Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

JUBII !!! på hest igen !!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 12:52

Altså jeg må dele min glæde med jer !!

Min hest har siden maj måned 2010 stået stille pga. seneskade i højre bagben. Denne blev så ultralydsscannet ren og fin i september, og jeg startede langsom genoptræning.

Men ak i starten af november kom sne og is, og det har jo stort set ligget der siden, så min genoptræning med hesten gik fuldstændig i stå....

Han har så bare gået på fold siden starten af november, men i dag skulle vi afsted på en lille skidttur for første gang !!

Altså hvilken glæde det var igen og sidder der, højt til hest - hold da kæft, hvor har jeg savnet det !!!

Det er jo en krig siden jeg sad der sidst, og den søde pruhest gik fint fremad - dog var en enkelt traktor, efter 4 beskyttede måneder på fold, godt nok farlig !!
Men ikke mere end han kunne overtales til at blive ved mig, dog med et par skridt ud i kanten af en mark !!

Såååå sød var han - elsker den hest

Så jo - foråret er på vej, og jeg er startet min genoptræning påny, og det kan jo kun gå fremad !!!

Føler mig helt høj, og kan nærmest flyve - og havde ikke lige nogen og dele det med !!

Andre som er kommet "til hest igen" efter vinteren ??

Mange hilsner Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Ikke endnu
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 13:12

Jeg er ikke kommet på igen endnu, men efter weekenden skulle Dobby være klar igen efter han har stået med betændelse i hovleddet - jeg GLÆDER mig!!!

Hilsen Lene

Savner Richard og Lafayett - det er ikke sjovt at miste :'(

Tak til alle, der har stemt på os i bryllupskonkurrencen! Vinderen får besked 4. marts, så det er næsten ikke til at holde ud! :)

0
0
Svar på denne tråd

Hårh Disco-drengen!
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 15:37

Hej Tina!

Årh det lyder dejligt at han er gående igen, men at det er vejret der driller det videre foretagende.

Jeg må også indrømme at denne vinter(igen!!) har været røv og nøgler, så det er sådan ca. med 14 dages mellemrum jeg er på hest.

Øv øv jeg føler mig ude af form, vildt irriterende.

Nå vi krydser fingre for noget forår!!!

Giv "min" gamle mule et ordentligt klap/kys!!

Mangler du eller andre ovre ved dig en ny hest?

Vi har en 4 års hingst (kan kastreres) rigtig cool, 156cm pt. godt redet, ikke så rutineret endnu.

Og en 3 års hoppe, 154cm pt , ikke redet endnu, men så snart vejret bliver en anelse bedre, skal hun også i gang.

Det ku da være lidt sjovt, hvis jeg skulle levere endnu en hest ovre ved dig, så jeg lige ku klappe lidt på ham Disco.

Nå, knus Birthe

MVH Funder Nørhedes Stutteri

Birthe

0
0
Svar på denne tråd

forår....
Forfatter: 
Dato:  01-03-2011 15:54

Lene: Rigtig meget held og lykke !!!

Birthe: Åh hvor skønt at høre fra dig !!!

Ja vi var bare så uheldige i maj sidste år.... En sølle hovbyld i venstre forben måtte skæres hele 3 gange over 3 uger, og hesten vedblev at være halt, så igen til dr. dyr. En mønstring og scanning viste desværre at han havde aflastet så meget på diagonalt modsatte bagben, at han havde lavet et flosset gaffelbånd. Jeg var jo vildt bekymret, troede jo nærmest aldrig han ville blive gående mere, og havde de sorteste tanker, imens Cisco stor der på sin sygefold, 10 x 4 meter i 3 måneder....

Øv hvor var jeg langt nede der....

Men til kontrollen hos dyrlæge, viste scanningen at han var helet super fint op igen, og jeg startede jo så genoptræning, men nåede aldrig hele programmet på ca. 3 måneder, da den lede sne, frost og is jo så kom....

Så jeg siger ALDRIG mere "bare en hovbyld", for i Cisco's tilfælde udviklede det sig bare til det værste....

Men i dag, er vi startet op igen, og jeg har altså virkelig bare savnet og tøffe derudaf !!!

De heste du har, måske du skulle sende mig en mail - du har jo adressen på min præsentation - så skal jeg da se hvad jeg kan gøre - ville jo selv elske en 4 års med den størrelse.....

Jeg er jo ikke til kæmperne med mine små ben !!

Cisco ville da også elske hvis du kiggede forbi og klappede lidt på ham !!!

Mange knus fra Tina

0
0
Svar på denne tråd

Jah, jubii godt gået Cisco
Forfatter: 
Dato:  02-03-2011 10:01

Du har fået "sparket" din mutti i gang igen (håber ikke hun har såååå ondt hun ikke kan sidde i sadlen, for det må have været noget af et spark ). Jeg savner dig på vejene & forhåbentlig snart i skoven.

De kærligste hilsner

Ponypigen Ronja

0
0
Svar på denne tråd

Smukke Ronja ....
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 13:26

Du er og bliver min bedste kæreste !!!

- og tusind tak for turen i dag - selv om du absolut skulle gå i brunst så snart du så mig !! (det sker bare hver gang !!!), og ja,jeg ved jo godt jeg er lækker, og jeg glæder mig til flere ture i fremtiden med dig - nu kan vi jo "genoptræne" lidt sammen, inden vi snart skal i skoven igen !!

Mange muleknus til dig fra Cisco

0
0
Svar på denne tråd

næh.....
Forfatter: 
Dato:  06-03-2011 17:17

Næh hvor dejligt. :)

Jeg er selv kommet i gang igen, da vi nu kan låne naboens ridehus. Og så vælger Damen lige at gå i brunst - typisk! Det forhindrer mig nu ikke i at ride, men gør, at hun vrinsker, og spænder vildt. Så jeg skal bruge alle mine talenter på at have hende under kontrol. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider