Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Meget sørgeligt ....
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 10:24

Er der andre her, der lige har modtaget en sms fra en ukendt modtager om en lille hingsteplag, der skal sælges nu og her (for 500 kr.), for ellers vil den blive aflivet?

Synes det er rigtig sørgeligt, at det skal være nødvendigt at tage sådanne metoder i brug for at komme af med sine afkom

Ved godt der er finanskrise, men jeg synes godt nok lige, at denne her er noget barsk!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

www.designforpets.dk

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

0
0
Svar på denne tråd

Billig pony
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 10:34

Nej jeg har ikke modtaget denne sms, men for ca 1 år siden fik jeg en hvor ponyen (lille sort hingst) var gratis.

Den stod hos en dyrlæge som ville give den 1 døgn (mener jeg det var) inden han aflivede den, den fejlede ingenting.

Mener der blev fundet et hjem til den.

Jeg ville ALDRIG sende en sms ud på den måde og sælge billigt eller forædre væk til den første den bedste.

Så er det sku da bdre at aflive eller slagte dyret.

Jeg ser intet galt i at slagte en sund og rask hest, hvorfor ikke det nu der er "overproduktion" af dem i forhold til efterspørgsel.

Jeg kan ikke se hvorfor man skal vente til en hest er syg før man slagter, vi slagter da køer/grise, lam/kyllinger osv som er opdrættet til formålet, så hvorfor ikke hest ?

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd

Desværre
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 10:40

Pipfugl: det er fordi mange har den opfattelse af at man slår ikke raske dyr ned. ja nogle gange er dyrene ikke engang raske .. og alligvel skal de sendes land og rige rundt og problemet bliver kaster videre fra person til person. Ja bevares siger ikke alle skal slagtes, men en lille bitte smule mere realitets sans nogle gange ville være rart.

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Det er meget
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:24

forkasteligt at sende sådanne beskeder og der burde være en straf for det.

Et dødt dyr lider ikke. Men hvor risikerer et sådant dyr at ende?? Nej så afliv det da. Ens dyr er ens ansvar.

Har du et barn på Vasehus Rideklub? Jeg har to bluser se præs! Udstyr til barn, se præs! Bud modtages.

0
0
Svar på denne tråd

Det måtte jo komme
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:29

Jeg undrer mig-for alt levende er da vigtigt og en hoppe har da "slidt" for den lille. Men er det ikke blevet sådan overalt efterhånden-tror dèn holdning er kommet med accept af dødlighed blandt bla. smågrise?

Bare jeg havde plads og tid så var den lille hingst hentet.

mvh merete

En god dag kommer aldrig skidt tilbage :O)

0
0
Svar på denne tråd

Jeg håber også ...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:39

... at nogen har plads og ikke mindst hjerterum til den lille fyr. Havde jeg haft pladsen, så havde jeg nok hentet den!

Bryder mig bare ikke rigtig om den metode, der er anvendt. Det gør mig ked af det og i dårligt humør, når dagen starter med sådan en sms. Og så kan man jo frygte, at den havner i de forkerte hænder, fordi nogen kaster sig ud i sådan et projekt uden at tænke over konsekvenserne (økonomien osv.).

Personligt ville jeg aldrig kunne aflive et rask dyr. Så jeg synes det er fint, at der er nogen, der prøver at finde et godt hjem til den. Men bryder mig som sagt ikke om denne SMS (kædebrevs-) metode

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm ...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:50

Har intet hørt om den sms .. Leder selv lige nu efter et føl/plag/unghest hvor salgsprisen spiller en rolle , men hvor jeg selvfølgelig også har andre krav såsom højde ..

Hvis jeg blev tilbudt et føl , som ikke kunne leve op til de krav , ville jeg aldrig anskaffe mig den , da jeg på et senere tidsspunkt alligevel nok ville skulle skille mig af med den igen så ..

Så ingen tvivl om at sådan en lille fyr kan blive kastebold senere hen , udelukkende fordi nogle folk har set sig lun på den billige pris , men i virkeligheden ikke kan bruge den .

Dog er jeg heller ikke tilhænger af at aflive raske heste og nu er jeg også selv typen som har et stort hjerte når det gælder dyr (katte , hunde og heste) , som ejeren ikke længere har råd eller tid til og heldigvis har jeg også pladsen ..

Jeg syntes dog det lyder lidt voldsomt at tilbuddet gælder lige nu og her , men skal selvfølgelig ikke kunne sige om de har haft annonce på den tidligere uden held ..

Mvh Sasja

0
0
Svar på denne tråd

SMS-kæde
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 11:57

Man må da sige, at en sådan sms kommer ud til mange på den måde.

MEN jeg mener stadig ikke det er spor synd at slagte den..

Ja en hoppe har "slidt" (brugt sin krop) på den, men det har grisen/koen osv da også når vi spiser deres "børn"...

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om dem som syntes det er synd at slagte et raskt dyr, er vegetarer/veganere.

Jeg syntes derimod at det er SPILD af kroppens "arbejde" at en drægtighed ender som aflivning og ikke slagtning.

Så burde dyret jo slet ikke have været produceret hvis det ikke kan bruges til noget.

Der tænker jeg især den meget kyniske holdning mange har, med ikke at vil bruge penge på at neutralisere en kat feks, men bare lade den føde for man kan jo bare aflive de uønskede killinger...

Jeg ved ikke hvor høj (i procent) dødeligheden blandt grise er, men man kan jo nok aldrig få den ned på nul, og NEJ jeg syntes ikke det er rart hvis der er så høj dødelighed, men det må jo være pga landmændende forsøger at lave kødet så billigt som muligt for forbrugerne...

Det er jo IKKE aktuelt med heste, de fletse har trods alt haft et godt liv inden de slagtes, men synd de skal vente til de lider før man gør det. Jeg kender ingen der avler heste med formål at slagte, har læst der har været lavet forsøg med det men at det umuligt kunne løbe rundt økonomisk.

men hvis heste blev en produktion ligesom grise osv, så tror jeg også vi ville se en højere døelighed end der er på hesteavl i dag.

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 13:46

Jeg fik vist samme sms, og han blev solgt på halvanden time.

Men man kan jo komme helt derud hvor det er nødvendigt og så hellere sådan end bare lade dem gå rundt uden mad vand og opsyn fordi man ikke magter tingene..

2 Oldenborg føl ventes til foråret 2011

Tjek jokkesminde.dk

0
0
Svar på denne tråd

Enig ...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 13:48

Det glæder mig at høre, at de har fundet et nyt hjem til ham. Håber det er nogle søde mennesker, som vil tage sig godt af ham :-)

Og er helt enig i, at den lidt barske metode er bedre end en dyreværnssag!

Mange hilsner fra

Lise Andersen

www.designforpets.dk

0
0
Svar på denne tråd

Mette petersen 2
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 15:32

Hvor ved du det fra, at den har fået en ny ejer ?

Hvis du kender vedkommende, kan personen så ikke komme på banen her og fortælle om sit køb ?

Vi er jo nok nogle stkker som er nysgerrige efter at høre hvordan det går sådan en pony der bliver afsat så hurtigt på sådan en utraditionel måde.

Men lad os da håbe den har fået et godt og blivende hjem.

Hvis det er sidste udkald før en dyreværnssag pga man ikke magter dyret mere, så er det da mest sikkert med aflivning.

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

der står ingen
Forfatter: 
Dato:  24-02-2011 16:41

steder at føllet bliver slagtet, men derimod aflivet!

Altså har man råd til aflivning, men ikke til at bholde føllet og finde en køber på passende måde.

Dejligt at høre den lille fik et hjem

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider