Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Der er vitaminer i luften
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 13:26

Så er der forår i luften her hvor jeg bor...

Vi bor omgivet af marker og for en uges tid siden er der blevet spredt gylle på nogle af markerne, hvor der er såsæd.

Da markerne jo er dybfrosne, så kan gyllen ikke rigtig trænge ned i jorden, så der lugter ikke ligefrem af roser udenfor.

Men er der nogle kloge hoveder der kan forklare mig hvorfor der bliver spredt gylle i frostvejr, når gyllen af logiske årsager jo ikke sådan lige kan trænge ned?

Mon det er et spørgsmål om pladsmangel i gylletankene, eller er der fordele i at sprede gyllen nu?

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

0
0
Svar på denne tråd

87984654
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 14:34

De må sprede det fra februar af, men det giver ingen mening at gøre det når der er frost så derfor vil jeg gætte på pladsmangel:-)

Mvh Mette Petersen

Lykkelige ejer af Telpa (2007), Andrea (2006) og Drífandi (2004)

www.tjarnalundi.dk

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er flyttet...
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 14:49

... til et sted der godt nok et på landet men hvor jeg ikke lige husker at have set marker i nærheden.

Og alligevel kunne jeg i går lugte at der MÅ være nogen et eller andet sted, for der var da netop vitaminer i luften.

Det var godt nok kun svagt - men den må have været stram der hvor markerne nu er.

Jeg ser det som et forårstegn ;-D

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 14:57

I følge DMI, så kan vi være så heldige, at kunne nyde forårsduften helt frem til fredag, hvor der igen kommer plusgrader

Jeg har lært, at mennesker vil glemme, hvad du har sagt og ting du har gjort, men de vil aldrig glemme, hvad du fik dem til at føle.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 15:23

Der køres på når der er frost, da de ikke hænger fast og ikke laver store spor i marken...

Min kæreste siger det godt kan trække ned selvom jorden er frossen.

Rideheste sælges eller lånes ud i nærheden (6200), se præsentation.

Købes: PC, mørkeblå til forben og bagben, evt. med klokker, pæn stand.

Lille hus sælges, se præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 15:28

Det giver jo mening, det med at traktorerne ikke laver dybe spor og sætter sig fast og der derfor bliver spredt gylle nu.

Men synes nu ikke lugten er meget anderledes nu, end for en uges tid siden, hvor det blev kørt ud.

Men det er jo bare en af landets glæder, at kunne følge med i årstiderne på flere sanselige måder

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 16:08

Lene Hell: Det er vist en sandhed med en del modifikationer din kæreste siger.

Hvordan kan noget trænge igennem en frosthård jord??

Det må du gerne vise for mig evt. ved en video......

Hvis jeg går ud og hælder et glas vand på jorden - så vil den fryse og ikke nå ned i jorden - regner med at gylle opfører sig på samme måde..........

Helt korrekt at det er nemmere at sprede lige nu - istedet for i mudder og pladder - jeg mener bare at der vil ske større ammoniak-spredning til omgivelserne via luften end der kommer i jorden ved at sprede det nu.

Men det er måske ikke gødningen i sig selv der er vigtigst - måske det bare skal spredes fordi man må???

.

0
0
Svar på denne tråd

Det ætser
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 16:10

sig vel igennem isen

Mvh Janni

" Deres garanti for Ratata "

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider