs

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-03-2011 21:58

Tak Helena, så behøvedes jeg ikke selv barbere den ged :-)


Nej selvfølgelig skyder jeg ikke en kornfed velsoigneret kat der kommer løbende, jeg er jo ikke så tosset som i måske tror.

Den sidste der gik over regnbuebroen med min hjælp var så tynd at man ikke behøvedes mærke for at tælle ribben, og grunden til at den nok var så tynd var at alt huden på underkæben hang og dinglede nede på brystet.

Sådan en hudløs indtørret katte-underkæbe er altså ikke køn, specielt ikke når dyret stadig er levende.


Jeg er fuldt ud klar over at det er i strid med loven, for katte må ikke skydes af hverken jægere eller noget andet, men så lang tid min moral kan sige god for det, så sover jeg trygt om natten.

0
0
Svar på denne tråd
 
 En lille bid af dyreværnsloven
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 10:57

Nu har ingen presenteret en bid af dyreværnsloven endnu, så det vil jeg da lige gøre..


§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.


Hvis dyret er enormt stresset, har store smerter, er skræmt for hvid og sans eller hvad ved jeg, og disse omstændigheder ikke kan ændres ved behandling af dyrlæge, adfærdstræning eller hvad det måte være, så mener jeg at man overholder dyreværnslovens § 1. ved at give dyret fred..

En kanin der i 5 måneder sidder i et bur og er lige forskræmt og mega stresset, bare det man nærmer sig, mener jeg ikke er et dyr der har det særlig godt, eller får det særlig godt, nogen sinde.. Man kan ikke rette op på alle misrøgtede dyr.. Det er simpelthen ikke muligt!


Sød pige: Jeg mener du gjorde det helt rigtige at lade hende få fred, og det helt rigtige at få en bekendt ud der ved hvordan man klarer det på et splitsekund..

§ 13. Den, der vil aflive et dyr, skal sikre sig, at dyret aflives så hurtigt og så smertefrit som muligt. Aflivning ved drukning må ikke finde sted.
Stk. 2. Justitsministeren kan fastsætte nærmere regler om aflivning af dyr, herunder regler om slagtning og om forbud mod visse aflivningsformer samt regler om, at aflivning af visse større dyr kun må foretages af en dyrlæge eller en anden autoriseret person.


Jeg er uddannet dyrepasser og har arbejdet med svin.. Der var ofte en pattegris der skulle aflives af den ene eller anden grund, og ind i mellem en større gris eller so/orne der skulle herfra, uden at skulle til slagteren..

Jeg har set mange sære skader på de små, forvoldt af at mor har trådt på dem.. Og nogle skulle bare aflives NU!!


Jeg har aflivet svin, kaniner, høns, chinchilla, mus, rotter, hamster, vildfugle, hare, og mine egne marsvin.. Alle med et gok i nakken eller boltpistol..

Jeg nyder ikke at gøre det, og når de bliver aflivet (hvis det er et tamt dyr) bliver den lige nusset lidt, snakket lidt til og når dyret er død (gælder også vilde dyr) bliver det aet, ønsket en god rejse og sov godt.. Uanset om det er en lille gråspurv eller pattegris, eller et af mine marsvin..


Da jeg lærte at aflive dyr, hade jeg min gode mester med, som vejledte mig og så til at det blev gjort rigtigt.. Jeg har så altid lært at årelade dem også.. Så er man 200% sikker på at den ER død..


Der det går galt, er når man tøver med at slå fx. Så slår man ikke hårdt nok eller man rammer ved siden af..

Men rammer man ved siden af, så varer det go ikke et minut før man slår igen.. Jeg har altid slået 2 gange for at være helt sikker, og jeg har kun 1 gang ramt ved siden af.. Jeg ramte slet ikke dyret, og jeg slog på under et sekund igen.. Jeg tøvede, og jeg lærte af det..


Min egen hest blev skudt, for han skulle i zoologisk have.. Det gik SÅ stærkt at han ikke opdagede NOGET som helst..


Jeg har også set grimme og modbydelige aflivninger, foretaget af dyrlæger, og det får mig til hellere at aflive mine dyr selv.. Så er de hjemme, trygge og når ikke at opdage noget som helst..


Jeg har stor respekt for dig Jacob! De stakkels misser oplever ingen stress ved at sidde og få et lækkert måltid mad, og så lige pludselig er væk..

Jeg kan så berette om hvordan jeg har set man afliver vildkatte på en dyreklinik.. Efter transporten af katten, som er en ret stressende faktor, ud over lige at blive fanget i en fælde også, så bliver den puttet over i et tvangsbur, hvor den bliver trykket flad og blivet stukket dirrekte i hjertet.. Jeg kan godt se at der ikke er andre måder at gøre det på, og det er også rigtig fint! Men jeg ville da, hvis jeg havde muligheden, 1000 gange heller ehave en jæger der kom og skød dem mens de spise lækker dåsemad!


Da vores nabo døde, og den vildkat hun havde gående og fodrede, skulle væk, havde vi taget kontakt til kommunen og de havde, Hold nu fast! 12-15 ugers ventetid før de kunne komme og hente den!! De sagde at vi skulle fodre den for at holde den til, til de kunne komme og hente den.. NO WAY!!

Jeg tog så kontakt til inges kattehjem og fik lånt en fælde af dem, kørte kræet til dyrlægen og fik den aflivet..

Da jeg fik den fanget, var den blind på det ene øje, formentlig efter slagsmål, den var tottet, tynd og ussel at se på.. En rigtig vildkat.. Dyrlægen sagde at det da var det bedste der kunne blive gjort for den, at give den fred.. (forøvrigt koster det dobbelt så meget at få aflivet en vildkat.. I hvert fald hos vores dyrlæge så det kostede 1000 kr..)


Så jacob, du må gerne skyde kattene.. Du må bare ikke drukne dem..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 21:40

Bare rolig Dolly.


Min cal. 12 kan tage et stykke råvildt i spring på 15 meter, så en kat på 7-8 meter tror jeg stadig er bedre end at drukne kræet.

Jeg har altid syntes den med drukningen er ret barbarisk på en eller anden måde.

Vi er jo alle ret nervøse over vores åndedræt og går ret let i panik når det ikke virker, så det ville jeg aldrig kunne få mig selv til.


Og du har helt ret, man må ikke tøve. Det skal bare gøres. Så virker det hver gang..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billigt
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 22:24

Min kat blev kørt ned forrige år og det blev 2200 for en aflivning. Godt nok var der lige en røgnten, men det var ikke så slemt endda med den....


Så 411 kr. er godt nok billigt!





Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jacob..
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 09:18

Jeg glemte en smiley


Der skulle have været en smiley til sidst, for selvføljelig drukner du dem da ikke når du kan skyde dem..


Jeg synes også at drukning er en skrækkelig måde at aflive på!

Og kvælning er jo egentlig det samme..


Den dokumentar, Dyret skal dø, som Søren Rye lavede hvor han kvalte en due, fordi den skulle se pæn ud, fik jeg det simpelthen så dårligt! Selvom jeg godt ved at han bare gjorde det samme som en slange gør, så var det ubehageligt!!



Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 må gerne være kritisk
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 11:06

Jeg synes nu ikke man holder mindre af sine dyr, fordi man indimellem stiller spørgsmålstegn ved priserne hos en dyrlæge.


Synes indimellem også det ER vilde priser og man må jo bare betale ved kasse 1.


Synes der burde være mere synlighed på fx. deres hjemmesider, om hvad en konsultation på kat, kanin, hamster fx. koster, så man har en chance for at gennemskue dette, ligesom man også undersøger priser og dækning på fx. hesteforsikringer, det er jo ikke noget med at man holder mindre af dyrene, men at man også bør være økonomisk ansvarlig og vågen.


At få en dygtig jæger til at skyde kaninen, ser jeg absolut ikke noget forkert i. Som der skrives, den slipper for stress omkring transport og indimellem så kan dyrlæge-aflivninger da åbenbart være noget langtrukne.

Har desværre også set det med en hest, der dinglede rundt i timevis (ikke min) men føj, det var forfærdeligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 DEt er mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  07-03-2011 20:08

Som folk husker Søren Ryge og duen, men IKKE hvorfor, han gjorde det: Det var en metode, der var tilladt, men Søren Ryge syntes IKKE, det var i orden.


Han fik en bøde på 500 kr- og metoden blev forbudt!


Lige som folk husker Schächtningen af oksen (mosaisk slagtemetode i dag forbudt i Danmark) som halal (islamisk metode). Halalslagtning med ikke-penetrerende bolt er tilladt for kvæg (og svin- men svin kan ikke godt være halal! ;-) ). (Dyret er bedøvet og afbløder). Ved Schächtning bliver det stukket vågent og bevidst.


Folk husker åbenbart det, de vil huske.



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Huske ting
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 09:11

Jeg kan godt huske at Søren Rye ikke synes det var i orden, Der står jo heller inetet ondt om ham.. Jeg synes stadig det var ubehageligt at se på..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 jxjsha<jdaj
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 20:57

har ike læst alle indlæg, men synes det er forargeligt at mange synes at hjemmeaflivning er synd for dyret. det er det jo ikke, hvis personen, som udfører aflivningen gør det forsvarlit og hurtigt og på den rigtige måde!!! Jeg synes da selv at fx jeg, afliver dyr lige så godt og ikke mindst mere effektivt end dyrlægen(boltpistol). Jeg afliver kalve og evt køer flere gange om ugen. disse dyr er væk med det samme. det ser blodigt ud, men MEGET humant. det ville da være for dumt at skulle ringe til dyrlægen hver gang vi får en Jersey-tyrekalv. dem kan vi snildt få 10 af om ugen. godt det ikke er mig der skulle ligge i fast rutefart ud til gården for at aflive op til flere gange om dagen..


Trådstarter, du har gjort det rigtige for din kanin og er helt enig med dig i at det vil være synd og stresse den mere med at skulle køre ned til dyrlægen med den. ;)




Sagde Bette med Aga K

-Du burde købe dig en tyroler hest..

Folk vil gerne ha´noed´og klappe af :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 aflivning...
Forfatter: 
Dato:  08-03-2011 21:18

ude eller hjemme....er ligefedt hvis bare folk ved hvad de gør og det er her jeg stiller spørgsmåltegn.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider