Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Kina hjææælp
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 15:52

Hej Hn'er

Jeg står og skal en tur til Kina.

Jeg er faktisk ikke særlig berejst, så jeg prøver, at forberede mig så godt som muligt.

Jeg skal flyve Billund- Amsterdam/Amsterdam/Guangzhou Kina

Jeg havde faktisk en ide om, at jeg blot ville pakke en håndbagage med det mest nødvendige og så købe hvad jeg fik brug for i Kina, så jeg kunne have det mere med hjem.

Jeg kan jo sagtens finde håndbagage regler fra Billund til Amsterdam.

Men intet Amsterdam/Guangzhou Kina - jeg kan blot læse, at kinerserne er mere strikse.

Er der nogen, som kan gøre mig lidt klogere??? :-)

Og gerne inden søndag :-)

0
0
Svar på denne tråd

Flyrejse i Kina
Forfatter: 
Dato:  26-02-2011 13:36
Jeg har rejst rigtig meget i Kina, og der er ikke meget anderledes regler omkring indholdet i håndbagage i Kina end i så mange andre lande. Det eneste du skal være opmærksom på, er at de kan fluekneppe omkring målene, selvom du overholder vægten ( Bør fremgå af din billet). Jeg havde fx. en for stor trolley med en af gangene. Tolderne var temmelig udtilfredse og pladrede en masse ud på kinesisk, som jeg lod som om jeg ikke forstod (... Hvilket jeg i den grad gør! ). ....De valgte at opgive, og lod mig slippe igennem, man skal dog ikke regne med at alle er så villige. I øvrigt er det en god ide at holde sig til en håndbagage og ikke div. Kufferter. Alle de gange jeg har været Guangzhou er det lykkedes dem at smide min bagage væk, og er du udlændning forventer de at du henter den når den kommer 4-6 timer efter med det næste fly, fremfor at de skal bekoste en kurer der har pligt til at levere til dit hotel. Her stiller du bare op og insistere på at de videresender den, og se gerne stikhamrende tosset ud. Sørg også for at få hævet kontanter så snart du lander i lufthavnen, for det er laaaaangt fra alle bankautomater der tager visa kort m.m. Jeg taler af bitter erfaring, efter at være strandet i netop Guangzhou, en sen aften. God tur! Jeg kan finde de første 10 byer i Kina der er mere interessant og appelerende end den dødsyge by, men maden er helt fantastisk....!!!!

"Religion er en fundamental modsætning til alt hvad jeg agter højt - mod, klar tanke, ærlighed, retfærdighed og frem for alt, kærlighed til sandheden."
-Henry Mencken-

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider