Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Dårlig samvittighed, og en drøm...
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 11:22

Jeg ved ikke hvor jeg skal starte eller slutte.

Jeg har en perfekt ispind, den passer lige til mit sind og har aldrig gjort en flue fortræd i de år jeg har haft ham.

Jeg har altid været dressur rytter, har også haft en dressur pony men vores kemi passede aldrig sammen, så det endte med at jeg måtte sælge og heldigvis! fandt en rigtig sød ejer til ham. Dette gjorde at jeg troede, at jeg var nået til et punkt hvor jeg var færdig med dressur.
Det har jeg så fundet ud af, at jeg ikke er.

Jeg har dårlig samvittighed overfor min hest. Jeg passer ham og plejer ham, rider ham, og elsker simpelthen hans sind. Men jeg har et STORT savn til dressur, og generelt til en STOR hest. Jeg har altid været dybt facineret af de store heste, har altid været den der stod på sidelinjen i mens der var stævner, og ønsket at dette var mig.

Da jeg købte islænder, var dette en ny begyndelse. Jeg havde dog ikke set det komme, at jeg ville få så stort et savn til dressurhesten. Jeg har sågar DRØMT om at jeg red dressur igen, og havde en "stor hest".
Og det værste er jo at jeg kan mærke, at det ikke bliver bedre. For hver gang jeg ser dressur, eller andre ryttere ride dressur, så savner jeg det.
Det er egentlig ikke kun dressur, det er generelt de "større" altså over 1.50 som jeg drømmer lidt om.

Så nu sidder jeg fast, jeg har islænderen med et perfekt sind, som vrinsker når jeg kommer - også har jeg min drøm om en stor hest. Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op, og jeg er efterhånden træt af at drømme om noget.

Men siger man ikke også, at man altid vil have, hvad man ikke kan få? suk...

- Med den skønneste Ofeigur.
Tit øjet må tindre og læberne le for at skjule det indre, som ingen må se.

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:02

at låne en dressurhest, eller få part på en, eller udlåne din egen og have part på en dressurhest? "Prøve før man køber"?

Du behøver jo ikke med det samme sælge din elskede ispind "bare" fordi du gerne vil prøve noget andet.

/Lene

Basse

198? - 15/09/08

Cargo B

10/03/96 - 04/11/10

Kentaur Medea, 17½", Fit 2, sort, sælges. Sdr. Jylland. Skriv for pris.

0
0
Svar på denne tråd

kender følelsen..
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:06

jeg står også med en ismule med et perfekt sind, -som bare ikke kan det jeg gerne vil.. af samme grund har jeg valgt at låne en stor hest, så jeg kan få styret mine dressurlyster, uden at skille mig af med den lille, -jeg er så så "heldig" at eje 3 heste, og har nu sat de 2 til salg som jeg ikke selv føler et behov for at beholde, så jeg kan forfølge min drøm om en ordentlig stor dressurbamse engang. -og beholde isbamsen, eller ihvertfald et afkom efter den (den har et elendigt immunforsvar, døjer med sommereksem, kronisk hudbetændelse, astma, og periodevise andre lidelser, -og jeg ofrer mellem 12000-14000 bare i dyrlæge hvert år på at holde den ene kørende, så det er ikke holdbart i længden)

mvh. Gitte,

med ponyerne Ýrsa & Bine ..& lånehesten Rachel

fjord/nf vallak fra 06 og fjordhoppeplag fra 09 sælges, se præs for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:19

Jeg har nemlig også i overvejelserne at låne en hest, for jeg vil ikke kunne sælge min ispind lige nu.

Desværre er det bare ikke mange som udlåner deres heste ud, har dog kigget lidt her på HN.

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:22

Jeg har en skøn "lille" hest på 162, du godt må låne. :)

Men jeg kender det godt, jeg er gamle spring rytter, og nøøj hvor jeg savner det !! Men pt ser det hele sort ud synes jeg, da jeg er gravid og nogle dage går med så mange smerter at jeg ikke har overskud til at tage ud til hesten. Nogle dage kan jeg ride, men det bliver kun dressur da jeg ikke har fået ham indsprunget, desværre, men han er ung og skal stadig have styr på nogle ting i dressuren.

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 12:33

Nu søger jeg heller ikke en stor hest, altså for mig er stor alt over 1.50

Ligeså snart den bliver over 1.75, så er den nok for stor da jeg kun er 1.60 i højde.

Men det lyder som en rigtig træls situation for dig Pernille.
Hvor gammel er han ellers? :-)

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  23-02-2011 23:15

Så du har lavet en ann, hvor jeg kom til og skrive til dig, og mindes denne tårde som du jo havde skrevet. :)

Men han er 4, og bliver 5 her engang til sommer, mener jeg det er, kan ikke lige huske det helt. Men "normalt" kan du slet ikke mærke til at han er så ung som han er. :) Men self er der dage hvor du kan mærke på ham at han er ung.

Hvis du vil kan du evt gå ind på hestegalleri og kigge lidt på ham der. Han hedder Rastell og er den første(mens jeg har haft ham) og anden(gamle part). Så kan du jo kigge lidt. :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider