Jeg plejede at have samme problem for nogle år siden, men det er faktisk stoppet efter jeg flyttede. Idag 'udtørre' jeg kun efter bad fremmede steder. F.eks lidt hos mine forældre på Fyn, allerværst i N. Jylland ved min moster. Huden bliver helt stram, klør osv 
Så det kan vel have noget at gøre med blød/hård vand?
Det skal lige siges at jeg ikke ryger, drikker, tager sol, spiser kød med klove osv.
Har faktisk aldrig tænkt over at noget spise-fedt er bedre for huden. Jeg har bare altid tænkt at jeg skulle beskytte min hud mod udefrakommende belastninger.
Så kan det godt være jeg er bleg om sommeren og hvid om vinteren men tilgengæld har jeg ikke rynker som 25-årige 
Min favoritcreme, som jeg stadig bruger idag efter barbering (ja, på benene ik') er niveas bpdy silk. Den er fantastisk god, og fedter ikke.
Ellers skal I huske at om vinteren er det no-go at bruge fugtighedscreme på hud som ikke er dækket af jakke osv, da huden jo binder det overskydne fugt, som kulden så bearbejder, som giver tør, irriteret hud. Kan ikke huske hvor jeg læste det (Bazar?) men det giver da nogenlune mening.