Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Skeleoperation - øjet UD AF HOVEDET ????
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 18:50

Nogen der ved hvordan en skeleoperation foregår ?

Mener rent fysisk når de opererer, tager de øjet helt ud af hovedet ?

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

Tøj og andre effekter modtages, info her:

www.facebook.com/home.php?#!/ group.php?gid=97206855...amp;v=info

0
0
Svar på denne tråd

Google
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:01

Fandt dette på Google.

Indgrebet varer 30-45 minutter og foregår ved, at lægen løsner øjets bindehinde og derved blotter senehinden. Øjets bevægemuskler er fæstnet til senehinden, og lægen strammer eller slækker disse muskler efter behov. Herefter sys bindehinden fast igen.

Klipning tilbydes på Bornholm.

Man bliver ikke større af, at gøre andre mindre.

0
0
Svar på denne tråd

Nej nej
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:03

Bare rolig. Øjet bliver ikke taget ud af hovedet. Ved en skeleoperation opstrammes musklerne tilpas meget til at rette en skelen. Faktisk foregår operationen under lokalbedøvelse for det meste.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Operation
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:04

Men foregår det mens øjet er i hovedet ?

Dem jeg kender der er opereret ved det nemlig ikke.

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

Øjne...
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:14

mik27 ?Mieke? :

Det er min datter på 8 år det handler om, hun er nok 10 år når hun skal opereres da der er lang ventetid.

Hun kommer i fuld narkose, er jeg ihvertfald sikker på.

Men nu skal i høre....

Den optiker vi køber briller hos, hun siger de tager øjet ud af hovedet, jeg spurgte så øjenlægen på sygehuset og hun siger de IKKE tager øjet ud og at den optiker da ikke måtte udtale sig sådan.

For at være sikker på jeg ikke havde misforstået optikeren, gik jeg derind i dag (for at rette noget på brillerne) og uden hun vidste det filmede jeg med min tlf.

Jeg spurgte så igen hvordan de gjorde ved operation, og hun gav mig en grundig forklring på det.

Øjet bliver taget ud, så der kun var forbindelse til kroppen ved nogle "tråde" (nerver, blodårer osv), det er jo lettest at gøre det forfra, da man vil skade hjernen ved at gøre det bagfra..

Ja jeg er sku skræmt fra vid og sans af at høre den historie..

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

tror du skal slappe lidt af og lytte
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:21

til lægen måske, det er nok ham der bedst ved det

Filmede du hende uden af hun vidste det ? Må man det ??

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

operation
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:22

Min stedsøn fik foretaget operationen sidste år. Da var han 7, det foregik på Vejle sygehus. Det foregik som Fogtman beskriver og øjet blev ikke taget ud.

Mathias var i fuld narkose, selvfølgelig lidt groggy bagefter, men fik en is på opvågningen og var så sej. Fik dog den ide at rødt saftevand var mirakeldrik, der tog de på smerter, der var. Altså rødt saftevand de næste par dage.

0
0
Svar på denne tråd

Nej altså
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:25

Sådan en dum optiker. Øjet bliver altså ikke taget ud. Den hvide slimhinde bliver forsigtigt skubbet tilside, så musklerne kan strammes.

Venlig hilsen

M

Hestetrailer udlejes (7000 Fredericia) - se mere på min præsentation

0
0
Svar på denne tråd

Øjenlæge/optiker
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:29

Jo jeg filmede optikeren uden hun vidste det, det må man godt så længe man selv deltager i "samtalen" på filmen (har jeg ihvertfald hørt).

Men nu er det jo ikke selve filmen tråden drejer sig om, men det jeg gerne vil være sikker på, nemlig om øjet bliver i hovedet eller om de tager det ud under operation.

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

Undre mig
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:32

jeg vælger så nok bare at undre mig over at du ikke tror på lægen som laver de her operationer.

Mange folk udtaler sig om ting de i realiteren ikke ved alt om, men lægen som laver de her operation Burde jo vide hvad han selv laver.

Lige som jeg kan da godt påstå at en mur skal laves sådan og sådan fordi jeg har set det gjort mange gange på en byggeplads, men i realiteten ved jeg intet men spørg om el, og jeg ved det...

Men held med operationen ...

håber nu ik folk går og optager mig uden jeg ved det enyhoo, synes bare det var lidt ubehageligt

www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor vælger
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 19:34

du at tro på en optiker frem for en øjenlæge ?

Det er jo to meget forskellige fag.

Mvh Janni

" Deres garanti for Ratata "

0
0
Svar på denne tråd

øjnene..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 21:39

jannie (victor):

Jeg spurtge optikeren hvor hun vidste det fra, så jeg var sikker på det ikke bare var noget hun troede eller noget en kunde (eller andre) havde fortalt hende.

Hun sagde at det havde hun lært da hun gik på (optiker)skole og at hun var uddannet i danmark (det spurgte jeg også om).

Det skal siges at hun er chef-optiker, så hun er ikke bare en lærling der tror hun ved en masse.

Første gang hun udtalte sig om det, var engang for længe siden.

Der var jeg inde i butikken for at rette noget på min datters briller, og mens vi venter i køen, er der en tilfældig anden kunde som bemærker min datters skelen.

Jeg siger så, at vi også overvejer operation, men at jeg er lidt i tvivl da jeg ikke ved hvordan det foregår.

Det hører optikeren så i baggrunden, og spørger mig:

"er du sikker på du gerne vil vide det" ? Ja svarer jeg.

"Jamen de prikker øjet ud og........" ja så hørte jeg ikke mere efter, for blev noget forskrækket over at høre det og tænkte på min datter (7 år dengang) jo også hørte på det.

Efter jeg havde fortalt øjenlægen om det, sagde hun at det måtte en optiker SLET IKKE UDTALE SIG OM, da det jo ikke var rigtigt og hun risikerede at skræmme folk som skulle opereres.

Da jeg så ville være sikker på om det var "for sjovt" det optikeren havde sagt, eller om jeg havde husket forkert/misforstået, så valgte jeg derfor i dag at gå derind og spørge mens jeg optog det.

Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være ubehageligt at blive optaget uden at vide det, vi var jo ikke alene i butikken, så det der er optaget har andre folk også hørt på.

Og hvis ikke man har noget at skjule eller godt kan stå ved sine udtalelser, er der vel ikke noget i vejen for det.

Jeg ved da heller ikke om jeg er optaget på et overvågningskamera uden jeg vidste det, men er også ret ligeglad med om jeg er.

JLH ?Wannamus?

Jeg ved jo lige netop ikke hvad jeg skal tro på nu, men ønsker selvfølgelig helst at tro på øjenlægen.

Som jeg skriver til "janni (victor)", så var det optikeren selv der første gang fortalte mig om operationen.

Uanset hvad, så ville jeg nok blive skræmt uanset hvem der havde fortalt mig det optikeren gjorde, men jeg må indrømme at jeg regner da med en optiker (der også er chef på stedet) ved hvad hun taler om når hun har lært det på skole...

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville nok..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 21:49

... vælge at tro på lægen frem for en optiker der jo ikke lærer at udføre operationer og som øjensynligt ( ;-) ) har været for nem at narre, hvis hun selv tror på DEN historie.

www.netdoktor.dk/ojne/ operation_skelen.htm

Generelt tager læger sjældent de "løsdele" som skal opereres på UD af kroppen. (det kan være der er undtagelser - men som regel lader man tingene blive inde)

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd

skeleoperation
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 22:42

Jeg har i min elevtid til lægesekretær været med inde og se en skeleoperation og øjet bliver altså IKKE taget ud.

Thrine

Spændende heste sælges:

- 3 års hoppe efter Blue Hors Hotline

- God RDH-avlshoppe ifolet med Soreldo

0
0
Svar på denne tråd

Wrong..
Forfatter: 
Dato:  19-02-2011 23:11

Øjets slimhinde bliver, som sagt ovenover et sted, skubbet forsigtigt til side. Øjet bliver altså ikke taget ud af hovedet, det ville da også være en smule mærkeligt.

Dejligt for din datter hun får en operation, det bliver hun helt sikkert meget glad for. Jeg skelede selv (meget!) som lille på det ene øje, ved fødslen var jeg faktisk stort set helt skeløjet Det hjalp dog at få briller for mig, så når jeg havde dem på, skelede jeg faktisk ikke rigtig, altså i forhold til før. Jeg er så vokset fra at skele så meget, men skeler stadig en smule på det ene øje og endnu mere når jeg er træt..

Jeg tænker nogengange på at gå til en øjenlæge og få hørt mulighederne for at en evt. operation, da det påvirker min selvtillid utroligt meget, og jeg har meget svært ved at se folk i øjnene - de eneste jeg kan kigge i øjnene er min familie og ganske få venner, i og med de ikke lægger mærke til at jeg skeler mere. Er det grund nok til at få en operation, når det er et stort psykisk problem? Er der nogen der ved det?

Undskyld jeg "låner" dit indlæg.. Håber det er iorden:)

0
0
Svar på denne tråd

Bare rolig.
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 00:28

Hejsa..

Jeg har været igennem en skeleopration 3 gange og ved at de ikke tar øjet ud. de justere på øjenmusklen som nogen af de andre også skriver. Jeg blev første gange opereret da jeg var 5 år og så 2 gange igen da jeg var 27 år. Jeg var selv meget bange, men blev mere rolig da jeg kom op og snakkede med øjenlægen og narkoselægen. De var rigtig søde og gode til at forklare hvordan det hele forgik. Jeg kom i fuld narkose, og var træt da jeg vågnede op, gik med vat for øjet i 1 døgn og kom til kontrol dagen efter, og så 3 uger efter også. Jeg blev hurtigt træt i mit øje og havde hovedpine en del i ca. 3 uger efter. Jeg blev opereret på hillerød hospital og måtte vente 2 år, men jeg er rigtig glad for at jeg gjorde det for resultatet er blevet godt efter min anden operation.

0
0
Svar på denne tråd

og hvad hvis det gjorde
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 10:07

???

Du kan da være lige glad med hvad der sker, så længe man er bedøvet og målet bliver opnået..

Det vigtigste er vel at øjnene bliver rettet op igen og din datter ikke ender op med at blive drillet.

Men nej, man popper altså ikke lige øjet ud.

Kan ikke helt forstå din reaktion...

0
0
Svar på denne tråd

forstår dig godt
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 10:56

Ja jeg er så en af dem, som godt forstår trådstarters reaktion på den udmelding !!!

Den optiker burde s*u da meldes !!!

Vedkommende skræmmer jo folk direkte, og ønsker sikkert ikke at nogen bliver opereret, da han/hun jo så bedre kan sælge briller/linser til dem !!

Ej altså hvad f*anden er det der foregår i den persons hoved ??

Operationen er som flere ovenstående fortæller, jeg har selv som lægesekretær hos en speciallæge, assisteret til disse operationer.

Det er oftest i fuld narkose, og børnene er stort set friske efterfølgende - en is hjælper i hvert fald meget !!!

Pøj pøj med din datters operation - du og hun skal ikke være bange for at øjet bliver taget ud af hovedet.

Hvis man gjorde det, ville synsnerven i øvrigt blive revet over, og man ville dermed være blind efterfølgende....

Venlig hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

Operation
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 11:09

£isbeth (Baloo):

Selvfølgelig må øjenlægen have ret, men samtidig er jeg en smule skeptisk og tænker: "gad vide om det er noget patienten/pørende ikke må vide" (for så er der nok ikke ret mange der vil opereres).

Siden optikern sagde hun havde lært det på skole, så undrer det mig om hun husker forkert eller om operationen har været foretaget anderledes engang så man har taget øjet ud af hovedet.

Men tusind tak for linket, det var let at læse og forstå..

Thrine:

Godt at høre fra en der har set en operation..

L Str:

Min datter skelede heller ikke som helt lille, ihvertfald ikke noget vi lagde mærke til. Da hun fik den der "boel-test" af sundhedplejersken var der intet at bemærke, men jeg havde sagt til hende at vi skulle være opmærksomme på hendes øjne, da jeg selv bruger stærke linser og der er mange brille-brugere i familien.

Men så en dag sundhedsplejersken var her, så skelede min datter rigtig meget og jeg fik hende tjekket hos øjenlægen.

Hun fik så +5 og +6 i styrke, men skelede stadig meget, kom til kontrol igen og røg op på +7 og +8, så syntes jeg det hjalp lidt på skelen.

Men vi skiftede så øjenlæge, da jeg ikke brød mig om ham vi havde og syntes det var voldsomt spring hun skiftede i styrke, så var i tvivl om hans evner som øjenlæge.

Den nye øjenlæge var tilknyttet en skeleterapeut som kom fra rigshospitalet, hun kom da pludselig ned i den første styrke igen og er blevet der siden. Hun var 1,5 år da hun startede med briller. Hun gik så et par år med skeleplaster for at træne det øje hun skelede mest på, men det var dog ikke blevet "dovent" øje.

Det er mest det ene øje hun skeler på, men også lidt det andet.

Jeg ville selvfølgelig helst undgå en operation hvis det kunne rette sig selv med alderen, og en anelse har det også rettet sig men som jeg forstår det vil det aldrig rette sig helt så slemt som det er på hende.

Nu du er voksen, kan du sagtens få en operation, de laver dem fra helt små børn op til gamle i 90érne, men på så gamle mennesker er det ikke for at gøre dem kønnere man gør det, men de gamle kan få problemer med "dobbeltsyn" (fortalte øjenlægen).

Jeg har en veninde der blev opereret da hun var omkring de 30 år, jeg spurgte hende hvorfor og hun sagde bare hun syntes det så dumt ud når hun skelede, men at hun mest gjorde det når hun var fuld eler træt.

Så jeg syntes da du skal tale med din øjenlæge om det, det er ihvertfald aldrig "for sent" at få det ordnet..

nellie:

Jeg har også fået afvide, at hun måske skal have gjort det af flere omgange, og at det ikke er sikkert de gør det på begge øjne samtidig, det er noget kirugen afgører og han har ikke set hende endu.

Jeg syntes der er mange år mellem din første operation som 5-årig, og de to næste som 27-årig ?

Min datter skal på roskilde sygehus, i starten sagde skeleterapeuten at hun skulle på rigshospitalet men at hendes skelen ikke var så speciel mere (indad og opad samtidig) for nu går de ikke rigtig opad mere, så var det roskilde vi skal på.

Men der er ca 1,5 års ventetid og øjenlægen sagde så at vi godt kunne komme på hillerød før da der kun var ca 1/2 år der.

Men vi valgte at vente den tid på roskilde...

Miss my girls:

Sikke dog en negativ udtalelse du komme med.

Selvfølgelig er jeg da ikke ligeglad med hvordan det foregår, men det forstår du nok ikke før du selv står i den situation at du eller et af dine børn (hvis du har nogen) skal opereres.

Så længe JEG har valget om hun skal opereres, så ville det IKKE blive gjort hvis de tog øjet ud på hende.

Tror altså de fleste ville være enormt skeptisk hvis øjet blev taget ud.

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

Tina1972
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 11:15

Ja jeg tænker også der vil være ALT for stor risiko ved at tage øjet ud, og bare tanken er nok til hun IKKE blev opereret hvis det var rigtigt.

Optikeren sagde godt nok (som jeg også vidste på forhånd) at man ikke retter på synet, men at det kun er en "kosmetisk" operation for at få øjet til at se pænere ud.

Du skulle næsten høre min optagelse, hun lød dybt seriøst i det hun sagde...

Baltic Child Protection

0
0
Svar på denne tråd

Pipfugl
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 11:25

Jeg sidder og tænker på, hvor man kan henvende sig med sådan en udtalelse - altså hvem som kunne fortælle "chefoptikeren" (som hun absolut ikke er i mine øjne!), at det faktisk ikke er sådan det foregår.

Gad vide, om hun nogensinde har set en skeleoperation ???

- ellers kunne din øjenlæge på hospitalet måske invitere hende til at overvære et par stykker, så hun kunne få "rettet" sin opfattelse af, hvordan man opererer ved denne lidelse.

Jeg ville da i hvert fald fortælle øjenlæge, hvordan du har fået at vide, operationen foregår !!!

Igen pøj pøj med din datter

Hilsen Tina

Ejer af Cisco Joy og Sofus !!

En verden uden heste - føj for et mareridt !!
0
0
Svar på denne tråd

jamen hvis det
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 11:27

Nu var metoden man brugte og alle fik det perfekte syn/udseende bagefter..

Så ville det da klart være at foretrække end mobning og et evt. lavt selvværd op gennem livet. Men det er nok svært at se for den som ikke selv skal leve med det, der gør folk til anderledes at se på.

Ellers vent, man kan også operere på voksne..så kan hun selv vælge.

Lægerne ved jo hvad de gør, at det så er barskt at se for folk der ikke kender til det, det er jo sådan ting kan være i alle aspekter af livet.

Jeg er ikke negativ, men tænker bare at det er da godt at ikke alle ved hvad der sker når der opreres hist og her.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 13:29

Jeg har fået lavet den operation da jeg var lille, og mit øje blev altså ikke taget ud ;-) Som en anden skriver, så justerer de blot på musklen i øjet.

Nu bosat i Norge med den lille Dunett hest :-)

0
0
Svar på denne tråd

skrift over
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 15:03

Pipfugl: Nu er det jo sådan at lægerne inden en operation gennemgår proceduren med patienten eller hvis denne er et barn, så er det med forældrene. De gange jeg er blevet opereret kiggede kirugen forbi inden operationen og satte mig grundigt ind i, hvad der skulle foregå under operationen. Det samme havde kirugen gjort til forundersøgelsen. (og nå ja, så gennemgik vi den lige en gang til for Prins Knud, da jeg var til tjeck efter operationen.) MEN, det gjorde altså også, at jeg var 100 % klar hvordan operationen foregik og hvad de gjorde. Dejligt betryggende.

Jeg tror altså ikke, at lægerne skjuler noget i forbindelse med operationer. Det er jo vigtigt, at man får al information, så man har et ordentligt grundlag at træffe sin beslutning på. Det er i hvert fald min erfaring. Jeg fik inden min første knæoperation af vide at jeg skulle igennem et genoptræningsforløb efterfølgende og at jeg kunne risikere det operationen faktisk kunne forværre mine smerter. Det var meget vigtigt for mig at få disse informationer, så jeg kunne tage det med i mine overvejelser. Og sådan vil jeg da tro det er for alle.

Men jeg kan ikke forstå hvorfor du lytter så meget til den opitiker? Hun aner jo tydeligvis ikke hvad hun taler om.

Og til det med videoen: Hvis du har filmet hende - altså hvor man kan se hende - så nej, så er det ikke lovligt. man må hverken tage billeder af andre eller optage video med dem, hvis ikke de er bekendte med det.

Mvh Eva.

Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd

Hej igen..
Forfatter: 
Dato:  20-02-2011 16:21

Hej igen..

Ja, der er mange år mellem min første operation og så dem jeg har fået som voksen. Men nogen gange sker der det at øjet desvære glider ud igen efter et stykke tid, og det er det der er sket for mig.

Jeg har altid skelet på mit venstre øje, og har brugt briller fra jeg var 5 år til jeg var 12 år. Mit venstra øje er et dovent øje, og jeg har ikke et særligt godt syn på det, men da jeg blev 12 år mente de at mine pupiller rykker sig så det desvære ikke vil hjælpe på mit syn at bruge briller.

Jeg er blevet drillet en del i min barndom med min skelen og kan huske at det ikke er rart at være anderledes. Desvære har jeg også oplevet som voksen at en hel del folk ikke har noget pli og spørger om jeg ser dobbelt og om det er dem jeg snakker til, selvom der ikke står andre.

Sådan udtalser har gjort mig meget ked af det, og derfor henvendte jeg mig som voksen til en øjenlæge igen for og høre om mulighederne ved en ny operation. Jeg blev så henvist fra øjenlægen til hospitalet.

Jeg blev opereret første gang som voksen i sommeren 2009, men desvære gled øjet ud igen inden for den første måneed, og det blev jeg ked af og fik så en ny operation 6 måneder efter, og heldigvis er det ikke gledet ud igen, så det er jeg glad for.

Min operation var jo kosmetisk, og desvære får jeg ikke et bedre syn, men slipper heldigvis for at folk spørg om hvad der er galt med mit øje, for det er ikke sjovt at skulle blive ved at svare på det. Jeg synes at det er rigtig godt at din datter skal opereres nu hvor hun stadig er barn, for det skåner hende forhåbentlig for at blive drillet. Jeg kan godt forstå at du er nervøs, og synes godt nok at det er en dum forklaring som du har fået hos den opitiker, for det passer slet ikke hvad hun siger.

Når dig dig din datter når så langt at hun skal til forundersøgelse, så får du meget mere at vide og så fortæller de hvordan det forgår. Jeg blev indlagt om formiddagen og kom hjem igen om aften, så det gik ret hurtigt og operationen tog 45min. Du kan gå med din datter helt ind og holde hende i hånden imens hun bliver bedøvet så både hun og dig er helt trygge ved det. Jeg tænkte sådan at de laver så tit de skele operationer og er meget professionelle, det hjælp mig.

0
0
Svar på denne tråd

Bum bum...
Forfatter: 
Dato:  21-02-2011 14:18

Orkede ikke lige at læse det hele - det håber jeg er i orden!

Det er godt nok ved at være 3,5år siden, men nej mit øje blev altså ikke taget ud af hovedet på mig! Så meget husker jeg da fra forundersøgelsen!!

Nu ved jeg ikke lige hvor I bor, men jeg blev opereret i Thisted og der var ventetiden kun på 3 måneder eller sådan noget (dengang)... Jeg var under fuld narkose og skulle overnatte deroppe en enkelt gang... Derefter var jeg sygemeldt i en uge (øjet gør ondt hvis man kommer til at bevæge det) og derefter gik jeg lige så stille igang med at arbejde igen! 14 dage efter operationen sad jeg på ryggen af hesten igen og har ingen problemer haft siden!

Jeg er så glad for at jeg fik operationen - den har virkelig hjulpet mig og jeg vil ikke være bekymret for at skulle gøre det igen (de vil hellere rette det for lidt første gang - og så operere igen, fremfor at flytte øjet for meget)...

Mht. smerterne så finder man hurtigt ud af hvad der virker! Jeg blev plantet i en stol så jeg kunne se fjernsyn på passende afstand (ellers bliver dagene lidt lange)! Forsøgte at tage med min søster i Føtex, men øjnene vil meget gerne se på alt det man går forbi og det kan mærkes! Jeg vænnede mig også til at lukke øjnene når jeg skulle dreje (lyder dumt, ja, men det virkede)!

Held og lykke med det!

Gitte, Lucky og Charmartin
Den magiske trio
:-D

Man skal ikke skue hesten på hårene...Den kunne jo gå hen og blive klippet...

;-D

0
0
Svar på denne tråd

Jeg ville skifte optiker!
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 11:54

Dette er ikke sandt og det har det ikke været i over 35 år, om nogensinde.

Det er nemt at finde ud af, spørg øjenlægen, der jo ikke vil sælge briller til dig!

Jeg har nogen niecer/nevøer, der er opereret for skelen for en 30 år siden, jeg mener man også dengang skar nogen for korte muskler over.

Med væmlig hilsen
xtiny

"If a pig looses its voice, is it then disgruntled?"

"What does a cheese says, when it is pictured?"

0
0
Svar på denne tråd

De tager ikke øjet ud
Forfatter: 
Dato:  22-02-2011 12:34

Jeg har selv fået foretaget denne operation, man kommer i fuld bedøvelse, det er hurtig overstået. De trækker i nogle sener for at rette øjet op.

Efter operationen føles det som om at man har lidt sand i øjet, men eller kan man ikke mærke noget. Man får noget salve man skal dryppe øjet med så arret heler fint og flot inde i øjet.

Du skal ikke være nervøs, det er så simpelt som det kan være.

Qarlos min smukke røde dreng.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider