Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Fedt inden i og uden på
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 15:23

Kære HN´er

Hvis der er noget luxusproblem, der kan optage hjernekraft i mit lille sind, så er det den urimelighed at jeg kan have så meget fedt inde bag huden og samtidig pøse uanede mængder fedt uden på min hud. I form af babyolie, badeolie, alverdens cremer og hvad har vi ellers?

Det er da branduretfærdigt!

Jeg har forsøgt at sætte mig lidt ind i de der fedttyper. Eksempelvis at fedt fra fisk og vegetabilsk fedt bedre kan optages i kroppen og blive brugt til noget fornuftigt (myalisere hjernen, smørre led og FEDTE HUDEN) og har forsøgt kun at indtage denne type fedt og spist masser af sild, laks og avocado.

Jeg er bekendt med at ikke alle planteolier bevarer deres gavnlige egenskaber ved opvarmning og bruger derfor kun koldpresset oliven olie til stegning. Der var en olie mere der kunne tåle den, men har glemt hvilken.

Alligevel er min hud stadig knastør og det føles simpelthen åndsvagt at gnaske salat uden dressing og rugbrødsmadder uden smør for derefter at gå i bad og snaske sin hud ind i diverse olier.

Helt ærligt medsøstre. Er det ikke branduretfærdigt?

Burde vi ikke lave en facebookgruppe, for at oplyse vores (eller er det kun mine?) stupide fedtceller om fejldisponeringen?

Iiiiih altså *pigesur*

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 16:56

Jeg har samme problem.. Det er bare SÅ irriterede, at ens krop ikke kan være "selvregulerende" :P

Jeg har desværre ikke fundet "opskriften" der kan afhjælpe min enorm tørre hud i ansigtet :( Selvom jeg smør og smør..

Sig til, hvis du finder ud af, at få opdraget din krop til, at være selvregulerende :P Det ville dælme være smart..

Mvh. Stine

Med

Ponydyret Star Fighter

Og

Pintoen Inzaghi

0
0
Svar på denne tråd

Pas på med sæbe
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 17:57

For det udtørrer, jeg bliver stram i huden i ansigtet (som om der var lagt æggehvider på), og også håndvask kan være slemt (og hvis jeg glemmer handsker ved rengøring).

Hvis det er slemt- kører jeg Niveakræm på. (Jeg er minimalist, og det er blevet moderned med Mads Christen "Blærerøven". ;-D ).

Kamferkræm kan være godt om vinteren (til albuer/fødder og andre yderpunkter).

Jeg steger kun i rapsolie/smør, til salater er det vindruekerneolie (smagsneutral).

Huden er faktisk kroppens største organ, og den skal være vandtæt (sådan da) og tæt mod alt mulig snavs udefra, tåle slid og UV-stråling. Det klarer den da meget godt.

Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"

0
0
Svar på denne tråd

Det kan ændre sig.
Forfatter: 
Dato:  25-02-2011 19:25

Jeg plejede at have samme problem for nogle år siden, men det er faktisk stoppet efter jeg flyttede. Idag 'udtørre' jeg kun efter bad fremmede steder. F.eks lidt hos mine forældre på Fyn, allerværst i N. Jylland ved min moster. Huden bliver helt stram, klør osv

Så det kan vel have noget at gøre med blød/hård vand?

Det skal lige siges at jeg ikke ryger, drikker, tager sol, spiser kød med klove osv.

Har faktisk aldrig tænkt over at noget spise-fedt er bedre for huden. Jeg har bare altid tænkt at jeg skulle beskytte min hud mod udefrakommende belastninger.

Så kan det godt være jeg er bleg om sommeren og hvid om vinteren men tilgengæld har jeg ikke rynker som 25-årige

Min favoritcreme, som jeg stadig bruger idag efter barbering (ja, på benene ik') er niveas bpdy silk. Den er fantastisk god, og fedter ikke.

Ellers skal I huske at om vinteren er det no-go at bruge fugtighedscreme på hud som ikke er dækket af jakke osv, da huden jo binder det overskydne fugt, som kulden så bearbejder, som giver tør, irriteret hud. Kan ikke huske hvor jeg læste det (Bazar?) men det giver da nogenlune mening.

0
0
Svar på denne tråd

jamen dog
Forfatter: 
Dato:  28-02-2011 17:36

så skete der alligevel lidt i min tråd!

Egentlig var jeg mest bare pigesur over at stå og smørre mine fede lårbasser ind i olie - altså så meget fedt inden i og slet ingen uden på!

Stald paddesø > er meget enig i bad forskellige steder. I ålborg var det meget slemt og nu hvor jeg bor sådan ca i Himmerland er det blevet bedre, men meget slemt når jeg er i Århus.

Ang. rynker: ryger og drikker og tager sol (for ikke at få for meget børne(!)eksem om vinteren) og har ingen rynker i en alder af 27 - jeg drikker også grøn te i spandevis!

Alt det der med fugt og fedt til huden er jeg rimelig meget inde i, da jeg altid har haft så tør hud, at det tenderede til eksem. Bruger ceridal og et eller andet hvidt og rødt fra apoteket, lige for tiden. Da jeg var mindre bekymret over min økonomi, brugte jeg udelukkende beauty pacifique.

Har det præcis som Xtiny beskriver.

Ang. hovedproblemet har jeg filosoferet at svedning er svaret! Altså når man sveder udskilles der jo blandt de andre spændende affaldsstoffer, også talg (fedt?) som lægger sig på huden. Samtidig forbrænder man normalt kalorier når man laver noget man kommer til at svede af

Fedt inden i - transporteret uden på/væk

Medlem af Bullerklubben

Life is like a box of chocolate. You never know what´s inside.

Men man kan altså bare læse bagsiden eller indlægssedlen!

Hvad var det nu NSLFB stod for?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider