Man må da sige, at en sådan sms kommer ud til mange på den måde.
MEN jeg mener stadig ikke det er spor synd at slagte den..
Ja en hoppe har "slidt" (brugt sin krop) på den, men det har grisen/koen osv da også når vi spiser deres "børn"...
Men nu ved jeg selvfølgelig ikke om dem som syntes det er synd at slagte et raskt dyr, er vegetarer/veganere.
Jeg syntes derimod at det er SPILD af kroppens "arbejde" at en drægtighed ender som aflivning og ikke slagtning.
Så burde dyret jo slet ikke have været produceret hvis det ikke kan bruges til noget.
Der tænker jeg især den meget kyniske holdning mange har, med ikke at vil bruge penge på at neutralisere en kat feks, men bare lade den føde for man kan jo bare aflive de uønskede killinger... 
Jeg ved ikke hvor høj (i procent) dødeligheden blandt grise er, men man kan jo nok aldrig få den ned på nul, og NEJ jeg syntes ikke det er rart hvis der er så høj dødelighed, men det må jo være pga landmændende forsøger at lave kødet så billigt som muligt for forbrugerne...
Det er jo IKKE aktuelt med heste, de fletse har trods alt haft et godt liv inden de slagtes, men synd de skal vente til de lider før man gør det. Jeg kender ingen der avler heste med formål at slagte, har læst der har været lavet forsøg med det men at det umuligt kunne løbe rundt økonomisk.
men hvis heste blev en produktion ligesom grise osv, så tror jeg også vi ville se en højere døelighed end der er på hesteavl i dag.